Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse sain jostakin tuntemattomasta lähteestä idean alkaa tehdä Sunolla myös muun kuin englannin- tai suomenkielistä musiikkia. Olen ns. oikean musiikinkin puolella aikanaan kuunnellut paljon sellaisia kieliä joita en oikeasti ymmärrä juurikaan, ja ensin kävikin mielessä valita jokin olemassaoleva kieli uuden Personan ääneksi. Koska minulla ei kuitenkaan olisi vedenpitävää keinoa tarkistaa osaako Suno ääntää valittua kieltä oikein, päädyin hiukan toisenlaiseen ratkaisuun.

Siispä, tässä musiikkia netharin kielellä. :D Kieli on luotu ChatGPT:llä nimenomaisesti tätä tarkoitusta varten.

Auvyra - Ithrenai

Tämä näytekappale sisältää myös pitkähkön instrumentaalioutron, jollaisia tykkään silloin tällöin tehdä. Yksi itseäni ärsyttävimmistä asioista "oikeassa" musiikissa on se, kuinka nopeasti hienon kuuloiset instrumentaalit pyritään katkaisemaan jotta biisi sopisi kasvottomaan radio- ja soittolistaformaattiin. Koska mitään tällaista ei tarvitse miettiä pelkästään omaa kuuntelua varten suunnitelluissa kappaleissa, teen silloin tällöin Extend-toiminnon avulla hyvinkin pitkiä kappaleita.

Ei kyllä pysty käsittämään mitä joku saa tuommoisen katselusta. Toki tuokin ymmärrettävästi tuotettu tuollein pystysuunnassa, eli tietävät mille kohdeyleisölle näitä tehdään.
Näiden yksi ja ainoa tarkoitus on tuoda maksimaaliset katselumäärät ihan vain sillä, että köntsää tungetaan youtube täyteen ja saadaan siinä sivuosumista katselukertoja algoritmiin osumisella.

Itse sain jostakin tuntemattomasta lähteestä idean alkaa tehdä Sunolla myös muun kuin englannin- tai suomenkielistä musiikkia. Olen ns. oikean musiikinkin puolella aikanaan kuunnellut paljon sellaisia kieliä joita en oikeasti ymmärrä juurikaan, ja ensin kävikin mielessä valita jokin olemassaoleva kieli uuden Personan ääneksi. Koska minulla ei kuitenkaan olisi vedenpitävää keinoa tarkistaa osaako Suno ääntää valittua kieltä oikein, päädyin hiukan toisenlaiseen ratkaisuun.

Siispä, tässä musiikkia netharin kielellä. :D Kieli on luotu ChatGPT:llä nimenomaisesti tätä tarkoitusta varten.

Ihan mielenkiintoista (en vielä siis kuunnellut mutta idealtaan) mutta itselle on aina ollut tärkeää ymmärtää mistä kappaleessa lauletaan. Toki ihan puhtaat instrumentaalitkin menee koska pelkkä musiikkikin tietysti luo paljonkin tunteita ja ajatuksia. Jos kuitenkin kappaleessa on laulua, niin minua ainakin häiritsisi jos en tajuaisi mistä siinä lauletaan.

Toki itsekin koen että laulu on lyriikan lisäksi yksi soittimista, jonka vuoksi arvostan kun sanat soljuvat hyvällä tapaa, jolloin edes niiden sanoman itsensä ei tarvitse olla mitenkään erityinen, oivaltava tai ihmeellinen. Monethan tuntuvat juuri suomen kieltä arvostavan koska se sopii lauluun niin hyvin.

Itselle on pienoinen pakkomielle saada oma lyriikka ensinnäkin rimmaamaan, mieluusti vaikka useaan kertaan per lause, ja toisekseen keksiä hyvältä kuulostavia sana- tai lausejärjestyksiä. Eilen itse asiassa tein yhdet parhaista sanoituksistani, jotka lähtivät tänne kirjoitetusta tekstistä: "yhä vähemmän saa, mutta yhä enemmän täytyy maksaa". Kirjoittelin neljä säkeistöä, kertsit ja prechorukset (mikä se nyt suomennettu onkaan) tuosta aloittaen ja tuli ihan hiton kova teos. Tällä hetkellä tosin Suno ei ole maksullisena tilauksessa, joten en tuota versiota luultavasti julkaise, vaan otan palvelun maksullisena kun on taas enemmän lyriikkaa sinne tungettavaksi.

Ja kun taas tähän omaan harrasteluun meni, niin eilenhän tuli taas uusin AI-kappaleeni julki. Tuttuun tapaan lyriikat siis täysin omaa tuotosta ohjeineen, samoin kuin kaikki kuvitus mikä tuon "projektin" ympärillä on. Olen muuten aika tyytyväinen tuohon sydämen repeytymiseen: piirtelin nuo kaikki yksityiskohdat aikalailla yksitellen tuonne. :D AI olisi varmaan tehnyt senkin paljon nopeammin ja ehkä paremminkin mutta en minä tekoälyä käytä sellaisiin asioihin jotka edes jollain tapaa itsekin osaan. Ja mikä tärkeintä, huonossakin työssä on silti se oma jälki. Harmittavasti tosin tuo Youtuben nappi peittää kuvasta juuri sitä osaa. :O

Tämäkin yksi onnistuneimmista kokonaisuuksista lyriikan osalta mitä olen tehnyt:

Yksi itseäni ärsyttävimmistä asioista "oikeassa" musiikissa on se, kuinka nopeasti hienon kuuloiset instrumentaalit pyritään katkaisemaan jotta biisi sopisi kasvottomaan radio- ja soittolistaformaattiin.
Tämä on tosiaan ärsyttävää. Niin monista biiseistä tietää juuri jonkun loistavan soolon tai instrumentaalin, jota ei ikinä kuule radiosta. Samasta syystä monet loistavat kappaleet ei ikinä päädy minkäänlaisena versiona radioon jos niistä ei sitä "radio-versiota" ole.

Toki ymmärrän että sielläkin pelataan mainosten ja ihmisten mielenkiinnon kanssa, joten mikään yksi asia ei saa kestää liian kauaa ettei menetetä kuulijoita, mutta onhan tuo todella ikävää. Tosin samaahan se on televisiokin mainostensa kanssa: pätkikään elokuvia ja sarjoja jatkuvasti mainoksilla. Onneksi eivät sentään vastaavaa tee radiossa biisien kanssa, että kesken kappaleen tulee sponsorilta viestiä. Tosin ilmainen Spotify tai joku taisi tuotakin tehdä.

pakko sanoa että alkaa nämä sovellukset kehittymään aikalailla, pieni teaseri omasta pacific rim Anime opening projektista, todella smoothit movementit, skippasin tosiaan juhannuksen ku sen verran kallista lähteä helsinkiin, ja kelitkin on, eli sataa vettä ja muuta. varsinki huomenna, niin käytän sen ajan generointiin ja kokoajan sitä vaan tulee paremmaks ja paremmaks, myöskin sovellukset tulee kokoajan paremmaks paremmaks.

Viimeksi muokattu:
vetää kyllä sanattomaks tämä uusin modeli :D eilen tein animea ja nyt tein recreaten FF7 ikonisesta combatista ja tuo kaikki pelkästään promtin avulla ilman mitään kuvia tai video referenssejä. tässä on aikailla true potential when dont have any limits. weaponit on väärät mut combat ja movement on aivan törkeän kovalla tasolla. erityismaininta cloudin hiuksille tai siis sille että AI noi lyös siihen sen Hairworks efektin jonka Witcher 3 toi aikoinaan ensimmäisenä

Viimeksi muokattu:
Tämä sopii tänne paremmin kuin musa ketjuun.
Waltari teki kokonaisen musavideon tekoälyn kanssa ja aivan paskaltahan tuo näyttää, mutta aika paska on kyllä biisikin mun mielestä.

Huh, oli kyllä melkoista jöötiä Waltarilta. Jos biisi ois ollu edes vähän parempi, oisin voinu ehkä kattoa ton loppuun asti huvin vuoksi.

laitetaas juhannuksen kunniaks nyt tämmöinenkin clippi :D, vittu et tuli bängeri biisi, se hyvä ku pystyy tekemään sunolla biisin mikä menee heti omalle soittolistalle ja workout listalla, tämän tekemiseen mulla meni kokonaisuudessaan sellainen 30-40 minuuttia. joku kysyi että, miten kävely clipit saa kiinnostavaksi no kävellä voi myös sinne toiseen suuntaan, ja toisesta kuvakulmasta. väitän, että tämmösillä kävely videolla sais aika helpostikkin viewsejä ja tykkäyksiä jos haluaisi, mun ei tosiaan tarvii nykyään muuta tehdä ku valita hahmo tai kuva ja se toistaa täysin tuon saman kävely patternin, ja jos valitsen esim pelihahmon tai piirroshahmon se tekee siitä automaattisesti live action henkilön

kyllähän tää oma henkilökohtainen taitotaso alkaa olla aika kovaa luokkaa. tosiaan saan synkattua movementsit musiikin kanssa täydelliseen tahtiin ja tosiaan mä voin tehdä clipin kenellä tahansa, se vetää täysin tuossa samassa synkassa nuo liikkeet, eli voisin tehdä tämän saman pätkän niinku tein tuon kävely pätkän että 10 eri hahmoa toistaa täysin tämän saman tanssi koreografian.

mä sanoin sillon että haluan olla suomen parhaita tässä hommassa parin vuoden sisään, mut kyllä mä väitän että mun henkilökohtainen tietotaito taso ja monipuolisuus käyttää eri työkaluja ja tekniikoita alkaa olee jo sitä luokkaa että kyllä mä varmaan alan olee jo nyt suomen parhaita. tosiaan sitä kun osaa kaikenlaista. mut joo mun yks tavoite oli sillon kun näin Murdocin ja muiden viestit et mä treenaan niin kovaa että pystyn laittamaan ihmisille jauhot suuhun, semmonen mä vaan oon että jos ihmiset vähättelee ja muuta niin mä näytän niille, joten kiitos Murdocille ja kumppaneille teitte vaan musta entistä paremman :), mut se miten mä oon jo päätynyt tälle tasolle niin iso kiitos menee menteroille, eli kuulun maksullisiin discord ryhmiin, eli mulla on AI creatoreiona mentorit jotka tienaa jo nyt tuhansia euroja kuussa ai creatoreina ja he ovat sitten jakaneet vinkkejä ja eri tekniikoita että miten sillä AI:lla voisi tehdä tulevaisuudessa rahaa jos niin haluaa.

tossa tosiaan tifa inspired hahmolla sama koreografia

Viimeksi muokattu:
Jos noi pelihahmo/tissiperseet on jo nii hyviä et oot Suomen parhaimmistoa niin joo, oon samaa mieltä, kohtuu paskasti meillä sit menee :D

Jos toi Pacific Rim henkinen anime-klippi oli sun niin se oli hieno. Sanoisinki et sun vahvuudet saattaa piiletä siellä. Nois realistisis tuntuu enemmän kiinnostavan pelihahmojen tissit ja peput.

Edellee, koita alkaa tekee jotain omaperäistä ja kehitä taitoja sitä kautta, oikeiden projektien myötä. Niistä voi myös helposti koota oman portfolion jota esitellä ylpeänä jos vaikka perustat jossain kohden toiminimen. Paremmin saa asiakkaita kun on näyttää muutakin kun tifan hyllyvät lyllykät.

Nostan hattua että oot löytänyt kutsumuksen. Jatka ihmeessä! Mutta vahva suositus oikeille projekteille, niistä oppii enemmän.

Viimeksi muokattu:
kyllähän tää oma henkilökohtainen taitotaso alkaa olla aika kovaa luokkaa. tosiaan saan synkattua movementsit musiikin kanssa täydelliseen tahtiin ja tosiaan mä voin tehdä clipin kenellä tahansa, se vetää täysin tuossa samassa synkassa nuo liikkeet, eli voisin tehdä tämän saman pätkän niinku tein tuon kävely pätkän että 10 eri hahmoa toistaa täysin tämän saman tanssi koreografian.

mä sanoin sillon että haluan olla suomen parhaita tässä hommassa parin vuoden sisään, mut kyllä mä väitän että mun henkilökohtainen tietotaito taso ja monipuolisuus käyttää eri työkaluja ja tekniikoita alkaa olee jo sitä luokkaa että kyllä mä varmaan alan olee jo nyt suomen parhaita. tosiaan sitä kun osaa kaikenlaista. mut joo mun yks tavoite oli sillon kun näin Murdocin ja muiden viestit et mä treenaan niin kovaa että pystyn laittamaan ihmisille jauhot suuhun, semmonen mä vaan oon että jos ihmiset vähättelee ja muuta niin mä näytän niille, joten kiitos Murdocille ja kumppaneille teitte vaan musta entistä paremman :), mut se miten mä oon jo päätynyt tälle tasolle niin iso kiitos menee menteroille, eli kuulun maksullisiin discord ryhmiin, eli mulla on AI creatoreiona mentorit jotka tienaa jo nyt tuhansia euroja kuussa ai creatoreina ja he ovat sitten jakaneet vinkkejä ja eri tekniikoita että miten sillä AI:lla voisi tehdä tulevaisuudessa rahaa jos niin haluaa.

Oleppa hyvä vain! Hienoa, että pystyin olla avuksi. :D

se on jännä et miten joku näkee nuo jotenkin sekstisinä ihmiset kun tekee oikeasti tuommoisia videoita päivittäin tiktokkiin ja muihin alustoihin yms, oikeat ihmiset siis, tuo tanssi koreografia on juuri Tiktokista yms. mä en nää niitä siis mitenkään sekstisenä. ehkä se johtuu siitä että, kun itse kun on fitness ja käy fitness salilla niin parenneltu rintavarustus ja treenattu perse on ihan normi juttu joita näkee päivittäin. et mulle ne ei oo mitenkään sekstisiä vaan nykypäivän contenttia mitä ihmiset tekee paljon noihin some alustoihin. salivideot otetaan tietystä kuvakulmasta yms, ihan normi juttuja.

mut joo tarkoitus oli lähinnä näyttää että hallitsen myös tuo Stellar Blade tyylisen contentin myös halutessani. ja juuri se että liike on se mikä on se suurin vahvuus että olen oppinut animoimaan liikkeen suhteellisen hyvin jo, niinku se näkyy jo noissa Pacific Rim anime pätkässä ja FF7 pätkässä.

hyvä esimerkki vaikka tässä

Viimeksi muokattu:
se on jännä et miten joku näkee nuo jotenkin sekstisinä ihmiset kun tekee oikeasti tuommoisia videoita päivittäin tiktokkiin ja muihin alustoihin yms, oikeat ihmiset siis, tuo tanssi koreografia on juuri Tiktokista yms. mä en nää niitä siis mitenkään sekstisenä. ehkä se johtuu siitä että, kun itse kun on fitness ja käy fitness salilla niin parenneltu rintavarustus ja treenattu perse on ihan normi juttu joita näkee päivittäin. et mulle ne ei oo mitenkään sekstisiä vaan nykypäivän contenttia mitä ihmiset tekee paljon noihin some alustoihin. salivideot otetaan tietystä kuvakulmasta yms, ihan normi juttuja.

mut joo tarkoitus oli lähinnä näyttää että hallitsen myös tuo Stellar Blade tyylisen contentin myös halutessani. ja juuri se että liike on se mikä on se suurin vahvuus että olen oppinut animoimaan liikkeen suhteellisen hyvin jo, niinku se näkyy jo noissa Pacific Rim anime pätkässä ja FF7 pätkässä.

hyvä esimerkki vaikka tässä

No sanotaanko nyt näin miehisestä näkökulmasta, ei se että jollain on treenattu ulkomuoto ole seksististä. Sehän on seksististä ja seksillä myymistä jos postaa ittestää selkeen herutteluvideon vaikka instaan. Tiktok yms ei muuta olekkaan kuin seksistisiä herutteluvideoita. Siksi kaikki on niin väsyneit näihin ku ne on sitä samaa 0-sisältöistä jatkumoa.

Se on sitte taas iha puhtaasti naiskehon esineellistämistä jos MIES postaa herutteluvideon naisesta.

Mutta, tää on vaan mun mielipide, saat toki olla eri mieltä :) Ja saat tietty tehdä mitä haluat mutta turha ihmetellä jos ei löydy keikkaa AI High IQ contentcreaattorina jos ei muuta ole näyttää kuin käytännössä kevyen tason only fans paskaa.

Oikeesti, lähe tekee jotain omaperäistä niin varmaan kommentointikin on eri tasoa. Paljon puhut siitä että olet masteroinut nyt tän ja tän mutta silti et muuta tunnu osaavan tehdä.

Tee jotain mikä laittaa kiinnostuksen heräämään. Sitä kautta sulle tulee ihan uusia haasteita eteen ja on opittava uusia tekniikoita. Et sä mitää siitä ammatillisesti irti saa jos teet saman animoinnin sadalla eri skinillä. Väitän että löydät myös sen sun oikean erikoisalan.

Sama ku koittais opetella uusia ohjelmointitekniikoita tekemällä saman todo-sovelluksen uudellee ja uudellee. Tai opettelet piirtämään piirtämällä omenan uudelleen ja uudelleen.

Joskus on pakko uskaltautua syvään päätyyn.

Toi AI generointi on niin laaja maailma ettei kannata yrittää hallita kaikkea, vaan olla helvetin hyvä jossain. Esim anime-jutuissa, koska toi Pacific Rim anime näytti hiton hyvält ja voisin iha hyvin tommosta kattoo enemmänki, kunhan siihen käsikirjotuksen sais ja tarinan kulun.

Viimeksi muokattu:
juu mahdollisuuksia on monia, et saa nähdä mitä sitä alkaa tekee, lähinnä testailen nyt et mihin kaikkeen nuo nykyiset modelit taipuu, varmaan teen aluks ainakin anime opening videon tosta Pacific Rimistä jossain vaiheessa, mut tosta esineellistämisestä oon erimieltä kun kyseessä on kumminkin digitaalinen tuotos, siinä missä vaikka pelivideo tai pelistä otettu valokuva tai 3d mallinettu teos, modi, animaatio, Gif yms. et ihan samanlailla nuokin on sitten samaa kategoriaa ja porukka postaa jatkuvasti omia piirroksia ja muita devian arttiin ja muualla. näen itse asian siis näin. et AI on Digital Arttia siinä missä kaikki muukin.

itseasissa en edes ymmärrä sitä minkä takia moni vertaa AI tuotoksia oikean elämän tuotoksiin, sen takia tosiaan mainitsenkin AI:n aina otsikoissani, ei AI:n tarvitse olla lähellä oikean elämän tuotosta ollakseen viihdyttävä, ainakaan omasta mielestäni, et ite ajattelen ja suhtaudun AI:n samanlailla kun vaikka pelien graafiseen kehitykseen, et vois vaikka sanoa niin että kun aloitin oli unreal engine vanha modeli sitten nykyään on vähä kun Unreal Engine 4 modeli ja nyt ollaan menossa lähemmäs sitä Unreal engine 5:sta modelin graafisuuden suhteen.

tossa on aikaa kovaa jälkeä jo lipsyncin ja laadun suhteen, et pitkälle ollaan tultu niistä kun postasin aiemmin sen Taylor swift lipsyncin, tää on ihan next level siihen verratuna.

tossa on kuva jota käytin niin kertoo aika paljon että ollaan jo aika helvetin kovalla teknisellä tasolla näiden generointien suhteen, näillä uusimilla modeleille.

84d5449e4073955fc4e6e12aad4b7110.jpg

eli kiteytettynä mä pystyn mallintamaan minkä tahansa tuototuksen ja vaihtamaan siihen hahmon todella vaivattomasti nykyään, oli kysessä sitten michael jacksonin moonwalk, tai vaikka lady gagan joku agustinen hitti tai vastaava, mä pystyn retrackkaamaan koko clipin ja swappäämään hahmon niihin suoraan promtilla.

Viimeksi muokattu:
se on jännä et miten joku näkee nuo jotenkin sekstisinä ihmiset kun tekee oikeasti tuommoisia videoita päivittäin tiktokkiin ja muihin alustoihin yms, oikeat ihmiset siis, tuo tanssi koreografia on juuri Tiktokista yms. mä en nää niitä siis mitenkään sekstisenä
Ihan sama miten tämän ajattelet tai miten sitä pyörittelee, se on silti ne perseet ja tissit mitkä siinä "myy". On tekopyhää väittää mitään muuta.

No jaa, en haluaisi olla taas se joka latistaa (vai oliko se nyt kannustamista jos saat siitä voimaa?) mutta ei tuo nyt kovin erikoinen ole. Peleissä ollut parempia jo vuosikausia ja monta sukupolvea sitten.

"Animoinnistasi" myös haluaisin kysyä että teetkö oikeasti itse liikkeet vai onko kuitenkin kyse vain siitä että otat preferenssimateriaalin (eli vaikka tanssiva ihminen) jonka liikkeitä laitat oman hahmon tekemään? Se ei nimittäin ole animointia nähnytkään. Olen itse tehnyt kohtuullisen paljon 2D-animointia (ja teen siis jatkuvasti) ja jo se on työlästä ja aikaavievää vaikka osaisi kuinka hyvin käyttää keyframeja ja muuta. En ihan heti edes
haluaisi alkaa tekemään samaa 3D-maailmassa.

Teet aika paljon sitä että kehut omia taitojasi mutta lopulta aina paljastuu että oikeasti laitat vain erilaisia mallimateriaaleja, joiden perusteella sinun komentojesi maustamana AI toteuttaa. Et myöskään näillä näyttämilläsi esimerkeillä ole vielä vakuuttanut että eroaisit AI-materiaalin bulkkikamasta yhtään mitenkään. Samaa massaa tuntuisi olevan.

Onko se, että voit tehdä saman liikesarjan eri hahmoilla muka hyvä asia? Itse koin juuri sen tylsäksi että kaikki toisti samaa. Tuntui jotenkin rajatulta.

mä sanoin sillon että haluan olla suomen parhaita tässä hommassa parin vuoden sisään, mut kyllä mä väitän että mun henkilökohtainen tietotaito taso ja monipuolisuus käyttää eri työkaluja ja tekniikoita alkaa olee jo sitä luokkaa että kyllä mä varmaan alan olee jo nyt suomen parhaita. tosiaan sitä kun osaa kaikenlaista.
En epäile ettetkö osaisikin paljon mutta pakko silti sanoa ettei se näissä esimerkeissä näy.

mut joo mun yks tavoite oli sillon kun näin Murdocin ja muiden viestit et mä treenaan niin kovaa että pystyn laittamaan ihmisille jauhot suuhun, semmonen mä vaan oon että jos ihmiset vähättelee ja muuta niin mä näytän niille, joten kiitos Murdocille ja kumppaneille teitte vaan musta entistä paremman :),
Miten ihmisten palaute sitten teki sinusta paremman jos joka tapauksessa olet omistanut niin paljon tälle asialle? Sanoisin että olisi vielä parempi jos keskityt tekemiseen ja oppimiseen etkä siihen että pitää "näyttää" palautteen antajille. Käytöksesi taas lähentelee sitä aiemmin mainittua ylimielisyyttä. Vähän nöyryyttä peliin vaikka olisi maailman paras alallasi. Anna töiden puhua puolestasi äläkä ole kuin huono räppäri, joka lähinnä kehuu itseään muttei ne kehujen aiheet vain näy missään.

mut se miten mä oon jo päätynyt tälle tasolle niin iso kiitos menee menteroille, eli kuulun maksullisiin discord ryhmiin, eli mulla on AI creatoreiona mentorit jotka tienaa jo nyt tuhansia euroja kuussa ai creatoreina ja he ovat sitten jakaneet vinkkejä ja eri tekniikoita että miten sillä AI:lla voisi tehdä tulevaisuudessa rahaa jos niin haluaa.
Vähän tulee mieleen että nuokin "creatorit" taitaa tienata enemmän noita neuvoja jakamalla maksullisilla kanavilla kuin videoillaan. Miksi ne muuten käytännössä opettaisi kilpailijoita, jotka tulisivat sitten neuvojen kanssa samoille apajille? Ihan vasta Paulin Pelivideoilla oli yksi pahempi esimerkki tuollaisesta "vinkkikanavasta", jolle piti maksaa pääsystä ja sitten sai vain jotain yhdentekeviä vastineita eikä yhtään sitä mitä piti.

Jälleen siis tätä "inspired"-kamaa, mikä on ihan vain varastettua. Olet sen itsekin jo todennut kun olet kertonut miten kierrät tekijänoikeuksia. Pohjana on silti se "inspired" muualta. Ja jos tämän oli tarkoitus olla loppukaneetti tuolle koreografialle, niin miksi koit että "inspired"-hahmo tekisi siitä yhtään paremman? Korkeintaan todistaa taas sen miten näissä ratsastetaan muiden maineella te teoksilla.

Surullista miten palaat jatkuvasti samaa ympyrää kiertämään. Ei kannattaisi edes pyrkiä mihinkään parhauteen vaan siihen että teet omaa juttuasi. Kun keskityt siihen, niin myös se kehittyy parhaaksi mahdolliseksi ja mikä parasta, ei joka toisen tekijän materiaalia ole samaa. Unohda ensimmäiseksi ne tissit, perseet ja muualta otetut hahmot. Tai jos haluat päästä helpolla, niin toistan neuvoni: varmaan tienaisi semihyvin kun tekisi vain jonkin tissipersehahmon, josta tekisi tasaiseen tahtiin "sisältöä". Niitä tuntuu olevan some täynnä. Oma mielipide niistä on toki se että harvinaisen ärsyttävä ilmiö, kuten pitkälti tämä muukin AI-höttö. Sisältöä, jossa ei ole mitään sisältöä. Ei senkään vertaa mitä oikean ihmisen tekemänä samat asiat koska AI-kaman sisällä ei ole edes oikeaa ihmistä.

tosta esineellistämisestä oon erimieltä kun kyseessä on kumminkin digitaalinen tuotos, siinä missä vaikka pelivideo tai pelistä otettu valokuva tai 3d mallinettu teos, modi, animaatio, Gif yms. et ihan samanlailla nuokin on sitten samaa kategoriaa ja porukka postaa jatkuvasti omia piirroksia ja muita devian arttiin ja muualla. näen itse asian siis näin. et AI on Digital Arttia siinä missä kaikki muukin.
Kyllä elottomiakin olentoja voi esineellistää. Se on juuri sitä että otetaan vaikka Tifa ja syydetään siitä tissiherutuskuvia nettiin. Ei se sen kummempia juttu ole. Se on yhä sitä että kerätään huomio vain seksillä eli tisseillä ja perseellä.

itseasissa en edes ymmärrä sitä minkä takia moni vertaa AI tuotoksia oikean elämän tuotoksiin, sen takia tosiaan mainitsenkin AI:n aina otsikoissani, ei AI:n tarvitse olla lähellä oikean elämän tuotosta ollakseen viihdyttävä, ainakaan omasta mielestäni, et ite ajattelen ja suhtaudun AI:n samanlailla kun vaikka pelien graafiseen kehitykseen, et vois vaikka sanoa niin että kun aloitin oli unreal engine vanha modeli sitten nykyään on vähä kun Unreal Engine 4 modeli ja nyt ollaan menossa lähemmäs sitä Unreal engine 5:sta modelin graafisuuden suhteen.
Peleissä onkin usein jokin konteksti ja sisältö eikä vain se että "tässä on hyvännäköinen/tuttu hahmo, joka kävelee kadulla". Niistä puuttuu se varsinainen sisältö ja ne ovat usein joko esineellistämistä tai toisten töillä ratsastamista (Tifa vs. Mario in Jurassic Park jne).

tossa on aikaa kovaa jälkeä jo lipsyncin ja laadun suhteen, et pitkälle ollaan tultu niistä kun postasin aiemmin sen Taylor swift lipsyncin, tää on ihan next level siihen verratuna.

Eipä tuo mene synkassa mutta ehkä se imitoi peliä koska siinäkään ei huulisynkka ole ihan kohdallaan. Itse olen myös huulisynkkaa tehnyt jonkin verran omissa videoissa (ihan ihmisillä ja jälkiäänitetyllä puheella) ja voin sanoa että oikean huulisynkan teko on vähän eri juttu taas kuin antaa vain komentoja tekoälylle.

eli kiteytettynä mä pystyn mallintamaan minkä tahansa tuototuksen ja vaihtamaan siihen hahmon todella vaivattomasti nykyään, oli kysessä sitten michael jacksonin moonwalk, tai vaikka lady gagan joku agustinen hitti tai vastaava, mä pystyn retrackkaamaan koko clipin ja swappäämään hahmon niihin suoraan promtilla.
Eli kuten oletin: otat muiden töitä, jotka pyydät tekoälyn miksaamaan komennoillasi tietyllä tavalla.

Viimeksi muokattu:
niin kauan tosiaan kun muutkin tekee noita star wars vlogeja ja Spider-man vlogeja ja muita niin ei mua nuo tekijänoikeudelliset asiat jaksa kiinnostaa. youtube ja social media toimii muutenkin niin että yks keksii jonkun jutun ja muut seuraa perässä hyvänä esimerkkinä nuo vlogit, tanssit, kuvauspaikat yms, et noi vlogit tais alkaa bigfoot vlogeista ja nyt tosiaan porukka tekee vlogia vähän kaikesta, tuli se star wars ja nyt on spider-manit ja muut käyttäen eri marvelin ja star warsin tai muiden hahmoja. et niin kauan ku noita tehdään niin ei mua oikeastaan ne kiinnostaa ku on paljon oikeitakin murheita. se että tekisinkö julkisesti itse niin se on toinen juttu. mä vaan testailen lähinnä eri asioita ja kokeilen vähä kaikenlaista.

niin kauan tosiaan kun muutkin tekee noita star wars vlogeja ja Spider-man vlogeja ja muita niin ei mua nuo tekijänoikeudelliset asiat jaksa kiinnostaa. youtube ja social media toimii muutenkin niin että yks keksii jonkun jutun ja muut seuraa perässä hyvänä esimerkkinä nuo vlogit et tais alkaa bigfoot vlogeista ja nyt tosiaan porukka tekee vlogia vähän kaikesta, tuli se star wars ja nyt on spider-manit ja muut käyttäen eri marvelin ja star warsin tai muiden hahmoja. et niin kauan ku noita tehdään niin ei mua oikeastaan ne kiinnostaa ku on paljon oikeitakin murheita.
Tee kuten haluat mutta älä sitten ota itseesi jos tekojasi kritisoidaan. Muilta pölliminen, lain ja/tai moraalin rikkominen ja muilta kopioiminen ei yleisesti ole asioita, joista saa hirveästi kehuja, vaikka siinä olisi Suomen paras.

Itsekin voisin toki alkaa vaikka pöllimään kamaa kaupasta ja tehdä sitä niin kauan kuin muutkin tekee rikoksia, jos tuo kerran on riittävä selitys/motivaatio. Ehkä jopa niin pitkälle, että minusta tulee Suomen paras rikollinen jos tuosta aletaan kunnolla kritisoimaan.

Tee kuten haluat mutta älä sitten ota itseesi jos tekojasi kritisoidaan. Muilta pölliminen, lain ja/tai moraalin rikkominen ja muilta kopioiminen ei yleisesti ole asioita, joista saa hirveästi kehuja, vaikka siinä olisi Suomen paras.

Itsekin voisin toki alkaa vaikka pöllimään kamaa kaupasta ja tehdä sitä niin kauan kuin muutkin tekee rikoksia, jos tuo kerran on riittävä selitys/motivaatio. Ehkä jopa niin pitkälle, että minusta tulee Suomen paras rikollinen jos tuosta aletaan kunnolla kritisoimaan.

eikun miksi mua kiinnostaisi kun ei kiinnosta ketään muutakaan

tässä on hyvä juttu, et näin se vaan toimii, ite teen huvikseen juttuja mutta esim tässä tapauksessa tämä kaveri odottaa et GTA 6 julkaistaan että voi tehdä sillä mahdollsimman paljon rahaa, kertoo myös että miten hän aikaa tehdä sillä rahaa, se että jos joku haluaa tehdä rahaa GTA 6:lla niin ei se minulta ole pois, hän on vapaa tekemään niin. tää ei liity AI:n mutta vähä sama periaate et miten moni käyttäytyy tuon AI Parissa et haluaa tehdä rahaa nopeasti. sen on huomannut tuolla discordissakin

et pointti oli että sitä voi elättää itsensä monella tapaa jotkut elättää itsensä Somella, jotkut käy päivätöissä, jotkut streamaa, jotkut sijoittaa yms ja esim tuo kaveri odottaa että voi tehdä GTA6:lla, jokainen on vapaa tekemäänkin niin kun haluaa et sen kun lopettaa päivätyöt ja alkaa tekemään sitten contenttia AI:lla, elämä on valintoja täynnä. jos joku haluaa elättää itsensä Only Fansilla niin ei se minulta ole pois siinähän sitten tekee niin. en minä ainakaan rupea moralisoimaan hänen valintoja.

näissä jossain viesteissä paistaa aika pahasti se Because i can and because you can't ja se armittaa ihmisiä, mut meitsin yksi elämän motoista on aina ollut Because I can, et pidän rasvaprosentin alle 10% ympäri vuoden, en käytä sokeria ollenkaan ja muistutan ruumiin rakenteelta fitness urheilijaa ja elän muutenkin terveellisesti, tiedän että kaikki ei tuohon pysty vaikka yrittäisi, mutta se ei tarkoita sitä muuttaisin mitään sen takia kun muut ei pysty. eli nuorempana vedin mun koko viikon treeniohjelman joka päivä koska pystyin siihen.

eli varsinkin tolla treenaus puolella oon ottanu aika hyvän neuvon siitä et mitä eräs artisti sanoo "et teet tarpeeks kauan mitä muut ei jaksa niin pian teet asioita mitä muut ei voi" et toi tarkoittaa sitä et vedän crossfit tyylisen vatsalihastreeniin 5 kertaa viikossa ja viikko niin mulla ei ikinä kipeydä enää vatsalihakset vaikka tekisin mitä. ja mä oon tosiaan nyt nouduttanut tuota jo 3-4 vuotta.

Viimeksi muokattu:

Can you?

Sillä kuten muutkin ovat jo huomauttaneet, ethän sinä itse tee mitään. Mallit ovat toisten tekemiä, taide on muila pöllittyä, animaatiotkin ovat laitteen automatisoimia. Eli ainoa asia, mitä sinä itse tuot mukaan on se, että painat nappia. Jokainen video on vaan toisinto muista jutuista vailla edes vähäisintäkään omaperäistä kosketusta.

AI:lle on myös näillä näkymin tulossa hyvää vauhtia loppu, kun Disney ja muut yritykset vievät midjourney ja muut firmat oikeuteen: https://www.bbc.com/news/articles/cg5vjqdm1ypo

Ylös Bottom