Täytyy varmaan vetää rasti seinään, sillä ensimmäistä kertaa olen Trumpin kanssa samaa mieltä. Tai no ainakin osittain, mutta kai se lasketaan. Minulla ei ole mitään trans-ihmisiä vastaan, mutta olen samaa mieltä siitä, ettei heillä pitäisi olla mitään asiaa naisten urheilukisoihin. Tarkoitan siis miehen vartaloon syntyneitä, jotka ovat sitten jossain vaiheessa jollain keinoilla korjanneet vartaloaan naiseksi. Niin suuri etu siitä synnynnäisestä miehisyydestä kuitenkin tulee synnynnäisiin naisiin verrattuna, ettei peli ole millään tavalla reilua. Olen tätä mieltä siitäkin huolimatta, vaikka tuossa prosenttilukuja yllä esitettiinkin siitä, ettei asia ole tällä hetkellä 'iso ongelma'. Silti se on ongelma jokaisessa sellaisessa kilpailussa, jossa naisten sarjaan sallitaan mukaan mieheksi syntynyt, mutta naiseksi itsensä korjannut kilpailija.
Tämä ei ole transfobiaa, eikä mitään sen levittämistä. Tämä on minun, aika paljon erilaista urheilua seuraavan, mielipide ja näkemys siitä, että urheilussa pitäisi pyrkiä edistämään sitä tasa-arvoa. Se ei ole tasa-arvoista, että naisten sarjoihin sallitaan mukaan sellaisia urheilijoita, joilla on ollut luontaisesti 'normaaleja naisia' suurempi testosteronituotanto vuosia ja vuosia. Erilaisissa kestävyyslajeissa on jo vuosikymmeniä olleet käytössä erilaiset veriarvo- ja hormonirajat, joita ei saa ylittää, jos kisaviivalle aikoo päästä. Tältä pohjalta on minusta ihan selvä asia, ettei synnynnäinen mies edes korjaushoitojen jälkeen voi osallistua naisten sarjaan.
Tällä hetkellä ongelma ei ole suuri, mutta jos asiaan suhtaudutaan välinpitämättömästi, niin jossain vaiheessa tilanne voi kehittyä sellaiseksi, että joku hyvätasoinen miesurheilija keksii vaihtaa sukupuolta ja alkaa dominoimaan jotain isoa urheililajia niin, että nähdään vaikka olympialaisten kestävyyslajissa voittajana/mitalistina muutamaa vuotta aikaisemmin miesten kisoissa kilpaillut naisten puolella. Minusta tuollainen skenaario olisi eettisesti ja naisurheilijoiden tasa-arvon kannalta väärin.