Fabre#4
Well-Known Member
Haluaisin kuulla lisää perusteluja koskien kehnoa pelattavuutta! Mikä siinä on kehnoa? Itselle nimittäin pelattavuus oli täyttä rautaa, enkä kokenut siinä olevan ongelmia. Jotkut ovat "valittaneet" ampumisesta ja siihen liittyvästä "epätarkkuudesta" tai "raskaudesta", mutta se on ehdottomasti pelisarjan tietoinen valinta, eikä johdu mistään kontrolliongelmista tai vastaavista. The Last Of Us-sarja ei ole mikään CoD tai suoranainen 3rd person shooter.Tekninen komeus ei pelasta peliä, jota on tylsä pelata. Naughty Dog on aina kompuroinut rutiininomaisen ja kehnoon pelottavuuteen, mutta Last of Us (1 ja 2) edustaa sitä huonointa päätä. Kakkonen on ehkä pahempi tällä saralla, kun pelaajaa kannustetaan toimintapainotteiseen menoon ja sitten syyllistetään samasta hetkeä myöhemmin.
Toiminnasta taas sen verran, että itse muistan ensimmäiselläkin läpipeluullani selvittäneeni valtaosan alueista enemmänkin hiiviskellen. Lähes kaikilta alueilta onnistuin hiiviskelemällä nujertamaan ainakin puolet vihollisista. Lisäksi suuren osan alueista pystyy hiipimään läpi ilman viholliskontaktia, jos tietää, minne on menossa ja haluaa sellaisen läpipeluun pelata. Sanoisin siis, että toiminnan määrä on paljon kiinni itse pelaajasta. Tuleehan tästä "ammuskelupeli", jos ensimmäinen ratkaisu pelaajalla on lähteä heti ampumaan hiiviskelyn tai kiertämisen sijaan.