Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Mites sulla pysyy se mukana tullut virtapiuha kiinni? Itse otin One X piuhan käyttöön, kun tuo mukana tullut oli niin löysä että irtosi melkein itsestään. Tallennustilaa on mulla vielä vapaana 200 gigaa, kun on 4 teran ulkoinen kovalevy myös käytössä, niin siellä on suurin osa peleistä tallessa.

Todella tyytyväinen kyllä ollut koneeseen parin päivän käytön jälkeen ja vieläkin naurattaa tuo, että kuinka perkuleen pieni tämä on :D

Nyt on mukava pelailla taas Subnauticaa, kun se alussa oleva lataus ei enää kestä paria minuuttia ja muutenkin pyörii sulavammin. Gears 5 toimi myös hyvin ja paljastui turhiksi noi resoluution tippumiset hetkellisesti 720p:hen, kun en itse mitään räiskinnän keskellä huomannut.

Jokos @Miika_- kaivoi ostohousut vaatekaapista ja lähti hakemaan Series S omaan olohuoneeseen? Lainataan Niken maninoslausetta ja sanotaan, että "JUST DO IT" ;)

Hyvin mulla pysyy virtapiuha kiinni. Gears5 120fps pyörii series s:llä kyllä todella loistavasti. Pitihän nyt vielä Rainbow six siegeäkin testaa 120 fps moodilla sehän rullaa jopa yli 130 fps ;) Kyllähän nämä next genille optimoidut "vanhat" pelit toimii komeesti series s. Oikeestaan hyvä kun tuli nimenomaan series s hommattua kun toi meikän töllö tukee vaan 1080p tilassa 120hz ja 4k sit sen 60hz. Pitää nyt vie koittaa peli näytöllä pelaamista series s, kun joutuu luopuun tosta töllöstä sit kun poika joskus PS5 saa. Toki melko räiskintä painoitteista on et piti poistaa kovolta yksi räiskintä, et sai Diablo 3 asennettua kun iski pitkästä aikaa inspis diablon pelailuun season 22 ja silleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tänään huomattua, että Series S käynnistyy liian nopeasti, kun wifi yhteyden muodostumista joutuu hetken odottamaan :D
Tämä tuli vastaan Twitterissä. Liittyy omalla tavallaan myöskin tuohon nopeuteen:


Achievement guide videoita tekevä Maka91 on ihmeissään, kun enää ei tarvitse editoida videoista latausaikoja pois, kuten on tottunut tekemään aikaisempien sukupolvien kohdalla. Tämä mielestäni hyvin alleviivaa sitä kuinka paljon nopeampia nämä uudet Xboxit on. Kaveri on kuitenkin tehnyt videoita 10 vuotta, joten on vähän tarttumapintaa latausaikoihin ja niiden editointiin.
 
Mites sulla pysyy se mukana tullut virtapiuha kiinni? Itse otin One X piuhan käyttöön, kun tuo mukana tullut oli niin löysä että irtosi melkein itsestään. Tallennustilaa on mulla vielä vapaana 200 gigaa, kun on 4 teran ulkoinen kovalevy myös käytössä, niin siellä on suurin osa peleistä tallessa.

Todella tyytyväinen kyllä ollut koneeseen parin päivän käytön jälkeen ja vieläkin naurattaa tuo, että kuinka perkuleen pieni tämä on :D

Nyt on mukava pelailla taas Subnauticaa, kun se alussa oleva lataus ei enää kestä paria minuuttia ja muutenkin pyörii sulavammin. Gears 5 toimi myös hyvin ja paljastui turhiksi noi resoluution tippumiset hetkellisesti 720p:hen, kun en itse mitään räiskinnän keskellä huomannut.

Jokos @Miika_- kaivoi ostohousut vaatekaapista ja lähti hakemaan Series S omaan olohuoneeseen? Lainataan Niken maninoslausetta ja sanotaan, että "JUST DO IT" ;)

Onkohan tehtaalla mennyt pihat sekaisin tai muuta vastaavaa. :D Omassa Series X oli aivan saatanan nafti liitin! Sai otaa ihan kunnon voimaotteen konsolista, että sai sen piuhan sullottua pohjaan. EI irtoo itsestään!
 
Tämä tuli vastaan Twitterissä. Liittyy omalla tavallaan myöskin tuohon nopeuteen:


Achievement guide videoita tekevä Maka91 on ihmeissään, kun enää ei tarvitse editoida videoista latausaikoja pois, kuten on tottunut tekemään aikaisempien sukupolvien kohdalla. Tämä mielestäni hyvin alleviivaa sitä kuinka paljon nopeampia nämä uudet Xboxit on. Kaveri on kuitenkin tehnyt videoita 10 vuotta, joten on vähän tarttumapintaa latausaikoihin ja niiden editointiin.

Terminator resistance ei meinaa keretä ottaan puhelinta taskusta kun tekee mieli välissä räplätä sitä ja quick resumella peli jatkuu parissa sekunnissa siitä mihin on jäänyt niin tarvii nämä taakse jääneet tauot vaan pelata :D
 
Onkohan tehtaalla mennyt pihat sekaisin tai muuta vastaavaa. :D Omassa Series X oli aivan saatanan nafti liitin! Sai otaa ihan kunnon voimaotteen konsolista, että sai sen piuhan sullottua pohjaan. EI irtoo itsestään!
Mulla sama juttu, ei irtoa, vaikka haluaisi
 
Terminator resistance ei meinaa keretä ottaan puhelinta taskusta kun tekee mieli välissä räplätä sitä ja quick resumella peli jatkuu parissa sekunnissa siitä mihin on jäänyt niin tarvii nämä taakse jääneet tauot vaan pelata :D
Joo, Terminatorissa oli niin ikään todella hätäiset latausajat. Ei paljon ehdi Twitteriä tai foorumia siinä välissä selailla. :)
 
Onkohan tehtaalla mennyt pihat sekaisin tai muuta vastaavaa. :D Omassa Series X oli aivan saatanan nafti liitin! Sai otaa ihan kunnon voimaotteen konsolista, että sai sen piuhan sullottua pohjaan. EI irtoo itsestään!
Täällä kanssa todella tiukat oli nuo piuhat..
 
Onkohan tehtaalla mennyt pihat sekaisin tai muuta vastaavaa. :D Omassa Series X oli aivan saatanan nafti liitin! Sai otaa ihan kunnon voimaotteen konsolista, että sai sen piuhan sullottua pohjaan. EI irtoo itsestään!
Heh, voipi olla, että laitettu väärä piuha pakettiin, kun oli niin perkuleen löysä, että olisi melkein itsestään irronnut, niin en sitä uskaltanut edes käyttää. :D

Xbox One X piuha taas pysyy kunnolla kiinni Series S liittimessä.
 
Gigantista tuli lauantaina haettua uusi xbox, kiitos vaan täällä siitä vinkanneelle. Lisäksi tuli hommattua pariksi vuodeksi Game Pass ja Elite ohjain. Hieman vaatii totuttelua ja tutkiskelua, ennen kuin oppii nuita valikoita käyttämään. On nimittäin ensimmäinen omistamani xbox, tähän asti pelailua on harrastettua vain pleikkarilla. Tässä sukupolvessa Game Pass käänsi kelkan xboxin suuntaan. Ja vakuuttavaa menoa on kyllä tähän mennessä ollut, valikot ovat mukavan sulavia ja pelit käynnistyvät vauhdilla.

Game Passista on tullut ladattu enemmän pelejä, kuin on kerennyt testaamaan. Ensimmäisenä totta kai, viimesukupolven kovin peli R6 Siege. Harmillisesti tiedot eivät siirry pleikalta boxin puolelle ja 500h Siege ura lähtee alusta. Noh, pääsepä totuttelemaan Elite ohjaimen tuomiin uusiin nappuloihin rauhassa.

Seuraavaksi pitänee alkaa tutustumaan boxin yksinoikeuspeleihin, jotka ovat tähän mennessä kokematta. Eli Gearsit ja Halot menee ainakin testiin, kiitos taaksepäin yhteensopivuuden.
 
Niin pystyy se ottaa kaikki S|X ehostukset pois ja pyörittää xbox one versiota
Oletko ihan varma, että pyörittää Xbox One versiota, kun toi näyttää paljon paremmalta ja koska mulla on Series S, niin tuon pitäisi pyöriä One S versiona, eikä se näin terävältä näyttänyt.

Tämmöisen löysin redditistä.

Gen: Durango

Console type: Xbox One Gen 9 Aware

This means that like Sea of Thieves, Ori and more, you can play the Master Chief Collection from any external HDD or SSD with it’s improved performance (120fps and native 4K/1080p). It does not need to be ran from the internal SSD for the enhanced feature set.
Edit: Tuli testattua pelaamista SSD:ltä ja mitään muuta eroa ei ollut, kuin latausajat.

Elikkä osaa näistä ehostetuista peleistä pystyy pelaamaan ulkoiselta kovolta, jos niissä lukee tuo Gen: Durango ja Gen 9 Aware.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jos joku muukin on aikaisemmin pelannut Xbox One X:llä ja vaihtoi Series S:ään, niin kannattaa käydä tsekkaamassa Settings > System > Storage > Manage > Shrinkable Games, tuolta saa poistettua pelien One X ehostuksia, niin saa kokoja kutistettua ihan mukavasti.

Yli 100 gigaa tuli lisää käytettävää tilaa, kun tuota testasin.
 
Machine learning otetaan käyttöön


 
Machine learning otetaan käyttöön



Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo "Super Resolution" olisi DLSS vastaava ja luulisi, että ainakin Series S kanssa siitä olisi apua.

Tämmönen löytyi Youtubesta.

 
Ylös Bottom