Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 5

Lisäreissä on kuitenkin aina se että ne ovat lisäsisältöä eikä niitä ole pakko ostaa.
No tuo päätös tuli tehtyä jo FH5 auto passin ostossa kun sai suht edukkaasti kaikki kerralla... sillon ei tietty ollut tiedossa että dlc linja menee tähän.. :(
 
Aika johdonmukainen tuo DLC-linja on ollut. Nyt vain tuli lelulisäri ekana. Toki sieltä voi tulla se Lego-lisäri nyt toisena. Minua ei nuo lelulisärit häiritse, mutta pelattavaa olisi mukavaa olla enemmän, koska FH:n potentiaali menee hukkaan ilman lisäsisältöä. Pelistä saisi paljon paremman panostamalla end game sisältöön.
 
En edelleenkään ymmärrä miksi se olisi joku linja jos ennen on julkaistu lisärinä lego tai hw.. aina voi parantaa.. pääpeli on kuitenkin "realismiin pohjautuva" joten miksi ei lisäritkin olisi kuten storm island tms.
HW vaan on niin hajuton, mauton ja tylsä, ei tuosta kerry mitään muistoja että olisi joku säväyttävä kohta tai paikka missä ajoi jonkun kisan että siellä näytti siltä tai tältä.. ei ole juuri muuta kuin tasaisen tappavan vakio kokoista oranssia suoraa jossa ei varsinaisesti mitään ajotaitoja tarvitse. Loopit aiheuttaa matkapahoinvointia ja sama tuossa alun lumisateessa, oksetus efekti kun silmissä vaan vilisee.. saman mokan teki mm. driveclub ja monet muut autopelit johon tungettu väkisin lumisadetta.. ihan tarpeeton häiriötekijä.
Super arcade faneille on kuitenkin tarjolla trackmaniat , oikea hw, dirt5, mario cartsit jne. No ehkä hw on vaan tekijöille ilmaista rahaa, hw varmaan maksanut kehityksestä hyvät mainosrahat..
 
Nyt tullut n. 5 tuntia pelattua Hot Wheels lisäriä ja on muuten ihan pirun hauska. Olen B ja A rankit vetänyt 100% ja nyt on S1 rankki melkein tehtynä kanssa. Kisat olleet hauskoja, vaikkakin kohtuu helppoja, ja alueet ovat hyvinkin erilaisia.

En aiemmissa FH peleissä ikinä lisäreitä pelannutkaan niin kyllä tämä on ainakin vakuuttanut jo hyvin. Kunhan toka lisäri on samaa tasoa niin rahat on oikein hyvin käytetty!
 
3h perusteella varsin viihdyttävä lisäri, ”vuoristorataa” hauska ajella ympäriinsä. S1 autoilla pääsi jo ajelemaan, average tasolla kisat voittaa 10 sekunnilla tai sit ensimmäiseksi ei millään pääse. Tiedä mistä johtuu.
 
Ihan jees lisäri ja varsinkin hauskaa ajeltavaa, vaikka olisin ottanutkin mielummin storm islandin tyylisen dlc. No eiköhän sieltä sellainenkin ole tulossa vielä. Tosin joutu pikkusen eka miettiin että viittiikö ruveta lataan peliä tämän takia uudestaan kun on sen reilut 120 gigaa. Pelin poistin kovolta kun ei ihan tämä endgame riittänyt siis nämä viikottaiset eventit ja muut. Peli on loppujenlopuksi melkonen sillisalaatti eli kaikkee on paljon mitä pelaajat itse voi luoda, mutta sitten nämä pelin ohjaamat aktviteetit eli viikottaiset season hommat jää kyllä todella vajaaksi. Itte ainakaan viitti esim, niitä pelaajien tekemiä kisoja ajella kun ne harvoin on kovin onnistuneita. Online kisat pelissä on toki hauskaa puuhaa, kunhan vaan löytää hyvät viritykset joka luokkaan, itte käytän muiden tekemiä kun omat viritelmät on vähän niin ja näin. Mitäpä tässä kitiseen peli nyt kuitenkin on loistava ajopeli.
 
Hot Wheels lisärissä on menty oikeaan suuntaan, eli kaikki ei aukea heti, vaan joutuu oikeasti pelaamaan. Hauskaa on lukea netissä valitusta siitä, että joutuu pelaamaan avatakseen sisältöä :D Ei se silti erityisen vaikea ole, ainakaan Highly Skilled -tasolla. Enemmänkin liian helppo. Olen nyt pelannut s1-tasolle, joka alkaa olla jo sellaista menoa, että pelaaminen tuntuu kiinnostavalta. Aiemmat köröttelyt olivat aivan liian hitaita tämän tyyliseen peliin, mutta onneksi niistä pääsee nopeasti eteenpäin. Lisäri ei oikein palkitse hyvästä ja tarkasta ajosta, kun wall riding on yleensä tehokkain tapa säilyttää nopeus kaarteissa. Nähdäkseni tähän lisäriin se kuitenkin sopii ihan hyvin eikä syö niin paljon uskottavuutta kuin emopelissä. Lisähaasteena ajan pääasiassa vain Hot Wheels -autoilla, ettei aina tule ajettua samoilla suosikeilla.

Vähän näyttäisi siltä, ettei lisäri pyöri ihan yhtä sulavasti kuin peruspeli ja ehkä vähän grafiikoistakin on karsittu ja antialisointi näyttää heikommalta. Kokonaisuutena hyvä lisäri ja aion sen pelata läpi. Muutan samalla pelistrategiaa FH:n suhteen niin, että keskityn vain yksinpelisisältöön ja esim. rivalsissa aikojen hiomiseen ja jätän kaiken turhan grindaamisen, masentavan moninpelaamisen idioottien kanssa ja viikkotehtävät omaan arvoonsa ja yritän sitä kautta saada taas intoa pelata. Harmi, ettei peli toimi kaikilta osiltaan tyydyttävästi, mutta on siinä kyllä todella paljon hyvääkin ja visuaalisesti se on parasta, mitä on tarjolla. Ajaminenkin tuntuu pääosin ihan hyvältä, eli perusasiat ovat kunnossa.
 
Eilen aloittelin kanssa tuon Hot Wheels DLC:n ja tänään sain loput ajettua loput rivals kierrosajat jotta sai viimeisenkin achievementin tuosta. Oli odotettua hauskempi ja kivempi. Joku 8 tuntia taisi mennä tuohon.

Vähän näyttäisi siltä, ettei lisäri pyöri ihan yhtä sulavasti kuin peruspeli ja ehkä vähän grafiikoistakin on karsittu ja antialisointi näyttää heikommalta.

En noteerannut XSX:llä kyllä mitään teknistä tms. vikaa, mutten aina kyllä kaikkea noteeraakaan (ignorance is bliss).
 
En noteerannut XSX:llä kyllä mitään teknistä tms. vikaa, mutten aina kyllä kaikkea noteeraakaan (ignorance is bliss).
Parhaiten heikkoudet pistävät silmään Hot Wheelsin festivaalialueella. Muuten enimmäkseen heikompi antialisointi on vähän häirinnyt. Se voi tosin johtua lisärin suuremmista kontrasteista ja erilaisesta geometriasta. Joka tapauksessa peli näyttää muita paremmalta vikoineenkin ja sehän on vain hyvä, jos niitä ei edes huomaa, jos ei kiinnitä huomiota.
 
Aikas vähän niitä idiootteja ainakin omalle kohdalle on osunut online ajoissa(koputtaa puuta). B luokkaan viritetty vuoden 74 honda civic on aikas kova menopeli online ajoissa. Onneksi on se mukautettu haku niin voi just ajaa B ja A luokkaa, no S1 nyt vie menee, mutta S2 ei pysy enää meikäläisen silmät vauhdissa mukana. Hot Wheelsissä ajelin just tossa S luokan auki, olis kait sinne ajellu jo aikasemminkin, mutta kun on jäänyt jumittaan noihin online kisoihin. Saanut kyllä mukavasti innostuksen takaisin peliin tosin taukoakin oli tässä ennen lisäriä.
 
Onkohan pelin huutokauppa pelkästään eu vai koskeekohan kokomaailmaa. Meinaan yrittänyt huutokaupassa tehdä tarjousta Mclaren F1 1993 ja ajattelin ettei nyt tähän aikaan aamusta ole porukka tekemässä tarjouksia kyseisestä autosta eu alueella. No 2 kertaa jo menny ohi eli näköjään pitää vaan sitä tarjous ruutua kytätä jos meinaan auton saada halvalla, eikä ajella jotain kisoja siinä samalla. Kyllähän peli ilmoittaa tästä, mutta ei kyllä ole kerennyt meneen sinne huutokauppaa tekeen uutta tarjousta kun on kisa kesken.
Kovaa hintaa pyydetään Subaru 22b huutokaupassa 5-6 miljoonaa, olis meinaan soiva peli A luokkaan, mutta ei kyllä ihan näillä hinnoilla pysty venyyn.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä mitä tapahtui, mutta peli herjaa ettei mun tallennus toimi tms vastaavaa. Error koodi: e:47-0 (pc:llä pelaan)

Olen yrittänyt poistaa appdatan kautta saven. Sit se vetää varmaan 20min synkronoinnin, mutta ei auta.

Oon korjannut pelin, palauttanut sen winukan sovelluksien kautta. Oon poistanut Xbox sovelluksen, asentanut pelin kolmesti uusiksi. Enkä keksi mitä enää tekisin.
 
En tiedä mitä tapahtui, mutta peli herjaa ettei mun tallennus toimi tms vastaavaa. Error koodi: e:47-0 (pc:llä pelaan)

Olen yrittänyt poistaa appdatan kautta saven. Sit se vetää varmaan 20min synkronoinnin, mutta ei auta.

Oon korjannut pelin, palauttanut sen winukan sovelluksien kautta. Oon poistanut Xbox sovelluksen, asentanut pelin kolmesti uusiksi. Enkä keksi mitä enää tekisin.
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4409616884883-FH5-Known-Issues

Saves
  • Saves - Players may receive a save error message (E:104f-0, E:106f-0, E:107f-0, E:1043-0, E:136f-0, e:306f-0, E:1047-0, e:1045-0, E:10cf-f, E:107D-0, E:116f-0, E:116f-0, E:47,e:108f-f, e:1007-0, e:100f-0, e:1005-0, e:1007-19, e:102f-0, E:104d-0, E:103f-0, E:112f-0, E:132f-0, e:1005-19, E:100f-18) (Date Updated: 07.14.22)
 
Nyt sai rahat kerättyä tähän verrattomaan legendaariseen klassikko autoon eli shelby daytona. On mun mielestä kaunein auto mikä on koskaan
tehty. Omaa pohja kassaa siis en käyttänyt vaan muutaman päivän keräsin rahaa et sai huutokaupasta halvalla auton ala sulo vilen

Shelby_Daytona,_1964.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on noita Shelbyjä jo kaksi. Toinen tuunattuna ja toinen alkuperäisessä kuosissa. Joka pelissä se on pakko saada aina hankittua. Harmi vain, ettei tuosta ole kisa-autoksi juurikaan vitosessa, mutta on kyllä komea peli sunnuntai-ajelulle. Tosiaan on hienoimpia autoja ikinä, Alfa Romeo Tipo 33 Stradalen rinnalla ehkä jopa hienoin myös minunkin mielestäni.
 
Ei pelaajat ole kovin paljoa HotWheels lisäriä ainakaan saavutuksien mukaan pelannut. Esimerkiksi complete all chapter in hotwheels story niin 1.85% pelaajista avannut tämän eikä noi muutkaan hotwheels saavutus % ole kuin jotain 1-4.5%. Henk koht ei nämä saavutukset peleissä kiinnosta mutta sattui osuun silmään kun pelin virallista klubia katsoin. Porukkaa pelissä on kuitenkin pilvinpimein et taitaa noi online kisat tai rivalsit ja viikottaiset eventit kiinnostaa yleisesti sit enemmän. Tai sit nämä lisärit ei vaan sit ole se juttu gamepass pelaajille, ehkä joku battlepassi systeemi olis parempi mistä sais autoja sun muita kuin dlc. No oli miten oli niin mielenkiintoista seurattavaa miten pelaajat näitä dlc ja muita ottaa vastaan. Varmaan nämä kiinnostaa myös pelifirmojakin,
 
Ei pelaajat ole kovin paljoa HotWheels lisäriä ainakaan saavutuksien mukaan pelannut. Esimerkiksi complete all chapter in hotwheels story niin 1.85% pelaajista avannut tämän eikä noi muutkaan hotwheels saavutus % ole kuin jotain 1-4.5%. Henk koht ei nämä saavutukset peleissä kiinnosta mutta sattui osuun silmään kun pelin virallista klubia katsoin. Porukkaa pelissä on kuitenkin pilvinpimein et taitaa noi online kisat tai rivalsit ja viikottaiset eventit kiinnostaa yleisesti sit enemmän. Tai sit nämä lisärit ei vaan sit ole se juttu gamepass pelaajille, ehkä joku battlepassi systeemi olis parempi mistä sais autoja sun muita kuin dlc. No oli miten oli niin mielenkiintoista seurattavaa miten pelaajat näitä dlc ja muita ottaa vastaan. Varmaan nämä kiinnostaa myös pelifirmojakin,
Itse en ole vaan vielä tämän pariin ehtinyt. Kävin vähän lisäriä aloittelemassa, mutta oli muut pelit kesken ja sitten tulikin kesäloma ja matkustelut. Voin tietenkin olla poikkeus, mutta yleensä heinä-elokuussa ainakin itse ehdin pelata kaikista vähiten. Jos asia on edes hitusen yleismaailmallinen, niin se voisi osittain selittää miksi saavutusprosentit on niin alhaalla.

Tosin en tiedä miten se tuota laskee. Onko se niin että lasketaan prosentit niistä, jotka ovat ostaneet lisärin vai kaikista Forza Horizonin pelaajista? Jos lasketaan kaikki pelaajat, niin prosentit tulee pysymäänkin kohtuu pieninä, kun eivät kaikki tietenkään lisäriä osta.
 
Ylös Bottom