Meinaakko et playkkä5 nyt rullaa pelejä esim. puolenvuoden päästä paremmin. Luulen et esim. Outriderin joka siis oli vasta demo niin kokonaisen pelin julkasussa tullaan näkeen se solid 60fps myös series X/S. Toisaalta Series S pyöritti demossa peliä aivan loistavasti, kun reso oli niin korkea, kone kun ei ole mikään 4k konsoli mihkä sitä nyt ei ole edes tarkotettu ,Series S kohdalla resoo alas niin varmasti tulee se 60fps. Mut jätän nyt nämä, kellä on isompi pippeli keskustelut pois, mutta jatkakaa te. Mulle riittää Kuhan saadaan hyviä pelejä kaikille alustoille.
Ei nyt varsinaisesti enää liitty itse aiheeseen, mutta onko sinulla kristallipalloa joka kertoo tämän varmaksi? Sinun arvauksesi on aivan yhtä hyvä kuin minun tällä hetkellä. Tämänhetkinen tilanne on kuitenkin se, mitä jo aiemmassa viestissäni totesin.
Toisaalta jos asiaan ei ilmiselvästi ole yhtä selkeää vastausta, niin on kovin hassua sellaista odottaa. Bethesdan katalogista löytyy Esoa ja mobiilipeliä, puhumattakaan jo olemassa olevista diileistä (Deathloop yms.).
Niin, ehkäpä rajauksen olisi voinut tehdä seuraavasti:
1. Kehityksessä olevat pelit, joista on jo julkaistu materiaalia (TESV6, Starfield jne.)
2. Moninpelit & GAAS (ESO)
3. Kehityksessä olevat pelit, joista ei ole vielä julkisesti tiedotettu.
Näistä 1. & 2. kategoriat ovat selkeimmin sellaisia, joiden olettaisi olevan multiplatformeja, kun näiden osalta kehitys on pisimmällä. Ei siinä ole mitään hassua odottaa firmalta selkeää kommunikaatiota asiakkaiden suuntaan. Aiemmin kun Spencer on todennut yksinoikeusasiasta näin:
“
This deal was not done to take games away from another player base like that. Nowhere in the documentation that we put together was: ‘How do we keep other players from playing these games?’ We want more people to be able to play games, not fewer people to be able to go play games. But I’ll also say in the model—I’m just answering directly the question that you had—when I think about where people are going to be playing and the number of devices that we had, and we have xCloud and PC and Game Pass and our console base, I don’t have to go ship those games on any other platform other than the platforms that we support in order to kind of make the deal work for us. Whatever that means.”
There’s nothing normal about interviewing Xbox chief Phil Spencer these days.
kotaku.com
Tältä pohjalta olisikin järkevä olettaa näiden kahden ensimmäisen mainitsemani kategorian olevan jatkossa myös useammalle alustalle tapahtuvia julkaisuja. Sen sijaan tulevaisuuden julkistamattomat peliprojektit ovat selkeästi Microsoftin exclu-tarjontaa. Jos nyt kuitenkin kävisi niin, että tuleva TESV6 olisi ainoastaan Xbox + PC exclu niin kyllähän siinä aiemmat lausunnot menettäisivät melkoisesti uskottavuuttaan ja loppujenlopuksi Microsoft ei olisi yhtään Sonya kummempi tämän osalta.