Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei ehkä nyt kuitenkin peittoa korvien päälle Deztiz ja hieman taas lepoa josko huomenna olisi taas parempi päivä..

ei mulla oo mitään hätää päinvastoin olen hyvin levollisin mielin. mulla on huippuosaajat ympärillä ja apuna. et jos täällä on ainakin osalla vähä kummallinen vastaanotto niin tuolla meidän Discord channelilla porukka odottaa että alan taas tekemään kontenttia. sinne kun mä voin vain iskeä videota ja clippejä sen sijaan että joutuisi sen kummemmin porttailemaan. oon mä vaikka lomaa pitänykkin AI:ssa niin tässäkin kuussa varmaan semmoisen 200-300 ääninellistä clippiä generoinu kun tuollaisen 5-10 sekunnin generoimiseen menee tälläkin setupilla joku 2min. et se on hyvin nopeaa ja vaivatonta hommaa nykyään. tuo porukka on oikeestaan se suurin syy minkä takia uskalsin hommatakkin sen workstation näytönohjaimen ku tiedän mitä saan kun tuolla meidän ydinporukasta alan olemaan tyyliin ainut jolla sellaista ei ole.

Olen ehkä sivistymätön näissä mutten huomaa sitä mitä noi Destiz sun odottamat mallit ja vermeet tois mistä ois apua. Toi bonuspaja oli huikea ja hyvä esimerkki siitä mitä voi tehdä ku lähtee vaa tekemään ajatuksella.

Sano mun sanoneeni, koht tulee taas uus malli ja uus teknologia jota pitää odottaa.

pointti oli että ei tämä AI kontentin tekeminen ole mitään rakettitiedettä, niin kun moni tuntuu luulevan. melkein about kuukausi sitten aloitettu youtube channel melkein 100k tilaajaa ja yli 20 miljoonaa viewsiä, eli sellaisten pitkien juonnellisten videoiden tekeminen, ei ikävä kyllä kannata vielä siihen aikaan nähden paljon ne vie aikaa, puhuin siitä jo sillon siinä Zelda videon aikaan.

pointti oli että ei tämä AI kontentin tekeminen ole mitään rakettitiedettä, niin kun moni tuntuu luulevan. melkein about kuukausi sitten aloitettu youtube channel melkein 100k tilaajaa ja yli 20 miljoonaa viewsiä, eli sellaisten pitkien juonnellisten videoiden tekeminen, ei ikävä kyllä kannata vielä siihen aikaan nähden paljon ne vie aikaa, puhuin siitä jo sillon siinä Zelda videon aikaan.

Kuka tässä on luullut että videoiden tekeminen on rakettitiedettä? Päinvastoin, videoiden tekeminen on äärimmäisen helppoa. Hyvän videon tekeminen sen sijaan on vähän haastavampaa. Tottakai sitä voi tunkea YouTuben ja muut kanavat täyteen tauhkaa, merkityksettömiä lyhyt videoita ja tekijänoikeudellista materiaalia. Sen jälkeen katsoa mikä tärppää. Se vaan ei edelleenkään tee niistä videoista hyviä tai hienoja tai oivaltavia.

Kysymys edelleen kuuluu että tehdäänkö sitä AI sisältöä vaan siksi että saataisiin tilaajia vai siksi että halutaan tehdä jotain hienoa. Sanoit jo edellisessä viestissä että sinä teet tätä tilaajat ja rahankiilto silmissä. Silloin on turha ihmetellä jos itse sisältö ei kerää mitään suuria kehuja.

Eli oot omassa pienessä kuplassa?
Muistaakseni kirjoittaja on todennutkin joskus jotain tällaista. Olisiko tarkka termi ollut että AI-piireissä. Muistelen että piti olla tässä sisällä että pystyy ymmärtämään sen tietyn sisällön hienouden. Itse en selvästikään kuplan sisällä ole, sillä AI-tuotokset ei iske.

Mikäli sisällön tekeminen ei ole rakettitiedettä, niin miksi sinulla sitten kestää siinä kauemmin kuin avaruuslennon valmistelussa? Ihmiset laskeutuu pian aiemmin Marsiin kuin sinä saat aikomiasi asioita toteutettua.

Ja ei tarvitse toistaa näitä selityksiä, joissa odotat uutta rautaa tai softaa. Ei ne riitä selitykseksi jos samalla väität että asia ei ole rakettitiedettä. Kuuhunkin lennettiin hyvin alkeellisilla laitteilla, niillä mitä siihen aikaan oli, eikä odotettu että tulee parempi prossu tms.

Tee.

PS. Muistan nykyään terveydentilasi, josta olet usein maininnut, mutta selittelyjesi perusteella se ei ole merkittävin syy mikset saa suunnittelemaasi sisältöä ulos. Unohda siis edes hetkeksi ne tulossa olevat asiat ja tee jotain aikomaasi nykyisillä välineillä.

Sillä välin kun DestiZ odottelee teknologian kehitystä, niin pykäsin ite tällasen parodian kasaan. Aukee ehkä paremmin jos on katsonut Rahapajan, mut voi katella muutenkin.

Olen katsonut kaikki kaudet Rahapajasta ja tykkäsin varsinkin ensimmäisistä tosi paljon. Tämä oli kuitenkin jopa trailerina ajatellen ihan liian asiasta toiseen hyppivä enkä itse nähnyt kuin erillisiä kohtauksia sieltä ja täältä putkeen liitettynä. Kyllä tuossa jatkumo siis oli löydettävissä mutta silti tämä on sitä mitä AI-videot yleensä: jää irrallisiksi pätkiksi sen sijaan että olisi oikeasti toimiva kokonaisuus.

Luin ensin muiden kommentit aiheesta ja sen vuoksi ehkä myös odotin enemmän. Kekkonen Talk Show pysyy edelleen parhaana esimerkkinä siitä, miten on tehty video, joka ei tunnu irrallisilta pätkiltä vaan jatkuvalta "showlta" - tässä tapauksessa ihan nimensä mukaisesti.

Varmasti olet aikaa ja vaivaa nähnyt, selkeästi enemmän kuin yleensä "slopin" tekijät, mutta henk. koht. joudun tylyttämään että ei oikein toiminut.

Asiassa toki auttaa se, että suurin osa "slopista" on niin paskaa että näitä pitää arvostella lähinnä tyyliin: "ei ole niiin paska kuin muut".

Mutta niin, ilmeisen moni tuntui kuitenkin tykkäävän, joten toki oma näkemykseni tämä. En halua väitellä tästä sen enempää, joten siksi tämä "vastuuvapauslauseke" loppuun.

Kehottaisin toki jatkamaan tekemistä, sillä siinähän sitä oppii ja ehkä seuraava(t) tekeleet iskisi meikäläiseenkin paremmin. Ei toki sillä että minua varten pitäisi asioita tehdä, varsinkin kun tuntuu kelpaavaan monille jo nyt. Leikkaaminen ja tarinan kasaaminen kohtauksista on kuitenkin taito, joka kehittyy, joten uskon että mitä enemmän näitä teet, sitä paremmaksi tulet asiassa. Samaa olen DestiZ:llekin yrittänyt sanoa: pitäisi tehdä eikä vain suunnitella, jolloin ne tuotokset aika pakostakin vain paranee sitä mukaa kun tulee uutta.

Itsellä on aina ollut se ongelma että pitäisi heti tulla täydellistä, jonka vuoksi saattaa jäädä projektit venymään ja julkaisematta. En siis itsekään noudata sanomaani, jonka voi siis tiivistää tuttuun sanontaan: tekemällä oppii.

Lopetan positiiviseen: isot pisteet siitä että teet enemmän etkä vain tyydy julkaisemaan yksittäisiä kohtauksia erillisinä, kuten laiskat ja helpon (mutta vaikeasti saatavan) rahan perässä juoksevat tekevät.

Viimeksi muokattu:
koska mulla ei ole edelleenkään mikään kiire, niinkun tuo zoo stories channel on sen osoittanut. niinku mä aiemmin jo sanoin youtube videot on vain yksi osa-alue. en mä aio ottaa mitään stressiä, kattelen rauhassa ja annan ideoiden marinoitua. enkä aio asiasta enempää väitelläkkään. turhanpäivästä vääntämistä mikä ei johda yhtään mihinkään.

No voisitko silti laittaa kuvia laitteistostasi koska A: En usko sinulla olevan kyseisiä tuhansien eurojen arvoisia komponentteja, mitä olet maininnut, koska en viestiesi perusteella ja mielenterveytesi takia usko, että olet enää vuosiin ollut työelämässä mukana edes rahoittaaksesi kalliita osia itsellesi, vaan sinulla on ihan perus parin tonnin PC minkä edessä haaveilet asioistasi ja niistä foorumille näpyttelet.

B: Et ole tässä vuosiin laittanut kertaakaan yhtään mitään omaa mistään asiasta joista olet paasannut tekeväsi AI.n suhteen, eli et sisällöstä etkä muustakaan vaan kaikki kertomasi on ollut aina vaan pelkkää narsistista sanahelinää ja foorumin täyttä tarpeetonta sisältöhöttöä.

Koita edes yhden kerran näyttää saavutuksiasi konkreettisesti oli se sitten AI tai edes se työpiste missä edes aiot ehkä joskus tai kun melkein tulee sitä laadukasta AI settiä ulos?

No voisitko silti laittaa kuvia laitteistostasi koska A: En usko sinulla olevan kyseisiä tuhansien eurojen arvoisia komponentteja, mitä olet maininnut, koska en viestiesi perusteella ja mielenterveytesi takia usko, että olet enää vuosiin ollut työelämässä mukana edes rahoittaaksesi kalliita osia itsellesi, vaan sinulla on ihan perus parin tonnin PC minkä edessä haaveilet asioistasi ja niistä foorumille näpyttelet.

Ei millään pahalla, mutta mä nauroin tälle kohdalle viestistä oikeesti ääneen :D, et jos sen oli tarkoitus olla joku loukkaus niin metsään meni.

kerta varta vasten pyysit siinä sulle tämän hetken setuppi, voit sitten miettiä että, onko tuo 2000 euron vai 4000-4500 euron setuppi, ens viikolla tuo on sitten jotain ihan muuta.

nykyiset specsit.png

Viimeksi muokattu:
Kiva nähdä, että jengi tykkäsi videosta. Vielä kivempi saada rakentavaa kritiikkiä, kuten shamaniac kirjoitti.

On totta että haastavin osuus tuonkin videon teossa oli nimeenomaan tarinan/kässärin luonti ja sen eteenpäin vieminen sulavasti, eli toisin sanoen leikkaus. Varsinkaan kun ei ole mitään kokemusta käsikirjoittamisesta tai ohjaamisesta. Gemini ja ChatGPT ovat ihan hyviä työkaluja brainstormaamiseen, mutta kyllä sieltä aika tiheellä siivilillä saa suodattaa parhaat ideat geneerisestä shitistä joita voi lähteä sitten jatkojalostamaan.

DestiZ, odotit liian pitkään jos tavoitteenasi on vain ns. Slop-content. YouTube teki uudet linjaukset tämän vuoden alussa, eikä kaupallista enää:

What Will Not Be Monetized in 2026
YouTube is focusing on removing "AI slop" and low-effort, mass-produced content. This includes:

• Low-Quality AI Content: AI-generated videos that lack a human element or are produced in bulk.
  • Repetitious Content: Channels that use templates to produce very similar videos at scale.
  • Non-Transformative Reused Content: Raw gameplay footage without commentary, or clips re-uploaded without significant added value.
  • Faceless Channels Without Value: Videos without original human voiceover or unique editing that simply narrate stolen or AI-generated stories.
YouTube on poistanut vuoden alusta jo yli 7 miljoonaa "low effort" kanavaa alustaltaan. Näistä suurimmat kanavat olivat ehtineet kerätä jo yli 5 miljoonaa tilaajaa. Olisi kannattanut takoa silloin kun rauta oli kuumaa.

Mitä, olenko myöhässä, eikö tällä tulekaan tubemassikeisariksi? ;)

Aijai! Sillä aikaa, ku ootellaan, että DestiZ saa uusinta rautaa ja softaa alle niin täällähän on lähteny niin sanotusti runosuoni sykkimään muillaki ja saadaan ihan jotain oikeetakin nähtävää. :D

Ylös Bottom