Positiivisempia asioita vaihteeksi.
Boxed in on ihan hemmetin hyvä pulmapeli ja maksaa vain 6e.
Tämä on siis klassinen yhdistä vähintään kolme samanväristä laatikkoa pysty/vaaka suunnassa niin ne katoaa.
Sulla on ase jonka väri muuttuu joka laukauksen jälkeen ja sillä voi joko muuttaa laatikon väriä tai sitten luoda uuden laatikon toisen viereen ja yksittäisiä laatikoita voi myös työntää ruutu kerrallaan eteenpäin.
Jos kaipaa lisää haastetta niin vaihtoehtona on valita vielä lisää värejä.
Liikkuminen on täysin vapaata jos niin haluaa ja voit myös valita, että tuleeko se laatikko seinä edestä, ylhäältä vai alhaalta.
Kummasti menee aivot solmuun sitä enemmän, mitä lähemmäs tuo seinä tulee.
Archangel on peli jota olen halunnut kokeilla pitkään, mutta kaksi asiaa sai odottamaan ostamisen kanssa.
Toinen oli 36e hinta ja toinen pelin vaikeus josta oli saanut lukea useamman kommentin verran.
Jenkki storesta tuon kuitenkin sai 26e hintaan joten päätin viimeinkin ostaa.
Pelasin easylla ja sillä tämä oli mukavan sujuva. Jotain varmaan kertoo se, että moni on sanonut tämän kestävän 4-5 tuntia ja mulla meni 2 tuntia eli tuo kaikki extra aika on tullut vaan kuolemisesta uudestaan ja uudestaan.
Jos tarkkoja ollaan niin tämä on vain kiskoilla kulkeva räiskintä, mutta se ei tunnu siltä.
Pelaaja on ison mechan ohjaamossa ja keskittyy vain ampumiseen, mutta välillä pysähdytään ja dialogia tiimikavereiden kanssa on kuin jossain call of dutyssa ja väliin heitellään myös välivideoita jotka valottaa hahmon menneisyyttä.
Visuaalisesti tämä on ihan helvetin hieno ja varsinkin räjähdykset ja savu efektit on komeita.
Aluksi aseita on vain kaksi, mutta niitä saa pari lisää ja kenttien välissä voi ostaa myös päivityksiä kestävyyteen, aseisiin ja kilpiin.
Tätä voi pelata joko ds4:lla tai moveilla, mutta suosittelen moveja koska silloin voit ohjata kumpaakin mechan kättä erikseen joka on aika tärkeää sillä kummassakin on eri aseet sekä energiakilvet joilla blokataan tulevat ammukset.
Läpäisyn jälkeen voi pelata myös kentät uudestaan jo avatuilla päivityksillä, mutta vaikeustasoa ei voi vaihtaa.
Tämä tulee ehdottomasti pelattua vielä uudestaan läpi joten mulle tämä on tuon 26e arvoinen, mutta se meidän hinta on kyllä ihan liikaa.
edit:
Lisätään vielä contagion vr.
Kyseessä on jälleen yksi zombi räiskintä joka on teknisesti kohtuu kehno sillä sahalaitaa on enemmän mitä zombeja eikä edes puhuvien hahmojen suuta ole animoitu mitenkään, mutta silti tykkäsin tästä enemmän mitä arizona sunshinesta.
Arizona oli kyllä hyvä peli, mutta siinä huomasi jo kaukaa, että pian tulee horde päälle kun otat jonkun tarvittavan tavaran talteen ja se olikin oikeastaan ainoa asia mitä pelissä tehtiin.
Tuon takia pelin n.2 tunnin kesto oli just hyvä.
Tässä on neljä eri "tehtävää" ja jokaisessa on eri päähahmo.
Dialogia riittää todella paljon ja ainakin mulle ääninäyttely oli ihan tarpeeksi hyvää.
Zombeja ei koskaan tule laumana päälle vaan niitä on aika harvassa ja tässä tuntuukin olevan se dialogi isommassa osassa ja kolmas kenttä vetää koko pelin tyylin uusiksi.
Siinä nimittäin ei räiskitä ollenkaan vaan päähahmona on pieni tyttö joka talon käytävälle mennessään näkee äidin syövän perheen koiraa ja ulko-ovi vaatii neljä tavaraa jotta se aukeaa.
Tämä on jo yhdistelmä ekaa ressaa ja outlastia sillä tytön vanhemmat vaeltaa pitkin taloa joka oikeasti on sellainen kartano jossa jopa Lara Croft voisi asua ja pulmat on aivan ressa tyylisiä ja esim pianoa pitää soittaa oikein jotta salaovi aukeaa.
Myöhemmin tähän tuli päivityksenä vielä neljäs kenttä joka palaa taas zombien ampumiseen, mutta sisältää myös pulmia.
Yhteensä mulla taisi mennä yli 5 tuntia joista isoin osa meni tuon kolmos kentän kanssa ja mun oli pari kertaa jo pakko googlettaa mitä pitää tehdä.
Tarina kenttien lisäksi tässä on myös free roam moodi pelin kolmella alueella jossa pitää vaan selvitä kunnes helikopteri tulee noutamaan ja lisäksi tarjolla on myös ampumarata jossa voi testailla pelin eri aseita ja suorittaa haasteita jos siltä tuntuu.
Tämähän on nyt tarjouksessa muistaakseni alle 11e ps+ jäsenille joten suosittelen varauksella.