Ehkä hieman hämmentävästi päällimmäisenä tästä kaikesta jää mieleen ajatus, että mitä ihmiset tällä oikeastaan pelaavat?
Itse ostin Series S:n julkaisussa ja siitä hetkestä on tullut pelattua konsolilla:
Gears Tactics
Gears 5
Dragon Quest XI S
Outer Worlds
The Medium
Yakuza 0
Battletoads
Ori And the Will of the Wisps
Call of the Sea
Edith Finch
Skate 3
Wilmot's Warehouse
Resident Evil 7
Wreckfest
Hitman
Rocket League
Tetris Connected
Planet Coaster
Ei siinä ole edes kaikkea, mutta siinä nyt pääosa ainakin ja lähes kaikki on Game Passin kautta tullut pelattua, joten sieltä vaan kaivamaan, kun siellä tosiaan on tarjontaa kaikista genreistä. Ja jos sieltä ei mitään itselleen sopivaa löydy, niin on joko jo kaiken pelannut tai sitten pelimaku on todella erikoinen. Itse pidän eniten rooli- ja seikkailupeleistä ja siellä on omaan makuuni sopivaa tarjontaa enemmän kuin aikaa pelaamiseen.
Olen Game Passin ohella ostanut tässä alennuksista mm. Control UE:n, Valkyrie Chronicles 4:n ja XCOM 2:n, joita en ole aloittanut ja tämän lisäksi Game Passin myöhemmin pelattavien listalla on nyt 42 peliä, jotka olen sinne ihan tosissaan valinnut ja tuota listaa ylläpitänyt sitä mukaa, kun tilanne muuttuu. Lista kasvaa uusien tulokkaiden osalta jatkuvasti, nopeammin kuin ehdin pelata vanhoja pois. Enkä ole kaikkea kiinnostavaa edes tuonne laittanut, joten enemmänkin voisi siis olla, mutta eipä näitäkään ehdit pelata. Ja siellä on aika isolla kauhalla kaikkea sellaista, joka vaatii vähän pidemmän ajan, että pääsee edes sisään, joten ajallisesti tuossa on aika pitkään kahlattavaa (listalla mm. Desperados 3, Wasteland 3, Greedfall, Tales of Vesperia DE, Pillars of Eternity 1 & 2, Final Fantasy XII: The Zodiac Age).
Ja tämän lisäksi on sitten backlog, joka siirtyi aikaisemmalta sukupolvelta, eli tuolla on pelejä, joita on tullut osteltua alennuksista aikanaan (mm. Deus Ex Mankind Divided, Metro 2033 & Last Light) tai jotka on saatu Goldin kautta joskus (mm. Outlast, Sleeping Dogs DE, Little Nightmares, Lara Croft and the Temple of Osiris), joten jos jostain syystä tekeminen loppuu, niin myös tuolta listalta löytyy sitten pelejä.
No mutta, ehkä siitä saa vähän jotain ideata, että mitä voisi pelata. Niinhän se on, että sukupolven alkupuolella ei ikinä ole varsinaista pelitulvaa ollut koko konsolipelaamisen historiassa, eikä niin ole tälläkään kertaa, mutta ainakin itse viihdyn todella hyvin nykyisenkin tarjonnan kanssa - kiitos erityisesti Game Passin sekä erinomaisesti toimivan taaksepäin yhteensopivuuden.