Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Olen nyt pelaillut Valhallaa quick resumen kautta, vaikka omistan levyversion, eikä Valhallan levy ole kelkassa. Loistava ominaisuus levypelaajille! Muinoin kokeilin samaa Cyberpunkin kanssa ja se ei toiminut, vaan vaati levyä. Toimivuus on ehkä siis pelikohtaista tai sitten vain tuurista kiinni.
 
Olen nyt pelaillut Valhallaa quick resumen kautta, vaikka omistan levyversion, eikä Valhallan levy ole kelkassa. Loistava ominaisuus levypelaajille! Muinoin kokeilin samaa Cyberpunkin kanssa ja se ei toiminut, vaan vaati levyä. Toimivuus on ehkä siis pelikohtaista tai sitten vain tuurista kiinni.
Onko oikeasti näin? Tuohan ois huippu homma, itekin fyysisiä yleensä ostelen. Onko tästä jollain jotain tietoa?
 
Quick resume on kyllä mahtia muutenkin, rankka työviikko takana oli eilen ja parit 2h yöunet peräkkäin niin kävi perinteinen "lepuutan vähä silmiä" nukahdus pelatessa. Boxissa on automaattinen virrankatkasu päällä jos on tietyn aikaa käyttämättä, aamulla sit starttasin koneen niin siitä lähti Yakuza 3 pyörimään mihin olin illalla nukahtanut.
 
Onko oikeasti näin? Tuohan ois huippu homma, itekin fyysisiä yleensä ostelen. Onko tästä jollain jotain tietoa?
Useamman päivän jo toiminut Valhallan kanssa. Mutta kuten todettua, niin Cyberpunk vaati levyä, eli en tiedä mistä on kyse. Toki päivitykset jne. nollaavat quick resumen, jolloin joka tapauksessa täytyy heittää levy taas sisään. Lisäkokemukset muilta olisivat tervetulleita!
 
Pitäisi varmaan itsekkin totutella käyttämään tuota Quick Resumea, mutta vanhoista tavoista on vaikea päästä eroon, niin tulee aina sammutettua peli :D

Eipä se onneksi, niin vakavaa ole, kun nopeastihan nuo lataavat muutenkin.
Itse olen aika hyvin päässyt vanhoista tavoista irti. Nykyään menen vaan dashboardille, kun lopetan jonkun pelin pelaamisen ja se on siinä. Edelleenkään ihan kaikki pelit ei toimi kovin hyvin Quick Resumen kanssa, mutta niin suuri osa toimii, että en nykyään sammuttele mitään peliä.
 
Quick resume itselle helposti paras ominaisuus. Vähän peliaikaa niin parissa sekunnissa samassa kohdassa mihin jäänyt :)
 
Kadottaako teillä kone HDR välillä? Joudun menee quick resumella johonkin toiseen peliin ja takasin tässä tapauksessa gears4 että se tulee päälle takas vai johtuukohan telkkarista mahdollisesti.
 
Kadottaako teillä kone HDR välillä? Joudun menee quick resumella johonkin toiseen peliin ja takasin tässä tapauksessa gears4 että se tulee päälle takas vai johtuukohan telkkarista mahdollisesti.
Ainakin LG:n C9:llä tätä tapahtuu sekä XSX:n että PS5:n kanssa ehkä kerran viikossa. Pistäisin siis telkkarin piikkiin.
 
Pitäisi varmaan itsekkin totutella käyttämään tuota Quick Resumea, mutta vanhoista tavoista on vaikea päästä eroon, niin tulee aina sammutettua peli :D

Eipä se onneksi, niin vakavaa ole, kun nopeastihan nuo lataavat muutenkin.

Ehdin jo ihmetellä miksen ole nähnyt tuota Quick Resumea kovinkaan usein, mutta takalohkosta tulee automaattisesti sammutettua pelit. Pitääpä jatkossa muistaa..
 
Kadottaako teillä kone HDR välillä? Joudun menee quick resumella johonkin toiseen peliin ja takasin tässä tapauksessa gears4 että se tulee päälle takas vai johtuukohan telkkarista mahdollisesti.

Kokeile ensi kerralla käyttää telkkaa toisella inputilla, luulen että se voisi riittää. Ainakin täällä Samsung telkalla hoituu homma helposti niin, harvemmin tullut viime aikoina.
 
Kadottaako teillä kone HDR välillä? Joudun menee quick resumella johonkin toiseen peliin ja takasin tässä tapauksessa gears4 että se tulee päälle takas vai johtuukohan telkkarista mahdollisesti.
Tuosta kirjoittelin xsx ongelmaketjuun, eli kyllä juuri noin käy aina lepotilasta palautumisen jälkeen. Pomppu pitää tehdä nimenomaan pelien välillä.. jos HDR:ää käy kokeilemassa konsolin asetuksissa niin se ei palauta pelin HDR tilaa.
 
Tuosta kirjoittelin xsx ongelmaketjuun, eli kyllä juuri noin käy aina lepotilasta palautumisen jälkeen. Pomppu pitää tehdä nimenomaan pelien välillä.. jos HDR:ää käy kokeilemassa konsolin asetuksissa niin se ei palauta pelin HDR tilaa.
Tämä bugi kaiketi riippuu monestakin muuttujasta ja toistuu eri setupeilla eri tavalla. Vaikuttaa, että varsinkin TV-malli voisi vaikuttaa. Täällä ei todellakaan tule joka kerta lepotilasta palautuessa, teen sitä melkein joka päivä ja monta kertaa. Kuitenkin bugiin törmää vain tyyliin kerran parissa viikossa.

Täällä riittää, että vaihtaa toiseen (aktiiviseen) inputtiin jossa ei ole HDR päällä joka on minun tapauksessa PC, sitten palauttaa Xboxin inputille. Ei tarvitse pelien välillä vekslata. Tämä ei tietty tarkoita, etteikö sinun tapauksessa olisi niin.
 
Itte vaihoin pelaamisen tietokoneen näyttöön, kun tuntu et tv kanssa oli noita ongelmia. Tietokoneen näytön käyttöönoton jälkeen loppu ongelmat, toki nyt ilman hdr mennään, siis Series S pelailen.
 
Ei voi, kun nauraa Youtubesta löytyville videoille.

Siellä löytyy Series S overheating video, missä konsoli ei ylikuumene, vaan puskee kuumaa ilmaa pihalle, kun pelaa pelejä :D

Yeah I dont think they put much thought into the fan other than wanting to make it silent, on some games heat does start to come, I really wouldn't of cared if they had a louder fan because it would then always be cold.

En tajua, että mikä ongelma tuossa on jos kone ei ylikuumene ja uloshan sen kuuman ilman pitää tulla. Jos se ei puhaltaisi kuumaa ilmaa ulos, niin sitten vasta huolestuisin.
 
Ylös Bottom