Ippenator
Well-Known Member
Ei mikään genre ole sitten nykyaikainen, koska kaiken pelaamisen perustana ovat ikivanhojen pelien aikoinaan pelimaailmaan tuomat tietyt lainalaisuudet.. Uusia JRPG-pelejä tulee joka tapauksessa jatkuvasti lisää, joten kyllä niille on tilausta, ja ne ovat siis ihan tätä päivää.jRPG ja RPG ovat ehkä vähän eri asia. Ja on ihmisiä, jotka pitävät JRPG pelejä liian pitkiä, joten siksi en ole itse koskenut siihen genreen. En voi sietää liian pitkiä pelejä nykyään. Ja nuo mainitsevasi pelit eivät ole nykyaikaisia, paitsi Final Fantasy joka on Open World peli.
Itse pidän erityisesti pitkistä peleistä. Toki sellaiset maistuvat vain, jos niissä on paljon hyvää sisältöä. Itse valitsen avoimen maailman peleissä joka tapauksessa sen, mitä haluan sieltä tehdä. Eli skippaan kaiken mikä ei kiinnosta. Niin pelaten oikeastaan mikään avoimen maailman peli ei ole tuntunut tylsältä tai ähkyä aiheuttavalta.
Minulle ei peleissä ole nopeasti loppuun pääseminen tärkeää, vaan se, paljonko elämyksiä peli saa aikaan siinä matkan varrella, ja kuinka kiinnostava pelimaailma ja pelimekaniikat ovat. Yhtenäiset ja kovin ohjatusti etenevät tarinat kiinnostavat minua vain toissijaisesti. Ennemmin luon omaa tarinaani pelimaailmassa omaan tahtiin ja omiin suuntiin, erilaisista pelin kehittäjien tekemistä tarinan osista toisiin siirtyen.
Muuten, vain se viimeisin Final Fantasy seiskan remaken toinen osa, eli Rebirth, on itse asiassa avoimen maailman peli. Muutoinhan kaikki uudemmatkin Final Fantasyt ovat aikalailla putkessa eteneviä.
Viimeksi muokattu: