John Smith
Well-Known Member
Vähän riippuu mitä peliä pelaa. Esim. Warzonessa voi ihan hyvin laittaa enemmän brightnessiä että näet pimeässä kulmassa olevan tyypin paremmin ja koska kyseessä on monipeliräiskintä.
Minä itse henkilökohtaisesti pitäisin tämmöisissä tunnelmallisissa horrori-peleissä gamman mahdollisimman realistisena ja mustan mahdollisimman mustana.
Näitä on tullut säädettyä niin paljon elämän aikana että huomaan kyllä heti gamma-asetuksista mikä on se "oikea" muutamaa pykälää siirtämällä.
Parhaiten saa mielestäni sen säädettyä sopivaksi vetämällä sen ihan mustaksi alussa ja siitä nostaa sen pari kertaa kirkkaimmalle ja takas niin alkaa löytymään se itselle sopiva.
	
		
			
		
		
	
				
			Minä itse henkilökohtaisesti pitäisin tämmöisissä tunnelmallisissa horrori-peleissä gamman mahdollisimman realistisena ja mustan mahdollisimman mustana.
Näitä on tullut säädettyä niin paljon elämän aikana että huomaan kyllä heti gamma-asetuksista mikä on se "oikea" muutamaa pykälää siirtämällä.
Parhaiten saa mielestäni sen säädettyä sopivaksi vetämällä sen ihan mustaksi alussa ja siitä nostaa sen pari kertaa kirkkaimmalle ja takas niin alkaa löytymään se itselle sopiva.
 
				 
 
		 
 
		 
 
		 Yksityiskohtia siinä näkyy ihan yhtä paljon jokatapauksessa. Sehän on sitten taas ihan toinen ongelma jos musta syö yksityiskohdatkin kuvasta. En tiedä mikä se on suomeksi mutta crushed black enkuksi on taas tuo ongelma. Tällaisissa peleissä etenkin mitkä leikittelevät valolla ja varjolla tunnelman luomiseksi niin tuo kohonnut mustan taso syö ainakin meikäläiseltä isosti fiilistä pois.
 Yksityiskohtia siinä näkyy ihan yhtä paljon jokatapauksessa. Sehän on sitten taas ihan toinen ongelma jos musta syö yksityiskohdatkin kuvasta. En tiedä mikä se on suomeksi mutta crushed black enkuksi on taas tuo ongelma. Tällaisissa peleissä etenkin mitkä leikittelevät valolla ja varjolla tunnelman luomiseksi niin tuo kohonnut mustan taso syö ainakin meikäläiseltä isosti fiilistä pois.
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		
 
 
		 
 
		