Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kena: Bridge of Spirits

New game+ ja paljon muuta uudessa päivityksessä.

Peli oli kyllä aivan loistava, mutta kun se on läpi pelattu, niin itselleni tuollaisella sälällä ei ole mitään merkitystä. Sitten toki kiinnostun ihan tosissaan, jos peliin tulisi jotain kunnollista tarina DLC-matskua. Sellaisesta voisin maksaakin kohtuullisen summan. Toistaiseksi peli pysyy kuitenkin kovalevyltäni poistettuna, vaikka kuinka erinomainen peli onkin.

Kun tarinapainotteisen pelin tarina on läpi pelattu, menettävät tuollaiset pelit sen mielenkiintonsa mikä juuri tarinan kautta minulle tuli. Jopa kaikkien aikojen peli itselleni, eli Elden Ring, menetti kaiken mielenkiintoni, kun tarinan sain siitä viimein pelattua loppuun. Minkäänlaista jälleenpeluuarvoa en siitäkään löydä, vaikka aivan huikea peli olikin.
 
Tämä pisti silmään:
Difficulty balancing has been improved.

Olisiko normaali nyt kenties normaalimpi, tai helpoin taso hiukan vähemmän helppo? Oletustaso oli omille taidoilleni sen verran vaikea, että kun sen sai kerran läpi niin ei siinä varsinaisesti mitään New game+:aa jäänyt kaipaamaankaan. Tosin en minä yleensäkään niistä jaksa innostua, vaan jos haluan pelata pelin uusiksi niin yleensä teen sen vasta pitkän ajan päästä kokonaan uudella tallennuksella. Hiukan rennommalla vaikeustasolla voisin vielä joskus Kenan uudelleen pelatakin, ja eihän pienestä lisäsisällöstä haittaakaan silloin olisi. Tarina-DLC kiinnostaisi kyllä myös.
 
New game+ ja paljon muuta uudessa päivityksessä.

Mulle riittäisi että nuo välianimaatiot saataisiin pyörimään sellaisella fps pleikka 5, että ne ei koskisi silmiä kun pelistä siirrytään saumattomasti cutsceneen
 
Ajattelin tämänkin pariin palata tuon new game+ moodin vuoksi, mutta ilmeisesti tässä ei ole tallennuksen siirtoa ps4->ps5 joten pakko sitten pelata edelleen sitä ps4 versiota. Onneksi sekin versio on varsin nätti ja oletan sen myös rullaavan paremmin mitä prolla joka kärsi välillä pienistä ongelmista.
 
Menihän tämä lopulta läpi. Peli jäi vuosi sitten kesken puolivälissä. Keskeytymiseen ei ollut varsinaisesti mitään syytä, muut pelit kiinnosti vain enemmän. Vaikeustasoon tullut päivitys on ilmeisen merkittävä, tai sitten taidot parantuneet vuodessa, mitä epäilen. En muistanut päivitystä pelatessani, vasta nyt huomasin kuolleeni vain putoamalla ennen lopputaistelua. Olin helpoimpaan vaikeustasoon vaihtanut aika pian alun jälkeen ja silloin sekin tuntui ihan haastavalta, mutta nyt oli kyllä todella paljon helpomman tuntuinen.

Pelistä jäi vähän ristiriitaiset fiilikset. Ulkoasu oli pelissä parasta, mikään muu ei sitten oikein iskenytkään. Innolla odotan kuitenkin studion seuraavaa projektia.
 
Tuli tääkin aktiivijäsenille pelattavaksi,story moodella ihan vitun vaikea ja nyt jäin jumiin Toshis fear juttuun,ei tää oo mikään story mode oikeasti vituttaa
Jotain pitää siirtää oikeassa järjertyksessä en ymmärrä,
Vitun kukkapönttöjen siirtelyä ei onnistu
Auttaakee
Vai mitä kynttiläpuskia noi on ei riitä äly
 
Viimeksi muokattu:
En ole peliä pelannut, mitä vähän alkua kokeillu kun plussaan peli tuli mutta katso youtubesta oikea järjestys. Youtube on nykyään monessa pelastus jos jää jumiin johonkin.
 
Tälle pelille oli odotuksena itselläni "ihan nätti ja ihan kiva". Heti alkuun "ihan nätti" tyrmättiin, sillä tämähän on paljon enemmän kuin "ihan nätti". Helposti yksi kauneimpia pelejä koskaan grafiikan puoleen.

Pelillisesti alku vaikutti sitten siltä "ihan kiva" - osastolta, mutta parin tunnin pelaamisen jälkeen vaikutelma parani paranemistaan. Pelin loputtua olin valmis julistamaan tämän aivan helvetin hyväksi peliksi. Niin virkistävä uuden ja vanhan sekoitus. En keksi oikein mitään kritisoitavaa. Grafiikat ja samoin tai jopa erityisesti äänimaailma kauttaaltaan aivan huikeaa tasoa, mutta sen lisäksi myös oikeastaan kaikki pelaaminen on huippuluokkaa. Taistelu on tarpeeksi monipuolista, haastavaa (ainakin hard-vaikeusaste oli hyvin balansoitu) ja todella hyvän/napakan tuntuista, samoin kuin kaikki muukin mitä pelissä tehdään. Kaikki tuntuu hyvältä, paljon myös animaatioiden ja äänimaailman ansiosta. Jousipyssyn tuntuma on todella napakka. Taitopuukin on juuri sopiva tällaiseen peliin.
Rytmitys on täydellistä, pelin pituus on täydellinen. Sopivasti etsimistä, loikkimista, taistelua, ei _pätkääkään_ filleriä. Rot-mekaniikat seikkaillessa tuntuivat gimmickiltä alkuun, mutta pienen hetken päästä nekin tuntuivat jotenkin täydellisiltä pelin maailmaan ja fiilikseen. Pikku hiljaa puhdistetaan maailma ja etsitään parannuksia yksinkertaisilla, mutta kuitenkin kivoilla pikkujipoilla. Todella vaikea keksiä kritisoitavaa pelistä. Kenan uintinopeus liian hidas, se tulee mieleen. :D

Todella iso yllätys. Menee heittämällä sadan parhaan pelaamani pelin joukkoon. Toivottavasti saa jatkoa.
 
Näin se on kaikki subjektiivista. Itselläni tämä jäi kesken muutaman tunnin jälkeen. Kaikki tuntui hyvin hajuttomalta ja mauttomalta eikä grafiikatkaan olleet mielestäni niin ihmeelliset. Myöskin ympäristö ilmeisesti ihan samanlaista metsämaisemaa alusta loppuun.
 
Ylös Bottom