Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part I - Sienipäät PS5:lle ja PC:lle

Suunilleen puolessa välissä ja vähän ihmetyttää, kuinka helposti remake nimeä nykyään käytetään. Eihän tämä ole kuin vähän paremmin kiilotettu remaster, mutta itse pelattavuus on pysynyt täysin samana. Eroa toki PS4 versioon on paljon, mutta remakelta odotan myös jonkinlaista remonttia pelattavuuteen. Olisivat edes ottaneet Last of Us 2:sta tutun ryömimis-toiminnon

Täydellä hinnalla tätä ei voi suositella kuin korkeintaan niille, kenellä on peli on vielä jostain syystä jäänyt kokematta. Ja tietysti, kun peli nyt ensimmäistä kertaa tulee myös PC:lle, niin on tälle julkasisulle paikkansa.

Peli vielä läpi ja sitten hyvillä mielin myyntiin. Sen verran monta läpipeluuta on jo takana, että tiedän, etten pelin pariin tule enää koskaan palaamaan. Joelin ja Ellien tarina on itselläni nyt loppuun asti kaluttu.
Ja tässä juuri se suurin valituksen aihe pähkinänkuoressa. Hieman uutta maalia pintaan ja täysi hintalappu päälle. Harmillisesti näille ryöstöille ilmeisesti löytyy riittävästi ostajia joten odotettavissa lisää "remade" pelejä.
 
En kyllä ymmärrä miten tämä peli onnistuukaan kolisemaan kovempaa kuin koskaan. Olen pelannut pelin joka pleikkariversion läpi ja aina kovasti tykännyt pelistä, mutta jotain tässä on tapahtunut sillä olen koukussa enemmän kuin koskaan vaikka peli onkin sama kuin ennen. Tämä piti ottaa peluuseen siksi aikaa kun God of War tulee postiluukusta, mutta en vaan pysty lopettamaan. Kai se on se hyvän pelin merkki.
 
Tuli nyt sitten itsekin testattua tätä. Viimeeksi pelannut PS4 version joskus vissiin 8v sitten. Kyllä se taas jaksoi muistuttaa miten helvetin hienoja pelejä nämä ovat. Jotenkin se Naughty Dogin tyyli saada pelaaja kiinni hahmoon on alan parasta. Ehkä jopa siksi jatko-osa saikin kritiikkiä pelaajilta, mene ja tiedä. Hienoja yksityiskohtia pursuaa joka puolelta ja vähän väliä tätä huomaa seuraavansa tiukemmin kun tyyliin Oscarit voittanutta elokuvaa. Part 2 varmasti pelattava putkeen vaikka raskas kokemus tulee olemaan. Mun silmissä pelialan kaks ehdotonta helmeä ja ehkä kaksi parasta peliä ikinä :oops:
 
Tuli nyt sitten itsekin testattua tätä. Viimeeksi pelannut PS4 version joskus vissiin 8v sitten. Kyllä se taas jaksoi muistuttaa miten helvetin hienoja pelejä nämä ovat. Jotenkin se Naughty Dogin tyyli saada pelaaja kiinni hahmoon on alan parasta. Ehkä jopa siksi jatko-osa saikin kritiikkiä pelaajilta, mene ja tiedä. Hienoja yksityiskohtia pursuaa joka puolelta ja vähän väliä tätä huomaa seuraavansa tiukemmin kun tyyliin Oscarit voittanutta elokuvaa. Part 2 varmasti pelattava putkeen vaikka raskas kokemus tulee olemaan. Mun silmissä pelialan kaks ehdotonta helmeä ja ehkä kaksi parasta peliä ikinä :oops:
Nyt sen Part 2 saa ainakin halvalla. Taisi olla alle 5€ hintaisena monessa kaupassa. Kaikkien aikojen pelien, peli. Ja arvo nykyään vähemmän kuin kilo kurkkua. Samaan aikaan julkaistu God Of War fyysinen versio pyörii vielä 15€ hinnassa.
 
Nyt sen Part 2 saa ainakin halvalla. Taisi olla alle 5€ hintaisena monessa kaupassa. Kaikkien aikojen pelien, peli. Ja arvo nykyään vähemmän kuin kilo kurkkua. Samaan aikaan julkaistu God Of War fyysinen versio pyörii vielä 15€ hinnassa.

Mä itken ja itken.. Ja itken. Niin minkä kanssa julkaistu God Of War samaan aikaan?
 
Mä itken ja itken.. Ja itken. Niin minkä kanssa julkaistu God Of War samaan aikaan?
Last of Us 2 ja God of War (2018)
Mä itken ja itken.. Ja itken. Niin minkä kanssa julkaistu God Of War samaan aikaan?
Sorry itselle tapahtui aivopieru. God Of War julkaistiin 2018 ja Last Of Us 2 2020. No tämä tekee vertailusta vain parempaa. Kaupat haluavat toisesta eroon lähes ilmaiseksi. Vanhemmasta pelistä viitsitään vielä pyytää vähän rahaa.
 
Last of Us 2 ja God of War (2018)

Sorry itselle tapahtui aivopieru. God Of War julkaistiin 2018 ja Last Of Us 2 2020. No tämä tekee vertailusta vain parempaa. Kaupat haluavat toisesta eroon lähes ilmaiseksi. Vanhemmasta pelistä viitsitään vielä pyytää vähän rahaa.

Mikä sen miehen saa noin vihaamaan pelisarjaa, rakkaus? Vasta valehtelit että Last of Us part 2 on floppi mutta kesäkuussa julkistettiin että tämä osa on myynyt kahdessa vuodessa 10 miljoonaa kappaletta ja että ei sille tule moninpeliä ja sekin julkisestettiin. Tulee mieleeni Nazarethin Love Hurts(coveri tosiaan).
 
Nyt sen Part 2 saa ainakin halvalla. Taisi olla alle 5€ hintaisena monessa kaupassa. Kaikkien aikojen pelien, peli. Ja arvo nykyään vähemmän kuin kilo kurkkua. Samaan aikaan julkaistu God Of War fyysinen versio pyörii vielä 15€ hinnassa.
Part 2 on jo pelattu läpi. Oikeastaan yksi pelihän tämä on mikä jaettu Part 1 ja 2. Uusinta kierrosta siis ajattelin nyt kun part1 (ps5) löytyy hyllystä, sori epäselvästä viestistä. Vai oliko tuo viesti edes mulle osoitettu vaikka mua siteerasit? :rolleyes:
Mikä sen miehen saa noin vihaamaan pelisarjaa, rakkaus? Vasta valehtelit että Last of Us part 2 on floppi mutta kesäkuussa julkistettiin että tämä osa on myynyt kahdessa vuodessa 10 miljoonaa kappaletta ja että ei sille tule moninpeliä ja sekin julkisestettiin. Tulee mieleeni Nazarethin Love Hurts(coveri tosiaan).
Samaa mieltä. Ei kyllä millään pysty sisäistämään miten part2 olisi floppi? Resident evil7 on myynyt reilu 11 miljoonaa ja löytyy kuitenkin useammalta alustalta, on yksi maailman tunnetuimmista pelisarjoista. Last of us part 2 julkaistiin 3v myöhemmin ja on nyt 10 miljoonan myynneissä yhdellä laitteella ja tv-sarja tulossa, Metacritic keskiarvo huutelee vissiin 94 paikkeilla. Jep, todellinen floppi
 
Viimeksi muokattu:
Mikä sen miehen saa noin vihaamaan pelisarjaa, rakkaus? Vasta valehtelit että Last of Us part 2 on floppi mutta kesäkuussa julkistettiin että tämä osa on myynyt kahdessa vuodessa 10 miljoonaa kappaletta ja että ei sille tule moninpeliä ja sekin julkisestettiin. Tulee mieleeni Nazarethin Love Hurts(coveri tosiaan).
58,82% ykkösosan (17 miljoonaa) verrattuna ei mielestäni ole "menestys" Ykkösosaa rakastan joten en "vihaa pelisarjaa" vain sitä osaa joka raiskasi ykkösosan "isä" "tytär" suhteen (joka oli koko pelin kantava teema) Vain saadakseen jonkin shokki reaktion.
 
58,82% ykkösosan (17 miljoonaa) verrattuna ei mielestäni ole "menestys" Ykkösosaa rakastan joten en "vihaa pelisarjaa" vain sitä osaa joka raiskasi ykkösosan "isä" "tytär" suhteen (joka oli koko pelin kantava teema) Vain saadakseen jonkin shokki reaktion.
Se oli ensimmäisen osan kantava teema. Toisessa osassa keskitytään paljon suurempaan kuvaan joka pistää kyseenalaistamaan mikä loppupelissä on oikein/väärin.
Kyseessä ei ikinä ollut pelkkä isä/tytär tai shokkireaktion luominen. Part 2 näytti myös toisen puolen menetyksen. Esimerkiksi kaverini totesikin pelatessaan Abbylla että hän haluaa että Ellie kuolee koska koki Joelin ja Ellien teot vääriksi /SPOILER]
Tämä vaan kertoo mielestäni siitä kuinka hyvin hahmot/tarina kerrottiin että saa tunteita aikaan, jopa tuon mainitsemasi raiskasi ykkösosan kommentin.
 
Viimeksi muokattu:
58,82% ykkösosan (17 miljoonaa) verrattuna ei mielestäni ole "menestys" Ykkösosaa rakastan joten en "vihaa pelisarjaa" vain sitä osaa joka raiskasi ykkösosan "isä" "tytär" suhteen (joka oli koko pelin kantava teema) Vain saadakseen jonkin shokki reaktion.

Ykkösosa julkaistiin 2013 se on tähän mennessä myynyt 7 miljoonaa kappaletta enemmän kuin 2v nuorempi jatko-osa, missä todiste tohon saadakseen shokki reaktion? Huomiotavaa myös että Ykkösosa julkaistiin kahdelle eri alustalle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Se oli ensimmäisen osan kantava teema. Toisessa osassa keskitytään paljon suurempaan kuvaan joka pistää kyseenalaistamaan mikä loppupelissä on oikein/väärin.
Kyseessä ei ikinä ollut pelkkä isä/tytär tai shokkireaktion luominen. Part 2 näytti myös toisen puolen menetyksen. Esimerkiksi kaverini totesikin pelatessaan Abbylla että hän haluaa että Ellie kuolee koska koki Joelin ja Ellien teot vääriksi /SPOILER]
Tämä vaan kertoo mielestäni siitä kuinka hyvin hahmot/tarina kerrottiin että saa tunteita aikaan, jopa tuon mainitsemasi raiskasi ykkösosan kommentin.
Abby nyt ei ole millään tavalla sympaattinen hahmo, joten ainakaan minulle ei ole missään vaiheessa tullut mieleenkään alkaa kyseenalaistamaan mitä Ellie ja Joel ovat tehneet. Miksi muutenkaan kyseenalaistaa mitä ihmiset ovat yksilöinä tehneet pitääkseen itsensä ja rakkaimpansa hengissä armottomassa maailmassa, mikä jo ykkösessä tietenkin oli. Tottakai rakkaimmat ovat tärkeämpiä kuin muut ihmiset tai koko ihmiskunta. Niin vaan kuuluu olla, eikä yhtä ihmistä kuulu myöskään uhrata ihmiskunnan eteen, vaikka miten olisi ihmiskunnan kohtalo vaakalaudalla.

Ja joka tapauksessa, kun olen itse tietyt hahmot omakseni ottanut, niin joku keinotekoinen ja epäsympaattinen uusi hahmo ei tosiaan saa mitään sympatiaa minulta, vaikka miten olisi tuollainen kakkosessa tehty hahmojen vaihto ja asetelmien kääntämisen kikkailu tehty tarkoituksena saada pelaaja jotenkin muuttamaan mieltään ja kyseenalaistamaan ensimmäisen osan selkeät juonenkehitykset ja niiden merkitys. Toki itseään jumalana pitävällä Neil Druckmannilla on tällainen tarkoituksena ollut. Se ei vaan mene kaikille läpi tuollainen.
 
Nyt sen Part 2 saa ainakin halvalla. Taisi olla alle 5€ hintaisena monessa kaupassa. Kaikkien aikojen pelien, peli. Ja arvo nykyään vähemmän kuin kilo kurkkua. Samaan aikaan julkaistu God Of War fyysinen versio pyörii vielä 15€ hinnassa.
Mitäköhän hintoja sä olet katsellut? VPDssä God of War 17e (norm. 20e) ja Last of Us Part II 20e (norm. 60e). Gigantissa esimerkiksi Last of Us 30e ja God of Waria ei edes myydä enää? :D

Vähän menee nyt puurot ja vellit sekaisin, kun taistelet näitä tuulimyllyjä vastaan. Vaikka kuinka uskottelisit itsellesi jotain muuta, niin tosiasia on, että Part 2 oli iso menestys.
 
Mitäköhän hintoja sä olet katsellut? VPDssä God of War 17e (norm. 20e) ja Last of Us Part II 20e (norm. 60e). Gigantissa esimerkiksi Last of Us 30e ja God of Waria ei edes myydä enää? :D

Vähän menee nyt puurot ja vellit sekaisin, kun taistelet näitä tuulimyllyjä vastaan. Vaikka kuinka uskottelisit itsellesi jotain muuta, niin tosiasia on, että Part 2 oli iso menestys.
Last of Us Part 2 oli koko Black Friday viikon useammassa kaupassa siinä noin viiden euron tietämillä. Gigantista oman kappaleeni ostin 3,95€. Eiköhän tässä näistä hinnoista ollut kyse. Toki se oli tarjoushinta.
 
Abby nyt ei ole millään tavalla sympaattinen hahmo, joten ainakaan minulle ei ole missään vaiheessa tullut mieleenkään alkaa kyseenalaistamaan mitä Ellie ja Joel ovat tehneet. Miksi muutenkaan kyseenalaistaa mitä ihmiset ovat yksilöinä tehneet pitääkseen itsensä ja rakkaimpansa hengissä armottomassa maailmassa, mikä jo ykkösessä tietenkin oli. Tottakai rakkaimmat ovat tärkeämpiä kuin muut ihmiset tai koko ihmiskunta. Niin vaan kuuluu olla, eikä yhtä ihmistä kuulu myöskään uhrata ihmiskunnan eteen, vaikka miten olisi ihmiskunnan kohtalo vaakalaudalla.

Ja joka tapauksessa, kun olen itse tietyt hahmot omakseni ottanut, niin joku keinotekoinen ja epäsympaattinen uusi hahmo ei tosiaan saa mitään sympatiaa minulta, vaikka miten olisi tuollainen kakkosessa tehty hahmojen vaihto ja asetelmien kääntämisen kikkailu tehty tarkoituksena saada pelaaja jotenkin muuttamaan mieltään ja kyseenalaistamaan ensimmäisen osan selkeät juonenkehitykset ja niiden merkitys. Toki itseään jumalana pitävällä Neil Druckmannilla on tällainen tarkoituksena ollut. Se ei vaan mene kaikille läpi tuollainen.
"Tarkoituksena saada pelaaja jotenkin muuttamaan mieltään" osui silmään sekä "kun olen tietyt hahmot omakseni ottanut" kommentti on juuri sitä mitä sanoin jo tänään aikaisemmin Part 1 kommentoidessa. Tarinan kerronta on sen verran kovalla tasolla että voi olla vaikeaa hyväksyä asioita jos ne hahmot mitkä on omaksuttu omaksi ei menekään aina niinkuin saduissa/olisi toivonut. Mielestäni pelin tapahtumat kuvaa juuri tällä saralla realismia. Elämä ei mene käsikirjoituksen mukaan ja rakkaan menettäminen sattuu. Seuraavaksi puhutaan että ei sitä silti näin olisi pitänyt tehdä? Nämä keskustelut kuitenkin on käyty sen sata kertaa täällä niin turha tästä jatkaa. Mun silmissä last of us on parasta ja pysäyttävintä tarinankerrontaa mitä on julkaistu. Pelkästään se että siitä puhutaan vieläkin ja jakaa mielipiteitä tukee tätä. Jos se ei sitä olisi ei ketään kiinnostaisi puhua koko aiheesta. Veikkaan että samaa shittiä jauhetaan kun tv-sarja saa ensimmäisen episodin ruudulle. Last of us pelit on raskas tarina/kokemus eikä se selvästi ole kaikille sopiva. Mielipiteitä on monia. Toinen tykkää Abbysta toinen ei. Kumpikaan niistä ei ole väärin.
Last of Us Part 2 oli koko Black Friday viikon useammassa kaupassa siinä noin viiden euron tietämillä. Gigantista oman kappaleeni ostin 3,95€. Eiköhän tässä näistä hinnoista ollut kyse. Toki se oli tarjoushinta.
Kaipa se turha tarjoushintoja on miettiä tai ylipäätään hintoja. Kysehän oli loppujen lopuksi siitä onko peli floppi
 
Viimeksi muokattu:
"Tarkoituksena saada pelaaja jotenkin muuttamaan mieltään" osui silmään sekä "kun olen tietyt hahmot omakseni ottanut" kommentti on juuri sitä mitä sanoin jo tänään aikaisemmin Part 1 kommentoidessa. Tarinan kerronta on sen verran kovalla tasolla että voi olla vaikeaa hyväksyä asioita jos ne hahmot mitkä on omaksuttu omaksi ei menekään aina niinkuin saduissa/olisi toivonut. Mielestäni pelin tapahtumat kuvaa juuri tällä saralla realismia. Elämä ei mene käsikirjoituksen mukaan ja rakkaan menettäminen sattuu. Seuraavaksi puhutaan että ei sitä silti näin olisi pitänyt tehdä? Nämä keskustelut kuitenkin on käyty sen sata kertaa täällä niin turha tästä jatkaa. Mun silmissä last of us on parasta ja pysäyttävintä tarinankerrontaa mitä on julkaistu. Pelkästään se että siitä puhutaan vieläkin ja jakaa mielipiteitä tukee tätä. Jos se ei sitä olisi ei ketään kiinnostaisi puhua koko aiheesta. Veikkaan että samat keskustelut nousevat esiin kun tv-sarja saa ensimmäisen episodin ruudulle.

Kaipa se turha tarjoushintoja on miettiä tai ylipäätään hintoja. Kysehän oli loppujen lopuksi siitä onko peli floppi
Tuo on täysin turhaa ja turhamaista filosofista lässytelyä. Tunteva ja rakastava ihminen laittaa aina rakastamansa lähimmäiset kaikkien muiden ohi, ja on valmis heitä puolustamaan kaikkia uhkia vastaan. Tämä korostuisi erityisesti tuollaisessa armottomassa ja turvattomassa maailmassa. Ei olisi myöskään minkäänlaista syytä jäädä miettimään niiden kohtaloita, jotka ovat itseään ja niitä rakkaitaan uhanneet ja ovat siinä sitten saaneet ikävän kohtalon.

En todellakaan näe mitään syytä kenelläkään alkaa miettimään, että mitäs jos sillä tapetulla olikin joitakin jotka sitäkin rakastivat? No tottakai oli! Tai ainakin todennäköisesti oli. Entäs sitten? Ei minuakaan kiinnostaisi pätkääkään minua uhkaamaan tulleiden ihmisten lähimmäisten kohtalot, jos minua tai omia rakkaitani yrittäisivät tappaa. Ei tuollainen tarina mikään kova juttu tarinallisesti ole. Päinvastoin - se on falski, tekopyhä, tekotaiteellinen, naiivi ja käyttää erittäin halpamaisia ja manipulatiivisia sekä älyllisesti epärehellisiä tehokeinoja. Jotkut tuohon retkuun menevät ja puhuvat muka kovinkin aikuisesta tarinasta. Todellisuudessa kyseessä on hyvinkin naiivi ja korni tarina jossa haetaan toki upeita taiteellisia sfäärejä, mutta epäonnistutaan lopulta juuri tuon teennäisen ja naiivin ajattelun takia.
 
Tuo on täysin turhaa ja turhamaista filosofista lässytelyä. Tunteva ja rakastava ihminen laittaa aina rakastamansa lähimmäiset kaikkien muiden ohi, ja on valmis heitä puolustamaan kaikkia uhkia vastaan. Tämä korostuisi erityisesti tuollaisessa armottomassa ja turvattomassa maailmassa. Ei olisi myöskään minkäänlaista syytä jäädä miettimään niiden kohtaloita, jotka ovat itseään ja niitä rakkaitaan uhanneet ja ovat siinä sitten saaneet ikävän kohtalon.

En todellakaan näe mitään syytä kenelläkään alkaa miettimään, että mitäs jos sillä tapetulla olikin joitakin jotka sitäkin rakastivat? No tottakai oli! Tai ainakin todennäköisesti oli. Entäs sitten? Ei minuakaan kiinnostaisi pätkääkään minua uhkaamaan tulleiden ihmisten lähimmäisten kohtalot, jos minua tai omia rakkaitani yrittäisivät tappaa. Ei tuollainen tarina mikään kova juttu tarinallisesti ole. Päinvastoin - se on falski, tekopyhä, tekotaiteellinen, naiivi ja käyttää erittäin halpamaisia ja manipulatiivisia sekä älyllisesti epärehellisiä tehokeinoja. Jotkut tuohon retkuun menevät ja puhuvat muka kovinkin aikuisesta tarinasta. Todellisuudessa kyseessä on hyvinkin naiivi ja korni tarina jossa haetaan toki upeita taiteellisia sfäärejä, mutta epäonnistutaan lopulta juuri tuon teennäisen ja naiivin ajattelun takia.
Huomaatko että puhut tässä nyt Joelin ja Ellien näkökulmasta. Kuten sanoit Tunteva ja rakastava ihminen laittaa aina rakastamansa lähimmäiset kaikkien muiden ohi. Abby teki juuri näin :rolleyes: Mitä tuohon tarinaan tulee niin se kerronta siinä on kova juttu sekä kuinka se työnnetään ruudulle. En minäkään olisi odottanut että jatko-osa nostaa panoksia näin paljoa. Sen rinnalla ensimmäinen osa tuntuu lähinnä normi zombie peliltä mitä tarinaan tulee. Mutta se tästä. Ollaan selvästi eri mieltä oliko tarina loppujen lopuksi onnistunut vai ei.
 
Huomaatko että puhut tässä nyt Joelin ja Ellien näkökulmasta. Kuten sanoit Tunteva ja rakastava ihminen laittaa aina rakastamansa lähimmäiset kaikkien muiden ohi. Abby teki juuri näin :rolleyes: Mitä tuohon tarinaan tulee niin se kerronta siinä on kova juttu sekä kuinka se työnnetään ruudulle. En minäkään olisi odottanut että jatko-osa nostaa panoksia näin paljoa. Sen rinnalla ensimmäinen osa tuntuu lähinnä normi zombie peliltä mitä tarinaan tulee. Mutta se tästä. Ollaan selvästi eri mieltä oliko tarina loppujen lopuksi onnistunut vai ei.
Tottakai puhun. Miksi puhuisin muiden näkökulmasta? Joel ja Ellie olivat omiksi annettuja hahmoja ja sen jälkeen kun niillä on yksi kokonainen peli pelattu, niin sellaisina ne pysyvätkin. Minäkin olin noihin hahmoihin ehtinyt kiintyä, kuten moni muukin, joten siitä ei tarvitse meidän niin kokeneiden pitää, että kikkailuilla halutaan jotenkin väkisin ohjailla sympatiseeraamaan hahmoa, joka ei ollut olennainen ykkösessä. Itse asiassa Abbya ei ollut edes olemassa ykkösessä. Hän on vain väkisin jälkeenpäin kehitelty hahmo, jolla halutaan tehdä temppuja niiden mielelle, joille se sitten menee läpi.

Ja minähän toki valitsin puoleni ykkösen läpi pelatessani, joten aivan turhaa on yrittää saada minua enää miettimään asiaa jonkun ykkösen tarinan kannalta epäolennaisen henkilön näkökulmasta. Abby on lisäksi niin luotaantyöntävän oloinen persoona ja hahmo, etten sitäkään kautta pysty häntä lainkaan symppaamaan. En toki ”vaihtaisi puolta” vaikka kuinka symppis hahmo olisi. Vaikka onkin vain pelihahmoista kyse, niin samat asiat pätevät kuin oikeankin elämän ihmisiin - omia puolustetaan ja autetaan vaikka läpi harmaan kiven. Joel ja Ellie ovat omia - Abby ei oma ole, eikä omaksi tule, koska on vastakkainasettelussa ”omien” kanssa, ja lisäksi on niin kovin epäsympaattinen hahmo.
 
Last of Us Part 2 oli koko Black Friday viikon useammassa kaupassa siinä noin viiden euron tietämillä. Gigantista oman kappaleeni ostin 3,95€. Eiköhän tässä näistä hinnoista ollut kyse. Toki se oli tarjoushinta.
God of war (2018) oli ainakin Gigantissa myös sen 3,95€. En muista oliko Powerissakin tms.
 
Ylös Bottom