Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten niin käytin kuvaa?

Kyllä se oli Mission passed. Mun kuva oli paljon lähempänä alkuperäistä, ja tekstitkin oli oikein toisin ku sulla.

niinno mä pyysin sitä promptia niin missä se on?, en mä muuten usko et sen promptasit vaan et käytit alkuperäistä kuvaa referenssinä, otin pois mun oman promptin ettet voi ottaa siitä mallia. sit ku sä annat sen promptin niin katotaan kumpi on lähempänä alkuperäistä kuvaa. eli generoin kuvat 70gb vram kuva modelilla nyt mä käytin toho jotain 15gb et saadaan tekstitki kohilleen

jos et tosiaan tuota osaa niin ollaan ihan eri tasolla näissä kuva generoinneissa itse kun osaan pilkkoa minkä vain kuvan prompteiksi etten tarvii referenssejä ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
niinno mä pyysin sitä promptia niin missä se on?, en mä muuten usko et sen promptasit vaan et käytit alkuperäistä kuvaa referenssinä, otin pois mun oman promptin ettet voi ottaa siitä mallia. sit ku sä annat sen promptin niin katotaan kumpi on lähempänä alkuperäistä kuvaa. eli generoin kuvat 70gb vram kuva modelilla nyt mä käytin toho jotain 15gb et saadaan tekstitki kohilleen

jos et tosiaan tuota osaa niin ollaan ihan eri tasolla näissä kuva generoinneissa itse kun osaan pilkkoa minkä vain kuvan prompteiksi etten tarvii referenssejä ollenkaan.
Siellähän se on @AIVITSI :n viestissä millä kehotteella hän sai paremman näköisen lehden kannen tehtyä kuin sinä.

Se prompt oli siellä jo klo 02:18 omassa viestissäsi, kun AIVITSIlle vastasit. Pikkuisen kun nostat jalkaa kaasulta, niin ei mene ohi ihan ne tekstit mihin itse vastaat.

Näytä liitetiedosto 20638

okei joo no sitten oon väsymyksessä menny täysin ohi ehkä se oli se ku se kyseli että miks ei voi käyttää referenssejä niin jotenkin takerruin siihen, mut joo se että tekee parempia kuvia ei oo mitään muuta kun et käyttää parempia modeleita. itse tykkään käyttää lightweight modeleita. et jos mä pysty generoimaan noi mun kuvat 2 sekunnissa niin mielummin sit käytän sellaista modelia, koska se on kumminkin tarpeeksi hyvä, itseasissa mulla ei oo tilaa koneella niillä isomille tällä hetkellä ku LLM:t vie niin paljon. et video modelit on isointa mahdollista ja sitten kuva modelit on noita lightweight versioita.

okei joo no sitten oon väsymyksessä menny täysin ohi ehkä se oli se ku se kyseli että miks ei voi käyttää referenssejä niin jotenkin takerruin siihen, mut joo se että tekee parempia kuvia ei oo mitään muuta kun et käyttää parempia modeleita. itse tykkään käyttää lightweight modeleita. et jos mä pysty generoimaan noi mun kuvat 2 sekunnissa niin mielummin sit käytän sellaista modelia, koska se on kumminkin tarpeeksi hyvä
Miksi sitten edes haastaa kisaamaan kun on käytännössä mahdotonta sitten vertailla että no kumpi on se Prompt-master 3000 XL? AIVITSIn tuotokset parempia jos mennään ihan siltä kantilta että kuvat oli tunnistettavia ja luettavia.

No yhyyy hän käyttää parempia modeleita ku mä haluun tehdä satatuhatta kuvaa sekunnissa ja AIVITSI haluaa ilmeisesti panostaa laatuun!!

okei joo no sitten oon väsymyksessä menny täysin ohi ehkä se oli se ku se kyseli että miks ei voi käyttää referenssejä niin jotenkin takerruin siihen, mut joo se että tekee parempia kuvia ei oo mitään muuta kun et käyttää parempia modeleita. itse tykkään käyttää lightweight modeleita. et jos mä pysty generoimaan noi mun kuvat 2 sekunnissa niin mielummin sit käytän sellaista modelia, koska se on kumminkin tarpeeksi hyvä, itseasissa mulla ei oo tilaa koneella niillä isomille tällä hetkellä ku LLM:t vie niin paljon.
Okei, eli kun sinä teet kuvia tai videoita tai mitä vaan tekoälyllä, niin oot Suomen paras, mutta sitten kun @AIVITSI tekikin sinun tehtävänannosta paremman kuvan, niin se johtui vain paremmista modeleista. Tämä ei olisi niin hauskaa, jos et olisi toitottanut viimeisen puoli vuotta kuinka hyvä olet kaikessa.

Nyt vaan nöyrästi hattu käteen. Tällä kertaa meni näin, ehkä ensi kerralla tekoäly tekee sinulle paremman kuvan.

Okei, eli kun sinä teet kuvia tai videoita tai mitä vaan tekoälyllä, niin oot Suomen paras, mutta sitten kun @AIVITSI tekikin sinun tehtävänannosta paremman kuvan, niin se johtui vain paremmista modeleista. Tämä ei olisi niin hauskaa, jos et olisi toitottanut viimeisen puoli vuotta kuinka hyvä olet kaikessa.

Nyt vaan nöyrästi hattu käteen. Tällä kertaa meni näin, ehkä ensi kerralla tekoäly tekee sinulle paremman kuvan.

voi jumalauta joutuuko tässä vielä kerran ostamaan sen supergrok jäsenyyden. katotaan sitten miltä kuvat näyttää.

Sinähän sen tehtävänannon teit. Me muut täällä katsotiin kumpi teki paremman kuvan. Turha siinä on mitään selitellä.

ymmärrä realititeetit ja että miten se generatiivinen AI toimii parempi modeli parempi laatu, simple, jos näit sen festari kuvan jonka laitoin niin yksikään kuva mitä tänne on postattu ei ole lähelläkäään sitä laatua.

yksikään local kuva modeli ei pysty tähän.

Screenshot 2025-11-27 203413.png

ymmärrä realititeetit ja että miten se generatiivinen AI toimii parempi modeli parempi laatu, simple, jos näit sen festari kuvan jonka laitoin niin yksikään kuva mitä tänne on postattu ei ole lähelläkäään sitä laatua.
No miksi sitten ylipäätään annoit tällaisen tehtävän AIVITSIlle, jos sinulla ei ollut mitään mahdollisuutta voittaa? Miksi minun pitää ymmärtää mitään realiteetteja? Se oli sinun tehtävänanto.

No miksi sitten ylipäätään annoit tällaisen tehtävän AIVITSIlle, jos sinulla ei ollut mitään mahdollisuutta voittaa? Miksi minun pitää ymmärtää mitään realiteetteja? Se oli sinun tehtävänanto.

niinno se oli tehtävä että osaako tehdä sen annetun tehtävän, laatu nyt ihan vain modelista kiinni. en mä ite ainakaan kuvan laatuun kiinnittäny mitään huomiota koska se vaan on et ostat kalleimman image modelin ja vedät sen sun promptin sen läpi niin varmasti voitat, niinku nyt et jos skabaat Seedance 2.0 vastaan millä tahansa muulla modelilla niin et lähelläkään videoidesi kanssa Seedance 2:sta

Viimeksi muokattu:
niinno se oli tehtävä että osaako tehdä sen annetun tehtävän, laatu nyt ihan vain modelista kiinni. en mä ite ainakaan kuvan laatuun kiinnittäny mitään huomiota koska se vaan on et ostat kalleimman image modelin ja vedät sen sun promptin sen läpi niin varmasti voitat, niinku nyt et jos skabaat Seedance 2.0 vastaan millä tahansa muulla modelilla niin et lähelläkään videoidesi kanssa Seedance 2:sta
Mitä tarkoitat tässä laadulla? En minä ainakaan niistä kuvista mitään pikseleitä laskenut. Parempi kuva tässä tarkoitti sitä että hahmot olivat oikeissa asennoissa, tausta oli lähempänä alkuperäistä, tekstit olivat kunnossa ja niin edelleen. AIVITSI toisinsanoen osasi kertoa tekoälylle paremmin millaisen kuvan haluaa.

Mitä tarkoitat tässä laadulla? En minä ainakaan niistä kuvista mitään pikseleitä laskenut. Parempi kuva tässä tarkoitti sitä että hahmot olivat oikeissa asennoissa, tausta oli lähempänä alkuperäistä, tekstit olivat kunnossa ja niin edelleen. AIVITSI toisinsanoen osasi kertoa tekoälylle paremmin millaisen kuvan haluaa.

mää nyt katon että saanko mä koneelle niin paljon tilaa että pystyn asentamaan tuon isomman modelin, sit näät että se modeli vaan ratkaisee, et tekstejä sä et saa lightweight modeleilla oikein jos niitä on paljon.

nojoo on mulla tilaa sen verran et voi vetää muutaman showcasen

mää nyt katon että saanko mä koneelle niin paljon tilaa että pystyn asentamaan tuon isomman modelin, sit näät että se modeli vaan ratkaisee, et tekstejä sä et saa lightweight modeleilla oikein.
No mut toi tehtävänanto meni jo. Nyt voit käyttää AIVITSIn promptia, niin ei kai kukaan enää usko, että sä sen itse kirjoittelit tyhjästä. Miten tekee noin tiukkaa hyväksyä, että joku tekikin asian paremmin kuin sinä? Ole iloinen että sulla on täällä sparraaja, joka saa sinunkin riman nousemaan. Nähtävästi nyt ensin niin että taas asennelleen uusia juttuja, mutta kuitenkin.

Ylös Bottom