Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
No se nyt voi vähän vaihdella, samaan tapaan kuin hahmon vaatteet, silmien väri, kasvojenpiirteet, mittasuhteet ja muut pienet yksityiskohdat kohtausten välillä. Jos omaa korkean AI IQ:n, ymmärtää, että tuollaiset pienet yksityiskohdat eivät haittaa menoa millään lailla ja turha niihin on takertua.Onko se nyt Elara, vai Elora, kuten noissa thumbnaileissa?
En muista olenko ikinä nähnyt näin pahaa omaan jalkaan puraisua. "Mä saan varastaa, mutta minulta ei saa varastaa".Eli... Lopetat Capcutin käytön koska se varastaa käyttäjänsä teoksia? Ottaa siis jonkun toisen tuotoksia omaan käyttöönsä, vai? Ja se on mielestäsi ikävä asia ja koet ettei ole ok että tekevät sitä? Jännä, ihan kuin täällä olisi kritisoitu jotain vastaavaa aika paljon aiemmin.
Täällä odotellaan niin ikään edelleen jotain muuta kuin muutaman sekunnin "sivuprojekteja". Edes yksi näistä heitellyistä ideoista, kun menisi tuotantoon asti. Vaikkapa nyt alkuun 5 minuutin video kunnon juonella ja täydellä yrityksellä.Olet aika usein mennyt näissä sen selityksen taakse että kyse on testeistä tai nopeasta vetäisystä, sivuprojektista tai jostain, joten odotan mielenkiinnolla mitä ne kunnolliset tuotokset lopulta on.
Ongelma on siinä, että videon katsoja voi hyvinkin odottaa parempaa lopputulosta. Ei sillä ole mitään väliä mitä "AI creatorit" asiasta ajattelee, jos katsojasta se näyttää paskalta. Vertailua tapahtuu ihan väkisin, jos otat hahmot suoraan tunnetusta videopelistä, elokuvasta tai mistä tahansa alkuperäisestä tuotteesta, jonka katsoja on aikaisemmin nähnyt. Jos Mortal Kombat hahmo näyttää pelissä hyvältä, mutta AI:n tekemänä paskalta, niin silloinhan se näyttää paskalta. Ei siinä auta mikään "mutta kun ei me tehdä vertailua".joo tässä taas tulee se ongelma että vertaat taas oikeisiin peleihin, ei AI:ta verrata oikeisiin asioihin, tai ainakaan myö Createrit ei verrata, verrataan tosiaan ennemmin muiden tuotoksiin, koska AI Creatorin ei tarvitse olla lähellä realismia ollakseen menestyvä AI Artist vaan hyvä idea ja laadukas toteutus riittää, otetaan vaikka esimerkkinä se suomalaisen tekemä AI star wars musical joka on kerännyt 6,5 miljoonaa viewsejä, joka on varmaan aikalailla enemmän viewsejä kun yhdenkään suomalaisen oikean content creatorin video, aiemmin jo mainitsin niin ongelma tulee siinä että sä et voi vahingoittaa ketään AI:n avulla fyysisesti. joten taistelut on hyvin Sparrimaisia siihen kun saadaan Vace model jolla voi ottaa suorat refenssit video to video tyyliin.
Välillä sanot että olet Suomen paras AI content creator ja nyt sitten taas vasta opit ja et ole vielä tyytyväinen. Edelleen pidän hienona, että olet niin innostunut tästä asiasta, mutta kyllä nämä sinun jutut on välillä aika lennokkaita.joo jos tosiaan olisin itse niihin tarpeeksi tyytyväinen laittaisin ne publicille puolelle, nää kaikki mun testit on ku laittaisi rahaa pankkiin, kehityn kokoajan ja opin kokoajan uusia juttuja, ja mikä opin kokoajan miten AI käyttäytyy eri tilanteissa, ja miten niitä clippejä pystyy manipuloimaan vaikkapa käden sijainnilla yms. se että mä opin Elaralle tekemään tuon Fire bendingin promteilla niin mä saan oikeastaan kenet vaan tekemään saman tepun, eli opin sen koko tekniikan siinä, siinä mortal kombat pätkässä taas opin sen että jos alan tekemään samaa 3D hahmoille kuten vaikka disney hahmoille niin se on huomattavasti vielä vaikeampaa.
Katsoin jopa tuon videon kokonaisuudessaan vaikka en yleensä näitä tämmöisiä katselekaan. Tiivistettynä käyttöehdot ottaa kaikki oikeudet tuotoksistasi, käyttäjänimestäsi, profiilikuvastasi, persoonastasi (eli voi vaikka käyttää sinua tekoälyvideoissa) sekä voi jakaa henkilökohtaisia tietojasi kolmansille osapuolille. Muut ovatkin täysin samaa mitä nämä tekoälyjuttusi muutenkin jo tekee, mutta tämä viimeinen on sama mitä monet nettisivut esim. somet tekee.joo vähä arvelinki et kun linkkaan videon et joku kääntää sen niin mutta on siinä paljon muutakin. tossa videolla selvii aika hyvin ne syyt
Repesin aivan jumalattomasti tälle ku luin alkuperäisen viestinEn muista olenko ikinä nähnyt näin pahaa omaan jalkaan puraisua. "Mä saan varastaa, mutta minulta ei saa varastaa".
Hyvin kyllä sivuutat kaiken mitä muut sanoo ja sit jatkuu taas se "minä minä minä minä" teksti. Hohhoh.
Eli... sillä sun AI generoimalla tauhkalla on sittenkin tekijänoikeudellisia seuraamuksia, jännä juttu.
Vähän kun tekoälyn kanssa keskustelisi...Hyvin kyllä sivuutat kaiken mitä muut sanoo ja sit jatkuu taas se "minä minä minä minä" teksti. Hohhoh.
Eli se oikea syy onkin se, että saattaisit joutua ongelmiin koska käytät muiden materiaalia? Yhä siis ongelma on se, että käytät muiden materiaalia mutta sen "varastamisen" pelon sijasta/lisäksi pelkäät että joutuisit siitä myös ongelmiin/vastuuseen.joo vähä arvelinki et kun linkkaan videon et joku kääntää sen niin mutta on siinä paljon muutakin. tossa videolla selvii aika hyvin ne syyt
Eli AI on siis jonkinlainen kultti, jonka sisällä homma toimii omilla säännöillään eikä sitä voi, saa tai kannata verrata ympäröivään maailmaan?joo tässä taas tulee se ongelma että vertaat taas oikeisiin peleihin, ei AI:ta verrata oikeisiin asioihin, tai ainakaan myö Createrit ei verrata, verrataan tosiaan ennemmin muiden tuotoksiin, koska AI Creatorin ei tarvitse olla lähellä realismia ollakseen menestyvä AI Artist vaan hyvä idea ja laadukas toteutus riittää, otetaan vaikka esimerkkinä se suomalaisen tekemä AI star wars musical joka on kerännyt 6,5 miljoonaa viewsejä, joka on varmaan aikalailla enemmän viewsejä kun yhdenkään suomalaisen oikean content creatorin video, aiemmin jo mainitsin niin ongelma tulee siinä että sä et voi vahingoittaa ketään AI:n avulla fyysisesti. joten taistelut on hyvin Sparrimaisia siihen kun saadaan Vace model jolla voi ottaa suorat refenssit video to video tyyliin.
Totta kai tekemällä oppii mutta edelleen sinä puhut muuta mitä näytät. Kehut juttujasi ja sitten kun porukka sanoo ettei ne ole kummoisia niin ne onkin testejä ja mitä lie, eikä niitä varsinkaan saa verrata mihinkään parempaan.joo jos tosiaan olisin itse niihin tarpeeksi tyytyväinen laittaisin ne publicille puolelle, nää kaikki mun testit on ku laittaisi rahaa pankkiin, kehityn kokoajan ja opin kokoajan uusia juttuja, ja mikä opin kokoajan miten AI käyttäytyy eri tilanteissa, ja miten niitä clippejä pystyy manipuloimaan vaikkapa käden sijainnilla yms. se että mä opin Elaralle tekemään tuon Fire bendingin promteilla niin mä saan oikeastaan kenet vaan tekemään saman tepun, eli opin sen koko tekniikan siinä, siinä mortal kombat pätkässä taas opin sen että jos alan tekemään samaa 3D hahmoille kuten vaikka disney hahmoille niin se on huomattavasti vielä vaikeampaa.
Tässä kohtaa ihmettelen että miksi hänen nimessään sitten mainitaan nimenomaan vedentaittaminen mutta ilmeisesti sinulle on kaikki vain niin mahdollista että "Keijo the flying human" opiskeleekin kovasti sukeltamista tarinoissaan.Mitä tulee Elaraan noin muuten niin se on tosiaan Forgotten Realms ja D&D tyylinen Wizard joka voi opiskella spellit vaikka suoraan scrolleista, eli ei ole sellaista magiaa mitä hän ei voi opiskella. Eli hän on sellainen Wizardi millaista itsekkin pelailen näissä CRPG peleissä.
Ai että tekijänoikeuksiin voi suhtautua olankohautuksella koska ADHD? Missä menee raja? Voitko myös varastella kaupasta koska ADHD?juuno mulla on tosiaan hyvin suurella todennäköisyydellä se ADHD niin se vaikuttaa myös noihin omiin juttuihin aika paljon et luovuutta ois vaikka mihin mutta sitten aloittaa aina uusia projekteja, et tosi vaikea tehdä vain yhtä juttua, osittain se myös varmaan vaikuttaa siihen suhtaudun niihin tekijänoikeuksiin et ADHD ihmisille jos vaan joku asia ei kiinnosta niin toisen on tosi vaikea saada siitä kiinnostumaan vaikka kuinka yrittäisi perustella, sama on vaikka suomen politiiikka ei mua oikeastaan kiinnosta suomen asiat pätkän vertaa vaikka vaikuttaisikin itseeni, se vaan tosiaan kun on se moodi että kiinnostaa vaan tietyt asiat.
Mitä muuta oppimista AI:ssa edes on kuin promptaaminen? Selvästi haluat kertoa näistä asioista niin selitäpä se meille maallikoille. Se että opit tekoälyn logiikan on sekin vain promptaamista. Sinä siis edelleen vain pyydät tekoälyltä asioita etkä mielestäni itse tee siinä erityisemmin mitään. Mikäli koet toisin, niin kuulisin mieluusti että mitä muuta hommaa tuossa sitten on. Seurausten välttely?ja tosiaan se kun luon kokoajan kaikenlaista niin opin myös promttaamaan kokoajan paremmin ja paremmin, ja opin ymmärtämään generatiivisen AI:n eri käyttäytymismallleja. ja se on tosiaan on juuri kun laittaisi rahaa pankkiin. kiitos näiden softien kehityksen, ja tietenkin opin mahdollisimman monta LLM:ta ja Generaativisen AI:n softaa siinä samalla, ja kyllä melkein väitän että jos jatkan joka päivä tätä että promtailen ja generoin 8-10 tuntia päivässä kaikenlaista niin kyllä sitä varmaan suomen parhaistoa tullaan olemaan.
Ennemminkin olet tyyppi, joka pyytää maagia taikomaan asioita. Kaiken lisäksi maagi eikä tämän ohjeistaja kumpikaan oikein kunnolla tiedä mitä taioista lopulta tulee.Generatiivinen AI on itselleni vähän kun teknologia puolen taikuutta, että olet maagi joka luo kaikenlaista, sen takia myöskään Elaralla ei ole hirveästi rajoitteita.
Ymmärrän kertomiesi terveysongelmien osalta miksi toivot tätä mutta tuo toivomus on silti hyvin itsekäs ja objektiivisemmin ajatellen tuo on aika kyseenalainen juttu.et mun visio on se että videoeditonti, ohjelmointi ja pelipuolella, se että 2-4 vuoden päästä sun ei tarvitse osata mitään muuta kun hallita promtaus, AI agenttien tekeminen (promtien avulla) ja generatiivinen ai käyttö niin You Win. ja samaa on tosiaan sanonut aika moni AI teknologia puolen asiantuntija noissa podcasteissa, muutama ohjelma myöskin tekee jo sen video editoinninkin sulle AI:n avulla, ja sekin yleistyy kokoajan
Eli ongelma yhä on se että käyttäisi muiden materiaalia ja joutuisi siksi ongelmiin.voin mä tohon capcutin hommaan sen verran vastata, mikä on itselläni se suurin syy olla käyttämättä softaa että sä voi joutua ilman videon julkaisuakin copyrighttauksen uhriksi capcutin ja seedancen toimesta, koska heillä on myös oma videogenerointi malli seedance jossa on käytetty treenaukseen, ihmisten editoituja videoita, joten jos seedance haastetaan oikeuteen ja siellä on sinun omaan käyttöösi tehty video yhtenä todisteena sinun generoinnin takia niin sinua voidaan syyttää siitä , joten se on tarpeeksi olla käyttämättä kyseistä softaa.
Tämä teksti on melko huvittava kun miettii että sen kirjoitti tyyppi, joka juuri kehui miten teki MK-videon ja aikoo tehdä kokonaisen kanavan FF-hahmojen videoille. Omaan käyttöön, juu juu.otetaan esimerkki että vaikka xenoblade 4:ssa on täysin uudet hahmot, ja haluaisit alkaa video generoimaan niistä videoita ihan vain omia projekteja varten, tai vaikka testiclippejä, että tarkoitus ei ole koskaan julkaista niitä missään, niin jos nintendo haastaa seedancen oikeuteen hahmojen käytöstä, niin seedance/capcut voi haastaa sen jälkeen sinut sen jälkeen oikeuteen.
Ei ole henkilökohtaista eikä antipatiaa vaan asioita kommentoin. Koen muutenkin että me ollaan aika asiallisia sinua kohtaan, varsinkin kun ottaa huomioon asenteesi ja omat vastauksesi.ja sitten tosiaan lisäyksenä että mä tiedän että monella on myös mukana ne henkilökohtaiset antipatiat mä teen oikeasti ihan hyviä AI clippejä, oon ystävystynyt aika hyvin tuon meidän Korean mentorin kanssa, esim juuri se mortal kombat clippi se on oikeasti aika hyvä clippi ai puolen taisteluista ja käytinkin siihen aikaan aika paljon, ja sain myös arvostetusta tuolla meidän AI discordista siitä. että unohtakaa ne antapiat eli lopettakaa vaikka vasta kommenttien tykkäysnappulan paineleminen niin sitten mä voisin ottaa ne myös rakentavasti. et kyllä mä luen mitä ihmiset kirjoittaa mutta jos nään siinä tykkäysnappulan väärinkäyttöä niin sit mä oon vähä "noniin taas mennään", ja osa kommenteista on suorastaan provokatiivisia, et niihin mä en viitsi hirveesti vastailla. mä siis tunnistan provon ja mä en mene niihin enää.
Robotit on innovaatio? Ja seksistiset sellaiset? Miten minusta tuntuu että tuota on netissä varmasti ollut aina.mä voin suoraan sanoa että suurinosa tuolla meidän AI discordin puolela tekee just niitä tanssivia seksistisiä naisia, ei kaikki mutta varmaan puolet ainakin.
Robotit on se uusin innovaatio, et suurinosa tekee nyt näitä seksistisiä flirttailevia robotteja, koska ne toimii
Loppuuko ne argumentit jos pitää alkaa kehittämään jotain foliohattuilua armeijoista? Ei tässä ole mitään porukkaa sinua vastaan kerätty vaan ihmiset nyt vain on enemmän eri mieltä kanssasi. Ei se ole sen kummempaa. Sinä voit seistä juttusi takana ja selittää jos on jotain selittämistä.#peukkuarmeija kommentti, selitin aika hyvin mitä tarkoitin, että jos generoit omaan käyttöön, niin voi siitäkin joutua haastetuksi, esim jos midjourney häviää casensa niin ei se ala sen jälkeen haastamaan käyttäjiä oikeuteen, samaa ei voi sanoa Seedancesta ja capcutista jos joskus sellainen scenaario kävisi.
Eikö tästä nyt selviä niinkin helpolla, että älä generoi tekijänoikeudellista materiaalia edes omaan käyttöön.#peukkuarmeija kommentti, selitin aika hyvin mitä tarkoitin, että jos generoit omaan käyttöön, niin voi siitäkin joutua haastetuksi, esim jos midjourney häviää casensa niin ei se ala sen jälkeen haastamaan käyttäjiä oikeuteen, samaa ei voi sanoa Seedancesta ja capcutista jos joskus sellainen scenaario kävisi.
Phase | Approach to Generative AI |
---|---|
Early 2024 | Aggressive integration across content creation |
Foamstars release | Experimental use leads to backlash |
Mid-2025 | Cautious, internally reviewed use in creative fields |
Internal tools | Practical AI utility like “Hisui-chan” support for developers |
Industry critique | Potential failure to pivot to AI-driven network models |
Jos luit tuon artikkelin niin englanninkielisessä versiossa oli vain taustateksteihin käytetty tuota eli voi hyvin helposti mennä pelaajilta ohi. Studio myös myönsi että oli virhe jättää ne peliin eli kyllähän tuosta on yleisesti internetissä valitettu. Ihan tuossa artikkelissakin on päivitetty studion vastaus asiaan.Kukaan ei ole esim napissut tästä, sen sijaan peliä on ylistetty, eli tämän vuoden hitti peli Altersissa on käytetty hyödyksi generatiivista AI:ta
On myös aika iso ero käyttää tekoälyä taustateksteihin ja käännöksiin, kuin vaikka nyt sitten generoida kokonaisia hahmoja, ääninäyttelyä tai muuta vastaavaa. Tekoäly voi nimenomaan olla hyvä aikaa säästävä renki vähemmän luovuutta vaativissa jutuissa, mutta sen ei pitäisi missään nimessä olla isäntä.Jos luit tuon artikkelin niin englanninkielisessä versiossa oli vain taustateksteihin käytetty tuota eli voi hyvin helposti mennä pelaajilta ohi. Studio myös myönsi että oli virhe jättää ne peliin eli kyllähän tuosta on yleisesti internetissä valitettu. Ihan tuossa artikkelissakin on päivitetty studion vastaus asiaan.
On kyllä "hienon" näköisiä nuo "pelaamis"kohdatAI tauhka alkaa todenteolla peleihinkin valumaan, PSN storesta löytyy Titanic Escape Simulator jonka traileri on tehty generatiivisella AI:lla ja sen huomaa
https://store.playstation.com/fi-fi/concept/10015183
En tiedä näkyykö traikku selaimella mutta pleikkarilla olevat voi storesta hakee Titanic Simulator ja eikun virheitä bongaamaan. Voin lyödä vetoa että toi peli ei tule olemaan julkaisussa tuollainen, jos sitä edes koskaan julkaistaan.
En tiedä luetko sä ollenkaan näitä linkkaamiasia juttuja, mutta tuossa sanotaan ihan päinvaistaisesti. Eli ekan uhittelun jälkeen Square on hattu kourassa pyytänyt anteeksi AI:n käyttöä ja tulevaisuudessa korkeintaan käyttää sitä ei-taiteellisten töiden linearisointiin.yks mikä mua myös boostaa tuohon FF:n suuntaan fanituksen lisäksi on se että Square Enix on itsekkin erittäin suuri ja agressiivinen generatiivisen AI:n Fani/käyttäjä ja pitää sitä isona mahdollisuutena tulevaisuudessa, ja on jo monessa projekteissan käyttänyt Generatiivista AI:ta,
viime vuoden artikkeli
![]()
6 months after revealing plans to become 'aggressive in applying AI', Square Enix's president announces he's being careful in applying AI
"We will actively use them in areas unrelated to creativity."www.pcgamer.com