Anteeksi kärkäs kieleni mutta paskaahan ne on jauhaneet koko ajan ja suurin syy on vain kerätä kaikki massi mikä irtoaa.
Myönnän samalla että toki kehityskulut on varmasti nousseet joka sukupolvessa mutta jännä kun vasta sitten herättiin tähän tarpeeseen kun tajuttiin että ne ensimmäiset saa silläkin hintaa myytyä pelejä ja porukka jopa puolustelee sitä hintaa. Samalla tosin pelinkehityksen työkalut on myös kehittyneet ja paljon on valmiina. Samoin esim. TLOU Remaken pohjalla oli TLOU2:sta varmasti niin paljon kuin pystyi olemaan, joten ei se täysin tyhjästä ollut sekään tehty. Plus että kaikki oli suunniteltu, äänitetty, jne. valmiiksi joten hyvin suuri prosentti työstä oli jo tehty. Jos mitään elokuva-, sarja-, peli-, tai muuta kehitystä on ikinä tehnyt niin tietää kuinka iso osa on suunnittelulla ennen sitä varsinaista tekemistä.
Olen yhä siis itse vähän kahden vaiheilla tuon kanssa. Se nyt ainakin on selvää että ei nyt joka ikisen pelin kehityskulut ole voineet nousta kun pelejä, budjetteja, resursseja ja muuta on vaikka miten eri skaalalla. Silti tuntuu että ajetaan sitä uutta hintaa koko linjan. Tai no, nyt toki puhutaan että ne "megapelit" (tms.) mutta eikö siellä ole ensimmäisten joukossa ole olleet kärkkymässä myös urheilupelien vuosipäivitykset?
Myönnän samalla että toki kehityskulut on varmasti nousseet joka sukupolvessa mutta jännä kun vasta sitten herättiin tähän tarpeeseen kun tajuttiin että ne ensimmäiset saa silläkin hintaa myytyä pelejä ja porukka jopa puolustelee sitä hintaa. Samalla tosin pelinkehityksen työkalut on myös kehittyneet ja paljon on valmiina. Samoin esim. TLOU Remaken pohjalla oli TLOU2:sta varmasti niin paljon kuin pystyi olemaan, joten ei se täysin tyhjästä ollut sekään tehty. Plus että kaikki oli suunniteltu, äänitetty, jne. valmiiksi joten hyvin suuri prosentti työstä oli jo tehty. Jos mitään elokuva-, sarja-, peli-, tai muuta kehitystä on ikinä tehnyt niin tietää kuinka iso osa on suunnittelulla ennen sitä varsinaista tekemistä.
Olen yhä siis itse vähän kahden vaiheilla tuon kanssa. Se nyt ainakin on selvää että ei nyt joka ikisen pelin kehityskulut ole voineet nousta kun pelejä, budjetteja, resursseja ja muuta on vaikka miten eri skaalalla. Silti tuntuu että ajetaan sitä uutta hintaa koko linjan. Tai no, nyt toki puhutaan että ne "megapelit" (tms.) mutta eikö siellä ole ensimmäisten joukossa ole olleet kärkkymässä myös urheilupelien vuosipäivitykset?