Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,3%
  • Ei

    Äänet: 67 54,0%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    124
Nyt lyöty itekkin peli lataukseen kävin ottamassa tuossa aamulla koronarokotteen, että jos nyt rokote nostaa vaikka kuume yllättää eikä pääsekkään frendin luo grillailemaan niin voiki pelata sitten kotona Returnalia. Tosin kuume ja returnal ei välttämättä ole mikään kaikkein optimaalisin yhdistelmä: D.

Kannattaa tosiaan antaa pelille oma aikansa, että vaikka se aluks tuntuukin tosi vaikealta, niin kyllä sitä pikku hiljaa sitten oppii, esim katsoin eilen dansgamingin streamiä niin eihän siitä tullut juuri yhtään mitään alussa, mutta sitten katsoin 3-5 tuntia myöhemmin, niin yllättävän hyvin kaverilla sitten alkoi peli sujumaan. sanoisin myös et se helpottaa myös paljon jos tutkii alueet kunnolla lähes täysin ennenkö etenee seuraavan päämäärään. koska se Weapon proficiency parantaa firepoweria ja löytyy muutenkin parempia aseita kun kerää sitä matkalla. jos rushii niin sillon peli on extreme haastava.

 
Viimeksi muokattu:
auts peli sitten päätti jäätyä eli tuli crashing, nämä kyllä syö miestä jos näitä tulee pelin kohdalla enemmänkin, varsinki jos on edennyt pelissä pitkälle, onneksi tosin tällä kertaa olin suhteellisen alussa. haastavuutta piisaa mutta tähän mennessä semmoisen juuri sopivan haastava, tosin pinta-raapaisu vasta otettu kirjoitan enemmän sitten pelistä myöhemmin.
 
Day 1 -päivityksen kanssa tehtyä ruudunpäivitystutkimusta Gamersydeltä. 60 fps pysyy varsin hyvin yllä, joskin n. joka 18. sekunti yksi frame aina mystisesti katoaa jonnekin. Lisäksi isommissa mähinöissä saattaa pari kolme ruutua pudota pois kans.

 
Pitihän se kuitenkin käydä ottamassa 25 min testit kun pelin näin listassa komeilemassa. En voi vielä tuntemuksia antaa mitä pidän itse pelistä, mutta sen voin sanoa että se on kaunis, kuulostaa todella hyvältä ja kontrollit pelaa melko täydellisesti. Todella kiehtovan oloinen maailma, jossa varmasti nähtävää ja tutkittavaa riittää. Alun perus mötöt kaatui helposti mutta kun tuli ensimmäinen iso lonkeromörkö niin henkihän siinä lähti. En tiedä onko tuo alku aina sama ? Kun pelihän generoi kentät ja vihut randomisti.

5/5 kokemus ja kuolisin uudestaan.


Ainiin ja iso plussa todella kattavista ääni asetuksista, näitä soisi näkevän enemmänkin.
 
pakko se on kyllä sanoa että onhan tämä tosi haastava peli, mutta tämän pelin kohdalla se kuoleminen ei ainakaan toistaiseksi ole vituttanut yhtään, koska se kuoleminen avaa myös uusia mahdollisuuksia ja reittejä ja kokemuksia, kiitos tuon random generaation kun tuntuu että jokaisen kuoleman jälkeen löytää aina jotain uutta :), kun taas sitten Souls like peleissä se kuoleminen sitten oikeasti vituttaa :D, tässä se on vain luonnollista :)
 
pakko se on kyllä sanoa että onhan tämä tosi haastava peli, mutta tämän pelin kohdalla se kuoleminen ei ainakaan toistaiseksi ole vituttanut yhtään, koska se kuoleminen avaa myös uusia mahdollisuuksia ja reittejä ja kokemuksia, kiitos tuon random generaation kun tuntuu että jokaisen kuoleman jälkeen löytää aina jotain uutta :), kun taas sitten Souls like peleissä se kuoleminen sitten oikeasti vituttaa :D, tässä se on vain luonnollista :)
Ehdin vasta todella pikaisesti tätä kokeilla, ennen kuin piti lähteä poikaani hakemaan iltapäiväkerhosta, mutta kyllä tuolla kokemuksella ainakin pitää todeta, että kuoleminen siihen isompaan lonkero-otuksen vitutti kyllä ihan yhtä paljon kuin aikoinaan Demon’s Soulsin alussa Vanguardilta 100-0 turpaan ottaminen. :D
 
Jouduin lukittuun huoneeseen, josta pääsi pois vasta kun huoneessa oleva vihu on lyöty. (pomotappelu?) Onneksi mulla oli loinen, joka aiheuttaa regeneraatiota, niin ei haittaa pikku naarmut.
 
Energiaa palauttava loinen olisi erittäin tervetullut, sen verran harvakseltaan terveyspallukoita tipahtelee tai löytää. Olihan tuo hieno kokemus, vaikka vaikeustaso hieman turhauttikin välillä. Pakko se vain on oppia, sitten tulen pitämään tästä vieläkin enemmän. Kolme kuolemaa tilastoihin reilun parin tunnin aikana. Siitä isot pisteet, ettei kuiluun putoaminen ole yhtä kuin kerrasta poikki. Meno on etenkin juostessa niin vauhdikasta, ettei aina ehdi reagoimaan.

Pari huonetta/aluetta, jotka jäivät mieleen:

Ensikohtaaminen lonkeromörön kanssa oli nopeasti ohi. Jäi jotenkin sellainen olo, että mitä tapahtui. Tämä olisi kaivannut supernopeita reaktioita. Hieman turhan alussa tuollainen taisto, mutta ehkä pelintekijät haluavatkin näyttää kaapin paikan kuten Dark Soulsin ekan kovemman bossin kohdalla.

Eräässä huoneessa vihollisella oli todella vahva regeneroija, jonka vuoksi en saanut kovallakaan damagella yhtäkään otusta hengiltä. Syöksyilin ympäriinsä ja koetin etsiä heikkoa kohtaa, laihoin tuloksin.

Pakko tutustua tietopankkeihin, ehkä niistä irtoaisi neuvoja.

Upean oloinen ja -näköinen peli, etenkin äänimaailma rokkaa. Vauhtia on kuin Monzassa ja haastetta piisaa.
 
Mikähän pelin pituus on jos sen pystyisi vetämään yhdellä nykäisyllä läpi, nythän tämän joutuu aloittamaan aina alusta kun kuolee.
 
Mikähän pelin pituus on jos sen pystyisi vetämään yhdellä nykäisyllä läpi, nythän tämän joutuu aloittamaan aina alusta kun kuolee.

Internet sanoo että 20-40h riippuen taitotasosta. Yksi runi kestää keskimäärin 30-90min taitotasosta ja tuurista riippuen.


Digital Foundryn testejä.

 
Viimeksi muokattu:
On kyllä täyttä timanttia. Ekaa bossia joutui useamman kerran yrittämään. Tästä kun selvisi meni samalla runilla toinen ja kolmas bossi ensimmäisellä yrittämällä. Tämän jälkeen peli tekikin tepposet ja kaatui. Ei hyvä tämä.
 
Energiaa palauttava loinen olisi erittäin tervetullut, sen verran harvakseltaan terveyspallukoita tipahtelee tai löytää. Olihan tuo hieno kokemus, vaikka vaikeustaso hieman turhauttikin välillä. Pakko se vain on oppia, sitten tulen pitämään tästä vieläkin enemmän. Kolme kuolemaa tilastoihin reilun parin tunnin aikana. Siitä isot pisteet, ettei kuiluun putoaminen ole yhtä kuin kerrasta poikki. Meno on etenkin juostessa niin vauhdikasta, ettei aina ehdi reagoimaan.

Pari huonetta/aluetta, jotka jäivät mieleen:

Ensikohtaaminen lonkeromörön kanssa oli nopeasti ohi. Jäi jotenkin sellainen olo, että mitä tapahtui. Tämä olisi kaivannut supernopeita reaktioita. Hieman turhan alussa tuollainen taisto, mutta ehkä pelintekijät haluavatkin näyttää kaapin paikan kuten Dark Soulsin ekan kovemman bossin kohdalla.

Eräässä huoneessa vihollisella oli todella vahva regeneroija, jonka vuoksi en saanut kovallakaan damagella yhtäkään otusta hengiltä. Syöksyilin ympäriinsä ja koetin etsiä heikkoa kohtaa, laihoin tuloksin.

Pakko tutustua tietopankkeihin, ehkä niistä irtoaisi neuvoja.

Upean oloinen ja -näköinen peli, etenkin äänimaailma rokkaa. Vauhtia on kuin Monzassa ja haastetta piisaa.
Tunnin ehdin katsella striimiä ja hyvältä näytti. Ei tuon tunnin aikana ainakaan kauhean vaikealta vaikuttanut, mutta ehkä se vaikeustaso pomppaa myöhemmin kunnolla :)

Välillä nauratti, kun kuulosti siltä, että olisit lakannut hengittämästä, kun luulit, että kuolit :D
 
Tunnin ehdin katsella striimiä ja hyvältä näytti. Ei tuon tunnin aikana ainakaan kauhean vaikealta vaikuttanut, mutta ehkä se vaikeustaso pomppaa myöhemmin kunnolla :)

Välillä nauratti, kun kuulosti siltä, että olisit lakannut hengittämästä, kun luulit, että kuolit :D
Hyvän oloinen peli kyllä tavallaan, eli näyttää ja kuulostaa erittäin hyvältä ja tunnelmallinenkin on kuin mikä. Mutta se on myöskin todettava, ettei tämä kyllä minua nyt ole ainakaan vielä koukuttanut ollenkaan. Tuo roguelite nyt vaikuttaa vain olevan sellainen pelikonsepti, ettei se minua oikein innosta, vaikka peli olisi kuinka hyvin suunniteltu.

Kolme kertaa ehdin noin tunnin aikana kuolla ja se kolmas kerta jo ahdisti siihen tapaan, kun taas olisi alusta pitänyt aloittaa, ettei sitten tehnyt enää ollenkaan mieli pelata. Enkä tiedä koska inspiraatio palaakaan, kun ainakaan vielä se ei ole palannut, vaan kiinnostaa juuri nyt paljon enemmän pelata Outridersia, tai jotain muuta. Näin on toki tähän mennessä käynyt itselleni kaikissa pelaamissani roguelite-peleissä, joten ei kai tämän pitäisi toisaalta yllätys olla.

Siinä mielessä kuitenkin ainakin vähän yllättää, kun kuitenkin armottomat Soulsborne-pelit ovat itselleni maistuneet erinomaisesti Sekiroa lukuunottamatta. No, toki Souls-pelien bonfire-konsepti on sinänsä aika paljon armollisempi kuin täysiverinen roguelite-konsepti. Vähän pettynyt olo on ainakin vielä tästä syystä. Ehkä se pettymys pitää kuitenkin kohdistaa enemmän itseensä kuin peliin, koska kuitenkin tiesin suhteellisen hyvin mitä tämä konsepti tulee tarjoamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom