Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kena: Bridge of Spirits

SkillUp vahvistaa että embargo on aamulla kello 7, todella todella outoa.
On kyllä erikoista. Miksi pihdata arvostelua julkaisupäivään asti, ellei sitten usko horju omaan tuotteeseen.

Toivottavasti sieltä silti ihan perushyvä indie peli tulee. Nämä vähän pienemmät pelit ovat saaneet oman huomion viime aikoina, kun on tullut tosi hyviä ja kekseliäitä pelejä ulos. Tämä voisi myös olla sellainen.
 
On kyllä erikoista. Miksi pihdata arvostelua julkaisupäivään asti, ellei sitten usko horju omaan tuotteeseen.
Eipä nämäkään aina yksi yhteen mene, että peli olisi sitä kehnompi mitä enemmän arvosanoja "piilotellaan" julkaisijan toimesta.

Nipin napin yli 70MC peli Death Stranding sai arvostelunsa viikkoa ennen julkaisua. Lähes 90MC Spiderman sai arvosanansa vain paria päivää ennen julkaisua. Returnal myös sai arvosanansa vasta päivää ennen julkaisua. Multiplattaripeleistä ainakin Borderlands 3 muistuu mieleen pelinä joka sai arvosanansa edellisenä päivänä vai oliko peräti samana päivänä kuin julkaistiin. Medium myös sai arvosanansa vasta päivää ennen julkaisua.

Sen verran on hajontaa näissä, että itse olen oppinut vähät välittämään milloin pelin arvosanat julkaistaan.
 
Eipä nämäkään aina yksi yhteen mene, että peli olisi sitä kehnompi mitä enemmän arvosanoja "piilotellaan" julkaisijan toimesta.

Nipin napin yli 70MC peli Death Stranding sai arvostelunsa viikkoa ennen julkaisua. Lähes 90MC Spiderman sai arvosanansa vain paria päivää ennen julkaisua. Returnal myös sai arvosanansa vasta päivää ennen. Multiplattaripeleistä ainakin Borderlands 3 muistuu mieleen pelinä joka sai arvosanansa edellisenä päivänä vai oliko peräti samana päivänä kuin julkaistiin. Medium myös sai arvosanansa vasta päivää ennen.
Hyvin usein arviot saa julkaista vähintäänkin yhtä päivää ennen julkaisua. Monesti jopa aikaisemmin. Siksi se on erikoista että pimitetään ihan viimeiseen asti.
 
On kyllä erikoista. Miksi pihdata arvostelua julkaisupäivään asti, ellei sitten usko horju omaan tuotteeseen.

Toivottavasti sieltä silti ihan perushyvä indie peli tulee. Nämä vähän pienemmät pelit ovat saaneet oman huomion viime aikoina, kun on tullut tosi hyviä ja kekseliäitä pelejä ulos. Tämä voisi myös olla sellainen.

Kuitenkin kun katsoo tuota release traileria ja sitä vähäistä määrää gameplay videoita mitä tuubista löytyy niin peli näyttää todella hyvältä, sen takia on outoa että minkäänlaista mainontaa pelillä ei ole ja arvostelutkin tulee vasta julkaisun jälkeen mikä on todella harvinaista.
 
kinnostavan näköinen peli. jos ei ens vuonna tule boksille kai se sit pakko koneeseen uus (käytettty) gpu päivitettävä niin pääsee tätäkin pelaamaan
 
kinnostavan näköinen peli. jos ei ens vuonna tule boksille kai se sit pakko koneeseen uus (käytettty) gpu päivitettävä niin pääsee tätäkin pelaamaan
Eiköhän tämä tule Xboxillekin kun ajallinen yksinoikeus loppuu.

Itse mietin PS4 ja PC version välillä. Taidan kallistua PC versioon, jos tämä osoittautuu ostamisen arvoiseksi. Indie pelille hieman kallis lähtöhinta tosin pitää vielä jarrun päällä oston suhteen.
 
joo itselläkin unohtui tosta omasta viestistäni aiemmin se Indie sana eli tarkoitin että 8-12 tunnin indie pelistä tuo 40 euroa on turhan suolanen hinta ellei peli tosiaan sitten ole sitä priimaa (tosin riippunee myöskin genrestä) AAA titteleistä hyvänä esimerkkinä Spider-man Miles morales joka oli sitä priimaa, ja mitä katselin tuossa vähän tuota gameplaytä kun joku oli tunnin verran sitä youtubeen uploadannut niin täytyy sanoa että huolestunut olen, hyvin käy selväksi siitä että tämä on tosiaan indie peli eikä AAA titteli, eli semmoinen tietynlainen geneerisyys ja keskeneräisyys jäi siitä vähän mieleen, ja että joka paikka näyttää vähän samalta yms, vaikka peli muuten olisi visuaalisesti kunnossa,

se suurin huolen aihe itselläni on on kumminki tämä skill three joka vaikuttaa siltä että pelin skillit nopeasti unlockattu, kun katsoo sitä että kaverilla peliä takana vasta 40 minuuttia (kuva gameplay part1) sanoisin että hyvin "indiemäinen skill three"

kena.jpg

Jos arvosanaa pitäisi veikata niin nähdyn perusteella uskoisin sen asettuvan sinne 75-79. toivon olevani väärässä, mutta ostaa tätä ei ainakaan uskalla ennenkö on ne rewikat nähnyt
 
Viimeksi muokattu:
Metacritic 87 tällä hetkellä kun 9 arvostelua annettu. Saattaa toki laskea vielä, mutta tuskin sentään alle 80.

Pieni epäilys oli puserossa olisiko sieltä sittenkin vain Biomutantin kaltainen ihan OK peli tulossa, mutta mitä vielä! Pitääpä ottaa ensi viikonloppuna peli testiin.
 
IGN:n arvio metacriticissä olisi myynyt mut, jos en olisi muutenkin jo ostamassa tätä:

"With its elegantly simple combat and beautiful world, Kena: Bridge of Spirits harkens back to the days of the N64/GameCube-era Zeldas, Okami, and Star Fox Adventures, while also adding modern sensibilities and a distinct personal touch."

"Vain 80" heiltä, mutta tuo kuvailu kertoo, että tämä on niin mulle tehty peli. Tiedän mitä teen tänä iltana, kun töistä kotiin pääsen.
 
Tulihan sieltä hyvä peli ja halpis hintaisekseen varmasti jopa loistava. Ostoon heti kun on mahdollisuus pelata.



 
Tulihan sieltä hyvä peli ja halpis hintaisekseen varmasti jopa loistava. Ostoon heti kun on mahdollisuus pelata.




Jep, onneksi näin.

Näyttää sellaiselta hyvän mielen seikkailulta ja menikin jo ostoon. Kena sai kunnian olla ensimmäinen peli, jonka ostin Epic Games Storen kautta. Nyt vaan peli lataukseen ja joskus illalla sitten testiin.
 
Hyvältä kyllä vaikuttaa ja ostoon menee, muttei vielä. Odotan edelleen sitä mahdollista fyysistä kyllä jonkun aikaa, jos se sieltä tulisi. Koko loppuvuodeksi riittää muutenkin pelattavaa..
 
oho näköjään ihan hyvä peli sieltä tulikin, ja hyvät scoret , silti näyttäisi siltä niinkun pelkäisi pelin keston suhteen että, näyttäisi olevan semmoinen 8-12 tunnin seikkailu, tämä on kyllä itselleni edelleen hiukan pettymys, tietenkin joillekin tämmöinen lyhkäsemmät pelit sopii paremmin, mutta itsellä yleensä käy sillai et just kun innostumassa ja pääsemässä vauhtiin loppuu tekeminen kun loppu tekstit pamahtaa ruutuun liian aikaisin, täytyy vähä tutkailla myös minkälaisen haasteen se hardi peliin tuo että toisiko se sitten lisä tunteja
 
Viimeksi muokattu:
oho näköjään ihan hyvä peli sieltä tulikin :), silti näyttäisi siltä niinkun pelkäisi pelin keston suhteen että, näyttäisi olevan semmoinen 8-12 tunnin seikkailu, tämä on kyllä itselleni edelleen hiukan pettymys, tietenkin joillekin tämmöinen lyhkäsemmät pelit sopii paremmin, mutta itsellä yleensä käy sillai et just kun innostumassa ja pääsemässä vauhtiin loppuu tekeminen kun loppu tekstit pamahtaa ruutuun liian aikaisin, täytyy vähä tutkailla myös minkälaisen haasteen se hardi peliin tuo että toisiko se sitten lisä tunteja

No eipä tuo pituus mitenkään lyhyt ole hintaisekseen, uusin ratchet and clank oli kaikki tehtynä sen, 16h kolmanneksen enemmän pituutta ja huomattavasri kalliimpi.
 
Oikein mainiota että paljastui yhtä laadukkaaksi miltä ehkä näyttikin. Mitä pelin kestoon tulee niin ihan virkistävää että on tiiviimpiäkin teoksia mutta silti niistä ei mieluusti sitten maksakaan sitä 60 euroa. Tämä taisikin olla normipeliä halvempi.
 
Skill Up ainakin mainitsi pelin rytmityksen olevan sen yksiä vahvimpia puolia. Tylsiä tai itseään toistavia kohtauksia ei 10-15 tunnin aikana pääse kuulemma syntymään.

Joskus on ihan kiva pelata joku monen kymmenen tunnin massiivinen RPG läpi ja joskus sitä vain kaipaa tälläistä peliä jonka voi viikonloppuun pelata läpi.
 
No eipä tuo pituus mitenkään lyhyt ole hintaisekseen, uusin ratchet and clank oli kaikki tehtynä sen, 16h kolmanneksen enemmän pituutta ja huomattavasri kalliimpi.

tässä tosiaan on se Genre Kysymys, tämän tyyliselle pelille pidän tuota pituutta lyhyenä, että olen käsittänyt että tämä olisi vähän niinkuin Horizon Zero dawn ja god of war ja Immortals Fenix Rising ja mikään näistä olen kovinkaan lyhyt, ja nämä ovat tosiaan kaikki AAA tekeleitä niin sinänsä vaikea verrata ku budjetti ja muu ihan erilainen
 
tässä tosiaan on se Genre Kysymys, tämän tyyliselle pelille pidän tuota pituutta lyhyenä, että olen käsittänyt että tämä olisi vähän niinkuin Horizon Zero dawn ja god of war ja Immortals Fenix Rising ja mikään näistä olen kovinkaan lyhyt, ja nämä ovat tosiaan kaikki AAA tekeleitä niin sinänsä vaikea verrata ku budjetti ja muu ihan erilainen
No Immortals oli ainakin sellainen että olisi voinut tiivistää ja/tai leikata lyhyemmäksikin. Tosin kyllähän tuo maistuu kun nyt on toinen lisäri jo menossa ja pääpeli pelattu myös täysin läpi. Mutta tuo on mielestäni sellaista pelien "makaronilaatikkoa", jota pelailee vähän kuin nollatakseen. Niissä toimii kaikki mutta mitään kauhean ihmeellistä ne eivät vaadi tai tarjoa. Olkoonkin että osassa puzzleista saa olla tarkkana hyppyjen ja erikoisvoimien kanssa mutta ainakin minulle nuo on tasohyppely- ja puzzle-pelien pelaajana aika läpihuutojuttuja, joissa harvemmin tulee sellaista vastaan että tarvitsisi edes useamman kerran yrittää.

Ehkä Kenakin on tuota samaa mutta jotenkin odotukset olisivat että tarjoaisi jotain muuta kuin varman päälle tehdyt AAA-pelit. Ehkä olen sitten ihan väärässä mutta toki se hyvin tehty perus-"makaronilaatikkokin" aina välistä maistuu :D
 
Ylös Bottom