Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa

-Venäjä ja Amerikka=sama asia.
-Väyrynen on viisas.
-Venäjä on kommunistivaltio
-Avoin ja puolueeton tieto tulee somesta.

Näin kai se on sitten nähtävä.
Sinä saat nähdä ihan mitä haluat. Valinta on sinun.
Painokelvotonta tekstiä, jos alkaisin kirjoittaa Quantumille vastausta. Varmaan bannin arvoista. Jätetään siis väliin. Silti pakko kommentoida tämän verran.
Anna tulla vaan. Sanon vaan sen, että se on aivan sama mitä te nimimerkit avaudutte koska se ei minun mielipiteisiin vaikuta enkä todellakaan hiljene sen takia. Tämäkin piirileikki nyt pyörii vain siksi koska jotkut eivät osaa lopettaa ajoissa.
Venäjän uhkaamisella Suomea ja Naton laajentumisella Suomeen on aika selkeä yhteys.
Nimenomaan. Tämäkään ei paksukalloisilla mene perille. USA on aina ollut sotimassa jossain ja se haluaa Venäjän rajalle ärsyttämään toista suurvaltaa. Ja jokainen tietää näiden kahden välillä olevan huonot välit kautta historian.
Joopajoo! Oikee Einstein. Oletkos koskaan kuullut sellaisista termeistä kuin medialukutaito ja lähdekritiikki? Jos on joku asia mistä ei itse kaikkea ymmärrä, niin kannattaa kuunnella oikeita asiantuntijoita, eikä somevaikuttajia.
Ja sieltä heilahdettiin henkilökohtaisuuksiin. Sinunhan piti jo aikoja sitten jättäytyä keskustelusta :D Kyllä, olen kuullut medialukutaidosta ja nimenomaan lähdekritiikistä. Siksi en luotakaan aukottomasti mitä meidän valtamedia pravdat ja "asiantuntijat" syöttää vaan etsin tietoa muualtakin. Siksi puhun lampaista koska lampaat tekee kuten sanotaan eikä kyseenalaista. Koronasekoilu oli loistava esimerkki tästä esimerkin mainitakseni.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, olen kuullut medialukutaidosta ja nimenomaan lähdekritiikistä. Siksi en luotakaan aukottomasti mitä meidän valtamedia pravdat ja "asiantuntijat" syöttää vaan etsin tietoa muualtakin. Siksi puhun lampaista koska lampaat tekee kuten sanotaan eikä kyseenalaista.
Ihan mielenkiinnosta: mistä sinä haet tietosi? Suomessa on kuitenkin lehdistönvapaus eli lehdistöä ei ohjailla valtiojohtoisesti millään tavalla.

Asiat ovat hieman toisin varsinkin itäisen naapurin puolella (toivottavasti tietolähteesi eivät ole sentään sikäläisiä).

Seuraavasta linkistä lisää tietoa. Sanottakoon sen verran, että Suomessa on kartan mukaan täysi lehdistönvapaus (hyvä tilanne) ja Venäjällä tilanne on täysin päinvastainen (erittäin vakava). Muutenkin Pohjoismaat ovat hyvin edustettuina. Hyvä tilanne on lopulta melko harvinainen maailmanlaajuisesti.
 
Nimenomaan. Tämäkään ei paksukalloisilla mene perille. USA on aina ollut sotimassa jossain ja se haluaa Venäjän rajalle ärsyttämään toista suurvaltaa. Ja jokainen tietää näiden kahden välillä olevan huonot välit kautta historian.
Vieläkö siellä Pietarissa muistetaan, että Neuvostoliitto pärjäsi toisessa maailmansodassa vasta sen jälkeen, kun Yhdysvallat Neuvostoliiton LIITTOLAISENA (omasta tahdostaan) alkoi antamaan NL:lle Lend Lease -materiaalitukea, jonka avulla NL pystyi rakentamaan jenkkien toimittamista materiaaleista mm. panssarivaunuja rintamalle?
 
Ruokaa, vaatteita ja muita elämisen tarvikkeita voidaan antaa kuten on tehtykin ja sotaa paossa olevia voidaan ottaa tänne turvaan. Mutta ei rajattomalla budjetilla velaksi koska Suomi niminen valtio on ajettu kaulaa myöten velkataakkaan. Aseapu ei kuulu neutraalin valtion toimiin jollaisena Suomi on aina tunnettu. Eikä erityisesti yksityisten rahoittamat pommi terveiset ole mitään muuta kuin sotauhoa. Suomen pitää olla mukana neuvottelemassa rauhaa eikä olla osapuolena sotimassa. Näissä ei ole mitään epäselvää, tai ei ainakaan pitäisi olla. Kovasti hymiöillä pari keskustelijaa silti mieltään osoittelee.
Suomi ei ole enää "neutraali", tuo "neutraalius" tässä asiassa on yhtä kuin hyväksyä Venäjän vainoharhaisesti aloittama hyökkäys-sota. Tämä asia, tämä sota, on juurikin niin mustavalkoinen asia kuin mikään vaan voi olla, eli Venäjä, yksin Venäjä on syyllinen tähän sotaan, tyranni-johtajansa johdolla. Länsi-valtiot sekä Ukraina eivät ole halunneet sotaa eivätkä aloittaneet sitä.

Sodan syy on ainoastaan Venäjän halu alistaa naapurivaltiot omaan valtapiiriinsä, kukaan lännessä ei ole oikeasti suunnitellut Venäjän tuhoa, ainakaan tähän asti, nyt saattaa asia olla jo toisin juurikin Venäjän sotaisuuden vuoksi. Venäjällä oli kaikki mahdollisuudet olla valtio joka elää rauhanomaisesti ja kehittää talouttaan sekä teknologiaansa mutta se valitsi sodan tien, juuri sen tien millä se ei koskaan saa kunnioitusta, ainoastaan vihaa.

Suomi voisi olla liittoutumaton jos Venäjä olisi ollut rauhantahtoinen mutta nyt Suomen on parasta liittyä Natoon oman turvallisuutensa vuoksi. Nato on jäsenmaidensa turvaksi perustettu liittouma, sitä ei ole tarkoitettu aloittamaan sotia vaan puolustamaan jäsenvaltioitansa epävakaita sotaisia tyranni-valtioita vastaan.

Itse Xbox ja PC-pelaajana pidän valitettavana että Atomic Heart on Gamepassissa saatavilla. No, teen oman valintani enkä pelaa peliä sitä kautta enkä osta sitä muualtakaan. Jos studio olisi julkisesti ja selkeästi tuominnut sodan Ukrainaa vastaan ja osoittaisi että heidän voitoillaan ei todellakaan tuettaisi millään tavalla sotaa, niin sitten voisin antaa pelille mahdollisuuden. Nyt jätän sen hankkimatta ja pelaamatta.
 
Siksi en luotakaan aukottomasti mitä meidän valtamedia pravdat ja "asiantuntijat" syöttää vaan etsin tietoa muualtakin. Siksi puhun lampaista koska lampaat tekee kuten sanotaan eikä kyseenalaista. Koronasekoilu oli loistava esimerkki tästä esimerkin mainitakseni.
Haluatko jättää tämän tähän tyypilliseen "muualta"-mainintaan vai annatko myös esimerkkejä että mitä lähteitä kannattaa lukea että ei ole määritelmiesi mukainen lammas?

Ihan mielenkiinnosta: mistä sinä haet tietosi?
Tämä kiinnostaa varmaan monia mutta usein kun näitä kysytään, niin vastaus on "googlaa itse" tai jotain muuta epämääräistä.

Ei kovin vahvalla pohjalla siis argumentti jos sitä täytyy vastapuolen todistaa "googlailemalla asiaa itse".

Suomessa on kuitenkin lehdistönvapaus eli lehdistöä ei ohjailla valtiojohtoisesti millään tavalla.
Näin juuri. Mutta onneksi netin "lone wolfit" (lampaiden vastakohta?) on kertomassa totuudet ja faktat, jotka ovat täysin itse selvittäneet. Lähteitä ei tosin ole tai ne linkittyvät vain sekavasti toisiinsa.
 
Ihan mielenkiinnosta: mistä sinä haet tietosi? Suomessa on kuitenkin lehdistönvapaus eli lehdistöä ei ohjailla valtiojohtoisesti millään tavalla.
Jos Quantum päättäisi tänne laittaa lähteensä, olisi hän taatusti ensimmäinen. Ei yksikään ole antanut niitä lähteitään, vaikka kuinka kysynyt. Jos ihminen luottaisi 100% lähteisiinsä, kuten väittää, ei olisi ongelmia niitä postailla. Oletan, että tässäkin tapauksessa toistellaan vain papukaijana mitä joku muu joskus jossain huudellut eikä ymmärretä yhtään mitään mistä puhutaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Nimenomaan. Tämäkään ei paksukalloisilla mene perille. USA on aina ollut sotimassa jossain ja se haluaa Venäjän rajalle ärsyttämään toista suurvaltaa. Ja jokainen tietää näiden kahden välillä olevan huonot välit kautta historian.
Venäjä ja USA on alle 4 kilometrin päässä toisistaan.
Ja sieltä heilahdettiin henkilökohtaisuuksiin. Sinunhan piti jo aikoja sitten jättäytyä keskustelusta :D Kyllä, olen kuullut medialukutaidosta ja nimenomaan lähdekritiikistä. Siksi en luotakaan aukottomasti mitä meidän valtamedia pravdat ja "asiantuntijat" syöttää vaan etsin tietoa muualtakin. Siksi puhun lampaista koska lampaat tekee kuten sanotaan eikä kyseenalaista. Koronasekoilu oli loistava esimerkki tästä esimerkin mainitakseni.
Mistä "muualta" etsit tietoa? Haluaisitko vähän avata tuota "koronasekoilua"? Ihan aidosti kiinnostaa tietää.
 
Tuohon iän ikuiseen "mitä jos Meksiko"-jossitteluun pitää lisätä sen verran että Meksikon ei tarvitse liittoutua kenenkään kanssa koska USA ei uhkaa rajanaapureitaan. Jos Venäjä toimisi samoin, ei heidänkään rajoille tulisi NATO valtioita.
Ööh, Panama 1989. No ei teknisesti rajanaapuri, eli varmaankin saa vallata :D
Tilastollisesta näkökulmasta pistin kyllä merkille heti viime kesänä, että Suomessa näkemykset Ukrainan suhteen ovat merkittävästi erilaisia kuin muualla Euroopassa. Esimerkiksi Italiassa Venäjän symppaajia oli silloin suunnilleen saman verran kuin Ukrainan, Suomessa taisi olla yli 90% Ukrainan puolella. Itsekin olen Ukrainan puolella, mutta jos tarkastelee asiaa ihan numeroiden valossa, varmaan voi olettaa, että Suomessa vaikutetaan mielipiteisiin merkittävän Ukrainamyönteisesti. Mediaa seuraamalla olen huomannut, että Ukrainan sotapropagandaan suhtaudutaan Suomessa kritiikittömästi ja mediassa julkaistaan sitä usein sellaisenaan. Katsoin jotain Teemu Keskisarjan Youtubevideota, jossa hän oli kiinnittänyt huomiota ihan samaan asiaan. En siis ole mikään Keskisarja fani, pikemminkin päinvastoin, mutta hemmo on kuitenkin tutkijakoulutettu historioitsija.

Maailmassa ei yleensä ole puhtaasti hyviksiä tai pahiksia. Minusta meidän tulee olla 100% Ukrainan puolella, mutta ei kaikkea ukrainalaisten puuhastelua pidä silti hyväksyä miettimättä kokonaisuutta. Olen siis Quantumin kanssa samoilla linjoilla siitä, että on (ainakin tilastollisia) perusteita olettaa, että Suomessa on mielipidevaikuttamista. Tässä on lopuksi vähän tuoreempaa Ylen tietoa asiasta: https://yle.fi/a/74-20012365
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tämän viestin aiemmin alunperin Elokuvasuosittelut ketjuun, koska tätä ketjua ei silloin vielä ollut olemassa. Osalta varmastikin mennyt ohi, eli laitetaan uudelleen:

On hyvin raskasta katseltavaa, siltikin voisi olla hyvä jokaisen aikuisen ehkä nähdä. Ei tosin ihan herkimmille uskalla suositella. Erityisesti sattuu sieluun lapsien olosuhteet ja kohtalo pommitusten keskellä. Tämäkin vain pienen reijän läpi katsottu ote isosta kuvasta mitä parhaillaan tapahtuu. https://www.imdb.com/title/tt23552184/


Jotta ei nyt ihan kertaukseksi menisi, niin kylkeen mielenkiintoinen Suomalaisen vapaaehtoisen haastattelu. Aikas kova jätkä! Siis kovia jätkiä kaikki, josta hän puhuu ja joista ei puhu, mutta vapaaehtoisia on siellä tälläkin hetkellä aika ryskeessä Ukrainalaisten rinnalla taistelemassa, vaikka vaihtoehtona oli kotisohva. Vaikka ja mistäpäin maailmaa sotilaita päättänyt lähteä puolustamaan Ukrainaa väkivaltaisen hyökkäyksen alla. Osa maksaa kalleimman hinnan. Aivan käsittämätöntä epäitsekkyyttä, huikea kunnioitus.

Ehkä odotin videolta jotain erilaista? En spoilaa enempää, tosi hyvä kuuntelu.

 
Ööh, Panama 1989. No ei teknisesti rajanaapuri, eli varmaankin saa vallata :D
Tilastollisesta näkökulmasta pistin kyllä merkille heti viime kesänä, että Suomessa näkemykset Ukrainan suhteen ovat merkittävästi erilaisia kuin muualla Euroopassa. Esimerkiksi Italiassa Venäjän symppaajia oli silloin suunnilleen saman verran kuin Ukrainan, Suomessa taisi olla yli 90% Ukrainan puolella. Itsekin olen Ukrainan puolella, mutta jos tarkastelee asiaa ihan numeroiden valossa, varmaan voi olettaa, että Suomessa vaikutetaan mielipiteisiin merkittävän Ukrainamyönteisesti. Mediaa seuraamalla olen huomannut, että Ukrainan sotapropagandaan suhtaudutaan Suomessa kritiikittömästi ja mediassa julkaistaan sitä usein sellaisenaan. Katsoin jotain Teemu Keskisarjan Youtubevideota, jossa hän oli kiinnittänyt huomiota ihan samaan asiaan. En siis ole mikään Keskisarja fani, pikemminkin päinvastoin, mutta hemmo on kuitenkin tutkijakoulutettu historioitsija.

Maailmassa ei yleensä ole puhtaasti hyviksiä tai pahiksia. Minusta meidän tulee olla 100% Ukrainan puolella, mutta ei kaikkea ukrainalaisten puuhastelua pidä silti hyväksyä miettimättä kokonaisuutta. Olen siis Quantumin kanssa samoilla linjoilla siitä, että on (ainakin tilastollisia) perusteita olettaa, että Suomessa on mielipidevaikuttamista. Tässä on lopuksi vähän tuoreempaa Ylen tietoa asiasta: https://yle.fi/a/74-20012365
Puhuin nykytilanteesta. Venäjä hyökkää Ukrainaan juuri nyt joten jos halutaan kritisoida muitakin maita niin ne esimerkit on syytä hakea nykyajasta myös.

Mä en nyt oikein tiedä mitä sä yrität sanoa tuolla Suomalaisten ja Italialaisten näkemyseroilla? Se että suurin osa suomalaisista on Ukrainan puolella ei kerro mistään "mielipidevaikuttamisesta" vaan siitä että suomalaiset ovat yleensäkin keskivertoa paremmin perillä maailman tapahtumista. Suomessa ihmiset ovat koulutetumpia, medialukutaitoa löytyy ja uutisointi on erittäin neutraalia. Ainakin jos vertaa muihin maihin. Sitäpaitsi Venäjän toimet koskettavat suomalaisia ihan eri tavalla kuin Italialaisia.
Venäjä sen sijaan on aktiivisesti pyrkinyt vaikuttamaan Euroopan sekä USA:n kansalaisten mielipiteisiin jo vuosikausia. Yllä mainittujen seikkojen vuoksi se ei ole mennyt Suomessa kovin hyvin läpi mutta muualla euroopassa se on toiminut paremmin.

Mä en tiedä mitä sä tarkoitat tuolla Ukrainalaisten "puuhastelulla"? Mitä ne siellä "puuhastelee"? Muuta kuin puolustaa maataan. Venäjän hyökkäys Ukrainaan on yksinkertaisesti VÄÄRIN ja heidän järjestelmälliset raakuudet ja sotarikokset tekevät siitä vielä tuplasti pahempaa.
 
Mä en tiedä mitä sä tarkoitat tuolla Ukrainalaisten "puuhastelulla"? Mitä ne siellä "puuhastelee"? Muuta kuin puolustaa maataan. Venäjän hyökkäys Ukrainaan on yksinkertaisesti VÄÄRIN ja heidän järjestelmälliset raakuudet ja sotarikokset tekevät siitä vielä tuplasti pahempaa.
Varmaankin sitä, että ukrainalaistenkin toimet menevät välillä vähän yli. Varmasti ainakin yksilötasolla on ukrainalaisiakin syyllistynyt sotarikoksiksi luokiteltuihin tekoihin, mutta ainakaan minun silmiin osuneet tapaukset eivät tietysti ole kokonaisuutena yhtään mitään verrattuna Venäjän rikoksiin. Kuitenkin sodan lait ja kansainväliset sopimukset koskevat myös puolustajia, vaikka se tällaisessa tilanteessa kovin epäreilulta tuntuukin.
 
Varmaankin sitä, että ukrainalaistenkin toimet menevät välillä vähän yli. Varmasti ainakin yksilötasolla on ukrainalaisiakin syyllistynyt sotarikoksiksi luokiteltuihin tekoihin, mutta ainakaan minun silmiin osuneet tapaukset eivät tietysti ole kokonaisuutena yhtään mitään verrattuna Venäjän rikoksiin. Kuitenkin sodan lait ja kansainväliset sopimukset koskevat myös puolustajia, vaikka se tällaisessa tilanteessa kovin epäreilulta tuntuukin.
Tuskin kukaan niin naiivi on etteikö ymmärtäisi että myös Ukrainalaiset ovat syyllistyneet joihinkin sotarikoksiin. Se ei ole kuitenkaan mitään verrattuna siihen mitä Venäjä on tehnyt. Yleensä tuota "mutta Ukrainalaisetkin ovat..."-tyyppistä juttua kuulee henkilöiltä jotka haluavat hämärtää keskustelua siihen suuntaan jossa Venäjä ja Ukraina muka olisivat jotenkin samalla viivalla. Se on sitä "kaksi ääripäätä siellä vain kinastelee keskenään"-narratiivia. Se palvelee vain ja ainoastaan Putinin venäjää. En kuitenkaan usko että Pepperillä oli selaisia ajatuksia. Siksi mä vähän kummeksuin tuota asiaa.
Ukrainalla on myös erittäin hyvä syy välttää kaikenlaisia sotarikoksia. Lännen apu saattaa vähentyä huomattavasti jos Ukraina ei noudata geneven sopimuksia yms. Siksi uskoisin että Ukraina ainakin pyrkii sotimaan kansainvälisen pelikirjan mukaan.
 
Vieläkö siellä Pietarissa muistetaan, että Neuvostoliitto pärjäsi toisessa maailmansodassa vasta sen jälkeen, kun Yhdysvallat Neuvostoliiton LIITTOLAISENA (omasta tahdostaan) alkoi antamaan NL:lle Lend Lease -materiaalitukea, jonka avulla NL pystyi rakentamaan jenkkien toimittamista materiaaleista mm. panssarivaunuja rintamalle?
Sitä sinun kannattaa käydä kysymässä Pietarista. Oletko huomannut, että Kiina on nyt "luotettavan valtamedian" mukaan rauhan neuvottelijana jollaisena Suomi olisi voinut olla yhtenä osapuolena? Jopa tuollainen ääridiktaattorin vallassa oleva kommunistivaltio kykenee siihen.
Varmaankin sitä, että ukrainalaistenkin toimet menevät välillä vähän yli. Varmasti ainakin yksilötasolla on ukrainalaisiakin syyllistynyt sotarikoksiksi luokiteltuihin tekoihin, mutta ainakaan minun silmiin osuneet tapaukset eivät tietysti ole kokonaisuutena yhtään mitään verrattuna Venäjän rikoksiin. Kuitenkin sodan lait ja kansainväliset sopimukset koskevat myös puolustajia, vaikka se tällaisessa tilanteessa kovin epäreilulta tuntuukin.
Sitä et tule lukemaan meidän valtamediasta, että ukrainalaiset olisi tehneet rikoksia. Jotkut suomalaisetkin tekivät sotarikoksia aikoinaan.
Ööh, Panama 1989. No ei teknisesti rajanaapuri, eli varmaankin saa vallata :D
Tilastollisesta näkökulmasta pistin kyllä merkille heti viime kesänä, että Suomessa näkemykset Ukrainan suhteen ovat merkittävästi erilaisia kuin muualla Euroopassa. Esimerkiksi Italiassa Venäjän symppaajia oli silloin suunnilleen saman verran kuin Ukrainan, Suomessa taisi olla yli 90% Ukrainan puolella. Itsekin olen Ukrainan puolella, mutta jos tarkastelee asiaa ihan numeroiden valossa, varmaan voi olettaa, että Suomessa vaikutetaan mielipiteisiin merkittävän Ukrainamyönteisesti. Mediaa seuraamalla olen huomannut, että Ukrainan sotapropagandaan suhtaudutaan Suomessa kritiikittömästi ja mediassa julkaistaan sitä usein sellaisenaan. Katsoin jotain Teemu Keskisarjan Youtubevideota, jossa hän oli kiinnittänyt huomiota ihan samaan asiaan. En siis ole mikään Keskisarja fani, pikemminkin päinvastoin, mutta hemmo on kuitenkin tutkijakoulutettu historioitsija.

Maailmassa ei yleensä ole puhtaasti hyviksiä tai pahiksia. Minusta meidän tulee olla 100% Ukrainan puolella, mutta ei kaikkea ukrainalaisten puuhastelua pidä silti hyväksyä miettimättä kokonaisuutta. Olen siis Quantumin kanssa samoilla linjoilla siitä, että on (ainakin tilastollisia) perusteita olettaa, että Suomessa on mielipidevaikuttamista. Tässä on lopuksi vähän tuoreempaa Ylen tietoa asiasta: https://yle.fi/a/74-20012365
Ukrainan puolella luonnollisesti pitää olla mutta edelleen korostan sitä, että meidän ei pidä olla lietsomassa sotaa asevarustelulla vaan olla siellä rauhanneuvottelujen pöydissä. Mukava kuulla, että täällä on ainakin yksi lisää järjellä ajatteleva ja osaa nähdä tuon mielipidevaikuttamisen läpi. Sitä kun tässä maassa osataan tehdä hyvin monessa asiassa.
Suomi ei ole enää "neutraali", tuo "neutraalius" tässä asiassa on yhtä kuin hyväksyä Venäjän vainoharhaisesti aloittama hyökkäys-sota. Tämä asia, tämä sota, on juurikin niin mustavalkoinen asia kuin mikään vaan voi olla, eli Venäjä, yksin Venäjä on syyllinen tähän sotaan, tyranni-johtajansa johdolla. Länsi-valtiot sekä Ukraina eivät ole halunneet sotaa eivätkä aloittaneet sitä.

Sodan syy on ainoastaan Venäjän halu alistaa naapurivaltiot omaan valtapiiriinsä, kukaan lännessä ei ole oikeasti suunnitellut Venäjän tuhoa, ainakaan tähän asti, nyt saattaa asia olla jo toisin juurikin Venäjän sotaisuuden vuoksi. Venäjällä oli kaikki mahdollisuudet olla valtio joka elää rauhanomaisesti ja kehittää talouttaan sekä teknologiaansa mutta se valitsi sodan tien, juuri sen tien millä se ei koskaan saa kunnioitusta, ainoastaan vihaa.

Suomi voisi olla liittoutumaton jos Venäjä olisi ollut rauhantahtoinen mutta nyt Suomen on parasta liittyä Natoon oman turvallisuutensa vuoksi. Nato on jäsenmaidensa turvaksi perustettu liittouma, sitä ei ole tarkoitettu aloittamaan sotia vaan puolustamaan jäsenvaltioitansa epävakaita sotaisia tyranni-valtioita vastaan.

Itse Xbox ja PC-pelaajana pidän valitettavana että Atomic Heart on Gamepassissa saatavilla. No, teen oman valintani enkä pelaa peliä sitä kautta enkä osta sitä muualtakaan. Jos studio olisi julkisesti ja selkeästi tuominnut sodan Ukrainaa vastaan ja osoittaisi että heidän voitoillaan ei todellakaan tuettaisi millään tavalla sotaa, niin sitten voisin antaa pelille mahdollisuuden. Nyt jätän sen hankkimatta ja pelaamatta.
Tavallaan ei olekaaan neutraali koska olemme nyt aseavun myötä sodan osapuoleksi muuttumassa. Ei venäjää tarvitse nöyristellä mutta ei sitä jättiläistä kannata turhaan ärsyttääkään. Sitä tässä kritisoin.

Jotain hämärää siellä ukrainassa on touhuttu ja nato hanke oli varmaan viimeinen silaus miksi Venäjä sinne hyökkäsi. Jos tuota Venäjän pakkomielteistä laajentumista pitää syynä niin silloinhan ne ovat hyökkäämässä nato maihinkin eli baltian maihin. Ei kuulosta loogiselta.

Itse en näe Natoa tarpeelliseksi koska meillä on vahvat omat puolustusvoimamme jota on nyt isolla rahalla parannettu.

Ainahan voi irtisanoa Game Passin ja näyttää Putinille keskisormea. Niin varmasti lähes kaikki tässä ketjussa tekevät, vai tekevätkö sittenkään?
 
Viimeksi muokattu:
Sitä sinun kannattaa käydä kysymässä Pietarista. Oletko huomannut, että Kiina on nyt "luotettavan valtamedian" mukaan rauhan neuvottelijana jollaisena Suomi olisi voinut olla yhtenä osapuolena? Jopa tuollainen ääridiktaattorin vallassa oleva kommunistivaltio kykenee siihen.

Sitä et tule lukemaan meidän valtamediasta, että ukrainalaiset olisi tehneet rikoksia. Jotkut suomalaisetkin tekivät sotarikoksia aikoinaan.

Ukrainan puolella luonnollisesti pitää olla mutta edelleen korostan sitä, että meidän ei pidä olla lietsomassa sotaa asevarustelulla vaan olla siellä rauhanneuvottelujen pöydissä. Mukava kuulla, että täällä on ainakin yksi lisää järjellä ajatteleva ja osaa nähdä tuon mielipidevaikuttamisen läpi. Sitä kun tässä maassa osataan tehdä hyvin monessa asiassa.

Tavallaan ei olekaaan neutraali koska olemme nyt aseavun myötä sodan osapuoleksi muuttumassa. Ei venäjää tarvitse nöyristellä mutta ei sitä jättiläistä kannata turhaan ärsyttääkään. Sitä tässä kritisoin.

Jotain hämärää siellä ukrainassa on touhuttu ja nato hanke oli varmaan viimeinen silaus miksi Venäjä sinne hyökkäsi. Jos tuota Venäjän pakkomielteistä laajentumista pitää syynä niin silloinhan ne ovat hyökkäämässä nato maihinkin eli baltian maihin. Ei kuulosta loogiselta.

Itse en näe Natoa tarpeelliseksi koska meillä on vahvat omat puolustusvoimamme jota on nyt isolla rahalla parannettu.

Ainahan voi irtisanoa Game Passin ja näyttää Putinille keskisormea. Niin varmasti lähes kaikki tässä ketjussa tekevät, vai tekevätkö sittenkään?
Voisitko nyt vain ystävällisesti laittaa niitä sinun luotettavia lähteitä tähän? Kun jaksat koko aika jauhaa valtamediasta ja kuinka se ei ole luotettava, niin laita tähän ne luotettavat mediat ja lähteet, kiitos.
 
Sitä et tule lukemaan meidän valtamediasta, että ukrainalaiset olisi tehneet rikoksia. Jotkut suomalaisetkin tekivät sotarikoksia aikoinaan.
No, ei se nyt ihan täysin vaiettu aihe kuitenkaan ole, vaikka kieltämättä hyvin vähän siitä kirjoitetaan. Sinänsä ymmärrän kyllä, että jos Ukraina näytetään kovin huonossa valossa, tuki Ukrainaa kohtaan ei varmasti olisi saman veroista. Tämä ei tietysti tee sotarikoksista yhtään sen hyväksyttävämpiä. Ukrainan johdolla on kuitenkin varmasti ihan eri asenne sotarikoksia kohtaan kuin Venäjällä. Zelenskylle varmasti vähän noloa selitellä kidutuksia ym. ja pyytää samalla lisää aseellista tukea. Mutta ihan pikaisella googlauksella löytyy kuitenkin jo pari uutista:




Ja ihan näin huomautuksena, uskon että sinäkin osaat copy-pastettaa omat lähteesi.

Ainahan voi irtisanoa Game Passin ja näyttää Putinille keskisormea. Niin varmasti lähes kaikki tässä ketjussa tekevät, vai tekevätkö sittenkään?
Etukäteen ostettu kolmeksi vuodeksi (vain nelisen kuukautta enää jäljellä), mutta mielenkiintoinen ajatus, että kai tuo jotenkin onnistuisi. Suoraan ohjeita ei tuohon helpolla löytynyt, mikä ei sinänsä ole yllättävää :D MS ei kyllä siinä mitään rahoja menettäisi, mutta olisihan se ainakin protesti sitten.
 
Etukäteen ostettu kolmeksi vuodeksi (vain nelisen kuukautta enää jäljellä), mutta mielenkiintoinen ajatus, että kai tuo jotenkin onnistuisi. Suoraan ohjeita ei tuohon helpolla löytynyt, mikä ei sinänsä ole yllättävää :D MS ei kyllä siinä mitään rahoja menettäisi, mutta olisihan se ainakin protesti sitten.
Aikamoisen aasinsillan saa rakentaa, että joskus aikoja sitten tehty yhden pelin (Atomic Heart) sopimus Game Passiin tulosta tarkoittaisi sitä, että koko palvelu pitäisi irtisanoa sodan protestina, eikä vaan esim. jättää kyseistä peliä pelaamatta.

Mitä sitten kun ukrainalaisten tekemä STALKER 2 myöhemmin tänä vuonna ilmestyy julkaisupäivänä Game Passiin? Saako sen sitten tilata takaisin, jotta voi osoittaa tukensa ukrainalaisille ja tällä tavoin näyttää keskisormea Putinille.

Jos tätä alkuperäisen sillan ylitystä olisi aasi yrittänyt, niin jokeen olisi tippunut.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä sitten kun ukrainalaisten tekemä STALKER 2 myöhemmin tänä vuonna ilmestyy julkaisupäivänä Game Passiin? Saako sen sitten tilata takaisin, jotta voi soittaa tukensa ukrainalaisille ja tällä tavoin näyttää keskisormea Putinille.
Sittenhän passia pitää tilata useammalla tilillä ja pelata Stalkeria niillä vuorotellen :p
 
Sitä sinun kannattaa käydä kysymässä Pietarista. Oletko huomannut, että Kiina on nyt "luotettavan valtamedian" mukaan rauhan neuvottelijana jollaisena Suomi olisi voinut olla yhtenä osapuolena? Jopa tuollainen ääridiktaattorin vallassa oleva kommunistivaltio kykenee siihen.
Kykenee ja kykenee. Toki kukaan maailman politiikkaa ja Kiinan touhuja seurannut ei hirveästi tältä odottanutkaan, mutta aika ympäripyöreä rauhanehdotushan sieltä tuli. "Ois kiva jos sota loppuisi ja kauppa kävisi." Olisihan se kivaa se. Sanna Marin on aika paljon konkreettisemman ehdotuksen antanut siitä miten rauhaan päästään. On sitä toki Ukraina itsekin ehdottanut. Riittää kun Venäjä vetäytyy omaan maahansa ja lopettaa iskut Ukrainan maaperällä. Oikeasti se on ihan näin yksinkertaista eikä siinä oikein ole sen enempää neuvoteltavaa. Toki voidaan sitten neuvotella miten pakotteita puretaan ja millaisia sotakorvauksia Venäjän tulee maksaa. Mutta miksi ihmeessä niitä purettaisi kun Venäjä on rikkonut kaikkia sopimuksia ja menettänyt kaiken luotettavuuden? Ja tiedetään, että Venäjälle menevä materiaali menee pahan tekoon eikä vaikka ihmisoikeuksien toteutumiseen. Ei sitä tule takaisin ellei koko valta vaihdu ja maa oikeasti demokratisoidu.

Kiinahan olisi voinut esimerkiksi ehdottaa Venäjälle luovuttavansa vastineeksi itse alueita Venäjälle, mutta eipä siihen ehdotukseen sisältänyt mitään tällaista.
 
Varmaankin sitä, että ukrainalaistenkin toimet menevät välillä vähän yli. Varmasti ainakin yksilötasolla on ukrainalaisiakin syyllistynyt sotarikoksiksi luokiteltuihin tekoihin, mutta ainakaan minun silmiin osuneet tapaukset eivät tietysti ole kokonaisuutena yhtään mitään verrattuna Venäjän rikoksiin. Kuitenkin sodan lait ja kansainväliset sopimukset koskevat myös puolustajia, vaikka se tällaisessa tilanteessa kovin epäreilulta tuntuukin.
Itse en ainakaan oikein ymmärrä miten kukaan omaa maataan puolustava henkilö hyökkääjää kohtaan voi mitenkään syyllistyä minkäänlaiseen sotarikokseen Vaikka tekisi mitä
 
Ylös Bottom