Nii sitä mä vaan että kantsis pitää taukoa muaailman menosta ja pitää niistä uutisista joku terve tauko.
Totta mutta uutisten lukemista huolestuttavampaa on kahlata netin "syövereitä" ja lukea sieltä ties mitä.
Ne kaksoisstandardit.. Sinusta en tiedä miten vankka putinin vastustaja olet mutta kovat vastustajat käy kylmissä suihkuissa, asunto kylmänä, teboililla ei tankata, game passit irtisanotaan kun siellä on venäläinen peli, sähköä säästetään viimeisen päälle jne.
Tämä ei ollut minulle mutta ihmettelen vain että miksi jostain muualta täytyy tuoda ajatuksia tänne? Onko täällä joku aikonut tehdä kaiken tuon vai mikä tämä olkiukon rakentaminen tai muualta mukaan raahaaminen tässä nyt on? Minulla on käsitys että täällä on puhuttu lähinnä siitä että pitänee jättää peli pelaamatta. Nuo muut tulee täysin sinulta. Jos joku muu on sellaista kirjoittanut niin ohi on mennyt ja saa osoittaa olettamukseni vääräksi.
Aina voidaan neuvotella. Kiina aikoo nyt puuttua asiaan rauhan neuvottelujen kautta kun amerikalla on vain kiire pumpata rahaa sotakoneistoon ja pitkitykseen.
Meinaat että ne yhdentekevät neuvottelut eivät ole asian pitkittämistä? Eikö siellä muutenkin ole kokemusta että ei ole saatu edes siviilejä sovittua turvaan niin millä ihmeellä joku vielä kuvittelee että saisi mitään muutakaan sovituksi? Jos ei noin "pieni"/normaali asia hoidu niin miten voi luottaa että mikään neuvottelu onnistuu, saati että sopimuksista pidetään kiinni.
Tuo on viisas päätös jättäytyä kun asia on jo käsitelty loppuun. Eikä se toista mieltä olevan hiljentämisen yrittäminen joukkovoimalla johda mihinkään.
Miten tämä muka on loppuun käsitelty? Sinä toistelet samoja asioita jättäen taktisesti osan asioista huomiotta ja vastaamatta. En lähtisi sinunkaan kanssa näillä kokemuksilla sopimuksia tekemään.
Aika näyttää onnistuuko Kiina. Toivottavasti onnistuu kun muista osapuolista ei ole sen aikaan saamiseksi.
Kuten sanottu, Kiinalla on varmasti omat motiivinsa, jotka näkyvät sitten rauhan ehdoissa. Ja ne ehdot täytyisi pystyä muidenkin tahojen hyväksymään. Ne tahot ovat mm. Ukraina ja muu Eurooppa, joita se sopimus koskee. Venäjän voisi itse päättää rauhan vaikka heti jos haluaisi.
En tiedä mitä väitteitä täällä on kumottu mutta sotarikoksia on takuulla tehnyt niin Ukraina kuin Venäjä. Aivan kuten jotkut suomalaisetkin ovat tehneet. Ikäviä asioita ja ne pitää oikeudessa tuomita.
Konteksti kannattaisi muistaa eikä toistella itsestäänselvyyksiä.
Sinä tunnut itse olevan tietoinen esillä olleista mahdollisista syistä venäjän hyökkäykseen.
Tiedän ne syyt mitä valtamedia on kertonut Venäjän itse sanoneen ja niitä on aika kattavasti myös taidettu kumota epätosiksi.
Sinä kuitenkin olet se, joka vihjailet jotain muuta, joten haluatko kertoa mitä sinä ajattelet syynä olevan? Vai onko sinulla nyt tosiaan vain puhdas luotto siihen että "jotain tehtiin että Venäjä hyökkäsi". Puhut myös siihen malliin että se "teko" olisi hyväksytty syy hyökkäykseen.
Ja osaan minä ainakin yhden syyn hyökkäykselle antaa: yrittivät elää Ukrainassa itsenäisenä maana eikä olla osa Venäjää.
Osaan myös antaa hyvän "arvauksen" sille miksi Natoa miettivät: Venäjä oli kikkaillut Ukrainassa jo vaikka kuinka monta vuotta vaikka Ukraina on tietääkseni ollut itsenäinen maa jo silloin. En ihmettele jos kaipaa apua/turvaa. Täysin loogista.
Natohan oli puolustusliitto ja Ukraina ei ole natossa. Mitä nato tekee sitten osapuolena tuolla?
Ai onko Nato jo Ukrainassa? Mistäs "muualta" olet nyt hakenut tietosi koska en ole tuollaisesta kuullut.
Sitä paitsi vaikka olisikin, niin mitäköhän Ukrainassa nyt tehdään?
Puolustaudutaan. Joten puolustusliittohan olisi täysin mitä pitääkin.
Vai joko sinun tiedoillasi Nato tai Ukraina on se, joka on hyökännyt?
Muutenkin jos lähteesi/infosi on tätä luokkaa ("mitä nato tekee osapuolena"), niin en yhtään ihmettele että olet niin pihalla koko hommasta ja kuvittelet esim. neuvottelujen olevan mahdollista. Sinähän tulet täysin takki auki tänne heittelemään jotain mutua, jonka kumoamiseen riittää melkein pelkkä maalaisjärki.
Ja jos todella ajattelet että sinulla on se oikea/parempi tieto, niin etkö koe järkeväksi jakaa sitä myös meille muille? Kyllä minä ainakin kerron uutiset eteenpäin jos koen ne merkittävinä.
Edes meidän "luotettavassa valtamediassa" ei ole Suomea mainittu Venäjän kohteeksi vaan on puhuttu moldovasta ja baltian maista.
Tässä googlesta linkki kun hain hakusanoilla "venäjä suomi suunnitelma kartta":
Venäläisessä Pravda-verkkolehdessä vuonna 2009 julkaistu Euroopan kartta on kuin suurimpien hittien kokoelma Vladimir Putinin ajan sotilasstrategisista ideoista Venäjällä.
www.kainuunsanomat.fi
Tietysti mitään varmoja "sotasuunnitelmia" nuo eivät ole mutta yhtä lailla tässä on kaikki arvailuja ja spekulaatioita. Ukraina tosin käy todisteena että lähimaat on vaarassa, erityisesti jos eivät ole Natossa. Ja Suomi on lähimaa eikä vielä Natossa.
Ja edelleen vaikka olisi niin meillä on vahvat puolustusvoimat.
Tässäkin näkee kuinka paljon juttusi pohjautuu ihan vain mutuun. Eikö ole silti parempi että on varalla myös tukea muualta jos se oma vahvuus ei riitä, varsinkaan pitkässä juoksussa.
Venäjä olisi voinut hyökätä vaikka 30v sitten jos se olisi halunnut. Suomi on ollut neutraali ja hyvä kauppakumppani silloin joten iivana on pysynyt rajan takana.
Kylläpä oli hyvä argumentti, sillä jos jotain ei ole tapahtunut X aikaan, niin sitä ei tapahdu ikinä.
Varsinkin se oli tuossa hyvää että ei otettu huomioon mm. sitä että on paljon muuttujia, jotka nimensä mukaisesti muuttuvat mm. ajan myötä. Jossain kohtaa voikin tulla eteen tilanne että asia, joka ei ole tapahtunut vaikka 30 vuoteen, saattaakin sitten tapahtua.