Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Sieltä se PSVR2-tuen mukanaan tuova Fractal-päivitys saapui!

Päivitys sisältää paljon muutakin kuin vr-tuen. Kannattaa avata linkki.
 
Aika paljon on peli nyt sulavampi, varsinkin itse planeetalla. FSR 2.0 paransi pelikokemusta PS5:lla mukavasti.

Huonona puolena, että ei vieläkään itsellä toimi uusi save game. Interact nappula ei ole uudessa pelissä toiminut itsellä yli vuoteen, joten jäänyt kaikki viime aikaiset expeditionsit pelaamatta. Muutenkin seikkailu aivan alusta olisi taas vaihteeksi kivaa.
 
Aika paljon on peli nyt sulavampi, varsinkin itse planeetalla. FSR 2.0 paransi pelikokemusta PS5:lla mukavasti.

Huonona puolena, että ei vieläkään itsellä toimi uusi save game. Interact nappula ei ole uudessa pelissä toiminut itsellä yli vuoteen, joten jäänyt kaikki viime aikaiset expeditionsit pelaamatta. Muutenkin seikkailu aivan alusta olisi taas vaihteeksi kivaa.
Ehkä tämä täytyy sitten vaan jättää uuden veeärrän demotus peliksi, jos tuollaisia ongelmia saa mahdollisesti osakseen. Härregud.
 
Ehkä tämä täytyy sitten vaan jättää uuden veeärrän demotus peliksi, jos tuollaisia ongelmia saa mahdollisesti osakseen. Härregud.
Harvojen ja valittujen ongelma, en olisi huolissaan. Joitain postauksia löytänyt samasta viasta Steamin keskusteluista, mutta muuten lienee aika harvinainen tapaus. Tosin varsin ikävä sellainen.

Onneksi voi sentään pelata vanhoja tallenuksia ilman ongelmia.

Tässä muuten vähän PSVR2:sta:
 
Onkos tuo psvr2 tuki nyt sitten sellainen, että niitä autoja ja alusta on pakko käyttää niillä virtuaalikäsillä?
Noin se näytti toimivan kun eilen katsoin Ianin striimiä ja autoakin ajetaan kääntelemällä ohjaimia ilmassa kuten jossain L.A noiren vr versiossa.
Samoin laatikot ja muut avataan huitaisemalla kädellä ylöspäin.
Jos tuo on ainoa tapa ohjata niin sitten mä pelaan mieluummin sitä ps4 versiota siihen asti kunnes ps5 saa jotain exclu sisältöä jota ei enää vanhalla alustalla nähdä.
 
Onkos tuo psvr2 tuki nyt sitten sellainen, että niitä autoja ja alusta on pakko käyttää niillä virtuaalikäsillä?
Noin se näytti toimivan kun eilen katsoin Ianin striimiä ja autoakin ajetaan kääntelemällä ohjaimia ilmassa kuten jossain L.A noiren vr versiossa.
Samoin laatikot ja muut avataan huitaisemalla kädellä ylöspäin.
Jos tuo on ainoa tapa ohjata niin sitten mä pelaan mieluummin sitä ps4 versiota siihen asti kunnes ps5 saa jotain exclu sisältöä jota ei enää vanhalla alustalla nähdä.
Joo kyllä se näin menee niinkuin ennenkin. Ainoa ero että lentäessä oikealla tatilla saa kallistettua alusta. Moveillahan se oli x ja o. Ajaessa oli R1/L1 ratista kiinni ja R2/L2 kaasu/jarru ja sit virtuaalikäsillä ohjattiin. En nyt siis muista oliko tateilla mitään tarkoitusta. Mutta hyvin ois voinu tehdä vaihtoehtoisen ohjaustavan. PS5 dual senseä en ole kokeillut vielä toimiiko, olettaisin että toimii.
Aluksi pieni pettymys oli kyllä PSVR2 päivitys kun kaikki on käytännössä samaa ja pientä blurria näkyvissä mutta kyllä se tuosta lähti sitten. Aloitin kaverin kanssa tänään uuden expeditionin coopissa, ja kyllähän tuo vaan maistuu niinkuin ennenkin että hyvillä mielin pelailin. Mutta odotukset oli aivan pilvissä ja ne ei kyllä ihan täyttyneet. Toivottavasti jaksavat panostaa jatkossakin ja parantaa grafiikkaa ja noita ohjaimia.
 
Tuli eksyttyä tän pariin tossa männä viikolla pitkästä aikaa ja ompas taas olevinan hauskaa. Expeditionin tahkoomiseen meni reilu 10h ja sillä sai aika hyvän startin uudelle hahmolle, S-luokan alus(Utopia Speeder), nippu moduleja vähän kaikkeen ja reilu 10 miljoonaa krediittiä. Naniiteja kerty kanssa jokunen tonni.

Pidin tosta tässä Utopiassa että se aika selkeesti kertoo että mitä sitten pitää tehdä, niin homma edityy kokoajan. Ensin tosin kyllä kirosin ettei vanhaa hahmoa saanut käyttää, kun sillä olisi ollut kaikkea kivaa jo taskussa. Mutta eipä se sitten haitannutkaan kun noin nopeasti sai homman edistymään. Jokusen kerran peli on kipannut, netistä tosin löyty vinkki että tiputtaa asetuksia. Kaikki täpät kun tiputti high asentoon, niin eipä sen jälkeen oo kippaillu. Fov:inkin sai paremmaksi, kun vähän "ini" tiedostoa kävi ronkkimassa. Nyt ei kamera oo kiini hahmon/aluksen persiissä kun 3rd personista pelaa.

Kauas on tän kanssa tultu siitä kun se kauan sitten julkaistiin pleikalle. Ihmettelen miten devit jaksaa edelleen tätä päivitellä, yleensä kun peli hylätään parissa vuodessa ja jos alku on yhtä kivinen kun NMS:llä oli, niin olisi luullut että lopettavat päivittämisen jo alkumetreillä.

Mutta kaipa se pitää lähtä takasin haahuilemaan, tarvii freighterin ja paremman multitoolin. :D
 
Tuli nopeasti testattua psvr2:n kanssa ettei nyt ihan kokeilematta tule tuomittua joten nopeasti vaan uus peli creative moodissa ja rakensin heti roamerin jotta pääsen kokeilemaan sillä ajamista. Joo ei tartte pelata.
Ajaessa on pakko pitää kokoajan ne keskarilla painettavat napit pohjassa jotta hahmo pitää ratista kiinni ja tietenkin vielä oikea liipaisin, koska siinä on kaasu. Rattia käännellessä sitten kädet otti jalkoihin kiinni kun se auton ratti on niin matalalla.

Dualshockilla pelatessa koko vehjettä ajetaan pelkästään vasenta tattia käyttämällä ja tossa ohjaimessa on tatti. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Nyt ymmärrän myös kaiken valituksen graffoista sillä kyllähän tuo hyvin pitkälti näyttää samalle kuin mille ps4 versiokin näytti jos sitä pelasi ps5:lla.
 
Taas on isompi NMS-päivitys julkaistu. Interceptor on lisänimenä tällä kertaa. Muutoslista on jälleen pitkä kuin kirahvin kaula, mutta nappaan tuolta Rendering and optimisation -osiosta parit tärpit. Xbox-versioon tuotu dynaaminen resoluutio sekä tuki FSR 2.0:lle, jonka pitäisi parantaa kuvanlaatua ja ruudunpäivitystä. (PS5:lle nämä tulivat jo aiemmin.) PSVR2:lle puolestaan on luvattu muuten vaan merkittäviä parannuksia kuvanlaatuun.

  • Dynamic Resolution Scaling has been added for all Xbox platforms. This technology allows the game to maintain a consistent framerate across all scenarios, and results in a significantly improved image quality in some situations, such as during spaceflight.
  • All Xbox platforms now support AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 technology, providing high image quality and improved framerates.
  • Introduced a significant improvement to image quality in PSVR2.

Lähde: No Man's Sky
 
Olen varmasti vähemmistössä, mutta mielestäni peli oli parhaimmillaan silloin launchissa. Ilman mitään ylimääräistä rakentelua ja muuta turhaa. Kaikki mystiikka on hävinnyt päivitysten myötä, eikä taida enää edes olla tarkoitus päästä sinne minne alunperin oli.
 
Olen varmasti vähemmistössä, mutta mielestäni peli oli parhaimmillaan silloin launchissa. Ilman mitään ylimääräistä rakentelua ja muuta turhaa. Kaikki mystiikka on hävinnyt päivitysten myötä, eikä taida enää edes olla tarkoitus päästä sinne minne alunperin oli.
Et varsinaisesti, itse pelasin tuon sen ekan isomman patchin jälkeen joka taisi korjata jotain pahempia vikoja, mutta sen jälkeiset sitten muutti asioita ihan liikaa ja olisi käytännössä pitänyt aloittaa alusta uusiksi. Ei ole sen jälkeen pahemmin ollut intoa tuota pelata, kokeillut kyllä mutta ei vaan naposta enää.
 
Olen varmasti vähemmistössä, mutta mielestäni peli oli parhaimmillaan silloin launchissa. Ilman mitään ylimääräistä rakentelua ja muuta turhaa. Kaikki mystiikka on hävinnyt päivitysten myötä, eikä taida enää edes olla tarkoitus päästä sinne minne alunperin oli.
Kyllä, silloin pystyi löytämään kaikenlaista ihmeellistä niin suunniteltua kuin ei niin pelintekijöiden tai proseduaalin suunnittelemaa.

Pelin presentaatio oli enemmän retro scifiä, mikä oli se pelintekijöiden alkuperäinen visio. Ja löytyi sellaisia yksinkertaisia asioita kuin mm. ilmassa leijuvia isoja mineraaleja tai ruoho meni aivan rantaan/veteen asti. Ja olisiko se ollut vielä 1.3 päivityksessä, kun aavikko ja jääplaneetat eivät olleet aivan täynnä copypastea samoja puita ja kasveja koko planeetta.

Miljoonaa asiaa on peliin lisätty päivityksillä ja monille peli tarjoaa tällä hetkellä erinomaista viihdettä. Itsekin nauttinut sen +500h pelin parissa, mutta kolme viimeisintä vuotta on tutkiminen ja eri planeetoilla pelaaminen ollut tylsää.

Koko universumin generointi pitäisi monipuolistaa ja uudistaa, että jaksaisi oikeasti palata pelin pariin. Ja oikeasti muutoksien ei tarvitsisi edes olla isoja, mutta toki ongelma on niiden valtava vaikutus pelin koko universumiin. Itselleni noilla eri asioiden lisäyksillä ei ole niin kauheasti painoarvoa, jos se pelin perusasia ei ole kunnossa.

Kokonaisuutena uskomaton peli, mutta ei enään oikein osu omaan makuhermoon.
 
Olen varmasti vähemmistössä, mutta mielestäni peli oli parhaimmillaan silloin launchissa. Ilman mitään ylimääräistä rakentelua ja muuta turhaa. Kaikki mystiikka on hävinnyt päivitysten myötä, eikä taida enää edes olla tarkoitus päästä sinne minne alunperin oli.
Aina välillä pitää laittaa julkkarilevy koneeseen ilman internet-yhtyettä juuri noiden syiden takia.
Tein aikoinaan kymmenien videoiden explore-sarjan alkuperäisellä otteella. Kokemus on tänä päivänä ihan toisenlainen maailmoiden väripaletista lähtien, liiankin kylläinen.
 
Oli pakko hankkia peli kun tätä toisessa ketjussa kehuttiin. Pelasin joskus julkaisun aikoihin kaverin koneella, silloin tuntui kököltä ja arvostelutkin dumas. Nyt tämä tuntui vallan mainiolta peliltä, kertoo varmaan jotain, että eilen pelasin 6 tuntia. Pienin bugahduksia, mutta ei mitää merkittävää että pelikokemus olisi kärsinyt. Jos Bethesdan tuleva peli laittaa paremmaksi niin wow.
 
Mä oon aina ihmetellyt kun kukaan muu ei tunnu hehkuttavan sitä kuinka hemmetin hyvä ase scatter blaster (se haulikon tapainen) on.
No eilen opein miksi. Pelasin vaihteeksi telkkarin kautta kun seurasin videota jonka avulla kävin hakemassa kivääri mallisen A-luokan sentinel multitoolin ja nopeasti testasin kun sain kaikki palikat siirrettyä siihen vanhasta.
Jessus tuossa on aivan järkyttävä rekyyli ja kolmen laukauksen jälkeen piippu osoittaa jo reippaasti ylöspäin.
VR moodissa siinä sitten ei ole rekyyliä ollenkaan ja sillä ampuu kolme laukausta hiukan päälle sekunnissa ja niillä kolmella laukauksella voi tiputtaa jo lentävän sentinellin joten voi vaan juosta niiden viereen ja lasauttaa paskaksi.

Päätin myös viimein mennä sinne galaksin keskustaan kun vasta eilen sain tietää senkin, että siihen ekaan galaksiin pääsee vielä takaisin.
Mä aina oletin, että kaikki baset vaan jää sinne ja uudessa galaksissa aloitetaan kaikki alusta ja sen takia en koskaan mennyt sinne.
 
”Echoes” päivitys ladattavissa (ainakin PS5). Kaikkea kivaa taas tarjolla. Lupailivat myös parannusta psvr2 grafiikkaan ja pikatestauksella voin sanoa että jumalauta tämä pulju teki sen taas. Aivan kuin yö ja päivä kuvanlaatu verrattuna vanhaan. Nyt on virallisesti psvr2 laatua tarjolla laseissa.
 
Kuulun kanssa että silmäseuranta on tullut peliin ja onhan tuo tosiaan aivan eri planeetalta grafiikan suhteen. Muutoinkin hyvä päivitys etenkin VR-puolelle.
 
Kuulun kanssa että silmäseuranta on tullut peliin ja onhan tuo tosiaan aivan eri planeetalta grafiikan suhteen. Muutoinkin hyvä päivitys etenkin VR-puolelle.
Tarkoittaako tuo nyt vihdoin sitä että kannattaa jo ehdottomasti hommata peli grafiikoiden puolesta jos pelailee psvr2 ??? Nyt lähtis kuun loppuun asti puoleen hintaan vielä... Oon vielä malttanut hommaamasta kun valiteltu karuja grafiikoita.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoittaako tuo nyt vihdoin sitä että kannattaa jo ehdottomasti hommata psvr 2 pelin grafiikoiden puolesta ??? Nyt lähtis kuun loppuun asti puoleen hintaan vielä... Oon vielä malttanut hommaamasta kun valiteltu karuja grafiikoita.
Missä on PSvr 2 puoleen hintaan myynnissä? o_O
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom