Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Olipa mukava pelata uusi Community Expedition (yhtä vaille valmis). Uusi päivitys tuo sen verran kuitenkin uutta, että mielenkiinto pysyy ja emäalus näyttää nyt aivan uudelta ainakin sisältä.
Yksi ei pakollinen questi vaatii yhteisöllisyyttä ja tuollaista peli tarvitsee mielestäni enemmänkin. Sitten se olikin taas siinä. Päätileille jatkamaan ja tuunaamaan..
 
Onhan tässä lomilla kerinnyt pelata hyvä tovi ja onkin hyvä vetää yhteen kun tunteja on kertynyt 60 tunnin verran.

Edellisessä viestissä manaamani bugi josta en päässyt main storya eteenpäin oli korjattu muutaman päivän sisään ja sain senkin vietyä maaliin asti. Parasta antia on kuitenkin löytää uusia planeettoja erilaisilla värimaailmoilla, osa näistä on upeasti toteutettu, oli sitten luolasto tai jokin eriskummallinen kasvillisuus maaperällä. Sanoisin silti että huippukohta on ehdottomasti ollut vedenalainen seikkailu, harmillisesti tukikohdan rakentaminen oli aika kevyt valikoimaltaan. Itse teki mieli tehdä koko järven kattava putkiverkosto jossa voisi vaan kävellä ja ihastella merenpohjan elämää. Upea maisema kun oikea planeetta osuu kohdille.

Muutamia pikkubugeja jotka söivät pelinautintoa välillä vähän liiankin kanssa, mutta muutoin tämä on hieno kokemus! Tänne on kiva palata takaisin PSVR2 pariin, nyt pieni tauko tähän lienee paikallaan. Tämä peli on jo lykännyt juoksutreejenäni monella, monella paivällä eteenpäin :)
 
Onhan tässä lomilla kerinnyt pelata hyvä tovi ja onkin hyvä vetää yhteen kun tunteja on kertynyt 60 tunnin verran.

Edellisessä viestissä manaamani bugi josta en päässyt main storya eteenpäin oli korjattu muutaman päivän sisään ja sain senkin vietyä maaliin asti. Parasta antia on kuitenkin löytää uusia planeettoja erilaisilla värimaailmoilla, osa näistä on upeasti toteutettu, oli sitten luolasto tai jokin eriskummallinen kasvillisuus maaperällä. Sanoisin silti että huippukohta on ehdottomasti ollut vedenalainen seikkailu, harmillisesti tukikohdan rakentaminen oli aika kevyt valikoimaltaan. Itse teki mieli tehdä koko järven kattava putkiverkosto jossa voisi vaan kävellä ja ihastella merenpohjan elämää. Upea maisema kun oikea planeetta osuu kohdille.

Muutamia pikkubugeja jotka söivät pelinautintoa välillä vähän liiankin kanssa, mutta muutoin tämä on hieno kokemus! Tänne on kiva palata takaisin PSVR2 pariin, nyt pieni tauko tähän lienee paikallaan. Tämä peli on jo lykännyt juoksutreejenäni monella, monella paivällä eteenpäin :)
Hyvällä mallilla.
T. "1000h+ interloper" ;)
 
Tällä viikolla tulee pelin Switch-versio sekä 4.0 päivitys. Varsinaisesti mitään isoa uutta sisältöä ei ole luvassa päivityksessä, mutta pieniä muutoksia ja mielenkiintoisia parannuksia.

Yksi uusi varsinainen pelimuoto luvassa "Relaxed", joka on tarkoitettu tutkimiseen ja vähemmän grindausta.

Itselleni ehkä tärkein asia on, että Survivalista tulee haastavampi ja lisäksi on mahdollisuus "Custom Game" eli voi itse valita eri asetuksista millaisen pelistä haluaa tehdä. Toivottavasti saa haastetta lisättyä oikealla tavalla.

UI-mahdollisesti saa muutoksia, mutta ainakin aseiden ja alusten levelöintiin on luvattu lisää mahdollisuuksia. Ja isompi inventaario myös mainittu yhdessä Sean Murrayn haastattelussa.

Mielenkiinnolla odotan päivitystietoja. 4.0 saattaa olla itselleni tärkein uudistus peliin todella pitkään aikaan, vaikka se ei varsinaisesti sisältäisi mitään uutta sisältöä. Uusi sisältö ei ole oikein missään vaiheessa itseäni niin paljon kiinnostanut NMS:ssa, kun ne on yleensä sellaisia 5 min kokemuksia. Pienet muutokset vaikuttavat paljon enemmän joka hetkiseen pelaamiseen.
 
NMS Waypoint on päivityksen nimi, virallisia päivitystietoja vielä odotellaan. PC:llä päivitys on jo pelattavissa ja ilmeisesti pitää varautua siihen, että sitä saattaa menettää esim. puvun upgradeja vanhasta tallennuksesta ja muutenkin jotain viilattavaa vielä lisää on. Joten hotfixejä jälleen luvassa tulevina päivinä sekä viikkoina.

Paljon hyvääkin päivityksessä mm. uusia milestoneja saavutettavaksi ja jatkuva automaattinen tallennus.

E. On päivitys näköjään myös ladattavissa PS5:lle, 10Gb.
 
On tuossa ainakin yks huono muutos inventaarioon liittyen sillä nyt sen repun technology ja cargo inventaariot on samalla sivulla joten sitä cargo listausta joutuu scrollaamaan kun ennen kaikki näkyi kerralla. Kyllä ne erilliset välilehdet oli paljon pienempi paha kuin jatkuva scrollaus.
 
Itsellä ollut sellainen bugi muutaman kuukauden, että missään uudessa tallennuksessa ei interaktiivinen eli neliö näppäin toimi. Pari edellistä expeditionia jäänyt sen takia välistä ja ei näköjään toimi myöskään, jos nyt aloittaa uuden survivalin. Käytännössä pelissä ei pysty mitenkään etenemään edes alun asioita.

Lähetin nyt vikaraportin Hellogamesille, joten toivottavasti joskus löytävät vian ja korjaavat. Kaikki vanhat tallennukset kuitenkin toimii ihan normaalisti edelleen.
 
Tänään alkoi expedition uusinnat jotka kestää kaks viikkoa kerrallaan.

Expedition 5 (Exobiology): 24th Nov – 8th Dec
Expedition 6 (Blighted): 8th Dec – 22nd Dec
Expedition 7 (Leviathan): 22nd Dec – 5th Jan
Expedition 8 (Polestar): 5th Jan – 18th Jan

Viimeinkin hyvä syy kokeilla miltä tämä nyt sitten näyttää ps5:lla vr moodissa.
 
Ostin ja aloitin tämän muutama päivä sitten kun näin, että päivitystä pukkaa PSVR2 laseille ensi vuoden alussa. Täytyy kyllä sanoa, että on yksi hienoimmista ellei jopa hienoin VR-kokemus, menee kyllä heittämällä Walking Dead S&S rinnalle. Todella monimutkaiselta tuntui ainakin alussa, mutta pikkuhiljaa rupeaa ehkä pääsemään jyvälle. Mitä noi expeditionit on, pääseekö niitä pelaamaan vai pitääkö olla pidemmällä pelissä (ehkä joku 6h pelattuna)? Ainut mikä harmittaa nyt on se, etten ole aiemmin antanut tälle mahdollisuutta vaikka olen lasit omistanut monta vuotta..
 
Nuo voi aloittaa ihan koska vaan ja niillä on siinä moodi valikossa oma valintansa, community expedition tai joku vastaava.
Nuohan on myös tavallaan nopeampi tapa aloittaa mitä normi peli sillä expeditionin jälkeen peliä voi jatkaa ihan normaalisti ja yleensä noissa saa ihan kohtuu aluksen ja muuta mukavaa varsin nopeasti.
Kaikki expedition palkinnot on myös lunastettavissa muillakin tallennuksilla joten itsekin olen vaan pelannut nuo läpi ja sitten lunastanut uudet alukset ja muut sillä pää tallennuksellani.

Noille siis valitaan aina oma tallennuspaikkansa.
 
Tuli tämäkin nyt aloitettua ps5:lla vr moodissa ja mun mielestä tämä näyttää ihan samalta mitä ps4pro:lla.
Sitten kun siirryn pelaamaan muita vr pelejä pro:lla niin aion kyllä vielä tehdä testin pelaamalla eka vitosella ja sitten heti johdot prohon kiinni ja sillä peli käyntiin.

Viimeksi näköjään huhtikuussa pelannut niin on kyllä taas kaikki toiminnot täysin hukassa.
Ennen kun aloitin tuon nyt käynnissä olevan expeditionin niin tsekkasin miltä se vanha tallennus näyttää ja freighterissa oli parin oven edessä joku palkki joka täytyy poistaa.
Sitten tietenkin exosuitin inventaario oli täynnä tekniikkaa joka ei enää toimi sen uuden muutoksen myötä, koska mulla oli iso kasa sitä ihan siellä yleisellä puolella joten tuon selvittäminen tulee olemaan yks helvetin savotta kans.

Jotain pientä bugailua tuossa expeditionissakin sillä jostain syystä mun alus savuttaa kokoajan ja näyttää kuin se olis just räjähtämässä vaikka se on täysin kunnossa ja lisäksi mun freighter on täysin erinäköinen inventaario ruudussa ja avaruudessa.
Inventaariossa on aika ruma malli ja avaruudessa se joka muistuttaa stawan star destroyeria.
 
Tuli tämäkin nyt aloitettua ps5:lla vr moodissa ja mun mielestä tämä näyttää ihan samalta mitä ps4pro:lla.
Sitten kun siirryn pelaamaan muita vr pelejä pro:lla niin aion kyllä vielä tehdä testin pelaamalla eka vitosella ja sitten heti johdot prohon kiinni ja sillä peli käyntiin.

Viimeksi näköjään huhtikuussa pelannut niin on kyllä taas kaikki toiminnot täysin hukassa.
Ennen kun aloitin tuon nyt käynnissä olevan expeditionin niin tsekkasin miltä se vanha tallennus näyttää ja freighterissa oli parin oven edessä joku palkki joka täytyy poistaa.
Sitten tietenkin exosuitin inventaario oli täynnä tekniikkaa joka ei enää toimi sen uuden muutoksen myötä, koska mulla oli iso kasa sitä ihan siellä yleisellä puolella joten tuon selvittäminen tulee olemaan yks helvetin savotta kans.

Jotain pientä bugailua tuossa expeditionissakin sillä jostain syystä mun alus savuttaa kokoajan ja näyttää kuin se olis just räjähtämässä vaikka se on täysin kunnossa ja lisäksi mun freighter on täysin erinäköinen inventaario ruudussa ja avaruudessa.
Inventaariossa on aika ruma malli ja avaruudessa se joka muistuttaa stawan star destroyeria.
Kaippa toi peli tarvii psvr 2 ristikon että pääsee uusiin sfääreihin.... Tuli hetken heikotuksena ennakkotilattua noi lasit....gt7 vr oli se loppusinetti.


Tulee sitten pikkupelit kuten beat saber ym. pelattua questilla ja ns. Isommat AAA pelit mennään tästälähtien pleikalla.
 
Taisi sitten jäädä tämä expedition tähän. Vielä tarttis tehdä yks warp hypercore, mutta ei hajuakaan mistä löytää storm kristalleja.
Nopea googletus paljasti, että niitä olisi pitänyt napata mukaan ekalta rendezvous planeetalta.
Mä en edes huomannut siellä olevan tuollaisia kun löysin heti sen oikean paikan ja lähdin eteenpäin.
Tuon ekan paikan nimi on kyllä tiedossa, mutta arvatkaapa löytyykö sen paikan avaruusasema mun teleportterista? No ei tietenkään.
Itseasiassa myöskään mun discovery listassa ei ole koko paikkaa ja muutenkin se on 90% täynnä planeettoja joilla en muka ole käynyt ollenkaan vaikka useammalla planeetalla kävin keräämässä materiaaleja.

Muiden pelaajien tekemiä basejakin löytyy teleportterista vain se yks ainoa jossa tänään kävin vaikka eilen kävin myös yhdessä paikassa joka muistaakseni oli just siinä systeemissä johon nyt tarttis päästä ja ainakin ennen noita on löytynyt sieltä teleportterin historiasta vaikka kuinka ja samoin avaruusasemia. Nyt niitäkin on vain seitsemän siellä listassa.

Ainoa toivo taitaa olla löytää tehtävä joko jostain piraatti asemalta tai nexuksesta joka antaa palkkioksi warp hypercoren tai kristalleja.
Joku tosin oli redditissä kirjoittanut kuinka se yks planeetta on ainoa paikka josta kristalleja saa tämän expeditionin aikana.
 
Taisi sitten jäädä tämä expedition tähän. Vielä tarttis tehdä yks warp hypercore, mutta ei hajuakaan mistä löytää storm kristalleja.
Nopea googletus paljasti, että niitä olisi pitänyt napata mukaan ekalta rendezvous planeetalta.
Mä en edes huomannut siellä olevan tuollaisia kun löysin heti sen oikean paikan ja lähdin eteenpäin.
Tuon ekan paikan nimi on kyllä tiedossa, mutta arvatkaapa löytyykö sen paikan avaruusasema mun teleportterista? No ei tietenkään.
Itseasiassa myöskään mun discovery listassa ei ole koko paikkaa ja muutenkin se on 90% täynnä planeettoja joilla en muka ole käynyt ollenkaan vaikka useammalla planeetalla kävin keräämässä materiaaleja.

Muiden pelaajien tekemiä basejakin löytyy teleportterista vain se yks ainoa jossa tänään kävin vaikka eilen kävin myös yhdessä paikassa joka muistaakseni oli just siinä systeemissä johon nyt tarttis päästä ja ainakin ennen noita on löytynyt sieltä teleportterin historiasta vaikka kuinka ja samoin avaruusasemia. Nyt niitäkin on vain seitsemän siellä listassa.

Ainoa toivo taitaa olla löytää tehtävä joko jostain piraatti asemalta tai nexuksesta joka antaa palkkioksi warp hypercoren tai kristalleja.
Joku tosin oli redditissä kirjoittanut kuinka se yks planeetta on ainoa paikka josta kristalleja saa tämän expeditionin aikana.
Sä kun olet pelannut tätä peliä vr nä enemmänkin niin onko kuinka paha vr pahoinvoinnin kannalta kun lennellään ja kieputaan jonkin verran???
 
Sä kun olet pelannut tätä peliä vr nä enemmänkin niin onko kuinka paha vr pahoinvoinnin kannalta kun lennellään ja kieputaan jonkin verran???

Ei ole muistaakseni tullut pahoinvointia kertaakaan.

Sain sittenkin expeditionin loppuun kun joku oli redditin puolella maininnut kuinka neljännessä rendezvous systeemissä on myös yksi planeetta josta saa kristalleja joten sain oman avaruus meduusan lemmikiksi vai mikä lie onkaan.
Orkkis tallennuksen inventaarionkin sain kuntoon ja supercharged slottien ansiosta mun scattershot tekee nyt reippaasti enemmän vahinkoa mitä ennen ja sillä sai aika vaivattomasti jopa sentinel walkerit romuksi.
Siltikään en tykkää kuinka nyt on enää technology ja cargo inventaariot sillä mulla oli siellä cargon puolella vaan iso määrä kaikkia yleisimpiä materiaaleja jotta sain aina tehtyä kaiken mitä tarvitsee ja yleisellä puolella oli sitten ammukset ja kaikki random krääsä mitä matkalta tarttuu mukaan.
Nyt nuo kaikki on sekaisin siellä cargo puolella eikä se selattava lista ainakaan helpota halutun asian löytymistä.

Uusittu freighterin sisusta näyttää muuten hyvältä, mutta uudet fleet command huoneet on suorastaan rumia.
Ennen niissä oli iso näyttö, pöytä, tuoli ja sänky.
Nyt niissä on joku ihme hökötys keskellä huonetta jonka yläpuolella on hologrammi.
 
No tänään tuli pelattua ps4 prolla vr moodissa vaihteeksi ja onhan se ps5:lla pelattuna hieman paremman näköinen. Varsinkin kauempana olevat kasvit ja muut on tarkempia, mutta mielellään tuota prollakin pelaa graffojen osalta.
Ruudunpäivitys sitten onkin aivan täysin toinen juttu sillä suorituskyky on tippunut pahasti.
On tässä ennenkin ollut ruudunpäivitysongelmia jos planeetalla oli se valaistu ruohikko tai kunnolla kamaa ruudulla, mutta nyt tämä ei tunnu koskaan rullaavan 60fps.
Aivan sama oletko avaruusasemalla, omalla freighterilla vai melkein tyhjällä planeetalla niin peli nykii aina hieman, tai sitten paljon.
 
Edellinen dino lemmikki oli liian iso joten "hieman" manipuloin sitä millainen sen jälkeläisestä tulee.
Nyt se on tuon kokoinen ihan täyskasvuisena ja väritkin sopii paremmin oman hahmon vaatteiden kanssa yhteen. Todella tärkeä ominaisuus lemmikissä :D

No Man's Sky_20230207125920.jpg

Sitten päätin käydä pitkästä aikaa katsomassa kuinka pahasti se mun talo mahtaa nykyään olla maanalla ja tilanne oli pahempi mitä oletinkaan sillä ennen niin kaunis planeetta näyttää nyt tuolta ja vihreän ruohon ja kauniin ilman tilalla on sinistä ruohoa ja koko planeetta on nykyään varsin ruma.
Tuo kuva on otettu keskellä päivää joten tuon kauniimmaksi siellä ei ilma muutu.
Lisäksi mun baarin katon sisässä on sellainen savuttava "broken technology" kapseli ja noitahan ei tietääkseni voi poistaa mitenkään.

Mun oli jossain vaiheessa tarkoitus vetää tuo aika paljonkin uusiksi ja laittaa uudet ikkunat, liukuovet, mattoja lattialle, tehdä jostain huoneesta takkahuone ja muuta vastaavaa nyt kun ollaan saatu paljon uusia osia, mutta antaa olla sitten kun koko planeetta on helvetin ruma nykyään.
Eihän tällaisia muutoksia pitänyt tulla enää kun hello games alkoi luomaan uusia planeettoja vanhojen muokkaamisen sijaan joskus pari vuotta sitten.

No Man's Sky_20230207131848.jpg
 
Sieltä se PSVR2-tuen mukanaan tuova Fractal-päivitys saapui!

 
Ylös Bottom