Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ruotsissa avattiin Amazon-verkkokauppa.

Titta på hundar 2.

ElfDDWzW0AE8Go-


 
HS testasi: ”Tällainen on Microsoftin uusi pelikonsoli Xbox Series X – se teki vaikutuksen, ja kolmesta syystä houkuttelee ostamaan heti

Saattaa olla maksumuurin takana eikä sisällä mitään uutta, mutta aina ilo nähdä valtamedissa asiallisia uutisia pelaamisesta ja sen ilmiöistä.

Jutun kirjoittaja ei ole kuka tahansa viihdetoimittaja, vaan Johannes Valkola, joka on Pelit-lehden arvostelija. Nyt saatiin asiantunteva kirjoittaja artikkelille.
 
Suomalaisten pelaaminen on korona-aikana lisääntynyt.

Pelaajabarometri 2020:

Suomalaiset käyttivät vuonna 2020 keskimäärin yli seitsemän tuntia viikossa digitaalisten pelien pelaamiseen. Lukema on ylivoimaisesti suurin kaikki Pelaajabarometrit mukaan lukien. Edellinen huippulukema vuodelta 2018 oli alle viisi tuntia viikossa.

- Ilmeisimpänä syynä ajankäytön lisääntymiseen ovat jälleen koronasta aiheutuneet poikkeusolot, sanoo Tampereen yliopiston tutkija Jani Kinnunen.

 
Sisäministeriltä ja itsekin aktiivipelaajalta hyvä puheenvuoro naispelaajien kohtaamasta vähättelystä.



Mikä on digipelaaja? Muistan lukeneeni joskus tästä naisten pelaamisesta sen, että peliaika viikossa on usein murto-osa miesten peliajasta. Lasketaanko tilastoissa yhtä lailla pelaajaksi tunnin viikossa pelaava sekä useampana päivänä useita tunteja pelaava? Mitä pelejä naiset pelaavat? Ainakin joskus mobiilipelit olivat yliedustettuina, näitä en ainakaan itse miellä konsoli- tai pc-pelien tasolle. Mietin myös tuota naisten kohtaamaa vihamielisyyttä. Varsinkin nettipeleissä harvemmin taitaa olla herrasmiessäännöstö sukupuoleen katsomatta.
 
Itse olen sujuvasti opettanut tyttäreni pelaamaan Lego-pelejä, Monkey Islandia, Zeldaa, Mariota ja Minecraftia siinä missä poikanikin, mutta silti esim. ala-asteella poikien korvaan särähtää, että ”tyttö pelaa Breath of the Wildia, eihän siinä voi edes pelata Zeldana.”

Valitettavasti 2020-luvulla räkänokkaiset, elämässään alisuorittavat pojat katsovat nenänvartta pitkin ”ku tytöt pelaa eikä ne varmaan edes osaa”. Minä en ihan oikeasti ymmärrä mitä opetettua pienimunaisuutta tuo tyttöjen pelaamisen vähättely on, mutta se on säälittävää ja kertoo enemmän se vähättelijän omasta elämästä kuin mistään muusta. Ja tämän opetan myös tyttärilleni.
 
Mikä on digipelaaja? Muistan lukeneeni joskus tästä naisten pelaamisesta sen, että peliaika viikossa on usein murto-osa miesten peliajasta. Lasketaanko tilastoissa yhtä lailla pelaajaksi tunnin viikossa pelaava sekä useampana päivänä useita tunteja pelaava? Mitä pelejä naiset pelaavat? Ainakin joskus mobiilipelit olivat yliedustettuina, näitä en ainakaan itse miellä konsoli- tai pc-pelien tasolle. Mietin myös tuota naisten kohtaamaa vihamielisyyttä. Varsinkin nettipeleissä harvemmin taitaa olla herrasmiessäännöstö sukupuoleen katsomatta.

Oletan että videopelejä tarkoitetaan. Ei lätkän yms pelaajia.

Ja onhan tuo naispelaajille naureskelu aivan pelleä touhua. En tiedä mistä kumpuaa, mutta en voi oikein ymmärtää.
 
Oletan että videopelejä tarkoitetaan. Ei lätkän yms pelaajia.

Ja onhan tuo naispelaajille naureskelu aivan pelleä touhua. En tiedä mistä kumpuaa, mutta en voi oikein ymmärtää.

Onko netissä videopokerin pelaaminen digipelaamista?
 
Tutkimus: Pelaaminen lisää tyytyväisyyttä -pelit.fi

Pelaamisella on positiivinen yhteys tyytyväisyyteen, osoittaa Oxfordin yliopistossa julkaistu tutkimus. Tutkimuksessa pyydettiin pelintekijöiltä tiedot Plants vs Zombies: Battle for Neighborville- ja Animal Crossing: New Horizons -peleihin käytetystä ajasta. Pelintekijöiden tietoja verrattiin 3 274 pelaajalta kyselytutkimuksessa saatuun arvioon peliajasta ja tyytyväisyydestä. Tutkimuksen mukaan kokemus pärjäämisestä ja sosiaalisesta kontaktista muihin voi vaikuttaa tyytyväisyyteen. Pelistä nauttivat ilmoittivat todennäköisimmin myös olevansa tyytyväisempiä. Tutkijat arvioivat, että pelistä pitäminen saattaa vaikuttaa enemmän kuin varsinaiseen pelaamiseen käytetty aika. Tulokset tukivat myös aiemmin havaittua toista ilmiötä. Jos psykologiset perustarpeet (itsenäisyys, kyvykkyys, yhteenkuuluvuus) eivät täyty arjessa, pelaamisella saattaa olla negatiivinen vaikutus omaan tyytyväisyyteen. Video game play is positively correlated with well-being -tutkimuksen tekivät Niklas Johannes, Matti Vuorre ja Andrew K. Przybylski.
 
Tasan kaksikymmentä vuotta PlayStation 2 julkaisusta Euroopassa.

Tätä aiemmin oli nähnyt jo päivänvalon PS2FIN.COM, joka oli meille monelle niitä harvoja suomenkielisiä tietolähteitä tulevasta konsolista. Ensimmäiset erät oli myyty loppuun ja osa sai konsolinsa vasta tammikuun puolella. Muistan konsolin mukana tulleen bundlattuna kolme peliä, joista SSX ja TimeSplitters ovat jääneet mieleen. Myöhemmin sivusto kääntyi muotoon Konsolifin.net.

 
Tänään 26 vuotta sitten julkaistiin Japanissa konsoli nimeltä Sony PlayStation. Täällä meillä odotettiin lähes vuosi aina syyskuulle 1995.

 
Upea graafi kertomaan pelien tulokehityksestä. On lähdetty liikkeelle pelihallien arcade-kabiineista ja päädytty mobiilipelaamisen valtakauteen.

Tosin nostalgigot rakentavat sen oman pelisalin. Toimittajia riittää kuten Arcade1Up. :D

Siellä näkyy ensimmäisen aallon konsolisukupuutto 1980-luvun puolivälissä. Liikaa kehnoja pelejä ja jengi kyllästy.

Eo2QUzHXEAEgaBa


Lähde
 
Viimeksi muokattu:

Ilmiö on tullut jäädäkseen ammattimaiselle tasolle. Onnea kaikille meille, jotka haluavat ostaa esimerkiksi PC-rautaa järkevään hintaan.
 
Ylös Bottom