Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Voisiko joku kertoa mitä kaikkea tästä pelistä on jätetty pois? Itse odotin RPG:tä Cyberpunk-universumissa, sen sain. Tuntuu, että täällä porukka odottanut nyt uutta GTA/RDR2-tyylistä peliä, jotkut FPS.

Olen onneksi yksi onnekkaista. Nautin pelistä, helposti oma suosikkini. Pelin maailmaan vaan uppoutuu. Kaikki eteen tuleva pitää lukea. Pidän pienistä yksityiskohdista mitä tulee vastaan. Ja omaan silmään peli on todella näyttävä. Voi ehkä johtua laseista mitkä pari kuukautta sitten hommasin. Mutta en usko, että sekään niin hirveästi vaikuttaa. No, joka tapauksessa, loistava peli itselleni. :D
 
Itsellä on melkein jokaisen ammuskelun jälkeen yksi kuollut vihollinen vielä huutelemassa. Joku sokkeloisempi paikka niin ei oikein voi olla varma onko siellä vielä joku hengissä vai ei. Kyllä sieltä lopulta aina se huuteleva raato on löytynyt.

Itsekin olen joskus pähkäillyt, että missä ihmeessä se viimeinen "I kill you" -kiljuja on. Kätevä tapa löytää nämä huutelijat on käyttää Ping-hackiä, joka näyttää kaikki samassa verkossa linkitettynä olevat henkilöt ja laitteet. Eli Ping kannattaa lisätä cyberdeckiin (tai pitää siellä).
 
Kyllähän se mitä enemmän tuota open worldia pelaa, sitä enemmän pelin puutteet pistää silmään kuten on monen suusta sanottu. Harvassa on sivutehtävät mitkä on jotain muuta kuin Cyberterroristin tappaminen tai muuta turhaa, kyllä niitä on mutta aika harvassa. Ne mihinkä sitten törmää ovatkin ihan hyviä ja niitä pelaa ihan mielellään, harmi vaan ettei sitä tiedä mitä löytyy ennenko pääsee paikalle niin on vähän kun pakko tehdä noita turhia sivutehtäviä. Samat tyypit seisoo aina samoissa kohdissa ja samat rätinät ja pyssyyn paukkeet aina samassa kohdassa, itse kaupungin kauneuskin katoaa kun autolla ajelee ja popuppia on niin perhanasti jokapuolella. Kaunis peli jonka päätehtävät on erinomaisia ja ääninäyttely sekä dialogi erinomaista, peli kuitenkin repeilee liitoksistaan kun sitä alkaa liikaa tutkimaan. Hyvä peli muttei mikään messias joka jokaisen on pakko ostaa, ainakaan vielä.
 
Päivitin jalkoihin uutta osaa ja nyt pääsee ihan uusin paikkoihin tutkimaan. Ellei siis jää jumiin jonnekkin seinän väliin niin että joutuu lataan saven uusiksi :D. Näköjään kahdeksan kaatumista löytyy pleikkarin error logista :rolleyes:. Tein vikasietotilassa tietokannan uudelleen rakentamisen, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Pitää varmaan koittaa asentaa uusiksi seuraavan päivityksen jälkeen jos ei kaatumiset lopu. Siltikin oon aivan koukussa eikä malttais lopettaa pelaamista.
 
Itse en ole vielä sivutehtäviin paneutunut, mutta sääli, jos ne ovat suurimmaksi osaksi tylsiä "mene paikkaan A ja tee asia B".

Yksi Witcher 3:n hyvyyksistä oli nimen omaan se, että siinä sivutehtävätkin olivat hyvin suunniteltuja kokonaisuuksia, joiden tarinatkin oli mielenkiintoisia. Turhat juoksupojan hommat oli jätetty minimiin. Harmi jos, Cyberpunkissa on otettu tämänkin suhteen takapakkia.
 
Mitteehän se tosiaan meinaa se "käänny ympäri, täällä ei ole sinulle mitään, vielä" -teksti, joka tulee, kun koettaa ajaa kohti horisonttia ainakin kartan pohjoispäässä.
Varmaankin, ettei pelin tässä vaiheessa siellä vielä ole mitään, eli alue aukeaa myöhemmin, esim. tarinan edetessä.
 
Itse en ole vielä sivutehtäviin paneutunut, mutta sääli, jos ne ovat suurimmaksi osaksi tylsiä "mene paikkaan A ja tee asia B".

Yksi Witcher 3:n hyvyyksistä oli nimen omaan se, että siinä sivutehtävätkin olivat hyvin suunniteltuja kokonaisuuksia, joiden tarinatkin oli mielenkiintoisia. Turhat juoksupojan hommat oli jätetty minimiin. Harmi jos, Cyberpunkissa on otettu tämänkin suhteen takapakkia.
Mistä niin päättelet, että noin olisi takapakkia otettu? Täällähän juuri on järjestään kehuttu sivutehtäviä mielenkiintoisiksi ja monipuolisiksi. Lähinnä nuo gigit sekä sitten nuo maailmassa jotenkin dynaamisesti tekeillä olevat tilanteet ovat pääsääntöisesti niitä geneerisiä juttuja. Muutoin sivutehtävät ovat itse asiassa hyvinkin paljon muistuttaneet sitä tyyliä miten niitä Witcher 3:ssakin oli tehty.
 
Mistä niin päättelet, että noin olisi takapakkia otettu? Täällähän juuri on järjestään kehuttu sivutehtäviä mielenkiintoisiksi ja monipuolisiksi. Lähinnä nuo gigit sekä sitten nuo maailmassa jotenkin dynaamisesti tekeillä olevat tilanteet ovat pääsääntöisesti niitä geneerisiä juttuja. Muutoin sivutehtävät ovat itse asiassa hyvinkin paljon muistuttaneet sitä tyyliä miten niitä Witcher 3:ssakin oli tehty.

Harvassa on sivutehtävät mitkä on jotain muuta kuin Cyberterroristin tappaminen tai muuta turhaa, kyllä niitä on mutta aika harvassa.

Lähinnä tuosta HideoMiyamoton viestistä sain sellaisen kuvan. Kuten sanoin, en itse ole vielä paljon sivutehtäviä tehnyt, joten ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia.
 
Lähinnä tuosta HideoMiyamoton viestistä sain sellaisen kuvan. Kuten sanoin, en itse ole vielä paljon sivutehtäviä tehnyt, joten ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia.
Tosiaan, huonosti luettu minulta, kun en huomioinut hänen viimeistä viestiään. Siitä ei mielestäni ihan oikea kuva silti tule sivutehtävistä kokonaisuudessaan. Tai siis riippuu nimenomaan siitä, minkä tyyppisiä sivutehtäviä valitsee, kuinka paljon sitten mielenkiintoista sisältöä sivutehtävässä on.
 
peli kuitenkin repeilee liitoksistaan kun sitä alkaa liikaa tutkimaan. Hyvä peli muttei mikään messias joka jokaisen on pakko ostaa, ainakaan vielä.
Tämä on kyllä totta, kun äsken innostuin tutkimaan paikkoja ja taisin mennä johonkin mihin peli ei mua halunnut. Kaikista taloista hävis tekstuurit ja koko kuva alkoi vilkkumaan todella oudosti, niin oli pakko sammuttaa ja käynnistää uudelelleen joka korjasi tuon ja alustana Xbox One X.

Taidan vain keskittyä tekemään tehtäviä ja jättää tuon maailman tutkimisen vähemmälle, niin ehkä välttyy tuommoisilta ongelmilta. Harmi, että tuommoista esiintyy, kun muuten kyllä tykkään pelistä ja vähän kyllä tekisi mieli jättää odottamaan korjauksia.
 
Tässä olisi Nickin vertailua pelin julkistus videolta ja retailista, omaan silmään ainakin hahmonkehitrys editori ja HUDi on mennyt huonompaan suuntaan, pelin ylesilmekkin on enemmän pelimäinen tuossa valmiissa teoksessa. Mutta on siellä paljon parannettukkin asioita.

 
Voisiko joku kertoa mitä kaikkea tästä pelistä on jätetty pois?
Ostettavat asunnot.
Muuri juokseminen
Vaihtoehtoiset 3rd person kuvakulmat välivideoissa että pelaaja näkisi luomansa hahmon(ei siis pelissä)
Muokattavat ajoneuvot
Metrot/junat
AI ei käyttäydy mitä CDPR lupasi.
Viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisempänä jo vuonna 2013 annettu lupaus:
"Coming: When it's ready"


Mutta kuitenkin, sitä paremalta peli maistuu mitä enemmän tätä pelaa jos voi läpisormien katsoa noi "pienet" kauneusvirheet ja ehkä jatko-osassa tulee noi ominaisuudet mitä tässä pitänyt leikata pois
 
Mitenhän tuo rahojen palautus toimii jos on tyytymätön PS4 tai XBOne versioon, aikooko kukaan tehdä palautusta? Pitääkö se fyysinen peli lähettää jonnekin Puolaan ja katoaako digiversio refundin jälkeen kovolta? :D
 
Tämä on kyllä totta, kun äsken innostuin tutkimaan paikkoja ja taisin mennä johonkin mihin peli ei mua halunnut. Kaikista taloista hävis tekstuurit ja koko kuva alkoi vilkkumaan todella oudosti, niin oli pakko sammuttaa ja käynnistää uudelelleen joka korjasi tuon ja alustana Xbox One X.

Taidan vain keskittyä tekemään tehtäviä ja jättää tuon maailman tutkimisen vähemmälle, niin ehkä välttyy tuommoisilta ongelmilta. Harmi, että tuommoista esiintyy, kun muuten kyllä tykkään pelistä ja vähän kyllä tekisi mieli jättää odottamaan korjauksia.

Juu, ajaessa myös PS4 Pro:lla huomattavasti tippuu grafiikat. Tein huvikseni oman pikku vertailun, kun olin palaamassa kaupungin laitamilta takaisin varikolle.

Otin kaksi vertailukuvaa, neljästä eri paikasta, mahdollisimman peräkkäin. Ekassa kuvassa olen ajamassa ja toisessa kävellen. Huomattavissa selkeä ero grafiikoissa. Kävellessä reso, tekstuurit, valaistus, efektit, modelit ja yksityiskohdat paremmat. Pidempään ja kovempaa ajaessa olen grafiikkojen nähnyt huonontuvan enemmänkin.

Kuvat on otettu PS4 Pro:lla, 1080p tilassa, ilman hdr:ää, eikä niitä ole käsitelty mitenkään.
241AA042-4274-42C7-B13A-895831D510D4.jpeg39CBBA7C-1540-4623-BC9A-B537C1F4F5FD.jpegE709EB29-D2D0-4433-855B-CB69024E3A2B.jpegE873BC93-5471-46F8-A777-1CA68D736021.jpegBB34DC0C-85AF-48B9-AFFE-975D9E525DB5.jpegF8F7E6D1-E912-4257-AAE9-05B46EC75D6A.jpegC3EA283A-DD1A-4658-A3B6-23E4394C75E8.jpeg77DDA268-A3FC-4B85-BC9E-1E9539CF9EC3.jpeg

Kaikesta huolimatta kyllä tätä kelpaa pelata, sivutehtäviä ja tarinaa edeten. Jännä nähdä helmikuussa miten hyvin saavat tämän lopulta pyörimään, tällä vanhalla konsolisukupolvella.
 
Viimeksi muokattu:
Oon PC:llä tätä pelannut 1060 6GB näyttiksellä joka on suositus näytönohjain ja eipä tuolla ole mitään jakoja 60fps, mutta kyllä tämä myös 30fps menettelee kun ohjaimella pelaa. Aika kulissinomainen tuo kaupunki, ei tee hirveästi mieli tutkia paikkoja, mutta kyllähän tätä silti pelaa koska tunnelma on hyvä ja tarina aivan ok.

Se että peli on noin rikki perus konsoleilla taitaa tarkoittaa auttamattomasti sitä että myös muiden alustojen päivitykset viivästyvät.
Taitaa se varsinainen nextgen päivitys venyä jopa ens kesään.
 
Mitenhän tuo rahojen palautus toimii jos on tyytymätön PS4 tai XBOne versioon, aikooko kukaan tehdä palautusta? Pitääkö se fyysinen peli lähettää jonnekin Puolaan ja katoaako digiversio refundin jälkeen kovolta? :D
Digiversion "palautus" hoituu Sonyn tai Microsoftin kautta ja kumoavat lisenssin rahojen palautuksen jälkeen.

Fyysisestä ei tietoa, että miten hoituu jos jällenmyyjä ei suosty rahoja palauttamaan :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ostettavat asunnot.
Muuri juokseminen
Vaihtoehtoiset 3rd person kuvakulmat välivideoissa että pelaaja näkisi luomansa hahmon(ei siis pelissä)
Muokattavat ajoneuvot
Metrot/junat
AI ei käyttäydy mitä CDPR lupasi.
Viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisempänä jo vuonna 2013 annettu lupaus:
"Coming: When it's ready"


Mutta kuitenkin, sitä paremalta peli maistuu mitä enemmän tätä pelaa jos voi läpisormien katsoa noi "pienet" kauneusvirheet ja ehkä jatko-osassa tulee noi ominaisuudet mitä tässä pitänyt leikata pois
Ostettavat asunnot ja muokattavat ajoneuvot, ne olisi oikeasti mukava lisä. Ja voi hyvinkin olla mahdollista, että tulee DLC:n muodossa. Tuo kuvakulmajuttu nyt on aivan turha, se ei vaikuta itse peliin mitenkään. Junat/metrot olisi ihan kiva bonus, ei välttämätön. Tuo seinäjuoksu olisi sopinut Streetkidille helvetin hyvin. AI... Siihen en osaa sanoa mitään. :D

Mutta eiköhän päivitysten ja DLC:n myötä tästä vielä aukene vaikka ja mitä. Nyt painun takaisin pelaamaan. :D
 
Pelasin muutaman tunnin perus Xbonella ja olihan se aika karu. Sitten testasin PC:llä ja paluuta ei ole. Aivan kuin eri peli. Vaikea ymmärtää, miten ne on voinu päästää tuommosen raakileen julki.
 
Pelasin muutaman tunnin perus Xbonella ja olihan se aika karu. Sitten testasin PC:llä ja paluuta ei ole. Aivan kuin eri peli. Vaikea ymmärtää, miten ne on voinu päästää tuommosen raakileen julki.
Joskus näinkin päin, että PC-versio toimii paremmin ja sujuvammin heti julkaisussa.
 
Ylös Bottom