Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko se nyt Elara, vai Elora, kuten noissa thumbnaileissa?
No se nyt voi vähän vaihdella, samaan tapaan kuin hahmon vaatteet, silmien väri, kasvojenpiirteet, mittasuhteet ja muut pienet yksityiskohdat kohtausten välillä. Jos omaa korkean AI IQ:n, ymmärtää, että tuollaiset pienet yksityiskohdat eivät haittaa menoa millään lailla ja turha niihin on takertua.
 
Eli... Lopetat Capcutin käytön koska se varastaa käyttäjänsä teoksia? Ottaa siis jonkun toisen tuotoksia omaan käyttöönsä, vai? Ja se on mielestäsi ikävä asia ja koet ettei ole ok että tekevät sitä? Jännä, ihan kuin täällä olisi kritisoitu jotain vastaavaa aika paljon aiemmin.
En muista olenko ikinä nähnyt näin pahaa omaan jalkaan puraisua. "Mä saan varastaa, mutta minulta ei saa varastaa".
Olet aika usein mennyt näissä sen selityksen taakse että kyse on testeistä tai nopeasta vetäisystä, sivuprojektista tai jostain, joten odotan mielenkiinnolla mitä ne kunnolliset tuotokset lopulta on.
Täällä odotellaan niin ikään edelleen jotain muuta kuin muutaman sekunnin "sivuprojekteja". Edes yksi näistä heitellyistä ideoista, kun menisi tuotantoon asti. Vaikkapa nyt alkuun 5 minuutin video kunnon juonella ja täydellä yrityksellä.

joo tässä taas tulee se ongelma että vertaat taas oikeisiin peleihin, ei AI:ta verrata oikeisiin asioihin, tai ainakaan myö Createrit ei verrata, verrataan tosiaan ennemmin muiden tuotoksiin, koska AI Creatorin ei tarvitse olla lähellä realismia ollakseen menestyvä AI Artist vaan hyvä idea ja laadukas toteutus riittää, otetaan vaikka esimerkkinä se suomalaisen tekemä AI star wars musical joka on kerännyt 6,5 miljoonaa viewsejä, joka on varmaan aikalailla enemmän viewsejä kun yhdenkään suomalaisen oikean content creatorin video, aiemmin jo mainitsin niin ongelma tulee siinä että sä et voi vahingoittaa ketään AI:n avulla fyysisesti. joten taistelut on hyvin Sparrimaisia siihen kun saadaan Vace model jolla voi ottaa suorat refenssit video to video tyyliin.
Ongelma on siinä, että videon katsoja voi hyvinkin odottaa parempaa lopputulosta. Ei sillä ole mitään väliä mitä "AI creatorit" asiasta ajattelee, jos katsojasta se näyttää paskalta. Vertailua tapahtuu ihan väkisin, jos otat hahmot suoraan tunnetusta videopelistä, elokuvasta tai mistä tahansa alkuperäisestä tuotteesta, jonka katsoja on aikaisemmin nähnyt. Jos Mortal Kombat hahmo näyttää pelissä hyvältä, mutta AI:n tekemänä paskalta, niin silloinhan se näyttää paskalta. Ei siinä auta mikään "mutta kun ei me tehdä vertailua".
joo jos tosiaan olisin itse niihin tarpeeksi tyytyväinen laittaisin ne publicille puolelle, nää kaikki mun testit on ku laittaisi rahaa pankkiin, kehityn kokoajan ja opin kokoajan uusia juttuja, ja mikä opin kokoajan miten AI käyttäytyy eri tilanteissa, ja miten niitä clippejä pystyy manipuloimaan vaikkapa käden sijainnilla yms. se että mä opin Elaralle tekemään tuon Fire bendingin promteilla niin mä saan oikeastaan kenet vaan tekemään saman tepun, eli opin sen koko tekniikan siinä, siinä mortal kombat pätkässä taas opin sen että jos alan tekemään samaa 3D hahmoille kuten vaikka disney hahmoille niin se on huomattavasti vielä vaikeampaa.
Välillä sanot että olet Suomen paras AI content creator ja nyt sitten taas vasta opit ja et ole vielä tyytyväinen. Edelleen pidän hienona, että olet niin innostunut tästä asiasta, mutta kyllä nämä sinun jutut on välillä aika lennokkaita. :)
 
Viimeksi muokattu:
joo vähä arvelinki et kun linkkaan videon et joku kääntää sen niin mutta on siinä paljon muutakin. tossa videolla selvii aika hyvin ne syyt
Katsoin jopa tuon videon kokonaisuudessaan vaikka en yleensä näitä tämmöisiä katselekaan. Tiivistettynä käyttöehdot ottaa kaikki oikeudet tuotoksistasi, käyttäjänimestäsi, profiilikuvastasi, persoonastasi (eli voi vaikka käyttää sinua tekoälyvideoissa) sekä voi jakaa henkilökohtaisia tietojasi kolmansille osapuolille. Muut ovatkin täysin samaa mitä nämä tekoälyjuttusi muutenkin jo tekee, mutta tämä viimeinen on sama mitä monet nettisivut esim. somet tekee.

Kyllähän tämä ironia tässä on aika herkullista. Sinä saat tehdä mitä vaan millä vaan, mutta voi voi kun firma yrittää tehdä sinulle samaa. Kannattaisi vähän harrastaa introspektiota jos et koe siinä olevan mitään väärää että sinulla on jotain etuoikeuksia, joita et ole valmis muille osapuolille suomaan.
 
En muista olenko ikinä nähnyt näin pahaa omaan jalkaan puraisua. "Mä saan varastaa, mutta minulta ei saa varastaa".
Repesin aivan jumalattomasti tälle ku luin alkuperäisen viestin :D Jumalauta mikä puuppa.

Tossa Elara klipissä, sanot että hän on enemmän perinteinen velho joka oppii vaikka kirjoista ja kääröistä. Tossa klipissä sitten taas Elara tuntuu enemmän olevan joku elementalisti joka melkein kuin jedi-tyyliin manipuloi "voimaa" tai elementtejä. DnD velhot ei taida ihan noin tehdä, sorcererit ehkä joo. Sorcerer ei sitte taas opi kirjoista tai kääröistä vaan saa voimansa muualta. No mut joo Elara voinee olla sitte mitä vaan :D Sori nillitystä!

Mut hyvä että on projekti löytynyt, aika geneerinen tuntuu olevan et ei paljoa omaa lopulta, mut alko sekin.
 
juuno mulla on tosiaan hyvin suurella todennäköisyydellä se ADHD niin se vaikuttaa myös noihin omiin juttuihin aika paljon et luovuutta ois vaikka mihin mutta sitten aloittaa aina uusia projekteja, et tosi vaikea tehdä vain yhtä juttua, osittain se myös varmaan vaikuttaa siihen suhtaudun niihin tekijänoikeuksiin et ADHD ihmisille jos vaan joku asia ei kiinnosta niin toisen on tosi vaikea saada siitä kiinnostumaan vaikka kuinka yrittäisi perustella, sama on vaikka suomen politiiikka ei mua oikeastaan kiinnosta suomen asiat pätkän vertaa vaikka vaikuttaisikin itseeni, se vaan tosiaan kun on se moodi että kiinnostaa vaan tietyt asiat.

Tekoäly puolella mua taas kiinnostaa ihan kaikki mahdollinen kattelen Tekoäly podcasteja, testailen Eri LLM alustoja, generoin videoita kuvia, ääniä, testailen pelinteko alustoja yms. esim nyt kun GPT 5 on ollut kovassa huudossa sä voit tosiaan tehdä täysmittasia indie pelejä ilman että sulla on minkäänlaista kokemusta pelien koodaamisesta, (itsellä tosin löytyy sitä pelien kodaamis kokemusta ainakin perusteiden verran), vaikka olinkin meidän pelipuolella toinen graafikoista, et hurjaks menee touhut katselin eilen kun Quin69 leikki sillä ja loi oman vampire survivor pelin aivan tyhjästä, et saa nähdä että joutuuko sitä sitäkin testailemaan.

toisekseen tämä julkaistiin tänään. eli voi luoda oman interaktiivisen pelialustan pelkästään promtilla, täytynee kohta laittaa softa testiin.


tossa teille streami siinä missä mennään AI puolella et kuka vaan voi luoda pelin tyhjästä, jos vaan hallitsee promtaamisen, GPT 5 on aika gamechanger softa, se tekee myös ohjelmat ja kaikki promtien avulla, ja miettikää että tuosta vaan mennään kokoajan ylöspäin.



ja tosiaan se kun luon kokoajan kaikenlaista niin opin myös promttaamaan kokoajan paremmin ja paremmin, ja opin ymmärtämään generatiivisen AI:n eri käyttäytymismallleja. ja se on tosiaan on juuri kun laittaisi rahaa pankkiin. kiitos näiden softien kehityksen, ja tietenkin opin mahdollisimman monta LLM:ta ja Generaativisen AI:n softaa siinä samalla, ja kyllä melkein väitän että jos jatkan joka päivä tätä että promtailen ja generoin 8-10 tuntia päivässä kaikenlaista niin kyllä sitä varmaan suomen parhaistoa tullaan olemaan. en tosiaan ole pelannut mitään kuukauteen, vaan treenannut, ottanut aurinkoa ja generoinut kaikenlaista. generoin tosiaan 400-500 clippin päivässä, mut teen paljon testi generointeja että otan vaikka jostain sarjasta screencapin ja testailen että mitä kaikkea voin sille tehdä.

Generatiivinen AI on itselleni vähän kun teknologia puolen taikuutta, että olet maagi joka luo kaikenlaista, sen takia myöskään Elaralla ei ole hirveästi rajoitteita.

et mun visio on se että videoeditonti, ohjelmointi ja pelipuolella, se että 2-4 vuoden päästä sun ei tarvitse osata mitään muuta kun hallita promtaus, AI agenttien tekeminen (promtien avulla) ja generatiivinen ai käyttö niin You Win. ja samaa on tosiaan sanonut aika moni AI teknologia puolen asiantuntija noissa podcasteissa, muutama ohjelma myöskin tekee jo sen video editoinninkin sulle AI:n avulla, ja sekin yleistyy kokoajan
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin kyllä sivuutat kaiken mitä muut sanoo ja sit jatkuu taas se "minä minä minä minä" teksti. Hohhoh.

voin mä tohon capcutin hommaan sen verran vastata, mikä on itselläni se suurin syy olla käyttämättä softaa että sä voi joutua ilman videon julkaisuakin copyrighttauksen uhriksi capcutin ja seedancen toimesta, koska heillä on myös oma videogenerointi malli seedance jossa on käytetty treenaukseen, ihmisten editoituja videoita, joten jos seedance haastetaan oikeuteen ja siellä on sinun omaan käyttöösi tehty video yhtenä todisteena sinun generoinnin takia niin sinua voidaan syyttää siitä , joten se on tarpeeksi olla käyttämättä kyseistä softaa.

otetaan esimerkki että vaikka xenoblade 4:ssa on täysin uudet hahmot, ja haluaisit alkaa video generoimaan niistä videoita ihan vain omia projekteja varten, tai vaikka testiclippejä, että tarkoitus ei ole koskaan julkaista niitä missään, niin jos nintendo haastaa seedancen oikeuteen hahmojen käytöstä, niin seedance/capcut voi haastaa sen jälkeen sinut sen jälkeen oikeuteen.

ja sitten tosiaan lisäyksenä että mä tiedän että monella on myös mukana ne henkilökohtaiset antipatiat mä teen oikeasti ihan hyviä AI clippejä, oon ystävystynyt aika hyvin tuon meidän Korean mentorin kanssa, esim juuri se mortal kombat clippi se on oikeasti aika hyvä clippi ai puolen taisteluista ja käytinkin siihen aikaan aika paljon, ja sain myös arvostetusta tuolla meidän AI discordista siitä. että unohtakaa ne antapiat eli lopettakaa vaikka vasta kommenttien tykkäysnappulan paineleminen niin sitten mä voisin ottaa ne myös rakentavasti. et kyllä mä luen mitä ihmiset kirjoittaa mutta jos nään siinä tykkäysnappulan väärinkäyttöä niin sit mä oon vähä "noniin taas mennään", ja osa kommenteista on suorastaan provokatiivisia, et niihin mä en viitsi hirveesti vastailla. mä siis tunnistan provon ja mä en mene niihin enää.

mä voin suoraan sanoa että suurinosa tuolla meidän AI discordin puolela tekee just niitä tanssivia seksistisiä naisia, ei kaikki mutta varmaan puolet ainakin.

Robotit on se uusin innovaatio, et suurinosa tekee nyt näitä seksistisiä flirttailevia robotteja, koska ne toimii



 
Viimeksi muokattu:
Eli... sillä sun AI generoimalla tauhkalla on sittenkin tekijänoikeudellisia seuraamuksia, jännä juttu.

#peukkuarmeija kommentti, selitin aika hyvin mitä tarkoitin, että jos generoit omaan käyttöön, niin voi siitäkin joutua haastetuksi, esim jos midjourney häviää casensa niin ei se ala sen jälkeen haastamaan käyttäjiä oikeuteen, samaa ei voi sanoa Seedancesta ja capcutista jos joskus sellainen scenaario kävisi.
 
Viimeksi muokattu:
joo vähä arvelinki et kun linkkaan videon et joku kääntää sen niin mutta on siinä paljon muutakin. tossa videolla selvii aika hyvin ne syyt
Eli se oikea syy onkin se, että saattaisit joutua ongelmiin koska käytät muiden materiaalia? Yhä siis ongelma on se, että käytät muiden materiaalia mutta sen "varastamisen" pelon sijasta/lisäksi pelkäät että joutuisit siitä myös ongelmiin/vastuuseen.

joo tässä taas tulee se ongelma että vertaat taas oikeisiin peleihin, ei AI:ta verrata oikeisiin asioihin, tai ainakaan myö Createrit ei verrata, verrataan tosiaan ennemmin muiden tuotoksiin, koska AI Creatorin ei tarvitse olla lähellä realismia ollakseen menestyvä AI Artist vaan hyvä idea ja laadukas toteutus riittää, otetaan vaikka esimerkkinä se suomalaisen tekemä AI star wars musical joka on kerännyt 6,5 miljoonaa viewsejä, joka on varmaan aikalailla enemmän viewsejä kun yhdenkään suomalaisen oikean content creatorin video, aiemmin jo mainitsin niin ongelma tulee siinä että sä et voi vahingoittaa ketään AI:n avulla fyysisesti. joten taistelut on hyvin Sparrimaisia siihen kun saadaan Vace model jolla voi ottaa suorat refenssit video to video tyyliin.
Eli AI on siis jonkinlainen kultti, jonka sisällä homma toimii omilla säännöillään eikä sitä voi, saa tai kannata verrata ympäröivään maailmaan?

Se on satavarma asia että siinä kohtaa kun homma kehittyy kunnolla niin te AI-velhot olette ensimmäisenä kehumassa miten olette parempia kuin oikeat artistit. Sitten saa, ellei jopa pitää vertailla, miten mahtavia ja osaavia olette. Samalla tämä alleviivaa myös paljolti sitä että kaikki AI-tekijät on lopulta yhtä hyviä kuin käyttämänsä AI-työkalut. Ei siis tarvitse ihmetellä miksei AI-hommia välttämättä joka puolella arvosteta yhtä paljon kuin kultin sisällä.

joo jos tosiaan olisin itse niihin tarpeeksi tyytyväinen laittaisin ne publicille puolelle, nää kaikki mun testit on ku laittaisi rahaa pankkiin, kehityn kokoajan ja opin kokoajan uusia juttuja, ja mikä opin kokoajan miten AI käyttäytyy eri tilanteissa, ja miten niitä clippejä pystyy manipuloimaan vaikkapa käden sijainnilla yms. se että mä opin Elaralle tekemään tuon Fire bendingin promteilla niin mä saan oikeastaan kenet vaan tekemään saman tepun, eli opin sen koko tekniikan siinä, siinä mortal kombat pätkässä taas opin sen että jos alan tekemään samaa 3D hahmoille kuten vaikka disney hahmoille niin se on huomattavasti vielä vaikeampaa.
Totta kai tekemällä oppii mutta edelleen sinä puhut muuta mitä näytät. Kehut juttujasi ja sitten kun porukka sanoo ettei ne ole kummoisia niin ne onkin testejä ja mitä lie, eikä niitä varsinkaan saa verrata mihinkään parempaan.

Täytyy myös sanoa että joku promptien tekeminen ei oikeasti ole kummoinen taito. Periaatteessa riittää että osaat kuvailla asioita tarpeeksi hyvin tekoälylle. Plus tietysti se, että tiedät mitä tarvitset että saat sellaisen kuvan/videon, jota materiaalisia kaipaa. Testiesi perusteella sinulla on nimenomaan paljon kehittymistä nimenomaan siinä että tietäisit mistä (millaisista kohtauksista) hyvä video koostuu.

Mitä tulee Elaraan noin muuten niin se on tosiaan Forgotten Realms ja D&D tyylinen Wizard joka voi opiskella spellit vaikka suoraan scrolleista, eli ei ole sellaista magiaa mitä hän ei voi opiskella. Eli hän on sellainen Wizardi millaista itsekkin pelailen näissä CRPG peleissä.
Tässä kohtaa ihmettelen että miksi hänen nimessään sitten mainitaan nimenomaan vedentaittaminen mutta ilmeisesti sinulle on kaikki vain niin mahdollista että "Keijo the flying human" opiskeleekin kovasti sukeltamista tarinoissaan.

juuno mulla on tosiaan hyvin suurella todennäköisyydellä se ADHD niin se vaikuttaa myös noihin omiin juttuihin aika paljon et luovuutta ois vaikka mihin mutta sitten aloittaa aina uusia projekteja, et tosi vaikea tehdä vain yhtä juttua, osittain se myös varmaan vaikuttaa siihen suhtaudun niihin tekijänoikeuksiin et ADHD ihmisille jos vaan joku asia ei kiinnosta niin toisen on tosi vaikea saada siitä kiinnostumaan vaikka kuinka yrittäisi perustella, sama on vaikka suomen politiiikka ei mua oikeastaan kiinnosta suomen asiat pätkän vertaa vaikka vaikuttaisikin itseeni, se vaan tosiaan kun on se moodi että kiinnostaa vaan tietyt asiat.
Ai että tekijänoikeuksiin voi suhtautua olankohautuksella koska ADHD? Missä menee raja? Voitko myös varastella kaupasta koska ADHD?

Sanoisin että aika ikävällä tavalla lokaat ADHD-ihmiset tuollaisella höpötyksellä. ADHD ei estä ihmistä ymmärtämästä moraalia ja lakeja.

ja tosiaan se kun luon kokoajan kaikenlaista niin opin myös promttaamaan kokoajan paremmin ja paremmin, ja opin ymmärtämään generatiivisen AI:n eri käyttäytymismallleja. ja se on tosiaan on juuri kun laittaisi rahaa pankkiin. kiitos näiden softien kehityksen, ja tietenkin opin mahdollisimman monta LLM:ta ja Generaativisen AI:n softaa siinä samalla, ja kyllä melkein väitän että jos jatkan joka päivä tätä että promtailen ja generoin 8-10 tuntia päivässä kaikenlaista niin kyllä sitä varmaan suomen parhaistoa tullaan olemaan.
Mitä muuta oppimista AI:ssa edes on kuin promptaaminen? Selvästi haluat kertoa näistä asioista niin selitäpä se meille maallikoille. Se että opit tekoälyn logiikan on sekin vain promptaamista. Sinä siis edelleen vain pyydät tekoälyltä asioita etkä mielestäni itse tee siinä erityisemmin mitään. Mikäli koet toisin, niin kuulisin mieluusti että mitä muuta hommaa tuossa sitten on. Seurausten välttely?

Generatiivinen AI on itselleni vähän kun teknologia puolen taikuutta, että olet maagi joka luo kaikenlaista, sen takia myöskään Elaralla ei ole hirveästi rajoitteita.
Ennemminkin olet tyyppi, joka pyytää maagia taikomaan asioita. Kaiken lisäksi maagi eikä tämän ohjeistaja kumpikaan oikein kunnolla tiedä mitä taioista lopulta tulee.

et mun visio on se että videoeditonti, ohjelmointi ja pelipuolella, se että 2-4 vuoden päästä sun ei tarvitse osata mitään muuta kun hallita promtaus, AI agenttien tekeminen (promtien avulla) ja generatiivinen ai käyttö niin You Win. ja samaa on tosiaan sanonut aika moni AI teknologia puolen asiantuntija noissa podcasteissa, muutama ohjelma myöskin tekee jo sen video editoinninkin sulle AI:n avulla, ja sekin yleistyy kokoajan
Ymmärrän kertomiesi terveysongelmien osalta miksi toivot tätä mutta tuo toivomus on silti hyvin itsekäs ja objektiivisemmin ajatellen tuo on aika kyseenalainen juttu.

Toisaalta jos ihmisille kelpaa AI-tauhka, niin mikäpä siinä. Vähän veikkaan että porukka kyllästyy noihin jossain kohtaa ja tarve oikeille tekijöille kasvaa. Toki parhaat AI:n hyödyntäjät jää nekin porskuttamaan mutta en jaksa uskoa että pelkillä käskyillä kaikista voisi tulla sellaisia ohjaajia, joiden tuotoksille riittää katsojia.

Nyt tämä homma on siinä "honeymoon"-vaiheessa mutta tuskin tässä kauaa menee kun tulee romahdus. Nytkin monet on jo aika väsyneitä tekoälyskeidaan joka paikassa.

voin mä tohon capcutin hommaan sen verran vastata, mikä on itselläni se suurin syy olla käyttämättä softaa että sä voi joutua ilman videon julkaisuakin copyrighttauksen uhriksi capcutin ja seedancen toimesta, koska heillä on myös oma videogenerointi malli seedance jossa on käytetty treenaukseen, ihmisten editoituja videoita, joten jos seedance haastetaan oikeuteen ja siellä on sinun omaan käyttöösi tehty video yhtenä todisteena sinun generoinnin takia niin sinua voidaan syyttää siitä , joten se on tarpeeksi olla käyttämättä kyseistä softaa.
Eli ongelma yhä on se että käyttäisi muiden materiaalia ja joutuisi siksi ongelmiin.

otetaan esimerkki että vaikka xenoblade 4:ssa on täysin uudet hahmot, ja haluaisit alkaa video generoimaan niistä videoita ihan vain omia projekteja varten, tai vaikka testiclippejä, että tarkoitus ei ole koskaan julkaista niitä missään, niin jos nintendo haastaa seedancen oikeuteen hahmojen käytöstä, niin seedance/capcut voi haastaa sen jälkeen sinut sen jälkeen oikeuteen.
Tämä teksti on melko huvittava kun miettii että sen kirjoitti tyyppi, joka juuri kehui miten teki MK-videon ja aikoo tehdä kokonaisen kanavan FF-hahmojen videoille. Omaan käyttöön, juu juu.

ja sitten tosiaan lisäyksenä että mä tiedän että monella on myös mukana ne henkilökohtaiset antipatiat mä teen oikeasti ihan hyviä AI clippejä, oon ystävystynyt aika hyvin tuon meidän Korean mentorin kanssa, esim juuri se mortal kombat clippi se on oikeasti aika hyvä clippi ai puolen taisteluista ja käytinkin siihen aikaan aika paljon, ja sain myös arvostetusta tuolla meidän AI discordista siitä. että unohtakaa ne antapiat eli lopettakaa vaikka vasta kommenttien tykkäysnappulan paineleminen niin sitten mä voisin ottaa ne myös rakentavasti. et kyllä mä luen mitä ihmiset kirjoittaa mutta jos nään siinä tykkäysnappulan väärinkäyttöä niin sit mä oon vähä "noniin taas mennään", ja osa kommenteista on suorastaan provokatiivisia, et niihin mä en viitsi hirveesti vastailla. mä siis tunnistan provon ja mä en mene niihin enää.
Ei ole henkilökohtaista eikä antipatiaa vaan asioita kommentoin. Koen muutenkin että me ollaan aika asiallisia sinua kohtaan, varsinkin kun ottaa huomioon asenteesi ja omat vastauksesi.

"Ihan hyvä AI-clippi"? Ok, voi kai sen noin sanoa mutta muistelen että olisit vähän eri sanoilla sitä ja tekemisiäsi aiemmin kuvaillut. Tosin ei se minun mielestäni ole edes "ihan hyvä" vaan aika karmea. Kyseenalaistan kyllä samalla tuon Discord-porukan jos tuo on kerännyt siellä kehuja. Ellei sitten ole haluttu olla ystävällisiä ja olla kertomatta rehellistä mielipidettään.

Mutta siis meidänkö pitäisi olla reagoimatta viesteihin mielemme mukaan? Konsolifinin vakioväittelijänä voin sanoa ettei asiansa takana seisovan tarvitse välittää mistään tykkäyksistä vaan voi selittää sen asiansa jos on selittämistä. Eikä se, että tykätään kommentista, josta ollaan vaikka samaa mieltä, tarkoita että se olisi suora hyökkäys sinua vastaan.

mä voin suoraan sanoa että suurinosa tuolla meidän AI discordin puolela tekee just niitä tanssivia seksistisiä naisia, ei kaikki mutta varmaan puolet ainakin.

Robotit on se uusin innovaatio, et suurinosa tekee nyt näitä seksistisiä flirttailevia robotteja, koska ne toimii
Robotit on innovaatio? Ja seksistiset sellaiset? Miten minusta tuntuu että tuota on netissä varmasti ollut aina. :D Mikä rule se nyt olikaan.

#peukkuarmeija kommentti, selitin aika hyvin mitä tarkoitin, että jos generoit omaan käyttöön, niin voi siitäkin joutua haastetuksi, esim jos midjourney häviää casensa niin ei se ala sen jälkeen haastamaan käyttäjiä oikeuteen, samaa ei voi sanoa Seedancesta ja capcutista jos joskus sellainen scenaario kävisi.
Loppuuko ne argumentit jos pitää alkaa kehittämään jotain foliohattuilua armeijoista? Ei tässä ole mitään porukkaa sinua vastaan kerätty vaan ihmiset nyt vain on enemmän eri mieltä kanssasi. Ei se ole sen kummempaa. Sinä voit seistä juttusi takana ja selittää jos on jotain selittämistä.
 
#peukkuarmeija kommentti, selitin aika hyvin mitä tarkoitin, että jos generoit omaan käyttöön, niin voi siitäkin joutua haastetuksi, esim jos midjourney häviää casensa niin ei se ala sen jälkeen haastamaan käyttäjiä oikeuteen, samaa ei voi sanoa Seedancesta ja capcutista jos joskus sellainen scenaario kävisi.
Eikö tästä nyt selviä niinkin helpolla, että älä generoi tekijänoikeudellista materiaalia edes omaan käyttöön.

Voithan edelleen generoida vaikka geneerisiä nättejä naisia tai vaikka robotteja tai vaikka hienoja maisemakuvia tai vilkkaita kaupunginkatuja tai planeettoja tai avaruusaluksia tai ihan mitä vaan mitä ei ole suoraan otettu jonkun muun tekemästä tuotteesta.

Tee jotain omaperäistä ja kiinnostaa sisältöä. Laita pidempiä kuin muutaman sekunnin klippejä jakoon missä on jotain ihan kunnon juonta tai muuta ideaa. Saat varmasti myös täällä hieman erilaista palautetta kuin laittamalla Mortal Kombat hahmot tönkösti taistelemaan keskenään.
 
ihan rakkaudesta lajiin mä generoin juttuja, esim olen pitkään toivonut että FF7:sta tai Final Fantasy 9:stä tulisi animet no nyt mä voin tehdä ite sellaiset, Elara projekti taas on sitten sellainen animaatiosarja mitä olen toivonut joten sitäkin aion jatkaa, testaan Davinci Resolvea ja hyvin suurella todennäköisyydellä ostan sen. et se on sitten viikonlopun homma opetella käyttää sitä,

yks mikä mua myös boostaa tuohon FF:n suuntaan fanituksen lisäksi on se että Square Enix on itsekkin erittäin suuri ja agressiivinen generatiivisen AI:n Fani/käyttäjä ja pitää sitä isona mahdollisuutena tulevaisuudessa, ja on jo monessa projekteissan käyttänyt Generatiivista AI:ta,

viime vuoden artikkeli


Summary Overview​

PhaseApproach to Generative AI
Early 2024Aggressive integration across content creation
Foamstars releaseExperimental use leads to backlash
Mid-2025Cautious, internally reviewed use in creative fields
Internal toolsPractical AI utility like “Hisui-chan” support for developers
Industry critiquePotential failure to pivot to AI-driven network models


Vastaus Shamaniacille, sori en osaa lainausta siirtää kesken viestin joten se nyt jää ilman lainausta.

Generatiivisen AI käyttö eri peleissä lisääntyy kokoajan tänä vuonnakin on muutamassa isossa hitti peleissä käytety generativiista AI.ta, joten juu generatiivisen AI:n hallitseminen ei todellakaan ole mikään ohi menevä kupla vaan se on iso voimavara. eli pysyn siinä kannassani, missä sanoin että 2-4 vuoden sisään generatiivisen AI:n hallitseminen yksi parhaimpia taitoja, sen promtauksen lisäksi, ja tietenkin sun pitää hallita myös generatiivinen AI että sä näät mitä ne sun promtit tuottaa, ja mitä ohjelmisto ja kuva modeli sopii tiettyihin asioihin parhaiten, eli et sä voi olla hyvä promttaa jos sä et nää mitä sä tuotat, sekun promttaa ja generoi jatkuvasti niin siinä oppii väkisinkin hyväks promttaajaks ja oppii tietämään ja tunnistamaan että mitä modeleita kannattaa käyttää mihinkin tarkoitukseen, ja promttaamisella tarkoitan sitä että promttaa LLM:n kuten Chat GPT:n, Deepseekin, ollaman yms kanssa, ei mitään itse promttaamista koska se on aivan liian hidasta.


niinjoo ja siihen mortal kombat pätkään vielä että sen promttaaminen oli erittäin hyvä projekti jatkoa ajattelen kun modelit tuosta kehittyy. ja opin siinä tosi paljon eri asioita muutenkin. ja jos joku julkaisee Fightning Lora modelin niin mulla kun on kuvat ja promtit valmiina niin sillon ne myös taistelee oikeasti. ja en tiedä oonko tästä maininnut mutta tuo softa jota käytän toimii niin että jokainen kuva ja video on workflow että jos mä vaan raahaan sen kuvan tai videon millä oon aiemmin promtannu niin voin aina promtata sillä samalla kuvalla tai videolla uusiksi uusilla modeleilla. tuo on yksi suurin voima vara local puolen generoinneissa. ja tosiaan sä et voi generoida kun niitä 5 sekunnin clippejä nykyisillä modeleilla, että sille on syynsä miksi ne clipit on 5 sekunnin clippejä

tarkistin tuossa justiin että olen generoinut noin +4000 5 sekunnin pätkää tämän uuden mallin kanssa (1min 20sec per generointi) ja kyllä oon myös generoinut noita juttuja joita Dragonfly tuossa ehdotteli.


kukaan ei ole esim napissut tästä, sen sijaan peliä on ylistetty, eli tämän vuoden hitti peli Altersissa on käytetty hyödyksi generatiivista AI:ta

 
Viimeksi muokattu:
Kukaan ei ole esim napissut tästä, sen sijaan peliä on ylistetty, eli tämän vuoden hitti peli Altersissa on käytetty hyödyksi generatiivista AI:ta

Jos luit tuon artikkelin niin englanninkielisessä versiossa oli vain taustateksteihin käytetty tuota eli voi hyvin helposti mennä pelaajilta ohi. Studio myös myönsi että oli virhe jättää ne peliin eli kyllähän tuosta on yleisesti internetissä valitettu. Ihan tuossa artikkelissakin on päivitetty studion vastaus asiaan.
 
Jos luit tuon artikkelin niin englanninkielisessä versiossa oli vain taustateksteihin käytetty tuota eli voi hyvin helposti mennä pelaajilta ohi. Studio myös myönsi että oli virhe jättää ne peliin eli kyllähän tuosta on yleisesti internetissä valitettu. Ihan tuossa artikkelissakin on päivitetty studion vastaus asiaan.
On myös aika iso ero käyttää tekoälyä taustateksteihin ja käännöksiin, kuin vaikka nyt sitten generoida kokonaisia hahmoja, ääninäyttelyä tai muuta vastaavaa. Tekoäly voi nimenomaan olla hyvä aikaa säästävä renki vähemmän luovuutta vaativissa jutuissa, mutta sen ei pitäisi missään nimessä olla isäntä.
 
Viimeksi muokattu:
AI tauhka alkaa todenteolla peleihinkin valumaan, PSN storesta löytyy Titanic Escape Simulator jonka traileri on tehty generatiivisella AI:lla ja sen huomaa :D

https://store.playstation.com/fi-fi/concept/10015183

En tiedä näkyykö traikku selaimella mutta pleikkarilla olevat voi storesta hakee Titanic Simulator ja eikun virheitä bongaamaan. Voin lyödä vetoa että toi peli ei tule olemaan julkaisussa tuollainen, jos sitä edes koskaan julkaistaan.
 
AI tauhka alkaa todenteolla peleihinkin valumaan, PSN storesta löytyy Titanic Escape Simulator jonka traileri on tehty generatiivisella AI:lla ja sen huomaa :D

https://store.playstation.com/fi-fi/concept/10015183

En tiedä näkyykö traikku selaimella mutta pleikkarilla olevat voi storesta hakee Titanic Simulator ja eikun virheitä bongaamaan. Voin lyödä vetoa että toi peli ei tule olemaan julkaisussa tuollainen, jos sitä edes koskaan julkaistaan.
On kyllä "hienon" näköisiä nuo "pelaamis"kohdat :D
 
yks mikä mua myös boostaa tuohon FF:n suuntaan fanituksen lisäksi on se että Square Enix on itsekkin erittäin suuri ja agressiivinen generatiivisen AI:n Fani/käyttäjä ja pitää sitä isona mahdollisuutena tulevaisuudessa, ja on jo monessa projekteissan käyttänyt Generatiivista AI:ta,

viime vuoden artikkeli

En tiedä luetko sä ollenkaan näitä linkkaamiasia juttuja, mutta tuossa sanotaan ihan päinvaistaisesti. Eli ekan uhittelun jälkeen Square on hattu kourassa pyytänyt anteeksi AI:n käyttöä ja tulevaisuudessa korkeintaan käyttää sitä ei-taiteellisten töiden linearisointiin.

Tämä johtuu siitä, että jopa Square Enix tajusi, ettei AI-sontaa voi suojata tekijänoikeuksilla. Se jättää myös töihin sellaisen mädän leiman, että asiakkaat kaikkoavat. Tämä tulee jatkumaan entisestään kun oikeusjutut näiden ympärillä vaan käyvät kovemmaksi.
 
Ylös Bottom