Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Sen lisäksi että puhuu uusien konsolien uusista ominaisuuksista, niin hyvä että mainitsee myös mobile appin. Sinne saisi myös tulla uudistuksia, kuten achievementien seuranta ja täysverinen kauppapaikka.
Tuohon xbox sovellukseen Achievements on tulossa kauppa paikasta ei ole varmuutta kun siitä joutuisi maksamaan osan puhelin valmistajille jos oikein ymmärtänyt.
 
Sainpa eilen myytyä vaimon kaverille Series S konsolin jonka aikoi laittaa tilaukseen, eka kysymys oli ku tulin kotia että onko se miten paska konsoli johon sai suoraan vastata että ei se oo paskaa nähnytkään. Sanoin että asema puuttuu mutta sitä hän ei itsekkään tarvi että Game pass ultimate kylkeen kun sen ostaa niin sillä pärjää, katsottiin vähän hintoja niin oli vähän yllättynyt tosta miten edullinen hinta tolla palvelulla on, pienellä myyntipuheella sai suositeltua semmosen konsolin minkä laittoa itsekkin harkitsen yhä jos Series X:n saatavuus oikeasti vaikeutuu :D kenenkään ei kannata kyseenalaista ton S:n etuja vaikka konsolia ei omista, ehdottomasti kannattava ostos vaikka en oo konsolia päässyt kokemaan.
Onkos vielä tullut kommenttia takasin, että onko ollut tyytyväinen vai tuliko huutoa, että "paskan myit" :D
 
Onkos vielä tullut kommenttia takasin, että onko ollut tyytyväinen vai tuliko huutoa, että "paskan myit" :D

Ei oo tullu :D voi olla myös että boksin osto lykkätyy koska erään toisen japanilaisen firman konsoli ottaa jalansijaa tässä taloudessa koska 2019 jouluna ostettu mini Snes ja mario ovat olleet kovassa peluussa ja poikaa on alkanut Switch niin kiinnostamaan. Eikä itse asiassa haittaa vaikka boksia ei vielä laittaisikaan kun minun ykköstä elikkä One and only Halo!.. ei ole vielä saatavilla, hiihtolomalla olen luvannut nyt pojalle ostaa Switchin vaikka tiedostan jo että sieltä on kalliimpi malli tulossa kohta mutta ei se ole niin justiin
 
Ei oo tullu :D voi olla myös että boksin osto lykkätyy koska erään toisen japanilaisen firman konsoli ottaa jalansijaa tässä taloudessa koska 2019 jouluna ostettu mini Snes ja mario ovat olleet kovassa peluussa ja poikaa on alkanut Switch niin kiinnostamaan. Eikä itse asiassa haittaa vaikka boksia ei vielä laittaisikaan kun minun ykköstä elikkä One and only Halo!.. ei ole vielä saatavilla, hiihtolomalla olen luvannut nyt pojalle ostaa Switchin vaikka tiedostan jo että sieltä on kalliimpi malli tulossa kohta mutta ei se ole niin justiin
Mulla kävi, niin että keittolevy vei mennessään, mutta kunhan alkaa näitä uuden sukupolven pelejä tulemaan enemmän, niin sitten näkee pärjääkö tällä vai joutuuko päivittämään jääkaappiin :D
 
Nyt on hypistelty Sexiä muutaman tunnin ajan, ei toistaiseksi mitään suurempaa häkeltymistä ole seurannut. Käyttis tuttu Onelta, enkä ole koskaan kyseisestä käyttöliittymästä oikein tykännyt. Nyt toimii kuitenkin responsiivisemmin kuin aikaisemmin. Pelit näyttävät hyvältä, mutta eihän nykyisellään ihan samanlaista harppausta tehdä kuvanlaadussa kuin vuosia sitten. Eikä se sulavampi ja tarkempi kuva huonosta pelistä hyvää tee. Seuraavaksi olisikin tarkoitus testailla yhteensopivuutta vanhempien pelien kanssa, siihen käyttöön tämä laite oikeastaan nyt tuli hankittuakin.
 
Nyt on hypistelty Sexiä muutaman tunnin ajan, ei toistaiseksi mitään suurempaa häkeltymistä ole seurannut. Käyttis tuttu Onelta, enkä ole koskaan kyseisestä käyttöliittymästä oikein tykännyt. Nyt toimii kuitenkin responsiivisemmin kuin aikaisemmin. Pelit näyttävät hyvältä, mutta eihän nykyisellään ihan samanlaista harppausta tehdä kuvanlaadussa kuin vuosia sitten. Eikä se sulavampi ja tarkempi kuva huonosta pelistä hyvää tee. Seuraavaksi olisikin tarkoitus testailla yhteensopivuutta vanhempien pelien kanssa, siihen käyttöön tämä laite oikeastaan nyt tuli hankittuakin.
Itekkin pelaillut paljon näitä vanhempia pelejä Series S:llä ja vaikka niissä ei olekkaan Series X|S ehostuksia, niin voisin vaikka vannoa, että näyttää paremmalta ja pyörii tietenkin paremmin.

Nyt justiinsa pelailen Metro: Exodusta ja tämän pitäisi pyöriä One S versiona, mutta näyttää kyllä paljon terävämmältä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itekkin pelaillut paljon näitä vanhempia pelejä ja vaikka niissä ei olekkaan Series X|S ehostuksia, niin voisin vaikka vannoa, että näyttää paremmalta ja pyörii tietenkin paremmin.

Nyt justiinsa pelailen Metro: Exodusta ja tämän pitäisi pyöriä One S versiona, mutta näyttää kyllä paljon terävämmältä.
Eikö Metro Exodus ole kuitenkin One X versio?.. Joten One S ero on kyllä kova..
 
Jatkoa edelliseen...

Lauantaina 20.2. hommattu laite, päivitetty uusin ohjelmisto ja pikaisia testejä seuraavasti:

Cyberpunk 2077 - Pyörii suorituskykytilassa sujuvasti. Todennäköisesti kuvanlaatu aika lähellä omalla PC:llä toimivia asetuksia. Pelaaminen saa kuitenkin odottaa vielä varsinaisia isompia korjauksia / next-gen-laastaria.
Dragon Age: Origins - En tiedä parantaako Sex X360-pelien ruudunpäivitystä, mutta ainakin alku pelissä toimii hyvinkin pelattavasti. En ole aiemmin pelannut kyseistä peliä konsolilla. Jotain kummaa varsinkin hahmojen reunoissa näyttäisi kuitenkin olevan. Auto HDR on ilmeisesti käytössä. Jäi vähän epäselväksi, että saako lisäsisältöä enää ladattua mitenkään peliin.
Mass Effect - Sama tarina kuin DA:O osalta yläpuolella. Peli toimii ainakin alkukohtauksessa pelattavasti ja näyttää mielestäni riittävän hyvältä. Lisäsisällön kohtalo on tämänkin pelin osalta arvoitus.
The Falconeer - Suitsutusta saanut, jopa Sex:n parhaaksi julkaisupeliksi nimetty tekele. Jäi itselläni tutoriaalikenttään, kun ehdin jo siinä kyllästyä. Voi olla, että taso nousee sitten siellä n tunnin kuluttua. Aika pahakin pettymys itselle. Sulavaa animaatiota ja grafiikka rullaa muutenkin kivasti, mutta visuaalinen ilme muuten ei iske tähän pelaajaan.
Forza Horizon 4 - Upean näköinen peli edelleen. Olin jo tottunut One X:llä sulavaan pelattavuuteen, mutta lukemani perusteella Sex on saanut omat herkkunsa tähän peliin. Sen verran oli aikaa edellisestä pelikerrasta, että peli näytti omaan silmään suurinpiirtein samalta kuin vanhemmallakin raudalla.
Halo 3 - Pelisarja, jota pelaan ainoastaan peli/yleissivistyksen vuoksi. Toki peli on sujuvaa räiskintää, mutta tarina on itselleni aivan yhdentekevä, samoin hahmot. Pelaan vain tarinan läpi.

Kaiken testailun jälkeen itse laite tuntuu tehokkaalta ja käyttö responsiiviselta. Laitteen matalasta äänitasosta täytyy myös antaa yläpeukkua. Taaksepäin yhteensopivuuden osalta testailu vielä jatkuu.

Ehkä hieman hämmentävästi päällimmäisenä tästä kaikesta jää mieleen ajatus, että mitä ihmiset tällä oikeastaan pelaavat? Varsinaisia laitteelle varta vasten suunniteltuja pelejä taitaa olla vain kourallinen, eikä niistä oikeastaan mikään vaikuta kovin mielenkiintoiselta. Useammallakin foorumilla laitetta on verrattu Jeesuksen toiseen tulemiseen, mutta en ihan ymmärrä että mistä syystä. Ihan kiva laite, ei siinä mitään. Ei tämän laitteen hankkimisella ihan oikeasti kyllä kiire ole. Toivottavasti tämä kommentti helpottaa niiden kärsimättömien pelaajien tuskaa, jotka eivät löydä laitetta haluamastaan kaupasta.
 
Ehkä hieman hämmentävästi päällimmäisenä tästä kaikesta jää mieleen ajatus, että mitä ihmiset tällä oikeastaan pelaavat?
Gears 5, Destiny 2, Forza Horizon 4 (jonka mainitsitkin), Medium, Ori and the Will of the Wisps, Sea of Thieves. Siinä jokunen, jotka maistunut. Ja kaikki Game Passin kautta. Itselläni Control UE nyt menossa, maksoi 31,99e Game Pass -alennuksella.
Oikeassa toki olet siinä, että laitteelle varta vasten suunniteltuja pelejä kaivattaisiin lisää ja tilanne parantunee tämän vuoden aikana. Mutta on nuo optimoidutkin pelit mulle toimineet erittäin hyvin, kun en ole niitä puhki hakannut Onen aikana.
 
Ehkä hieman hämmentävästi päällimmäisenä tästä kaikesta jää mieleen ajatus, että mitä ihmiset tällä oikeastaan pelaavat?

Itse ostin Series S:n julkaisussa ja siitä hetkestä on tullut pelattua konsolilla:

Gears Tactics
Gears 5
Dragon Quest XI S
Outer Worlds
The Medium
Yakuza 0
Battletoads
Ori And the Will of the Wisps
Call of the Sea
Edith Finch
Skate 3
Wilmot's Warehouse
Resident Evil 7
Wreckfest
Hitman
Rocket League
Tetris Connected
Planet Coaster

Ei siinä ole edes kaikkea, mutta siinä nyt pääosa ainakin ja lähes kaikki on Game Passin kautta tullut pelattua, joten sieltä vaan kaivamaan, kun siellä tosiaan on tarjontaa kaikista genreistä. Ja jos sieltä ei mitään itselleen sopivaa löydy, niin on joko jo kaiken pelannut tai sitten pelimaku on todella erikoinen. Itse pidän eniten rooli- ja seikkailupeleistä ja siellä on omaan makuuni sopivaa tarjontaa enemmän kuin aikaa pelaamiseen.

Olen Game Passin ohella ostanut tässä alennuksista mm. Control UE:n, Valkyrie Chronicles 4:n ja XCOM 2:n, joita en ole aloittanut ja tämän lisäksi Game Passin myöhemmin pelattavien listalla on nyt 42 peliä, jotka olen sinne ihan tosissaan valinnut ja tuota listaa ylläpitänyt sitä mukaa, kun tilanne muuttuu. Lista kasvaa uusien tulokkaiden osalta jatkuvasti, nopeammin kuin ehdin pelata vanhoja pois. Enkä ole kaikkea kiinnostavaa edes tuonne laittanut, joten enemmänkin voisi siis olla, mutta eipä näitäkään ehdit pelata. Ja siellä on aika isolla kauhalla kaikkea sellaista, joka vaatii vähän pidemmän ajan, että pääsee edes sisään, joten ajallisesti tuossa on aika pitkään kahlattavaa (listalla mm. Desperados 3, Wasteland 3, Greedfall, Tales of Vesperia DE, Pillars of Eternity 1 & 2, Final Fantasy XII: The Zodiac Age).

Ja tämän lisäksi on sitten backlog, joka siirtyi aikaisemmalta sukupolvelta, eli tuolla on pelejä, joita on tullut osteltua alennuksista aikanaan (mm. Deus Ex Mankind Divided, Metro 2033 & Last Light) tai jotka on saatu Goldin kautta joskus (mm. Outlast, Sleeping Dogs DE, Little Nightmares, Lara Croft and the Temple of Osiris), joten jos jostain syystä tekeminen loppuu, niin myös tuolta listalta löytyy sitten pelejä.

No mutta, ehkä siitä saa vähän jotain ideata, että mitä voisi pelata. Niinhän se on, että sukupolven alkupuolella ei ikinä ole varsinaista pelitulvaa ollut koko konsolipelaamisen historiassa, eikä niin ole tälläkään kertaa, mutta ainakin itse viihdyn todella hyvin nykyisenkin tarjonnan kanssa - kiitos erityisesti Game Passin sekä erinomaisesti toimivan taaksepäin yhteensopivuuden.
 
Ehkä hieman hämmentävästi päällimmäisenä tästä kaikesta jää mieleen ajatus, että mitä ihmiset tällä oikeastaan pelaavat? Varsinaisia laitteelle varta vasten suunniteltuja pelejä taitaa olla vain kourallinen, eikä niistä oikeastaan mikään vaikuta kovin mielenkiintoiselta. Useammallakin foorumilla laitetta on verrattu Jeesuksen toiseen tulemiseen, mutta en ihan ymmärrä että mistä syystä. Ihan kiva laite, ei siinä mitään. Ei tämän laitteen hankkimisella ihan oikeasti kyllä kiire ole. Toivottavasti tämä kommentti helpottaa niiden kärsimättömien pelaajien tuskaa, jotka eivät löydä laitetta haluamastaan kaupasta.
Samaa mieltä, että laitteen ostamisessa ei kiirettä ja varsinkin jos on halu päästä pelaamaan sillä nimenomaan next gen pelejä. Valikoima ei vielä ole mitenkään erityisen houkutteleva. Itselle kun edellinen Xbox oli punaisen kuoleman rinkulan viemä 360 niin Series X ollu varsin mainio laite backlogin tyhjentämiseen ja varsinkin ku aika ollu siihen otollisin. Sitä kautta hauskasti heränny into pelaamaan vanhempiakin pelejä. Laitteena Series X on varsin mainio: hiljainen ja Microsoftin tehny hienoa duunia softapuolella (Quick Resume, Auto HDR). Joten olen ollut varsin tyytyväinen.

Mutta samaan aikaan kyllä huomannut sen, että Xbox puolella en ole löytäny vastaavia yksinpelikokemuksia mitä pleikkarin puolella olen viime vuosina päässyt nauttimaan. Gears ei jostain syystä iske itselle ja viimeisimmät Halo:t ei samalla tavalla innosta kuin ennen. Naughty Dog ja Insomniac tehny niin huikeeta duunia, niin mielenkiintoista nähdä pystyykö Series X tarjoamaan vastaavia kokemuksia tulevina vuosina. Toki jonottelen myös Playstation 5:n osto-oikeuden perään eli tarkoitus on nauttia molemmista laitteista tulevaisuudessa.
 
Ehkä hieman hämmentävästi päällimmäisenä tästä kaikesta jää mieleen ajatus, että mitä ihmiset tällä oikeastaan pelaavat?
Hyviä kokemuksia viestissäsi!

Jos minulla olisi konsoli, niin sulkisin verhot ja pelaisin Dead Space pelisarjasta ainakin osat 1-2. YouTubesta olen katsonut, että aika upealta näyttävät jotkin vanhemmat pelit uusilla optimoinneilla. Etenkin nämä Dead Spacet, kannattaa vilkaista.

Tässä taaksepäinyhteensopivuudessa MS on niin hienosti pelaajan asialla, että kovasti kiinnostaisi laite joskus hankkia. Harmi ettei nuo yksinoikeuspelit kiinnostele itseäni vielä yhtään, niin en pidä suurempaa kiirettä.
 
Nappasin edellä olevista viesteistä tuota pelilistaa ihan vain mielenkiinnosta karkeaan analyysiin:

Maistuu: 3
Pelattu muualla/löytyy hyllystä toiselle koneelle: 20
Ei kiinnosta lainkaan: 15

Eli yksi iso tekijä on kohdallani se, että Mikkisoftan laatikot eivät ole olleet se pääasiallinen alusta millä pelaan. Eli aika paljon maistuvia pelejä siirtyisi ylimpään kategoriaan, jos Xbox olisi ollut se pääasiallinen alusta. Lisäksi "Maistuu"-kategorian pelit (Gears 5, Ori, Forza Horizon) löytyvät myös PC:lle, mutta pelaan ne mieluummin konsolilla.

Dead Space kiinnostaa kyllä paljonkin, mutta en osannut sitä mihinkään kategoriaan laittaa. Koko trilogia löytyy PC:lle ja PS3:lle, joten Xboxin rooli kyseisten pelien läpikäyntiin on hieman auki vielä. Sinänsä aihealueena vanhat pelit ovat tosiaan se tämän laitteen juttu (ainakin toistaiseksi), eli pitää pitää kirppareilla silmät auki.
 
Jatkoa edelliseen...

Lauantaina 20.2. hommattu laite, päivitetty uusin ohjelmisto ja pikaisia testejä seuraavasti:

Cyberpunk 2077 - Pyörii suorituskykytilassa sujuvasti. Todennäköisesti kuvanlaatu aika lähellä omalla PC:llä toimivia asetuksia. Pelaaminen saa kuitenkin odottaa vielä varsinaisia isompia korjauksia / next-gen-laastaria.
Dragon Age: Origins - En tiedä parantaako Sex X360-pelien ruudunpäivitystä, mutta ainakin alku pelissä toimii hyvinkin pelattavasti. En ole aiemmin pelannut kyseistä peliä konsolilla. Jotain kummaa varsinkin hahmojen reunoissa näyttäisi kuitenkin olevan. Auto HDR on ilmeisesti käytössä. Jäi vähän epäselväksi, että saako lisäsisältöä enää ladattua mitenkään peliin.
Mass Effect - Sama tarina kuin DA:O osalta yläpuolella. Peli toimii ainakin alkukohtauksessa pelattavasti ja näyttää mielestäni riittävän hyvältä. Lisäsisällön kohtalo on tämänkin pelin osalta arvoitus.
The Falconeer - Suitsutusta saanut, jopa Sex:n parhaaksi julkaisupeliksi nimetty tekele. Jäi itselläni tutoriaalikenttään, kun ehdin jo siinä kyllästyä. Voi olla, että taso nousee sitten siellä n tunnin kuluttua. Aika pahakin pettymys itselle. Sulavaa animaatiota ja grafiikka rullaa muutenkin kivasti, mutta visuaalinen ilme muuten ei iske tähän pelaajaan.
Forza Horizon 4 - Upean näköinen peli edelleen. Olin jo tottunut One X:llä sulavaan pelattavuuteen, mutta lukemani perusteella Sex on saanut omat herkkunsa tähän peliin. Sen verran oli aikaa edellisestä pelikerrasta, että peli näytti omaan silmään suurinpiirtein samalta kuin vanhemmallakin raudalla.
Halo 3 - Pelisarja, jota pelaan ainoastaan peli/yleissivistyksen vuoksi. Toki peli on sujuvaa räiskintää, mutta tarina on itselleni aivan yhdentekevä, samoin hahmot. Pelaan vain tarinan läpi.

Kaiken testailun jälkeen itse laite tuntuu tehokkaalta ja käyttö responsiiviselta. Laitteen matalasta äänitasosta täytyy myös antaa yläpeukkua. Taaksepäin yhteensopivuuden osalta testailu vielä jatkuu.

Ehkä hieman hämmentävästi päällimmäisenä tästä kaikesta jää mieleen ajatus, että mitä ihmiset tällä oikeastaan pelaavat? Varsinaisia laitteelle varta vasten suunniteltuja pelejä taitaa olla vain kourallinen, eikä niistä oikeastaan mikään vaikuta kovin mielenkiintoiselta. Useammallakin foorumilla laitetta on verrattu Jeesuksen toiseen tulemiseen, mutta en ihan ymmärrä että mistä syystä. Ihan kiva laite, ei siinä mitään. Ei tämän laitteen hankkimisella ihan oikeasti kyllä kiire ole. Toivottavasti tämä kommentti helpottaa niiden kärsimättömien pelaajien tuskaa, jotka eivät löydä laitetta haluamastaan kaupasta.
Erinomaista tekstiä ja odotan jatkoa. Itse olen ollut tyytyväinen ostokseenI, juuri sen nopeaan latauksen ansiosta. Ei tarvi odotella, kun alkaa pelaamaan , minulle tuolla on merkitystä. Toinen on, että pelit pyörii hienosti ja masiina on hiljainen, mutta niin in myös uusi Ps5 konsoli. Kiitos vielä hyvästä analyysista.
 
XBox Series X + Game Pass generoi tällä kertaa itselleni yhdistelmän F1 2019 muodossa ja nyt ollaan jonkun suuren äärellä. Itselleni Geoff Crammondin Grand Prix sarja on jumalasta seuraava (ylöspäin) ja GP4 pyörii edelleen modattuna versiona PC:llä. Konsoliformulat ovat aina olleet herttaisia konsoliräpellyksiä kiitos Sonyn ja EA:n enkä ole Codemastersin Toca-kuminauha-formulaan koskenut periaatteestakaan.

Kuinka väärässä ihminen voi ollakaan. En olisi pelistä ikinä maksanut täyden pelin hintaa, mutta nyt tiedän paremmin ja kun tuo lähtee Game Passista pois, niin ostan pelin mielihyvin itselleni.
 
Ylös Bottom