Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia: The Old Country

Olipas pitkästä aikaa peli mikä tuli ostettua ja pelattua lävitse.
Hienon näköinen tämä oli ja hyvin elokuvamainen. Tunnelma kunnossa.
Vaikea ampuminen ehkä sopi pelin tyyliin, vanhat aset ja jne...
Alku oli ehkä vähän liian pitkävetinen, sitten kun lähti rullaan juoni nii kova peli. Tosin loppuikin ehkä si turhan lyhyeen.
Jotain sivutehtäviä tämä olisi kaivannut tuonne maailmaan, olisi olleet ihan hauskoja.
Varmaan voikin siirtyä Bäfä 6 odotteleen.

Olipas pitkästä aikaa peli mikä tuli ostettua ja pelattua lävitse.
Hienon näköinen tämä oli ja hyvin elokuvamainen. Tunnelma kunnossa.
Vaikea ampuminen ehkä sopi pelin tyyliin, vanhat aset ja jne...
Alku oli ehkä vähän liian pitkävetinen, sitten kun lähti rullaan juoni nii kova peli. Tosin loppuikin ehkä si turhan lyhyeen.
Jotain sivutehtäviä tämä olisi kaivannut tuonne maailmaan, olisi olleet ihan hauskoja.
Varmaan voikin siirtyä Bäfä 6 odotteleen.

Pieniä gameplay pätkiä mitään tarinaa spoilaamatta mitä sitä ampumista kattonut, niin tästä nyt voi monet olla eri mieltä mutta tommonen huojuva kankea ampuminen ainakin mun silmään näyttää just hyvältä joka sopii tähän peliin ja sen ajan teemaan kun kyseessä ei ole mikään koulutettu ammattisotilas kevyillä hiilikuiturunko aseilla ampumista.

Raskaat vanhat aseet ja voisin kuvitella että hahmo tässä pelissä ole mikään pyssysankari. Sama oli RDR2 jossa se hieman kömpelöhkö ampuminen sopii peliin, kaikki muu "huojuva känninen kompuroiva hahmo oli vaan ehkä hieman liioteltu". Joo ei oltu siihen aikaan ketteriä urheiljoita eikä ollut Jordan airbags lenkkareita mut luulis että se kävely sujui yhtä hyvin 100 vuotta sitten kuin 2025.

Kyllähän tämä hyvältä näyttää, ymmärrän ettei ole täysin avoimen maailman peli ja tarina se pääjuttu mikä kyllä kiinnostaa, mut ois voitu edes pientä sivutehtävää ym aktiviteettia tänne sen tarinan lisäksi laittaa.

Ei itsellä pelissä ampumisessa ollut mitään ongelmaa normaalilla vaikeusasteella pelatessa. Toki, oletettavasti mikään ase ei ole niin tarkka tässä mutta se on ymmärrettävää ajanjaksoon nähden, johon tämä peli sijoittuu.

Itse en kaivannut tähän mitään sivutehtäviä. Olisi tarinan rytmitys kärsinyt aikalailla.

Onneksi tässä ei ollut tosiaan mitään turhaa täytettä.

Ei itsellä pelissä ampumisessa ollut mitään ongelmaa normaalilla vaikeusasteella pelatessa. Toki, oletettavasti mikään ase ei ole niin tarkka tässä mutta se on ymmärrettävää ajanjaksoon nähden, johon tämä peli sijoittuu.

Itse en kaivannut tähän mitään sivutehtäviä. Olisi tarinan rytmitys kärsinyt aikalailla.

Onneksi tässä ei ollut tosiaan mitään turhaa täytettä.

Niillä sivutehtävillä tietenkin tän pelin kohalla tarkoitin just jotain pientä pikkutarinaa sen itse päätarinan lisäksi, ei mitään että pelataan nyt golfia tai mennään baariin harrastaa jotain juomaminipeliä. Mut ehkä se rytmitys sit tosiaan kärsis, on kai tässä jotain pientä kerättävää ym sentään laitettu ja edes jotain katsomista ja tutkimista siinä maailmassa, vaikka nyt ruoka-annoksien ihastelua sitten jonka voi itse laskea sivu aktiviteetiksi. :D

Pieniä gameplay pätkiä mitään tarinaa spoilaamatta mitä sitä ampumista kattonut, niin tästä nyt voi monet olla eri mieltä mutta tommonen huojuva kankea ampuminen ainakin mun silmään näyttää just hyvältä joka sopii tähän peliin ja sen ajan teemaan kun kyseessä ei ole mikään koulutettu ammattisotilas kevyillä hiilikuiturunko aseilla ampumista.

Raskaat vanhat aseet ja voisin kuvitella että hahmo tässä pelissä ole mikään pyssysankari. Sama oli RDR2 jossa se hieman kömpelöhkö ampuminen sopii peliin, kaikki muu "huojuva känninen kompuroiva hahmo oli vaan ehkä hieman liioteltu". Joo ei oltu siihen aikaan ketteriä urheiljoita eikä ollut Jordan airbags lenkkareita mut luulis että se kävely sujui yhtä hyvin 100 vuotta sitten kuin 2025.

Kyllähän tämä hyvältä näyttää, ymmärrän ettei ole täysin avoimen maailman peli ja tarina se pääjuttu mikä kyllä kiinnostaa, mut ois voitu edes pientä sivutehtävää ym aktiviteettia tänne sen tarinan lisäksi laittaa.
En tiedä muistanko ihan väärin sitten, mutta mielestäni RDR2 ampuminen oli ainakin hiirellä todella tarkkaa ja heduja napsutteli helposti vaikka kuinka kaukaa.

En tiedä muistanko ihan väärin sitten, mutta mielestäni RDR2 ampuminen oli ainakin hiirellä todella tarkkaa ja heduja napsutteli helposti vaikka kuinka kaukaa.

On kai se nyt hiirellä tarkkaa. Ohjaimella tähtääminen on niin paskaa, että ilman sitä viholliseen kiinni napsahtavaa tähtäystä vaan rampauttaa itsensä.
Sama homma gta 5:n kanssa.

Aikasemmin valittamani peliin lyhyys ehkä aloin liian aikasin siitä nillittää, pituus tarinalla on sama kun mafia definitive editionin ja mafia 2.sen kanssa +peli pitempi niille jotka haluaa tehää kaiken muun mahollisen ja kerättävät. Niin ei paha ollenkaan. Mafia 3 pisin kun siinä kai yritettiin jotain openworld gta tapaista mafiaa joka ei sit oikein onnistunut kun se kaikki muu tekeminen mun mielestä sen tarinan ulkopuolella oli jonninjoutavaa läpsyttelyy.

Aikasemmin valittamani peliin lyhyys ehkä aloin liian aikasin siitä nillittää, pituus tarinalla on sama kun mafia definitive editionin ja mafia 2.sen kanssa +peli pitempi niille jotka haluaa tehää kaiken muun mahollisen ja kerättävät. Niin ei paha ollenkaan. Mafia 3 pisin kun siinä kai yritettiin jotain openworld gta tapaista mafiaa joka ei sit oikein onnistunut kun se kaikki muu tekeminen mun mielestä sen tarinan ulkopuolella oli jonninjoutavaa läpsyttelyy.
Jep, ei tämä ole sen lyhyempi kuin ne paremmat pelit sarjassa. Tämä on toki niitäkin parempi. Ainakin minun mielestäni.

Onhan tähän myös tulossa myös se fiilistelymode, jos haluaa enemmän ajella tuolla maailmassa.

Jep, ei tämä ole sen lyhyempi kuin ne paremmat pelit sarjassa. Tämä on toki niitäkin parempi. Ainakin minun mielestäni.

Onhan tähän myös tulossa myös se fiilistelymode, jos haluaa enemmän ajella tuolla maailmassa.

Ai mikä ihmee fiilistelymode? Siis freeroam? Vai onks se jotenkin erilainen :rolleyes: Höh, tässä(kään) mafiassa ei ole photomodee, ei se varmaa suurinta osaa haittaa mut tästä sais niin hienoja mafia 1900 luvun ajan kuvia napsittua, sama harmittelin mafia definitive editionin kanssa.

Ai mikä ihmee fiilistelymode? Siis freeroam? Vai onks se jotenkin erilainen :rolleyes: Höh, tässä(kään) mafiassa ei ole photomodee, ei se varmaa suurinta osaa haittaa mut tästä sais niin hienoja mafia 1900 luvun ajan kuvia napsittua, sama harmittelin mafia definitive editionin kanssa.
Jep Freeroam tulee joskus. Itse en nyt sitä niin kaipaa. Pelasin tämän tarinan vuoksi lähinnä.

Ihmettelymoodi? Sehän se vasta onkin jotain! :D
Tunnetaan myös sunnuntaimoodina. Ihmettelee kokoajan että kävinkö täällä jo eilen illalla vai pitäiskö ajaa tuonne mut mun mielestä mä tulin sieltä.
Yhtään ei ammu juttu yli näin pe iltana mut sehän se olisikin kun tää ihmettelymoodi ampuu päälle sunnuntaina kun starttailet mafiaa tai tässä tapauksessa ehkä ennemminkin GTA:ta.
Jep jep, muistan sen että strippiklubille menin, sen jälkeen paukuttelin henkseleitä pikselihuoralle tyyliin, ei taida tyttö tietää että seinän takana on patukkaa tarjolla. Sit ei tahdo enää muistaa mutta onneksi dejavu pelastaa. No niinhän se olikin että lähdettiin taksilla rällää pitkin kyliä ja kuunneltiin suosikki radiokanavaa koko yö. Filmi katkee siihen eikä selitä sitä miks mun tallennus jatkuu sairaalan etupihalta? No kaiken järjen mukaan kun 6h painaa taksilla putkeen niin rahaa on varmasti palanut mut silti oon miljonääri? Sit kun katsot suoritettujen tehtävien listaa ni viimeisenä on bank heist mistä sulla ei oo mitään muistikuvia

Viimeksi muokattu:
Läpi meni 7/10 . Tehtävät ei juuri eronneet toisistaan, hiippaillaan ja tapetaan sekä lopuksi puukko tappelu. Vois melkein kysyä, että missä itse pelaaminen oli. Tarinakaan ei hirveästi loistanut. Onneksi oli vain 49€ peli.

Läpi meni 7/10 . Tehtävät ei juuri eronneet toisistaan, hiippaillaan ja tapetaan sekä lopuksi puukko tappelu. Vois melkein kysyä, että missä itse pelaaminen oli. Tarinakaan ei hirveästi loistanut. Onneksi oli vain 49€ peli.
No tuolla logiikalla esim splinter cell peleissä ei varsinaisesti pelata ollenkaan.
Sen vielä jotenkin ymmärrän jos jotkut ei pidä visual noveleja varsinaisena pelaamisena, mutta tuollaisen laukominen tämän kohdalla on jo äärimmäisen typerää eikä tämä ole eka kerta kun joku tuon älyttömyyden sanoo.

No tuolla logiikalla esim splinter cell peleissä ei varsinaisesti pelata ollenkaan.
Sen vielä jotenkin ymmärrän jos jotkut ei pidä visual noveleja varsinaisena pelaamisena, mutta tuollaisen laukominen tämän kohdalla on jo äärimmäisen typerää eikä tämä ole eka kerta kun joku tuon älyttömyyden sanoo.
Itse sain kyllä tuosta sen pointin, että kovin suoraviivainen on pelissä eteneminen, ja voi ainakin joillekin käydä sen takia tylsäksi, kun tekeminen on kuitenkin muutenkin niin rajallista, eikä kovin kiinnostavaa, tai ainakaan monipuolista.

Itselleni hiippailupainotteisuus peleissä tekee peleistä yleensä varsin tylsiä, joten ei tuolta osin kuulosta itsellenikään mitenkään kovin hyvältä meno. Ja kun tarinakaan ei sitten kirjoittajaa oikein innostanut, niin voi siinä jonkinlainen pettymys tulla. Toki hänkin totesi, että 7/10, joten ei nyt ihan huonona pelinäkään tuon perusteella pitänyt.

Viimeksi muokattu:
Itse sain kyllä tuosta sen pointin, että kovin suoraviivainen on pelissä eteneminen, ja voi ainakin joillekin käydä sen takia tylsäksi, kun tekeminen on kuitenkin muutenkin niin rajallista, eikö kovin kiinnostavaa. Itselleni hiippailupainotteisuus peleissä tekee peleistä yleensä varsin tylsiä, joten ei tuolta osin kuulosta itsellenikään mitenkään kovin hyvältä meno. Ja kun tarinakaan ei sitten kirjoittajaa oikein innostanut, niin voi siinä jonkinlainen pettymys tulla. Toki hänkin totesi, että 7/10, joten ei nyt ihan huonona pelinäkään tuon perusteella pitänyt.
Ei tässä ole pakko hiippailla, kuin ehkä parissa kohtaa. Räiskimällä pärjäsi myös ihan hyvin.

Muttajoo, kyllähän tässä sama kaava toistuu aika monesti. Tosin ymmärtää sen, kun peli kertoo Mafiasta. On toki muutama hauska erilainenkin tehtävä mukana.

Ylös Bottom