Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Onko jotain kohtuullisen yksinkertaista ja toimivaa tapaa hyödyntää esim. USA-latauskoodeja ladatakseen pelejä boksille?
VPN avulla (hyviä esim surfshark, express vpn, nord vpn) pitäisi onnistua MS nettisivujen kautta. Monet VPN firmat tarjoavat ilmaisia kokeiluja jos ei koe muuten tarvitsevansa. Ei kyllä voi suositella noita ilmaisia VPN virityksiä oikein ellei halua ottaa tietoturvan kanssa suuria riskejä. Vaikka en ole lukenut että tuosta ketään olisi koskaan bannattu niin kannattaa muistaa että aluekikkailu rikkoo kuitenkin TOS ja teoriassa mahdollisuus tähän on.
 
Viimeksi muokattu:
VPN avulla (hyviä esim surfshark, express vpn, nord vpn) pitäisi onnistua MS nettisivujen kautta. Monet VPN firmat tarjoavat ilmaisia kokeiluja jos ei koe muuten tarvitsevansa. Ei kyllä voi suositella noita ilmaisia VPN virityksiä oikein ellei halua ottaa tietoturvan kanssa suuria riskejä. Vaikka en ole lukenut että tuosta ketään olisi koskaan bannattu niin kannattaa muistaa että aluekikkailu rikkoo kuitenkin TOS ja teoriassa mahdollisuus tähän on.
Xbox.com kautta olen lunastellut noita ilman VPN sovelluksia.
 
Sain muuten samsung kaukosäätimen toimimaan xbox series x tarvii laittaa tv asetuksista toimimaan :)
 
Meneekö ihan hdmi:tä pitkin komennot? Ainakin itsellä voi television kaukosäätimellä ohjata televisioon kiinnitettyä AndroidTV-laatikkoa. Kyllä nää "uudet" standardit on käteviä!
Yleiskaukosäädin asetus oli tv missä sai määrittää laitteen ja testata että toimii sekä laitteen hdmi portti piti määrittää. Xbox one x toimi saman tv kaukosäädin suoraan ilman mitään. Xbox series X piti tehdä säädöt en tiedä mikä mahtaa olla ero
 
Jos XSX kiinnostaa, Elisa aloittaa tämän viikon keskiviikkona klo 12 myynnin, ja konsolin pitäisi saapua tammikuun lopulla tai helmikuun alussa.

Target avaamme ke 20.1.2021 klo 12:00 myyntiin Series X lippulaiva konsolin.

Ekat toimitukset tilaajille tammikuun lopulla / helmikuun alussa, tarkennamme kun tarkka päivämäärä tiedossa.
(kuten näistä ennakkomyynneistä opittu niin hyvä olla jo klo 11:5x kategoria sivuilla päivittelemässä dataa koska palvelinten päivitys rullaa ja emme saa sitä 100% ajastettua klo 12:00 ajankohdalle.)

Tulemme saamaan Series X konsolia seuraavasti:

Tammikuu = eka patch, kokoluokka M

Helmikuu = toka patch, kokoluokka XS

Maaliskuu = kolma patch, kokoluokka XS

Pelisäännöt = Nopeat syö hitaat, jos osoite väärin tai joutuu luottotsekin kautta niin jonopaikka määräytyy sen aikaleiman mukaan kun siirretään OK tilausjonoon.

Lähde: Elisa Yhteisö
 
Tuli haettua Series S ja heti huomasin, että virtapiuha jää todella löysästi kiinni vaikka painaa kunnolla, niin eikös tuossa voi käyttää Xbox One X virtapiuhaa, kun se tuntuisi menevän paljon tukevammin paikalleen?

Ei tuota konetta paljoa tarvitse liikuttaa, että piuha irtoaa jos käyttää mukana tullutta johtoa.
 
Tuli haettua Series S ja heti huomasin, että virtapiuha jää todella löysästi kiinni vaikka painaa kunnolla, niin eikös tuossa voi käyttää Xbox One X virtapiuhaa, kun se tuntuisi menevän paljon tukevammin paikalleen?

Ei tuota konetta paljoa tarvitse liikuttaa, että piuha irtoaa jos käyttää mukana tullutta johtoa.
Toki voi käyttää. Tainnut sattua vaan huono piuha mukaan.
 
Toki voi käyttää. Tainnut sattua vaan huono piuha mukaan.
Juu, näitä huonoja piuhoja tuppaa aina välillä tulemaan, mutta onneksi näitä löytyy laatikoista :)

Piti vaan tarkistaa täältä, ettei näissä piuhoissa varmaan mitään eroa ole, kun ei näistä ikinä tiedä :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
AC: Valhalla oli eka ehostettu peli minkä löin tulille ja kyllä tämä näyttää paremmalta Series S:llä pelattuna, kun on aikaisemmin pelannut One X:llä.

Resoluutio taitaa olla alhaisempi, mutta silti tämä näyttää paremmalta :)

Odotan jo lisäkokemuksia :)
 
AC: Valhalla oli eka ehostettu peli minkä löin tulille ja kyllä tämä näyttää paremmalta Series S:llä pelattuna, kun on aikaisemmin pelannut One X:llä.

Resoluutio taitaa olla alhaisempi, mutta silti tämä näyttää paremmalta :)
Ja varmaan pyörii sulavammin? Joka taas tekee pelistä myös tavallaan paremman näköisen. Onhan siellä varmaan muutenkin hyödynnetty uuden tekniikan tarjoamia mahdollisuuksia sen minkä on pystytty, joten paremmat reunanpehmennykset ynnä muut saattavat tehdä kuvasta paremman näköisen vähän pienemmälläkin resoluutiolla.

Jos omiin Series X -kokemuksiin vertaa, niin latausajat lyhentyivät myös aika merkittävästi, eikö?
 
Ja varmaan pyörii sulavammin? Joka taas tekee pelistä myös tavallaan paremman näköisen. Onhan siellä varmaan muutenkin hyödynnetty uuden tekniikan tarjoamia mahdollisuuksia sen minkä on pystytty, joten paremmat reunanpehmennykset ynnä muut saattavat tehdä kuvasta paremman näköisen vähän pienemmälläkin resoluutiolla.

Jos omiin Series X -kokemuksiin vertaa, niin latausajat lyhentyivät myös aika merkittävästi, eikö?
Juu, pyöri sulavammin ja näytti löytyvät se 60fps mode myös Series S:llä ja näytti silläkin todella hyvältä.

Latausajat myös lyheni ihan hemmetisti.
 
No niin sitte kutenki hiirenklikkaus tuli painettua Xbox Series S hyväksy tilaus kohdalla, :D eli huomenna pitäs tulla kotiovelle jollain ilmastoyställisellä bubble kotiin kuljetuksella 6.90 maksoi kuljetus. Kai sen joku fillarilla sitte tuo kun kerran on ilmastoystävällinen. Tänään tämä herra sanoo etten tilaa, no liha on heikkoa. Kaippa se ku Xbox Series S tuli höpistyä niin ei saanu enään sitä hiirisormee jarruteltua :rolleyes:
Jos ei jo ole, niin kannattaa tsekata Game Pass, niin on pelaamista vähäksi aikaa :)

Itse olen kyllä tämän päivän kokeilun jälkeen ollut tyytyväinen tuohon Series S:ään, vaikka mulla ei kauheasti olekkaan noita Series S optimoituja pelejä, mutta siskon pojan kanssa vedin pari matsia Fortniteä ja kyllä sekin näytti ja tuntui paremmalta.

Ensi viikolla The Medium testiin, kun taitaa olla boksin eka peli, joka ei tule edellisen sukupolven laitteille.
 
Jos ei jo ole, niin kannattaa tsekata Game Pass, niin on pelaamista vähäksi aikaa :)

Itse olen kyllä tämän päivän kokeilun jälkeen ollut tyytyväinen tuohon Series S:ään, vaikka mulla ei kauheasti olekkaan noita Series S optimoituja pelejä, mutta siskon pojan kanssa vedin pari matsia Fortniteä ja kyllä sekin näytti ja tuntui paremmalta.

Ensi viikolla The Medium testiin, kun taitaa olla boksin eka peli, joka ei tule edellisen sukupolven laitteille.

Hyvä että pääsit yli siittä Gears 5 resoluutio hommasta mikä itelläki löi aluksi jarrun pohjaa, kyllä määki voisin tän napata kun tilanne on kohdillaan. Vaikka fyysiset pelit mitä hyllyssä on niin jää turhiksi mutta kyllä niille hyvä koti löytyy.
 
Hyvä että pääsit yli siittä Gears 5 resoluutio hommasta mikä itelläki löi aluksi jarrun pohjaa, kyllä määki voisin tän napata kun tilanne on kohdillaan. Vaikka fyysiset pelit mitä hyllyssä on niin jää turhiksi mutta kyllä niille hyvä koti löytyy.
Niin, joo se resoluution tippuminen 720p:hen joissakin kohdissa :D

Pitääkin joku päivä testailla sitä ja sitten itse näkee, että kuinka häiritsevää on, mutta ehkä se menee kehitystyökalujen piikkiin, kun eikös ne ollut aika vaiheessa vielä silloin vai onko edelleen? No tulevaisuus näyttää, että mihin tämä Series S pystyy, mutta ainakin nyt olen tyytyväinen ostokseen.
 
Jos ei jo ole, niin kannattaa tsekata Game Pass, niin on pelaamista vähäksi aikaa :)

Itse olen kyllä tämän päivän kokeilun jälkeen ollut tyytyväinen tuohon Series S:ään, vaikka mulla ei kauheasti olekkaan noita Series S optimoituja pelejä, mutta siskon pojan kanssa vedin pari matsia Fortniteä ja kyllä sekin näytti ja tuntui paremmalta.

Ensi viikolla The Medium testiin, kun taitaa olla boksin eka peli, joka ei tule edellisen sukupolven laitteille.

Game Passi löytyy, oli vie vanhasta jäljellä aikaa. Black Desert Online menee testiin eka, koska pitäs pyöriä series s:llä sen 60 fps ? se olis todella iso parannus xonee verrattuna, joka oli kyl melkosta pop uppailua, peli myös löytyy gamepassista. Kai se Gears5 pitää kokee 120fps vaikka ei nyt niin lempi peli muuten ole. Destiny 2 nyt sitte ehkä, kun on optimoitu, pvp 120 fps pve 60fps. No huomenna näkee miten tuo loota toimii. Jos nyt se bulde kotiinkuljetus 6.90 pitää kutinsa et pitäs huomenna olla kotiovella. Mitä nyt tossa youtubee kattelin niin kehuja paljon Series S on saanu.
 
Game Passi löytyy, oli vie vanhasta jäljellä aikaa. Black Desert Online menee testiin eka, koska pitäs pyöriä series s:llä sen 60 fps ? se olis todella iso parannus xonee verrattuna, joka oli kyl melkosta pop uppailua, peli myös löytyy gamepassista. Kai se Gears5 pitää kokee 120fps vaikka ei nyt niin lempi peli muuten ole. Destiny 2 nyt sitte ehkä, kun on optimoitu, pvp 120 fps pve 60fps. No huomenna näkee miten tuo loota toimii. Jos nyt se bulde kotiinkuljetus 6.90 pitää kutinsa et pitäs huomenna olla kotiovella. Mitä nyt tossa youtubee kattelin niin kehuja paljon Series S on saanu.

Kyllä BDO pyörii hyvin mutta ei se pop up mihinkään katoa, se on sen pelimoottorin juttu.
 
Ylös Bottom