Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Laitetaas tämä vaikka tänne:
![]()
Microsoft Admits Its Handling of Lionhead Studios Was a ‘Misstep’ - IGN
Microsoft has said that its handling of Lionhead Studios, which was shut down in 2016, was a “mistake” that helped shape the way Microsoft now works with its acquired developers.www.ign.com
Elikkä Lionhead studios, jopa Microsoft pitää sitä yhtenä pahimmista virheistä mitä heille on koskaan tapahtunut.. Itse pidän hyvänä asiana että näitä tapauksia tuodaan esille koska se kertoo selkärankaisuudesta ja antaa varmuutta tulevasta että virheistä opitaan kantapään kautta.
Microsoftilla oli 2016-2017 vähän sellainen vaihde, että haluttiin keskittyä ainoastaan kolmannen osapuolen peleihin + omiin pelisarjoihin kuten Gears of Wariin, Haloon ja Forzaan. Onneksi vaihdetta käännettiin toiseen suuntaan, kun vuonna 2018 Microsoft alkoi taas panostamaan omiin peleihin, ostamalla mm. Ninja Theoryn, Playground Gamesin ja Compulsion Gamesin. Nythän Microsoftilta tullaan näkemään pitkästä aikaa ihan oikeasti kunnollisia pelejä henkilöille, jotka eivät ole välittäneet esim. Gears -peleistä, Haloista ja Forzista, kuten Starfield, Perfect Dark, RedFall, Avowed, Fable, Hellblade 2 ja State of Decay 3. Puhumattakaan kolmannen osapuolen studioiden yksinoikeuksista / ajallisista yksinoikeuksista: esim. Stalker 2, The Gunk ja Warhammer.
Lionheadin sulkeminen oli virhe ja monet varmasti miettivät, että oliko Microsoft luovuttamassa pelimaailman suhteen. Tällä hetkellä tulevaisuus vaikutta oikein lupaavalta, kun katsoo miten paljon Microsoft on panostanut mm. Game Passin tarjontaan.
Toisaalta olihan Lionhead:kin sulkemishetkellä kaukana suuruuden päivistään. Siitä voidaan taas olla montaa mieltä mistä tämä johtui. Avaintekijät siirtyneet uusiin hommiin? MS usutti Lionheadin tekemään Kinect pelejä? Eväät yksinkertaisesti syöty?Lionheadin sulkeminen oli virhe ja monet varmasti miettivät, että oliko Microsoft luovuttamassa pelimaailman suhteen. Tällä hetkellä tulevaisuus vaikutta oikein lupaavalta, kun katsoo miten paljon Microsoft on panostanut mm. Game Passin tarjontaan.
Kyllähän tuosta artikkelista jäi sellainen kuva, että Microsoft organisoi studiota väärin monella eri tapaa mikä itsessään johti isoimpien talenttien poistumiseen ja sitä myötä pelien tason laskuun.Toisaalta olihan Lionhead:kin sulkemishetkellä kaukana suuruuden päivistään. Siitä voidaan taas olla montaa mieltä mistä tämä johtui. Avaintekijät siirtyneet uusiin hommiin? MS usutti Lionheadin tekemään Kinect pelejä? Eväät yksinkertaisesti syöty?
Kyllähän tuosta artikkelista jäi sellainen kuva, että Microsoft organisoi studiota väärin monella eri tapaa mikä itsessään johti isoimpien talenttien poistumiseen ja sitä myötä pelien tason laskuun.
Ei kuulostanut siltä, että nyt oltiin pahoillaan siitä että maksettiin rahaa huonosta studiosta vaan siitä, että he eivät osanneet kunnolla hyödyntää studion potentiaalia saati kasvattaa sitä.
Onneksi MS:sän tekeminen on nyt Spencerin johdolla huomattavasti aiempaa terävämpää.
Pelailin tätä Fable Legendsiä kahdessakin eri betassa. Ihan kelvolliselta vaikutti, kun Fablen maailmasta tykkään. Joku siitä kuitenkin "puuttui" ja sitä ihmettelin, kun varsinkin Fablet 1 ja 2 oli olleet mieluisia pelejä.Fable Legends taisi olla viimeinen "niitti Microsoftille". Rahaa pelin kehitykseen käytettiin yli 75 miljoonaa dollaria (Looperin mukaan tämä oli yksi kalleimmista peruutetuista peleistä koskaan) ja pelin tarkoitus oli olla free-to-play. Pelin kehitysaika viivästyi ja viivästyi, joten rahaa olisi voinut mennä enemmänkin ja Lionheadin kehittäjät halusivat tehdä pelistä aina vain suuremman, jolloin varmaan Microsoftilla nousi epäilys, että tuottaako peli kovinkaan helposti rahat takaisin kehityksen + markkinoinnin jälkeen. Siihen aikaan (2015) ihmiset vieroiksuivat free-to-play pelejä, jotka sisältää mikrotransaktioita. Eli voidaan sanoa, että Microsoft organisoi studiota väärin ja antoi ehkä liikaa valtaa Lionheadille - ja lopputuloksen tiedämme. Ehkä tämä oli herätys Microsoftille, että nyt täytyy keskittyä enemmän AAA-peleihin, esim. Gearsiin, Haloon ja Forzaan, mutta tämäkään ei varmasti ollut aluksi hyvä idea jos haluttiin Xboxille uusia pelaajia, jonka seurauksena pelitarjontaa piti selvästi kasvattaa, että saadaan Xboxille enemmän pelaajia. Microsoft ei ole koskaan virallisesti antanut lausuntoa asiasta vaan nämä perustuvat täysin "sisäpiirin tietoihin". Ehkä Fable Legends olisi toiminut nyt hyvin, kun free-to-play pelejä on enemmän kuin laki sallii ja ihmisetkin ovat pikku hiljaa lämmenneet ajatukselle, että FTP-pelit saavat sisältää ylimääräisiä maksuja, kuhan ne ei vain merkittävästi vaikuta pelaamiseen.
Onhan sekin nyt varmasti fakta, että Lionhead Studios ei ollut enää se sama studio vuonna 2015 mitä se oli vielä vuonna 2006-2010.
Hyvää tekstiä kyllämutta Xbox dokkarit ovat saapuneet!!
Olikohan tämä linkki jo täällä? No jos ei ollut nyt on ainakin. Aika mielenkiintoista kuunneltavaa kun avattiin menneitä haasteita hyvin avoimesti. Paljon on tälläkin forkalla juttua niistä kaikista. Ei ihan lankulle osunut joka askel, mutta viime aikoina on kyllä taas ollut hyvä trendi ja vähemmän hölmöilyä.
Oli muuten täsmälleen samat operaatiot lampun kanssa kun hankin series ässän.
Heh. Oli muuten täsmälleen samat operaatiot lampun kanssa kun hankin series ässän. Ei sieltäkään mitään kuulunut, joten tottakai huoli heräsi
Hiljattain viereen saapunut PS5 on selvästi enemmän tässä mielessä pelikone. Ei se huuda, mutta selvä humina kuitenkin kuuluu.