Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Minulla on aika paljonkin ongelmia QR:n kanssa eri peleissä. Osassa toimii osassa ei. Ärsyttävimpiä ovat ehkä Dirt 5:n sekoavat äänet ja The Crew 2:n valitus siitä, että netti ei toimi. Välillä pelit joutuu sammuttamaan erikseen ja käynnistämään uudelleen, joka sotii tuota QR:n ideaa vastaan, kun helpotuksen sijaan tulee lisää vaivannäköä. Pelejä tuntuu myös oudosti häviävän QR:n "listalta" niin, että vastikään pelattu peli ei menekään QR:n kautta vaan latautuu alusta, vaikka välissä ei ole pelattu montaa muuta peliä. Parhaimmillaan QR on hyvä ominaisuus, mutta toteutus ei ole vielä ihan täydellistä.
 
Olen pelannut viime aikoina aika paljon Gears 5:sta ja siinä olen huomannut että tekee tuota nettiin yhdistämisongelmaa Quick Resumen kanssa. Se on kieltämättä ärsyttävää. Joutuu käynnistämään pelin uudelleen. Dirt 5 ei ole oikein missään vaiheessa toiminut QR:n kanssa hyvin.

Sen sijaan pari muuta peliä, joita olen nyt viime aikoina pelannut, kuten Cyberpunk ja Terminator: Resistance ovat toimineet QR:n kanssa tosi hyvin. En muista että olisi kertaakaan ollut ongelmia.

Vähän viilauksia, että toimisi tasaisen hyvin kaikissa peleissä, niin on huippu ominaisuus.
 
Mutuveikkaus, että Series X:n perään heitetään S, eli Series XS ja koneesta leikataan levyasema ja hintaa, Series S poistuu, ja Series "Pro-SuperSport X" valtaa paikan lippulaivamallina. Julkaisu jouluksi 2023.
Toiseen ketjuun mutuilin tällaista kuukauden päivät sitten, nyt tarttui silmä uutiseen. Pelkkä tuotemerkin hakeminen ei tietenkään tarkoita, että ko. nimellä mitään välttämättä julkaistaisiin.

 
Toiseen ketjuun mutuilin tällaista kuukauden päivät sitten, nyt tarttui silmä uutiseen. Pelkkä tuotemerkin hakeminen ei tietenkään tarkoita, että ko. nimellä mitään välttämättä julkaistaisiin.

Mulle kelpaisi levyasematon ja halvempi Series X, mutta katotaan mitä sieltä tulee.
 
E3 2026

Phil Spencer astelee estradille tuttu tyytyväinen virne naamallaan hyvin sujuneen konsolisukupolven myötä. Xbox-yksinoikeus The Elder Scrolls 6 on kuukautta aikaisemmin julkaistu pelaavalle kansalle ja nyt olisi aika antaa samalle kansalle lisää aihetta juhlaan:

"Hyvät pelaajat, meidän tiimi Xboxilla on työskennellyt hurjasti viime vuosien ajan ja tänään on aika esitellä työmme tulos!

Pitemmittä puheitta, hyvät naiset ja herrat, saanen esitellä:


XBOX SERIES XS X!"
 
E3 2026

Phil Spencer astelee estradille tuttu tyytyväinen virne naamallaan hyvin sujuneen konsolisukupolven myötä. Xbox-yksinoikeus The Elder Scrolls 6 on kuukautta aikaisemmin julkaistu pelaavalle kansalle ja nyt olisi aika antaa samalle kansalle lisää aihetta juhlaan:

"Hyvät pelaajat, meidän tiimi Xboxilla on työskennellyt hurjasti viime vuosien ajan ja tänään on aika esitellä työmme tulos!

Pitemmittä puheitta, hyvät naiset ja herrat, saanen esitellä:


XBOX SERIES XS X!"
Niin paljon tehoa myllyssä, että kyllä se vaatii muutaman lisäkirjaimen Xbox Series -tavaramerkin perään. :D
 
Minä odottelen myös että Series X konsolista tulee jokin levyasematon tai sitten parin vuoden kuluttua ihan aito slim-malli. Olen nyt hankkinut Series S konsolin ja olen siihen tyytyväinen, se on sopiva tarkoitukseen johon se on hankittu. Eli minulla on 4K TV:hen kytketty Xbox One X ja tietokonepöydällä vaatimattoman, ei pelitehoisen HP pöytäkoneen vierellä Xbox Series S, kummatkin ovat kytketty yhteiseen Asuksen 27" 1080p 60 Hz näyttöön, eli Series S on kuin budjetti peli-PC:n roolissa. Moninpelejäkin ajatellen hyvä homma, parempi kuin jaetun ruudun ratkaisu yhdellä konsolilla. Tuosta Series S:n tehosta sen verran että tehoiltaan se ei ole mikään päivitys One X:n verrattuna. Se pyörittää pelit todella mallikkaasti 1440p tai 1080p monitoreilla, useasti 60 FPS on performance vaihtoehtona ja toimii myös hienosti 4K TV:n kanssa tarvittaessa. 4K grafiikkaan se ei kykene mutta resoluutio 1440p skaalataan 4K resoluutioon, vähän samalainen ratkaisu kuin PS 4 Prolla useissa peleissä. Minulla on tarkoitus päivittää tuo monitori 27" 1440p 144 Hz HDR näytöksi. Eli kiteytys, One X:n korvaajaksi siitä ei oikein ole mutta sen kaveriksi mahtava täydennys omalla monitorilla joka PC:n omistajilla aina on. Mutta nuo latausajat ovat tietysti sitä next geniä.
E3 2026

Phil Spencer astelee estradille tuttu tyytyväinen virne naamallaan hyvin sujuneen konsolisukupolven myötä. Xbox-yksinoikeus The Elder Scrolls 6 on kuukautta aikaisemmin julkaistu pelaavalle kansalle ja nyt olisi aika antaa samalle kansalle lisää aihetta juhlaan:

"Hyvät pelaajat, meidän tiimi Xboxilla on työskennellyt hurjasti viime vuosien ajan ja tänään on aika esitellä työmme tulos!

Pitemmittä puheitta, hyvät naiset ja herrat, saanen esitellä:


XBOX SERIES XS X!"
Series XXXL flyygelin kokoinen joka kodin supertietokone/konsoli joka kykenee 16K resoon ja 288 Fps.

Vielä yksi lisäys, Series S on hyvä päivitys vaihtoehto myös ainoaksi konsoliksi jos sillä on tarkoitus korvata perus One tai vaikkapa One S, tuo hinta tekee Series S:n houkuttelevaksi. Kovinta tehoa etsiville ja huippu television omistajille se ei tarjoa tarpeeksi ominaisuuksia, heille on Series X.
 
Viimeksi muokattu:
Niin paljon tehoa myllyssä, että kyllä se vaatii muutaman lisäkirjaimen Xbox Series -tavaramerkin perään. :D
Toivottavasti seuraavan sukupolven konsoleiden saapuessa, muuttavat nimen takaisin pelkkään Xboxiin.

Tässä menee ihan sekaisin näiden boksin nimien kanssa jo :D
 
Toivottavasti seuraavan sukupolven konsoleiden saapuessa, muuttavat nimen takaisin pelkkään Xboxiin.

Tässä menee ihan sekaisin näiden boksin nimien kanssa jo :D
Xbox Series -nimitys voi hyvinkin olla ennakkoa siitä, että perinteisistä konsolisukupolvista halutaan päästä eroon. Tarjotaan siis tehokkaampaa rautaa, eli uutta Series -konsolia tietyin väliajoin. Vähän kuin tietokoneiden näytönohjaimet. Siltä tämä näiden uusien Xbox konsolien nimeäminen minusta vaikuttaa.

Tätä myös tukee jo nykyisellään todella kattava taaksepäin yhteensopivuus.

Lisäksi perinteisiin järjestysnumeroihin ei nyt enää voi mennä. Ollaan menty Nintendon viitoittamalla tiellä, mutta ehkä nyt tulevaisuudessa kaikki paketoidaan Xbox Series -nimikkeen alle. Ehkä. Tällainen fiilis minulla on, mutta tämä on tietysti niin täyttä mutuilua kuin olla ja voi. :)
 
Minä odottelen myös että Series X konsolista tulee jokin levyasematon tai sitten parin vuoden kuluttua ihan aito slim-malli. Olen nyt hankkinut Series S konsolin ja olen siihen tyytyväinen, se on sopiva tarkoitukseen johon se on hankittu. Eli minulla on 4K TV:hen kytketty Xbox One X ja tietokonepöydällä vaatimattoman, ei pelitehoisen HP pöytäkoneen vierellä Xbox Series S, kummatkin ovat kytketty yhteiseen Asuksen 27" 1080p 60 Hz näyttöön, eli Series S on kuin budjetti peli-PC:n roolissa. Moninpelejäkin ajatellen hyvä homma, parempi kuin jaetun ruudun ratkaisu yhdellä konsolilla. Tuosta Series S:n tehosta sen verran että tehoiltaan se ei ole mikään päivitys One X:n verrattuna. Se pyörittää pelit todella mallikkaasti 1440p tai 1080p monitoreilla, useasti 60 FPS on performance vaihtoehtona ja toimii myös hienosti 4K TV:n kanssa tarvittaessa. 4K grafiikkaan se ei kykene mutta resoluutio 1440p skaalataan 4K resoluutioon, vähän samalainen ratkaisu kuin PS 4 Prolla useissa peleissä. Minulla on tarkoitus päivittää tuo monitori 27" 1440p 144 Hz HDR näytöksi. Eli kiteytys, One X:n korvaajaksi siitä ei oikein ole mutta sen kaveriksi mahtava täydennys omalla monitorilla joka PC:n omistajilla aina on. Mutta nuo latausajat ovat tietysti sitä next geniä.

Series XXXL flyygelin kokoinen joka kodin supertietokone/konsoli joka kykenee 16K resoon ja 288 Fps.

Vielä yksi lisäys, Series S on hyvä päivitys vaihtoehto myös ainoaksi konsoliksi jos sillä on tarkoitus korvata perus One tai vaikkapa One S, tuo hinta tekee Series S:n houkuttelevaksi. Kovinta tehoa etsiville ja huippu television omistajille se ei tarjoa tarpeeksi ominaisuuksia, heille on Series X.

Pienellä lisähinnalla saa ostaa Microsoftilta uudet silmät että ne pysyy menossa mukana :D
 
Lisäksi perinteisiin järjestysnumeroihin ei nyt enää voi mennä. Ollaan menty Nintendon viitoittamalla tiellä, mutta ehkä nyt tulevaisuudessa kaikki paketoidaan Xbox Series -nimikkeen alle. Ehkä. Tällainen fiilis minulla on, mutta tämä on tietysti niin täyttä mutuilua kuin olla ja voi. :)
Vuosiluvut on vielä käyttämättä. Kohta on tärkeää tietää, minkä vuoden Series X:llä pelaa, jos ei muuta tunnistetta ole.
 
Sainpa eilen myytyä vaimon kaverille Series S konsolin jonka aikoi laittaa tilaukseen, eka kysymys oli ku tulin kotia että onko se miten paska konsoli johon sai suoraan vastata että ei se oo paskaa nähnytkään. Sanoin että asema puuttuu mutta sitä hän ei itsekkään tarvi että Game pass ultimate kylkeen kun sen ostaa niin sillä pärjää, katsottiin vähän hintoja niin oli vähän yllättynyt tosta miten edullinen hinta tolla palvelulla on, pienellä myyntipuheella sai suositeltua semmosen konsolin minkä laittoa itsekkin harkitsen yhä jos Series X:n saatavuus oikeasti vaikeutuu :D kenenkään ei kannata kyseenalaista ton S:n etuja vaikka konsolia ei omista, ehdottomasti kannattava ostos vaikka en oo konsolia päässyt kokemaan.
 
Sainpa eilen myytyä vaimon kaverille Series S konsolin jonka aikoi laittaa tilaukseen, eka kysymys oli ku tulin kotia että onko se miten paska konsoli johon sai suoraan vastata että ei se oo paskaa nähnytkään. Sanoin että asema puuttuu mutta sitä hän ei itsekkään tarvi että Game pass ultimate kylkeen kun sen ostaa niin sillä pärjää, katsottiin vähän hintoja niin oli vähän yllättynyt tosta miten edullinen hinta tolla palvelulla on, pienellä myyntipuheella sai suositeltua semmosen konsolin minkä laittoa itsekkin harkitsen yhä jos Series X:n saatavuus oikeasti vaikeutuu :D kenenkään ei kannata kyseenalaista ton S:n etuja vaikka konsolia ei omista, ehdottomasti kannattava ostos vaikka en oo konsolia päässyt kokemaan.
Toi on kyllä hyvä vaihtoehto toisen konsolin rinnalle Game Pass koneeksi :)
 
Itsekin varmaan ostaisin toiseksi konsoliksi Series S:n, jos pleikkari olisi pääasiallinen alusta. Pelaisin MS:n yksinoikeudet Game passin kautta, kun sinne suurin osa kuitenkin tulee. Jos meinaa panostaa vain yhteen konsoliin, melkein se kaksi sataa ylimääräistä kannattaa silti laittaa Series X:ään. Sillä saa kuitenkin sen verran hyötyä.
 
Onko jotain kohtuullisen yksinkertaista ja toimivaa tapaa hyödyntää esim. USA-latauskoodeja ladatakseen pelejä boksille?
 
Levyasemattoman xbox series x voisi hommata joskus, ellei samalla menettäisi niin monia levyllisiä pelejä. nykyään ostan kyllä kaikki digitaalisina, mutta paljon on vanhoja fyysisiä pelilevyjä, joita haluan pelata vastakin...
muitelisin, että joskus oli puhetta microsoftilla / ainakin jotain huhuja, että tulis joku ominaisuus, että fyysisen levyn voisi muuttaa digitaaliseksi, mutta vissiin se on kuopattu ku mitää ei oo kuulunu...
 
Ylös Bottom