Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

EU:n hyväksynnästä ei ole kuulunut mitään, mutta tänään se päätös piti tulla. Ehkä EU ei vain tiedota tuommoisista? Aika häiritsevää jopa, jos alkaa miettimään, miksei mitään tietoa tule. Tuskin siellä perjantai-iltana kovin pitkään istutaan.

Jospa se Microsoft ilmoittelee asiasta myöhemmin tänään, siellä on länsi-rannikolla kuitenkin vasta aamupäivä. Sillä oletuksella siis, että EU jättää päätöksestä tiedottamisen asianosaisille.
 
Ensikokemukset laitteesta on suureksi osaksi positiivisia. Konsoli on todella laadukkaan tuntuinen ja hiirenhiljainen. Käyttis on hieman sekava, kun on tottunut pleikkariin, mutta kyllä tuolla pärjää. Ohjain on parempi kuin odotin, pysyy hyvin kädessä ja napit ovat tosi hyvät. Varsinkin triggerit tuntuvat todella hienolta. Game passisssa riittää vaikka kuinka paljon pelattavaa. On tullut kokoeiltua Dirt 5, Gears 5 ja Forzaa. Erityisesti Forz miellyttää silmää. 4K 60fps on todella hieno kokemus, kun on tottunut perus p4:ään ja sen peleihin.

MUTTA. En ole kaikista yrityksistäni onnistunut ratkaisemaan järkyttävää lagia äänissä. Ongelma poistuu jos käytän vain stereoääniä, mutta ei ole aikomuksena tuohon tyytyä. Jos en löydä tähän ratkaisua on minun pakko palauttaa laite ja ostaa ps5.:(
 
Ensikokemukset laitteesta on suureksi osaksi positiivisia. Konsoli on todella laadukkaan tuntuinen ja hiirenhiljainen. Käyttis on hieman sekava, kun on tottunut pleikkariin, mutta kyllä tuolla pärjää. Ohjain on parempi kuin odotin, pysyy hyvin kädessä ja napit ovat tosi hyvät. Varsinkin triggerit tuntuvat todella hienolta. Game passisssa riittää vaikka kuinka paljon pelattavaa. On tullut kokoeiltua Dirt 5, Gears 5 ja Forzaa. Erityisesti Forz miellyttää silmää. 4K 60fps on todella hieno kokemus, kun on tottunut perus p4:ään ja sen peleihin.

MUTTA. En ole kaikista yrityksistäni onnistunut ratkaisemaan järkyttävää lagia äänissä. Ongelma poistuu jos käytän vain stereoääniä, mutta ei ole aikomuksena tuohon tyytyä. Jos en löydä tähän ratkaisua on minun pakko palauttaa laite ja ostaa ps5.:(
Ei ole ikinä ollut ongelmaa äänissä mutta kokeile ladata dtsx ja dolby atmos apit ja säädä sitten käy ääni asetukset katsomassa sen jälkeen. Toivottavasti joku enemmän asiasta tietävä auttaa foorumilla. @Dragonfly @Gimble
 
Ei ole ikinä ollut ongelmaa äänissä mutta kokeile ladata dtsx ja dolby atmos apit ja säädä sitten käy ääni asetukset katsomassa sen jälkeen. Toivottavasti joku enemmän asiasta tietävä auttaa foorumilla. @Dragonfly @Gimble
Valitettavasti minulla ei ole kokemusta Series X ja soundbar yhdistelmästä. Todella harmillista ettei toimi kunnolla. Itsellä on niin että Xbox Series X on suoraan telkkarissa kiinni ja siitä toinen HDMI piuha vahvariin ja eARCin avustuksella äänet ulos vahvarissa kiinni olevien kajarien kautta. Ainakaan tällä kokoonpanolla ei ole viivettä äänissä.

@Darth Vader kävikin jo asiaa tarkemmin läpi Xbox ongelmat -ketjussa, joten sieltä lisää. Haluaisin auttaa, mutta valitettavasti minulta ei tähän löydy ratkaisua.
 
Valitettavasti minulla ei ole kokemusta Series X ja soundbar yhdistelmästä. Todella harmillista ettei toimi kunnolla. Itsellä on niin että Xbox Series X on suoraan telkkarissa kiinni ja siitä toinen HDMI piuha vahvariin ja eARCin avustuksella äänet ulos vahvarissa kiinni olevien kajarien kautta. Ainakaan tällä kokoonpanolla ei ole viivettä äänissä.

@Darth Vader kävikin jo asiaa tarkemmin läpi Xbox ongelmat -ketjussa, joten sieltä lisää. Haluaisin auttaa, mutta valitettavasti minulta ei tähän löydy ratkaisua.
Mulla on samanlailla soundbar kuten dragonfly kuvailee ja vuoron perään dtsx tai atmos päällä riippuen siitä kumpi ääni tekniikka soveltuu peliin tai elokuvaan paremmin ja hyvin toimii.
@Darth Vader sellainen vinkki että tankkaa kolme vuotta xbox live gold ja päivitä sen jälkeen gamepass ultimateen ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ensikokemukset laitteesta on suureksi osaksi positiivisia. Konsoli on todella laadukkaan tuntuinen ja hiirenhiljainen. Käyttis on hieman sekava, kun on tottunut pleikkariin, mutta kyllä tuolla pärjää. Ohjain on parempi kuin odotin, pysyy hyvin kädessä ja napit ovat tosi hyvät. Varsinkin triggerit tuntuvat todella hienolta. Game passisssa riittää vaikka kuinka paljon pelattavaa. On tullut kokoeiltua Dirt 5, Gears 5 ja Forzaa. Erityisesti Forz miellyttää silmää. 4K 60fps on todella hieno kokemus, kun on tottunut perus p4:ään ja sen peleihin.

MUTTA. En ole kaikista yrityksistäni onnistunut ratkaisemaan järkyttävää lagia äänissä. Ongelma poistuu jos käytän vain stereoääniä, mutta ei ole aikomuksena tuohon tyytyä. Jos en löydä tähän ratkaisua on minun pakko palauttaa laite ja ostaa ps5.:(
Mulla ei oo boxia mutta oli samaa ääni ongelmaa pleikkari/telkku/soundbar combossa eli äänet tuli jäljessä. Ongelma korjautui sillä että konsolista sekä telkkarista äänen ulostuloksi pcm
 
Mulla ei oo boxia mutta oli samaa ääni ongelmaa pleikkari/telkku/soundbar combossa eli äänet tuli jäljessä. Ongelma korjautui sillä että konsolista sekä telkkarista äänen ulostuloksi pcm
Jos laitoin telkun ääneksi pcm, en voinut saada xboksista mitenkään 5.1 ääniä. Xboxissa on vaihtoehdot stereo uncompressed, 5.1 ja 7.1 uncompressed ja bitstream out. Xbox antoi minun käyttää vain stereo ja bitstream vaihtoehtoja.
 
Xboxin nettiselain saamassa päivityksen "lähiaikoina" niin, sitten onnistuu Stadian käyttö boksin kautta. Nyt tuo selaimen päivitys on Alpha skip ahead testaajilla käytössä, niin eiköhän se lähikuukausina tule kaikille jakoon.

As reported by The Verge, Xbox testers in the Alpha Skip-Ahead group can now access the updated Microsoft Edge web browser on Xbox One and Xbox Series S / X consoles.

Thanks to the improved compatibility support with Chromium, the browser will run Google’s Stadia streaming service and allow Xbox console players to access its library of cloud games.

 
Minua harmittaa tuo yksinoikeuksien kasaaminen, mutta kieltämättä se näyttää parhaalta tavalta hyötyä hankinnasta. Ei ole välttämättä järkevää myyntien vuoksi julkaista pelejä kilpailijan alustalle, vaikka se olisi kivasti tehty. Itse en jaksa ainakaan uskoa tuollaiseen jalomielisyyteen eikä sitä voi ainakaan odottaa. Olettaisin, että korkeintaan MS tiputtelee pari vuotta myöhässä pelejä muille konsolialustoille tai julkaisisi Nintendon alustalle jotain pientä, kun se ei ole niin suora kilpailija kuin Sony. Aiemmin tosiaan toivoin, että Bethesdan pelejä ei vedettäisi yksinoikeusmuurin taakse, mutta viime kuukausina on tullut selväksi, ettei se polku ole kovin järkevä MS:n kannalta ja MS tekee päätökset nyt. Ainoa mahdollinen toimiva reitti olisi saada Game pass pleikkarille ja Nintendolle tarjolle, koska sehän olisi MS:lle edullista.
 
https://kotaku.com/microsoft-confir...tm_medium=SocialMarketing&utm_source=facebook

Sieltä se tuli. Osa Bethesdan peleistä tulee olemaan Xbox- ja PC-yksinoikeuksia. Saa nähdä mitkä pelit. Esimerkiksi Fallout- ja Elder Scrolls-sarjat ovat niin isoja, että myyntien takia kannattaisi julkaista myös muille. Toisaalta, tuollaiset pelit myisivät konsoleita. Joita ei ole... :D
Eiköhän niitä siinä vaiheessa ole, kun näiden seuraavat osat tulevat joskus muutaman vuoden päästä. Ja PC:tä nyt ainakin on, jos ei muuta. MS:lle lienee aika sama, millä alustalla nämä pelit pelataan, kunhan on heidän ekosysteeminsä kyseessä. Kirjoitin tästä nyt vielä uutisenkin: https://www.konsolifin.net/uutinen/...lkaistaan-jatkossa-yksinoikeudella-pclle-xbox
 
Ylös Bottom