Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Itse törmännyt kahteen bugiin myös:

1. Odinin korppien selitykset jäivät taustalle Niflheimista Muspelheimiin matkustaessa
2. Alfheimin "koirat" jäivät jumiin kallion sisään, eivätkä sieltä liikkuneet ennenkuin latasin saven uudestaan

Edit. Lisään vielä, että peli uppoaa minuun kuin väärä raha (30h takana). Sopivasti uutta ja uudistuksilla on oikeasti käyttöä, verrattuna esim. Forbidden Westin uusiin aseisiin.
 
Nyt on takana jo vähän enemmän tunteja ja taistelukin alkaa maistua vähän paremmin. Pieni ymmärrys tulee samalla että miksi se ensimmäinen oli mielestäni niin hyvä eli kuten on monesti todettu, vaatii tuo kykyjen aukomista ja pientä harjoitusta. Omalla kohdalla se harjoitus on tullut sillä että tarkoituksella jauhan jokaisen ostamani kyvyn aina sille tasolle että saa sen lisähomman siihen, joten jää ihan hyvin mieleen ja samalla huomaa että mikä toimii ja/tai sopii omaan pelityyliin.

Mutta sitten pääsin taistelemaan niitä hiton haltioita vastaan. Että ne on rasittavia ja muistin että ne oli sitä myös ykkösessä. Samoin nightmaret on rasittavia.

Pelaaminen alkoi muuten tuntua hyvältä tasan silloin kun päästiin pelaamaan Atreuksella. Jotenkin poijaalla pelaaminen vain oli mukavampaa siinä kohtaa ja tuntui että homma pelitti ihan eri tavalla.

Ihan yleisestikin peli on alkanut maistua ihan eri tavalla nyt kun tunteja on enemmän takana ja kiinnostaa kovasti mihin juoni etenee.

Ainoastaan Sekiron taistelusysteemi pääsee lähelle, mutta ei Soulsien, koska se on aika yksinkertaista, väistä-lyö-väistä-lyö, Ragnarökissä pitää tehdä muutakin.
Tässä vaiheessa missä nyt olen, niin väittäisin että ei ole mikään pakko tehdä muutakin. Yhtä monipuolisesti tai yksinkertaisesti voi pelata sekä God of Waria että soulseja. Ja se ihan perusperus-gameplay on silti parempaa soulseissa ja homma on hallussa paljon paremmin. God of Warissa esimerkiksi porukkataistelut on niin paljon hankalampia hallita kuin soulseissa. Toki osaajat osaa mutta puhun nyt nimenomaan siitä perustason tekemisestä, mikä on paljon toimivampaa soulseissa. Eikä ihme että niin moni peli on siitä apinoinut pelimekaniikkaa ja laskisin kyllä God of Warinkin niihin kopioijiin. Toki sopivasti muokattu omanlaiseksi.

En ole niitä vanhempia pelejä pelannut mutta voisiko sanoa että uusien God of Warien taistelusysteemi on yhdistelmä niitä ja soulseja? Onko kauheasti pielessä tällainen ajatus?
 
Nyt on takana jo vähän enemmän tunteja ja taistelukin alkaa maistua vähän paremmin. Pieni ymmärrys tulee samalla että miksi se ensimmäinen oli mielestäni niin hyvä eli kuten on monesti todettu, vaatii tuo kykyjen aukomista ja pientä harjoitusta. Omalla kohdalla se harjoitus on tullut sillä että tarkoituksella jauhan jokaisen ostamani kyvyn aina sille tasolle että saa sen lisähomman siihen, joten jää ihan hyvin mieleen ja samalla huomaa että mikä toimii ja/tai sopii omaan pelityyliin.

Mutta sitten pääsin taistelemaan niitä hiton haltioita vastaan. Että ne on rasittavia ja muistin että ne oli sitä myös ykkösessä. Samoin nightmaret on rasittavia.

Pelaaminen alkoi muuten tuntua hyvältä tasan silloin kun päästiin pelaamaan Atreuksella. Jotenkin poijaalla pelaaminen vain oli mukavampaa siinä kohtaa ja tuntui että homma pelitti ihan eri tavalla.

Ihan yleisestikin peli on alkanut maistua ihan eri tavalla nyt kun tunteja on enemmän takana ja kiinnostaa kovasti mihin juoni etenee.


Tässä vaiheessa missä nyt olen, niin väittäisin että ei ole mikään pakko tehdä muutakin. Yhtä monipuolisesti tai yksinkertaisesti voi pelata sekä God of Waria että soulseja. Ja se ihan perusperus-gameplay on silti parempaa soulseissa ja homma on hallussa paljon paremmin. God of Warissa esimerkiksi porukkataistelut on niin paljon hankalampia hallita kuin soulseissa. Toki osaajat osaa mutta puhun nyt nimenomaan siitä perustason tekemisestä, mikä on paljon toimivampaa soulseissa. Eikä ihme että niin moni peli on siitä apinoinut pelimekaniikkaa ja laskisin kyllä God of Warinkin niihin kopioijiin. Toki sopivasti muokattu omanlaiseksi.

En ole niitä vanhempia pelejä pelannut mutta voisiko sanoa että uusien God of Warien taistelusysteemi on yhdistelmä niitä ja soulseja? Onko kauheasti pielessä tällainen ajatus?
Liittyen hahmoon.

Ite taas en tykännyt niin paljon pelata Atreuksella, ei se että se olisi huonosti tehty mut aika ykstoikkosta mätkimistä verrattuna mitä Kratos kykenee tekemään, ehkä alkuun olikin "oooh" siinä vaiheessa viel ku Kratoksel ei ollut paljon mitään kykyjä auki oli Atreus ehkä samalla tasolla.
 
Liittyen hahmoon.

Ite taas en tykännyt niin paljon pelata Atreuksella, ei se että se olisi huonosti tehty mut aika ykstoikkosta mätkimistä verrattuna mitä Kratos kykenee tekemään, ehkä alkuun olikin "oooh" siinä vaiheessa viel ku Kratoksel ei ollut paljon mitään kykyjä auki oli Atreus ehkä samalla tasolla.
Sama homma itellä, tykkäsin hahmosta, mutta tuo vaivasi kyllä kovasti. Periaatteessa "käy järkeen" kun huomioi Atreuksen kokemuksen ja iän, mutta ei vaan itelle toiminut toteutuksena
 
30 tuntia takana ja onhan tää hyvä peli sillon ku ei tuu neljättä sataa puzlee eteen.

Joo eihän kaikkia oo pakko tehdä mut kyllä vaan on juonitehtävissäki aivan liikaa niinkö on muutki sanonu mut siis oikeesti miks.

Tarina on ollu tähän mennessä hyvä mut voi luoja sit ku vähän lähtee niin hei tee puzzle.

Mut hyvä peli ja ootan että toivottavasti se kaikkien mainostava twisti ei oo se mitä luulen.

Saa aika helvetin kova olla loppu jos itelle menee vuoden peliks mut se on Elden Ringin vika.

Joku muukin huomannut saman, ihme ettei tästä sit enempää ole "valitusta" ei siinä mitään jos on puzzlei mut täs niitä oli oikeesti 5 metrin välein, just ku sait yhen tehtyy nii lyödään toinen eteen ja jos ei oo puzzlee nii änketään pikkukoloista ja niinki pieni asia mikä alkoi ärsyttää ku kratos puski ittensä niistä koloista nii aina tuli se pieni viive vielä siinäki et se päästi kuka nyt sen mukana olikaan siitä raosta ensin ja sit vasta meni itte perässä. Näitä oli pelissä aivan perkeleesti, sit pusketaan raosta, sit ehkä joku matsi välis, sit taas 3 puzzlee jne.

Ei näihin alkuu niinkää kiinittäny huomiota mut niitä vaa tuli ja tuli ihan pelin loppuun saakka. Mitä nyt ehkä yks tai pari vähä avonaisempaa aluetta josta ei puskettu läpi tai tehty metrin välein jotain puzzlee. Sit tietenki mennää potskilla ja sit taas puzzlee.

Muutenkin jotenki tykkäsin enemmän miten 2018 versio avasi sitä mappia ja miten mentiin realmien välillä, siinä oli se vesialue joka laski ja paljasti uusia alueita, jotenki koko "flow" oli siinä pelissä vaa parempi, sekä muistelisin ettei ollut 5 metrin välein aina jotain hidastelui, sit ku just lähtee käyntiin niin taas hidastellaan oikee kunnolla. Mut edelleen peli on hyvä mut jotenki ehkä pikkasen nyt ylihypetetty tämä ragnarokki.
 
Noita onkaloista ahtautumisia ja veneretkiä tarvitaan lataustaukojen vuoksi.

Joo no sehän tässä on selvää ja onki puhuttu että tästä voi syyttää PS4 versiota jarrumiehenä koska molempien versoiden on oltava lähes yhtä hyviä mitä nyt ps5 ehkä näyttää hieman paremmalta. Siitä huolimatta tuntuu että tässä näitä änkemisiä ja tekohidastuksia oli paljon enemmän mitä 2018 versiossa, toki semmonenki mahollista että nyt ps5 on sen verran hemmotellut nopeilla latauksilla että voi olla että muistaa 2018 olevan erilainen.

Koloista änkeminen erikseen, mutta se ei poista sitä faktaa että joka pienestä arkusta lähtien oli edessä joku este tai hidastus tai aina jotain piti ratkoa, ihan pelin alusta loppuun, mitä ei varmasti ollut näin paljon 2018 versiossa. Tässä nyt jotenki liioteltiin, ihan kun santa monical nyt annettiin puzzle tekijän vapaat kädet revitellä oikee kunnolla.
 
Tässä vaiheessa missä nyt olen, niin väittäisin että ei ole mikään pakko tehdä muutakin. Yhtä monipuolisesti tai yksinkertaisesti voi pelata sekä God of Waria että soulseja. Ja se ihan perusperus-gameplay on silti parempaa soulseissa ja homma on hallussa paljon paremmin. God of Warissa esimerkiksi porukkataistelut on niin paljon hankalampia hallita kuin soulseissa. Toki osaajat osaa mutta puhun nyt nimenomaan siitä perustason tekemisestä, mikä on paljon toimivampaa soulseissa. Eikä ihme että niin moni peli on siitä apinoinut pelimekaniikkaa ja laskisin kyllä God of Warinkin niihin kopioijiin. Toki sopivasti muokattu omanlaiseksi.
Saan sellaisen kuvan että GoWin taistelu ei voi olla parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa, koska on otettu Soulseista vaikutteita? Oli kyse mistä tahansa viihdetuotteesta, niin ainahan niitä vaikutteita jostain otetaan, eikö niin?

IMO taistelut on tässä vaan jokseenkin parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa ja hieman moniulotteisempia. Sen voin viel sanoo että esim. Dark Souls 3:ssa on kyl parhaat pomot ikinä ja niitä tulee paljon. Pomojen osalta Sekiro ja ER tuntuivat hieman pettymyksiltä sen jälkeen vaikka ovatkin loistopelejä.

Elden Ring on erittäin hyvä kakkonen vuoden pelistä puhutttaessa, pääsee hyvin lähelle GoWia, muttei päihitä. Nää on vaan makuasioita. :p
 
Saan sellaisen kuvan että GoWin taistelu ei voi olla parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa, koska on otettu Soulseista vaikutteita? Oli kyse mistä tahansa viihdetuotteesta, niin ainahan niitä vaikutteita jostain otetaan, eikö niin?

IMO taistelut on tässä vaan jokseenkin parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa ja hieman moniulotteisempia. Sen voin viel sanoo että esim. Dark Souls 3:ssa on kyl parhaat pomot ikinä ja niitä tulee paljon. Pomojen osalta Sekiro ja ER tuntuivat hieman pettymyksiltä sen jälkeen vaikka ovatkin loistopelejä.

Elden Ring on erittäin hyvä kakkonen vuoden pelistä puhutttaessa, pääsee hyvin lähelle GoWia, muttei päihitä. Nää on vaan makuasioita. :p
Täällä kanssa yksi joka pitää tämän taistelua paljon monipuolisempana ja parempana, kun Eldenin vastaavaa. Noissa Frommin peleissä on vähä jämähdetty paikalleen itse taistelun osalta IMO Sekiroa lukuunottamatta.

Ja mitä tuohon vaikutteiden ottamiseen tulee niin eikös From ole ottanut peleihinsä tuon vihuihin lukitsemisen suoraan vanhemmista 3D Zeldoista. ;)
 
Saan sellaisen kuvan että GoWin taistelu ei voi olla parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa, koska on otettu Soulseista vaikutteita? Oli kyse mistä tahansa viihdetuotteesta, niin ainahan niitä vaikutteita jostain otetaan, eikö niin?
Lainaamassani kohdassahan siis sanottiin että GoWissa "pitäisi tehdä muutakin kuin väistää ja lyödä", viitaten että vain näin tarvitsee tehdä soulseissa, mutta minusta se on molemmissa sitä jos sen noin haluaa yksinkertaistaa. Lisäksi molemmissa on parryt ja torjunnat sekä paljon muuta.

Eroaako GoW:n taistelu lopulta soulseista pääpiirteissään muulla kuin comboilla? Muuten se on sitä samaa vihujen ja pomojen liikkeiden opettelua ja niihin sopivasti vastaamista. Ja rollaamista tai sen tapaista, totta kai.

IMO taistelut on tässä vaan jokseenkin parempaa/hauskempaa kuin Soulseissa ja hieman moniulotteisempia. Sen voin viel sanoo että esim. Dark Souls 3:ssa on kyl parhaat pomot ikinä ja niitä tulee paljon. Pomojen osalta Sekiro ja ER tuntuivat hieman pettymyksiltä sen jälkeen vaikka ovatkin loistopelejä.
Nimenomaan tuo "hauskaa" tai vaikkapa "nautinnollista" on se, mikä erottaa GoW:n soulseista. Se ei kumpaakaan noista ole ennen kuin saa kykyjä enemmän auki ja oppii homman. Soulseissa taas tuntuu että jo yhden perusvihun voittaminen on tyydyttävää ja yleensäkin ottaen se gameplay on niin reaktiivista(?) että siitä nauttii.

GoW:ssa tuntuu että aika usein kuolee sen takia että on lukittu jonkin liikkeen animaatioon, oli se sitten Kratoksen tai vihulaisen animaatio.

Elden Ring on erittäin hyvä kakkonen vuoden pelistä puhutttaessa, pääsee hyvin lähelle GoWia, muttei päihitä. Nää on vaan makuasioita. :p
Niin, en minä tähän olekaan mitään sanomassa. Toisaalta onhan nämä taistelusysteemitkin makuasiaa samalla tapaa. Ehkä tartuin tosiaan alunperin siihen kuinka tylysti soulsien mekaniikkaa yksinkertaistettiin (lyö-väistä) vaikka GoW on yksinkertaistettuna myös sitä samaa.

Plus se, että GoW:n taistelut vaatii vähän sisäänpääsemistä siinä missä soulsit on kuin kotiinsa tulisi, joten sen vuoksi se on ainakin minulle niin rakas systeemi :D

Täällä kanssa yksi joka pitää tämän taistelua paljon monipuolisempana ja parempana, kun Eldenin vastaavaa. Noissa Frommin peleissä on vähä jämähdetty paikalleen itse taistelun osalta IMO Sekiroa lukuunottamatta.
No joo, kyllä se monipuolisempi toki on kun alusta pääsee vähän eteenpäin ja saa kykyjä auki mutta peruspelaaminen on alussa vähän tympeää verrattuna siihen kun lähtee vaikka Eldenin alkua pelaamaan.

Toisaalta myös Sekiro on "lyö-väistä"-peli :D

Ja mitä tuohon vaikutteiden ottamiseen tulee niin eikös From ole ottanut peleihinsä tuon vihuihin lukitsemisen suoraan vanhemmista 3D Zeldoista. ;)
On. Soulsithan on ihan selvä kopio Zeldoista. Ja Elden Ring vielä kopioi sen hypynkin Mariosta!
 
Ehkä tartuin tosiaan alunperin siihen kuinka tylysti soulsien mekaniikkaa yksinkertaistettiin (lyö-väistä) vaikka GoW on yksinkertaistettuna myös sitä samaa.
Myönnetään. Ehkä hieman kärjistin. :D Frommin pelit on helkkarin hyviä, ei mun nimi muuten vaan oo Dark3. :) Eiköhän tämä riitä omalta osalta. Jatkakaa muut keskustelua!
 
On. Soulsithan on ihan selvä kopio Zeldoista. Ja Elden Ring vielä kopioi sen hypynkin Mariosta!
Noh noh, eipäs nyt lähetä hulluttelemaan kuitenkaan. Kyllähän tuo ihan fakta on, että aika moni nykypeli on tuon vihuun lukittumisen ja sen jälkeen vihun ympärillä strafettelun ja väistelyn OoT:sta perinyt. En kuitenkaan sanonut, että mikään kopio on kuitenkaan noin niinku muuten. :D

Eikös Sekiro muuten nimenomaan ole kaikkea muuta, kun väistä ja lyö? Aika iso irtiotto tuosta perus souls kaavasta.
 
Tässä nyt kun on puhuttu miten periaatteessa GOW ja soulseissa on se sama "väistä opettele ym" taistelu, niin ite sanoisin ettei voi edes verrata gow taisteluja soulseihin vaikka siinä onkin väistöt ja parryt. GOW on tässä asiassa valovuosien päässä ja on paljon paljon muutaki kun väistöt ja parryt.


 
Tässä nyt kun on puhuttu miten periaatteessa GOW ja soulseissa on se sama "väistä opettele ym" taistelu, niin ite sanoisin ettei voi edes verrata gow taisteluja soulseihin vaikka siinä onkin väistöt ja parryt. GOW on tässä asiassa valovuosien päässä ja on paljon paljon muutaki kun väistöt ja parryt.



Osaavissa käsissä aivan huimaa teatteria. Tietysti tässä on vähän kontrastia siihen, että miltä se oma taistelu näyttää. :D
 
Joo tietysti osaavissa käsissä, toi kyseinen äijä tekee muutenki aivan järkyttävän hienoja komboja, ghost of tshushimas, spidermanis, kaikis peleis oikeestaa missä on komboja mut vie gowin aivan uudelle tasolle, ite jos tosta saan aikaseks edes 1% mitä se tekee nii tuntee jo olonsa mestariks, katsomalla tietenki on että "kyllä mä tohoo pystyn" ehkä pystyiski jos vaa harjoittelis päivästä toiseen. Mut tällähetkellä ku yrittää jotain hienoa nii siinä vaa menee puurot ja vellit sekas ja turpaa tulee.
 
Edelleen ihmettelen niitä "normi janttereita" jotka kokee tämän taistelun jotenkin sujuvana ja toimivana.. jonkun lasemiekka keijun kanssa oli tuossa taistelua ja voi että oli kankeata ja bugista, ukkeli jäi ihmeellisiin jumeihin milloin mihinkin (väistöä ei voinut tehdä tms. tai väistö kierähdys ei vaan aktivoidu) ja varsinkin tuo kilpi suojaus ei vaan tunnu toimivan jos joku muu toimi on kesken, tuntuu että useallakaan yrityksellä ei vaan tapahdu mitään. Sama pätee tupla L1 (se sininen rinkula) niin monesti käy että äijä ei vaan saa aikaan tuota ajoissa aikaan.
Toiseksi helpoimmalla olen nyt mennyt ja lasermiekka wannabe veti minua kölin alta 15x ennenkuin sain sen uuvutettua. Ja on jo aika moni helpottava optio laitettuna väistöihin, välibossi checkpoint jne.
Tarina hieno, puzzlet kivoja mutta taistelun jouhevuus kusee tässä urakalla.
 
Edelleen ihmettelen niitä "normi janttereita" jotka kokee tämän taistelun jotenkin sujuvana ja toimivana.. jonkun lasemiekka keijun kanssa oli tuossa taistelua ja voi että oli kankeata ja bugista, ukkeli jäi ihmeellisiin jumeihin milloin mihinkin (väistöä ei voinut tehdä tms. tai väistö kierähdys ei vaan aktivoidu) ja varsinkin tuo kilpi suojaus ei vaan tunnu toimivan jos joku muu toimi on kesken, tuntuu että useallakaan yrityksellä ei vaan tapahdu mitään. Sama pätee tupla L1 (se sininen rinkula) niin monesti käy että äijä ei vaan saa aikaan tuota ajoissa aikaan.
Toiseksi helpoimmalla olen nyt mennyt ja lasermiekka wannabe veti minua kölin alta 15x ennenkuin sain sen uuvutettua. Ja on jo aika moni helpottava optio laitettuna väistöihin, välibossi checkpoint jne.
Tarina hieno, puzzlet kivoja mutta taistelun jouhevuus kusee tässä urakalla.

Pidän itseäni korkeintaan keskinkertaisena pelaajana tällaisissa peleissä, mutta kuvaamiasi vaikeuksia en itse kokenut. Minusta tässä pelissä on loogista, että jos Kratos on tekemässä kuperkeikkaa, ei torjuntanapilla äijä ole nanosekunnissa seisomassa kilpi tanassa kesken liikkeen. Itse pelannut tuolla ns. normaalivaikeustasolla ja taisteluissa epäonnistumiset ovat olleet lähinnä omaa töhöilyä. Oletko päivittänyt Kratoksen/apurin varusteita/liikkeitä?
 
Ylös Bottom