Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Aika makee toi museo kyllä :cool: Muutama vähän epämääränen taulu siellä oli, esim "tätä nettipeliä olet pelannut" Ööö... okei? Kyllä, se oli yksi niistä 614 pelistä jota olin pelannut. So? Vähän myös kritiikkiä täytyy esittää että niistä tauluista ei saa mitään lisätietoja. Vaikka eka achievement? Nimi näkee, mutta ei mistä pelistä ja mitä siihen piti tehdä. Erikoisesti myöskin Xbox Onen eka sisäänkirjautuminen on hukassa.

Ihan sattumalta tuossa viikonloppuna kaverin kanssa tuli puheeksi milloin ollaan xbox liveen liitytty ja ekasta pelaamastani pelistä, eli Far Cry 2:sta kävin achievementtiä tutkimassa ja sellainen päivämäärä löytyi kun 5.1.2009. Museo osasi myös kertoa että tuona päivänä oma taival liven ihmemaassa alkoi. On siitäkin tovi mennyt, vaikken nyt mitenkään ensimmäisten joukossa toki kelkkaan hypännytkään.


Vähän ehkä kanssa tyhjän näköinen tää kortti. Enemmän nippelitietoja olisi saanut olla.

gfgdBnynlFBc.png
 
Viimeksi muokattu:
Katsoinpa itsekin ihan mielenkiinnosta, ja vähemmän yllättäen meikäläisen Xbottaamiset ei ole kovin vahvalla pohjalla. Toisin kuin kortti väittää, omistan kyllä alkuperäisenkin Xboxin ja peräti kolmena kappaleena.

gamerscore.pngyHxyVSHXSvKx.png
 
Katsoinpa itsekin ihan mielenkiinnosta, ja vähemmän yllättäen meikäläisen Xbottaamiset ei ole kovin vahvalla pohjalla. Toisin kuin kortti väittää, omistan kyllä alkuperäisenkin Xboxin ja peräti kolmena kappaleena.

Näytä liitetiedosto 7680Näytä liitetiedosto 7681
Eipä tuo orginelli boksi näy itselläkään. Syy tähän taitaa löytyä siitä, että se ei koskaan nettipiuhan perässä ole ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mukavan nostalginen kierros xbox-historiaan. Mun statistiikkaa epäilmättä häiritsee, että tenavani kaverit pelaavat aina mun profiililla Fortniteä, kun pelaavat samalta sohvalta. Oma forttis-työstö on jäänyt kovin vähälle, joten sikäli alkuunsa yllätti eniten pelattu peli. Jännästi näki myös Gamerscore-historiasta, että joinakin vuosina oli ilmeisesti parempia pelejä pleikkarilla ja toisina taas xboxin puolella. Vastaavasti Gamepässi on selvästi vaikuttanut kasvavaan gamerscore-määrään viime vuosina.

1637913396256.png
 
Tuo Xbox museo on kyllä kunnon nostalgiatrippi.

Siistiä päästä ihmettelemään statistiikkaa. Olisi saanut olla vieläkin enemmän kaikkea. Orginaali Xbox on ollut omistuksessa jostain 2003 vuodesta lähtien, mutta sillä vain lanitettiin, eikä se ollut koskaan Xbox Livessä, joten varmaan siksi ei myöskään tässä näy. Jokavuotinen Cod on vaan pitänyt aika hyvin paikkansa vuoden pelatuimpana pelinä. Joskin kaikista eniten tunteja silti Gears of Warin parissa. Oli aivan huiput nettipelit Gearsissa aikoinaan. Never forget.
20v_gamercard.png

Näistä tiedoista olisi myöskin saanut olla kunnon kuvat, eikä niin että tarvitsee ottaa kuva kaappauksia.
20v_achievements.PNG

20v_games_v2.PNG
 
Voisiko Xboxille olla tulossa Platinum trophyn vastine?

En ole ikinä sellaista kaivannut. Peli on achievementtien puolesta läpi myös sillä "täydellä tonnilla". Toki jossain profiilin palkintokaapissa tällaiset "platinum achievementit" voisivat olla esillä. Kunhan gamerscorepisteytystä ei lähdetä muuttamaan, niin eipä se haittaa jos tuollainen tulisi. Hienoa olisi tietysti se, että nämä annettaisiin takautuvasti peleistä, jotka on jo pelattu täyteen tonniin.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on vaihtunut tili jokaisella sukupolvella, joten vähän tyngäksi jää trippi :(
Tuo on kyllä harmi. Siinä on hukkunut digitaalista pelikirjastoakin sitten jonkin verran, vai?

Saako udella mikä on ollut syynä tilin vaihtumiseen? Perinteinen salasanan unohdus, sähköpostiin pääsemättömyys vai joku ihan muu?
 
Tuo on kyllä harmi. Siinä on hukkunut digitaalista pelikirjastoakin sitten jonkin verran, vai?

Itseasiassa nykyisellä tilillä on ehkä kaikki ostamani digitaalinen sisältö, mutta kyllä sitäkin on mennyt, kun monet Games with Goldit on jäänyt toisille tileille/tilille. Suoraan ostettu digitaalinen sisältö on kyllä nykyisellä tilillä, kun tämän historia ulottuu kuitenkin viime sukupolven loppuun sentään ja eipä tuota ennen tullut diginä mitään ostettua. Muistaakseni.

Saako udella mikä on ollut syynä tilin vaihtumiseen? Perinteinen salasanan unohdus, sähköpostiin pääsemättömyys vai joku ihan muu?

En itsekään tiedä, mutta varmaan vähän sekalainen lista kaikenlaisia syitä. Asuin pitkään ulkomailla ja muutenkin on tullut elettyä liikkeessä vuosia, eikä noihin tunnuksiin ole koskaan kiintynyt sinänsä, kun ei ole verkossa tullut pelattua, niin sitä on luonut uusia tilejä.

Viime sukupolvella hyppäsin mukaan vasta loppuliukuun ja en jaksanut muistaa aikasempaa tiliä edes tunnuksen puolesta, mutta nyt sitten tuli tämä pidettyä sentään tässä sukupolvessa. Avasin kyllä jo toisenkin tilin tämänkin sukupolven alkuun (ja hankin sille 12kk Game Passia), mutta muistin tosiaan, että tuota sisältöä on aikasemmallakin tilillä ihan kivasti kertynyt, joten tässä sitä ollaan.

Nyt sitten tästä oppineena tulen pitämään tämän tilin elossa ja ehkä sitten Xbox 40v-juhlissa voin nostalgiatrippailla jossain metaversumissa. :)
 
Miksei mua ole informoitu siitä, että boxeilla voi myös kuunnella cd levyjä kunhan lataa marketplacelta audio cd player sovelluksen.
Silloin harvoin kun noita kiekkoja tulee kuunneltua niin olen tapellut vanhan blu-ray soittimen kanssa joka suostuu avaamaan levykelkan ehkä kymmenen yrityksen jälkeen jos hyvä tuuri käy.
 
Miksei mua ole informoitu siitä, että boxeilla voi myös kuunnella cd levyjä kunhan lataa marketplacelta audio cd player sovelluksen.
Silloin harvoin kun noita kiekkoja tulee kuunneltua niin olen tapellut vanhan blu-ray soittimen kanssa joka suostuu avaamaan levykelkan ehkä kymmenen yrityksen jälkeen jos hyvä tuuri käy.
Ehkä moni pitänyt tuota itsestään selvyytenä, itselle ei olisi edes tullut mieleen, ettei voisi niitä kuunnella =) Pleikkareilla, taitaa olla nykyään toisin..
 
Kyllä mulle tuli uutena tietona, koska suoraan paketista otettuna niitä ei voi kuunnella ja alunperin kun xbox one ja ps4 julkaistiin niin tuosta myös valitettiin, koska levyjen kuuntelu onnistui aiemmilla koneilla.
Tuon jälkeen ei tullut mieleenkään, että tuohon voisi olla joku erillinen sovellus tarjolla.
Jostain syystä tuolla softalla on vain 2 tähteä marketplacen arvosteluissa vaikka se tuntuu tekevän sen mitä lupaa.
 
Joissain ketjussa aikanaan mainitsin, että Microsoftin kannattaisi tehdä Series S:n markkinoinnissa selväksi, että myös Ässä on "uutta sukupolvea". Olen itsekin joutunut tätä selittämään muutamalle kaverille, jotka luulivat vanhan sukupolven slim-versioksi

No, ainakin nämä muutama uusi mainos tätä tietoisuutta yrittää levittää:




 
Joissain ketjussa aikanaan mainitsin, että Microsoftin kannattaisi tehdä Series S:n markkinoinnissa selväksi, että myös Ässä on "uutta sukupolvea". Olen itsekin joutunut tätä selittämään muutamalle kaverille, jotka luulivat vanhan sukupolven slim-versioksi

No, ainakin nämä muutama uusi mainos tätä tietoisuutta yrittää levittää:





Kunhan muistaa kavereita muistuttaa seuraavista asioista X:ään nähden,mitkä mielestäsi ainakin itselle on tärkeitä konsolia valittaessa:
  • Yltää vain 1440p-resoluutioon
  • 512 Gt SSD täyttyy nopeasti
  • Ei levyasemaa
 
Viimeksi muokattu:
Kunhan muistaa kavereita muistuttaa seuraavista asioista X:ään nähden,mitkä mielestäsi ainakin itselle on tärkeitä konsolia valittaessa:
  • Yltää vain 1440p-resoluutioon
  • 512 Gt SSD täyttyy nopeasti
  • Ei levyasemaa

Eikös jotkut peli myös näytä huonommalta mitä One X:llä, koska Series S käytti One S ehostuksia jossain peleissä? Vai muistelenko ihan omiani?
 
Eikös jotkut peli myös näytä huonommalta mitä One X:llä, koska Series S käytti One S ehostuksia jossain peleissä? Vai muistelenko ihan omiani?
Kyllä itsekkin näin muistelen jostain lukeneeni. Itse omistan X:n, joten kokemusta tuosta S:tä ei ole. Ehkäpä joku joka omistaa sekä S:n että X:n voisi kenties tähän meille vastata?
 
Taaksepäin yhteensopivissa peleissä Series S käyttää One S:n versiota ja Series X käyttää One X:n. Plus FPS boostit ja muut siihen päälle.

Hieno on museo. Tällaista näyttää mulla. Vaihdoin myös tiliä siirtyessä OG -> 360 ja muistaakseni syynä oli halu vaihtaa nimeä (gamertag). En tiennyt että nimeä voi vaihtaa muullakin tavalla. Jälkeenpäin vähän harmittanut, vaikka toisaalta ei mitään väliä.

Pelatuin peli ei yllättänyt. Haluaisin tietää tuntimäärän, mutta ei näy noin vanhasta pelistä.

Gamerscorea näytti tulleen 18k tämän vuoden aikana. Tullut pelattua paljon eri pelejä Game Passin ansiosta ja muutenkin innostunut taas harrastuksesta. Titles played kasvanut varmaan 1/3 myös vuoden aikana.

6NQvZSslHWXJ.png
 
Ylös Bottom