Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Tykkään tuosta että tietyissä tilanteissa on laitettu ihan raakasti nuolia lattialle tai pelimaailmaan että pelaaja tietää mihin mennä, ehkä tuo on jotain henkistä parannusta Controllin umpi paskaan karttaan ja siinä mielessä kasvojenpesua.

Itse olen ollut sitä mieltä että jos joku pelin osa-alue sotii pelaajaa vastaan niin se ei ole hyvä homma, ja Controllissa se sota oli kartassa, ei ole mielestäni mitään järkeä tieten tahoen vaikeuttaa sitä pelaajan nauttimista siitä pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
On tämä muutaman ensimmäisen tunnin jälkeen selvästi suurin positiivinen yllättäjä pitkään aikaan. Laadukasta jälkeä toistaiseksi joka osa-alueella, joskin hieman kankeaa tuo ohjaaminen jos nyt jostain täytyy nillittää :D En tiedä tarinasta vielä miten hyvin se on omaan makuun kirjoitettu, mutta ainakin sen kerronta on ollut 5/5 tähän asti. Suomiviittaukset luonnollisesti myös nostaa "tunnelmaa" ja ovat kuitenkin aika harvinaista herkkua tällä tasolla.

Vaikeusaste vaikuttaa olevan ihan ok normaalilla. Turpaan tulee herkästi, mutta siihen ehkä eniten vaikuttaa mun perunatähtääminen pädillä :D
 
Tänään ehti taas muutaman päivään tauon jälkeen pelaaman. Juuri alkaa kappale jossa
päästään pelaamaan Alan Wakella.
Ei tosiaan mikään iso spoileri mutta laitetaan nyt varuiksi.
Soinut päässä koko illan tuo oliko nyt kakkoschapterin päätöskappale. Niin sopiva tuohon:


Ja pelistä muuten. Olen tykännyt aivan älyttömästi. Tunnelma ja tarina vie mennessään.
 

Hirmuista tahtia Remedy painaa bugikorjausta linjoille, sillä uutta on tullut taas. Versio 1.0008. Tämä on ilmeisesti tähän mennessä suurin ja bugikorjausten lisäksi parantelee Performance-moodin ja Series S - version kuvanlaatua (image aliasing).
 
Arvio hesarissa tänään, 5 tähteä:


”Alan Wake 2:n hullunrohkeus tiivistyy parhaiten yhteen, puolenvälin paikkeilla nähtävään kohtaukseen. Siinä peli hyppää yllättäen genreen, jota ei ole videopeleissä koskaan nähty, ainakaan näin uskomattomalla tavalla toteutettuna.”

Voisko joku pistää spoilertageihin mihin tällä viitataan?
 
Omassa Xbox versioissa usein puuttuu pelin käynnistäessä äänet kokonaan, pelin sammutus ja uudelleen päälle niin toimii. Ei iso vaiva laittaa peli uudestaan päälle, mutta harmittava bugi tuokin.
 
^
Tässä on yllättävän hyviä biisejä.
Pelissä on radio mistä voi kuunnella kipaleet mitä on tullut.
En ole tarkemmin asiaan perehtynyt, mutta ilmeisesti nämä ovat niitä suomalaisartistien "biisileirillä" Järven runojen pohjalta tekemiä biisejä. Tykkään kyllä!

Nämähän löytyvät myös Spotifysta:

 
Eihän nyt tuollaisia kannata etukäteen mistään katsoa :O Jätät odottamaan jos ei nyt ehdi.

Mutta ehkä meitä ihmisiä sitten on moneen junaan kun minulle tuollainen on ihan äärimmäinen ei. Ei ikinä mitään spoilereita ja mahdollisimman paljon koetaan vasta kun itse ollaan asian äärellä.
Se on just noin!
 
Arvio hesarissa tänään, 5 tähteä:


”Alan Wake 2:n hullunrohkeus tiivistyy parhaiten yhteen, puolenvälin paikkeilla nähtävään kohtaukseen. Siinä peli hyppää yllättäen genreen, jota ei ole videopeleissä koskaan nähty, ainakaan näin uskomattomalla tavalla toteutettuna.”

Voisko joku pistää spoilertageihin mihin tällä viitataan?
Googleen tai tubeen Alan Wake 2 best level ni löytyy :D
 
Tässä video tuosta tehtävästä, jos ei haittaa katsoa etukäteen, niin anna palaa vaan :D

Ja jos joku tuon katsoo, niin älkää spoilatko muille, vaan käyttäkää spoiler tageja, jos tuosta haluatte puhua.
Thanks. en ole vuosiin ehtinyt pelata pitkiä jaksoja putkeen vaan joutunut tyytymään lyhyempiin pelisessioihin silloin tällöin. Keski-ikä ja whatever. Vanhoja pitkiä pelejä on niin paljon backlogilla, että aloitettujen jatkaminen tuntuu liian työläältä kun pitää opiskella ohjaukset jne uusiksi. Returnaliin tekis mieli palata, kun jäi siihen ekan biomin bossiin, mutta kun ei niin ei. Ehkä joskus, kun eläkepäivät koittaa. :D:rolleyes:
 
Tätä peliä on kyllä kiva pelata kiireettä. Pelin kello sanoo että 12h mennyt nyt ja Alanilla alkaa vasta Initiation 4 ja Sagakin pääsi vasta kolmannen chapterin päätökseen.
Vaikka pomotappelut potkiikin omaa pyllyä (normal -vaikeustasolla) niin sinnikkäästi niitä olen jaksanut yrittää.

Katsottavaa ja tunnelmaa riittää.
Upea pelielämys ollut tähän mennessä ja onneks sitä on vielä jäljellä.
 
Jännä kun päivityksiä tullut ja pelin alottelin, niin ei sitten alun kohtauksen äänisynkkejä vielä jaksettu korjata.
 
Kaikki päättyy aikanaan ja 27 tuntia siihen meni.
Aikalailla sanaton...on todella vaikea pukea näin upeaa peliä sanoiksi, muuta kuin 10/10. Jos tää ei voita vuoden peli titteliä, niin on kumma.
Tarina ja tunnelma pelissä on ihan omaa luokkaansa ja pelaajaa ei ohjata kädestä koko ajan, niinkuin monessa nyky pelissä.
 
Ylös Bottom