Eiköhän ensimmäinen asia jossa tekoälyä tullaan hyödyntämään(ellei jo hyödynnetä) on markkinointi. Eli kuinka saadaan mahdollisimman suuret voitot pelistä.
Seuraavaksi sitä hyödynnetään pelisuunnittelussa. Pistetään tekoäly laskemaan millainen sisältö vetää eniten pelaajia. Pyritään siis maksimoimaan pelin houkuttelevuus/koukuttavuus.
Suurimman vaaran mä näen tuossa jälkimmäisessä. Se tiedetään hyvin että videopelit vaikuttavat aivojen mielihyväkeskukseen(samaan osaan kuin päihteet) joten tekoälyä hyödyntämällä voitaisiin kehittää pelejä jotka stimuloisivat tuota osaa maksimaalisesti.
Seuraavaksi sitä hyödynnetään pelisuunnittelussa. Pistetään tekoäly laskemaan millainen sisältö vetää eniten pelaajia. Pyritään siis maksimoimaan pelin houkuttelevuus/koukuttavuus.
Suurimman vaaran mä näen tuossa jälkimmäisessä. Se tiedetään hyvin että videopelit vaikuttavat aivojen mielihyväkeskukseen(samaan osaan kuin päihteet) joten tekoälyä hyödyntämällä voitaisiin kehittää pelejä jotka stimuloisivat tuota osaa maksimaalisesti.