Minä odottelen myös että Series X konsolista tulee jokin levyasematon tai sitten parin vuoden kuluttua ihan aito slim-malli. Olen nyt hankkinut Series S konsolin ja olen siihen tyytyväinen, se on sopiva tarkoitukseen johon se on hankittu. Eli minulla on 4K TV:hen kytketty Xbox One X ja tietokonepöydällä vaatimattoman, ei pelitehoisen HP pöytäkoneen vierellä Xbox Series S, kummatkin ovat kytketty yhteiseen Asuksen 27" 1080p 60 Hz näyttöön, eli Series S on kuin budjetti peli-PC:n roolissa. Moninpelejäkin ajatellen hyvä homma, parempi kuin jaetun ruudun ratkaisu yhdellä konsolilla. Tuosta Series S:n tehosta sen verran että tehoiltaan se ei ole mikään päivitys One X:n verrattuna. Se pyörittää pelit todella mallikkaasti 1440p tai 1080p monitoreilla, useasti 60 FPS on performance vaihtoehtona ja toimii myös hienosti 4K TV:n kanssa tarvittaessa. 4K grafiikkaan se ei kykene mutta resoluutio 1440p skaalataan 4K resoluutioon, vähän samalainen ratkaisu kuin PS 4 Prolla useissa peleissä. Minulla on tarkoitus päivittää tuo monitori 27" 1440p 144 Hz HDR näytöksi. Eli kiteytys, One X:n korvaajaksi siitä ei oikein ole mutta sen kaveriksi mahtava täydennys omalla monitorilla joka PC:n omistajilla aina on. Mutta nuo latausajat ovat tietysti sitä next geniä.
Series XXXL flyygelin kokoinen joka kodin supertietokone/konsoli joka kykenee 16K resoon ja 288 Fps.
Vielä yksi lisäys, Series S on hyvä päivitys vaihtoehto myös ainoaksi konsoliksi jos sillä on tarkoitus korvata perus One tai vaikkapa One S, tuo hinta tekee Series S:n houkuttelevaksi. Kovinta tehoa etsiville ja huippu television omistajille se ei tarjoa tarpeeksi ominaisuuksia, heille on Series X.