Doctor Pepper
Well-Known Member
Ok, jos tulee misinformaatiota, älä huomio sitä, vaan jatka elämää. Jos käyttäjä trollaa, laita ignoreen ja toivo, että muutkin laittaisivat. Mennään sitten näillä eteenpäin.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Selkeästi väärän tiedon voi asialliseen sävyyn oikaista. ”Väärän” mielipiteen voi vaan ohittaa.Ok, jos tulee misinformaatiota, älä huomio sitä, vaan jatka elämää.
Voit edelleen raportoida trollauksista tai korjata tietoa jos tulee misinformaatiota. Senkin voi tehdä sivistyneesti. Samat käytöstavat täällä pätee kuin missä tahansa muualla.Ok, jos tulee misinformaatiota, älä huomio sitä, vaan jatka elämää. Jos käyttäjä trollaa, laita ignoreen ja toivo, että muutkin laittaisivat. Mennään sitten näillä eteenpäin.
Suosittelen, että jokainen yllä olevaan vänkäämiseen osallistunut menee itseensä, laittaa sen jälkeen mielestään ärsyttävät tyypit ignore-listalle, eikä enää koskaan jatka tuota jankuttamista eikä toisten syyttelyä.
Periaatteessa, mutta rajansa kaikella. Henkilökohtaisuuksiin ei kannata mennä edes täällä.Eiks tää topic oo just oikea paikka siihen vänkäämiseen ja nillittämiseen kun mun mopossa on isompi kaasari kun sun mopossa?
Ei ehkä kannata veikata mitä joku toinen ajattelee tai miten hän reagoi tietyssä tilanteessa, jos hän ei ole itse siitä kertonut. Itse asiassa olen myös täysin esim. sovinismia vastaan, mutta koen tämän nykyajan feminismin yhtä huonona asiana kuin sovinismin. Feminismin edustajat ovat nimenomaan aidon tasa-arvon vastustajia ja haluavat kääntää sen epätasa-arvoisen asetelman toiseen ääripäähän. Itse en yleensä näe näitä eri asioiden ääripäitä ylipäätään hyvinä asioina.Tästä on mahdoton allekirjoittaa mitään. Nyt katsotaan peliä ihan oman agendan silmin ja voisin veikata, että jos peli olisi muuten ihan sama mutta pääosissa vain miehiä niin mitään mutinaa ei agendoista kuultaisi missään vaiheessa.
Tässä oman agendasi puolustelussa tulee suureksi ongelmaksi vain sen toispuoleisuus. Olet lähes jatkuvasti, vähintään toistuvasti, käyttämässä tätä ketjua ja The Last Of Us 2:ta ylipäätään moraalisaarnojesi ja omien agendojesi esille tuomisessa, mutta vastaavasti en ole nähnyt koskaan, että olisit kritisoimassa sellaisten pelien moraalia, joissa yltiöatleettinen miesoletettu pelastaa maailman ja joissa naiset ovat vain pelastettavia objekteja, joista muodostuu maailman pelastajalle palkinto, kunhan se maailma on ensin pelastettu. "Täydellisen tasa-arvon kannattaja", joka kuitenkin oikeasti äänekkäästi kritisoi vain toista ääripäätä.En myöskään nauti millään tavalla testosteronipainotteisista actionpläjäyksistä tai puhtaasta mieskeskeisyydestä, jossa naisen asemaa jotenkin halvennettaisiin tai väheksytään, vaan koen tuollaiset tuotokset kyllä aivan samaan tapaan nimenomaan vastenmielisinä, kuin koen myös toisin päin kärjistetyn asetelman. Kuten jo olen moneen kertaan todennut, minä toivon tasapainoa näissä asioissa ja mielellään toivon, ettei näillä sukupuolten välisillä tasa-arvo- ja voimasuhdeasioilla tai millään muillakaan poliittisilla asioilla lähdetä peleissä ottamaan kantaa suuntaan taikka toiseen.
Vastaukseni tähän sinunkin viestiisi löytyy nyt näköjään henkilökohtaisista avautumisista. Vastaukseni oli siis fleeing nevada :n viestiin, missä hän hieman sinun kaltaisesti arveli puolestani miten suhtautuisin toisin päin käännettyyn asetelmaa. Vikaan menitte molemmat totaalisesti päätelmissänne joka tapauksessa, ja ne tarkemmat pointtini ovat siis nyt tuolla henkilökohtaisissa avautumisissa.No siinähän se aika hienosti alleviivaantuu jälleen kerran. Naiset ja vähemmistöt on LIIAN korostuneita ja vastaavasti maskuliinejä heteromiehiä ei ole tarpeeksi. Tämä on nyt vissiin sitä agendaa, kun halutaan tehdä oma tarina ja kertoa jotenkin muuten, kun maskuliinisten heteromiesten vetämänä. En vaan tule kyllä ikinä ymmärtämään tätä asennetta tai näkökulmaa. Kuten täällä on sanottu niin jos tilalla olisi heteromiehiä ja naisia niin mitään agendaa ei olisi täällä valiteltu.
Ymmärrän täysin jos joku ei pidä pelistä sen tarinan, synkkyyden ja ahdistavuuden tai vähän ylipitkän keston takia tai jonku muun pelattavuuteen liittyvän asian takia mutta en tule kyllä ikinä ymmärtämään tuota agenda soopaa. Samanlaisia perusteluita tulee tuon tueksi, että jopa flat-earthersit olisi kateellisia.
Jatkuva negatiivisuus ja nahistelu saivat ainakin minut viime marraskuussa lopettamaan foorumin lukemisen ja käyttämisen käytännössä kuin seinään. Ei millään pahalla, mutta elämänlaatu parani huomattavasti. Ja kun kävi kurkkaamassa menoa tietyissä ketjuissa, niin meno jatkuu ihan samanlaisena, joten ei ole näköjään mitään syytä muuttaa päätöstäni.Periaatteessa, mutta rajansa kaikella. Henkilökohtaisuuksiin ei kannata mennä edes täällä.
Ja noin yleisellä tasolla tuollainen pienen piirin jatkuva nahistelu, joka leviää ketjusta toiseen, on koko foorumi-ilmapiirin kannalta paska juttu. Siksi tässä on mietitty, että pidetäänkö pieni kevätsiivous ja heitetään kerralla ulos ne, jotka jatkuvasti tuntuvat noita verbaalisia tukkanuottasia aiheuttavan.
Mutta toisaalta se tuntuu varsinkin henkilökohtaisesti epäonnistumiselta, jos se ainoa toimiva keino on pistää porukkaa pihalle.
Huoh! Minulla on PS4 ja PS5, ja niille paljon enemmän pelejä kuin Boxille. Naurettavaa tässäkin yrittää arvailla ja työntää toiselle kirjoittajalle jotain omien päätelmiensä mukaisia tarkoitusperiä. Se TLoU2:n tarina olisi kuule aivan yhtä huono ja isyyttä ja patriarkaalisuutta halventava mielestäni, vaikka se olisi tehty Xboxille tai sitten vaikkapa Switchille. Parhaita koskaan pelaamiani pelejä ovat sitten Days Gone, Tomb Raider-pelit, viimeisin God of War tai vaikkapa Life is Strange. Voisiko sittenkin siis ollakin niin, että minulle käyvät kuitenkin pelihahmojen sukupuolesta, seksuaalisesta suuntauksesta ja pelin alustasta riippumatta erilaiset pelit, kunhan niihin ei näitä tiettyjä agendoja väkisin tuoda?Tässä oman agendasi puolustelussa tulee suureksi ongelmaksi vain sen toispuoleisuus. Olet lähes jatkuvasti, vähintään toistuvasti, käyttämässä tätä ketjua ja The Last Of Us 2:ta ylipäätään moraalisaarnojesi ja omien agendojesi esille tuomisessa, mutta vastaavasti en ole nähnyt koskaan, että olisit kritisoimassa sellaisten pelien moraalia, joissa yltiöatleettinen miesoletettu pelastaa maailman ja joissa naiset ovat vain pelastettavia objekteja, joista muodostuu maailman pelastajalle palkinto, kunhan se maailma on ensin pelastettu. "Täydellisen tasa-arvon kannattaja", joka kuitenkin oikeasti äänekkäästi kritisoi vain toista ääripäätä.
Peliala on noussut kohisten viimeisten vuosikymmenten aikana ja nykyään tarinavetoiset pelit ovat rinnastettavissa jopa elokuviin. On ihan luonnollista, että niissä käsitellään puhuttavia ja keskustelua herättäviä asioita. On hyvin outoa ja kummallista lähteä vaatimaan, ettei peleissä saisi käsitellä esimerkiksi poliittisia asioita! Vaaditko siis, että kaikki Toiseen Maailmansotaan sijoittuvat pelit pitäisi kieltää, koska niissä on käytännössä aina se kaiku, jonka kautta natsit esitetään pahoina ja liittoutuneet maailman pelastajina? Siltä tuo sinun paasauksesi meinaan kuulostaa...
Itse näen vain hyvänä asiana, että peleissä uskalletaan nykypäivänä käsitellä aiheita monipuolisesti ja erkaantua niistä wanhoista tavoista, joissa mies on aina johtohahmo ja pelastaa maailman. On vain hyvä, että roolit sekoittuvat ja joissain peleissä nähdään asioita myös naisten kannalta ja naisten ollessa johtohahmoja. Se tasoittaa tarjontaa mukavasti ja niille, jotka haluavat puhtaasti pelata tarinoita, joissa heteromies hoitaa hommat, on kuitenkin niitä pelejä tarjolla myös. Avarakatseisemmat pelaajat voivat sitten pelata vaikka molempiin muotteihin meneviä pelejä.
Väkisin tässä myös herää mieleen ajatus, että The Last Of Us 2:ta pitää tasaisin väliajoin olla haukkumassa, koska sitä ei pysty pelaamaan Xbox-laitteilla, eikä Game Pass-palvelun kautta...
Itse edelleen ihmettelen sitä että miksei minulle tässä pelissä hierottu agendoja naamalle kuten kaikille muille..Huoh! Minulla on PS4 ja PS5, ja niille paljon enemmän pelejä kuin Boxille. Naurettavaa tässäkin yrittää arvailla ja työntää toiselle kirjoittajalle jotain omien päätelmiensä mukaisia tarkoitusperiä. Se TLoU2:n tarina olisi kuule aivan yhtä huono ja isyyttä ja patriarkaalisuutta halventava mielestäni, vaikka se olisi tehty Xboxille tai sitten vaikkapa Switchille. Parhaita koskaan pelaamiani pelejä ovat sitten Days Gone, Tomb Raider-pelit, viimeisin God of War tai vaikkapa Life is Strange. Voisiko sittenkin siis ollakin niin, että minulle käyvät kuitenkin pelihahmojen sukupuolesta ja alustasta riippumatta erilaiset pelit, kunhan niihin ei näitä tiettyjä agendoja väkisin tuoda.
Se on toki sinun mielipiteesi ja olet siihen täysin oikeutettu. Eikä se minua ainakaan suututa, että olet sitä mieltä. Itselleni TLoU1 on kuitenkin massiivisesti parempi peli, vaikken sitäkään miksikään uskomattomaksi mestariteokseksi kokenut. Sellainen vahvahko kasin peli kuitenkin.Itse edelleen ihmettelen sitä että miksei minulle tässä pelissä hierottu agendoja naamalle kuten kaikille muille..
Uskallan myös väittää että tämä on kaikin osin parempi kuin ykkönen.
Se on totta että pelin hyvyys on subjektiivinen asia, mutta kun ihmiset jankkaa tuosta että peli puskee jotain agendoja, niin sellaista en ainakaan itse muista.Se on toki sinun mielipiteesi ja olet siihen täysin oikeutettu. Eikä se minua ainakaan suututa, että olet sitä mieltä. Itselleni TLoU1 on kuitenkin massiivisesti parempi peli, vaikken sitäkään miksikään uskomattomaksi mestariteokseksi kokenut. Sellainen vahvahko kasin peli kuitenkin.
TLoU2 tippuu heikon tarinan ja surkeiden hahmojen takia kutosen peliksi, vaikka toki teknisen puolen kautta olisi aineksia ollut minullekin olla jopa mestariteos. Pääpointtina toki, että olemme eri mieltä tästä pelistä, ja hyvä niin!
Ei sinänsä, sitä kiukuttelua on ihan hauska lukea kun porukka vaahtoaa sadan viestin verran jostain helvetin agendoista tai väärän värisistä/sukupuolisista pelihahmoista. Mulla on kuitenkin parempaakin tekemistä kuin tuhlata aikaani lapselliseen vänkäämiseen.