Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eli röyhkeesti yritit kusettaa muita sanomalla "nyt tehdään tosissaan!". Ei jumalauta mikä jätkä, etkä olis sanonut mitään ellei täällä tarkkasilmäiset olisi nostanu kissaa pöydälle :D

kyllä mä silti 20 kertaa jouduin generoimaan että sain läheskään tuolle tasolle :D

siinä on promti, on siinä paljon oikeita elementtejä. mut joo et sä saa noin paljon tekstejä oikein yhdelläkään local modelilla. et vaatii SD 4.5, jopa chat gpt 5.2 kuvamodeli ei antanu tekstejä oikein.

Full cover prompt (final version)
Create a high‑resolution anime magazine cover in vertical 2:3 ratio, glossy print style, with a bright summer island background and two characters from a mystery anime standing in shallow turquoise water. The sky is vivid blue with large, soft white cumulus clouds and distant haze, and a lush green island with low hills sits on the horizon line in the center, separating sky and sea. The water in the foreground is clear and light turquoise, with gentle ripples and reflections around the characters’ legs.

In the center, place two anime characters standing back‑to‑back slightly offset: on the left, a young blonde girl with very long straight hair down to her thighs, pale skin, large blue eyes, and a slightly shy, thoughtful expression, looking toward the viewer over her right shoulder. She wears a dark navy one‑piece swimsuit and stands with her left hand touching her hair near the ear and her right arm relaxed by her side, holding a small bunch of red flowers with long green stems near her hip. On the right, place a young boy with short messy black hair, pale skin, blue eyes, and a calm but serious expression, facing forward with a slight turn toward the girl; he wears a white short‑sleeve school shirt, black necktie hanging slightly loose, black trousers, and a black belt, standing upright with one hand in his pocket and the other relaxed by his side.

At the very top of the cover, across almost the full width, add a huge masthead that reads “ANIME” in all caps, set in a bold geometric sans serif font with thick black outline and white interior, slightly rounded corners, spaced tightly so the letters almost touch. Place a thin light blue horizontal bar behind the bottom of the masthead to separate it from the sky, and ensure the masthead overlaps slightly into the sky background. Just below the right side of the masthead, add a small red horizontal pill‑shaped label with white Japanese text “アニメ” and, to its right in the same bar, small white text “No 124 - 3/2022 - 30€” in a clean sans serif font.

On the left side, roughly upper‑middle of the cover, add two stacked cream‑colored rectangular content boxes with subtle drop shadows. In the top left cream box, write the headline “Desert Island Story X” in bold black sans serif inside white box. Directly under this headline, place a small horizontal rounded rectangle color box in a light peach‑pink tone with a slight shadow, similar to a label. Inside this colored box, write in white clean sans serif, on two lines:
“Kesäyön klassikkona”
“tuhma saariseikkailu”.

In the lower left cream box, write the headline “Anime-harrastajan matkaopas” in bold black sans serif. Under this headline, again place a small horizontal rounded rectangle color box in the same light peach‑pink color with subtle drop shadow, matching the style and size of the upper label. Inside this box, in white sans serif, write the single line:
“Ruudulta tuttuja matkakohteita”.

On the right side, at the same vertical level as the left boxes, add a slightly larger cream content box with the headline “Arvostelussa:” in bold black sans serif near the top for inside white box. Below that, list several anime titles and blurbs as stacked items in smaller black sans serif, for example:
“Bastard!! Heavy Metal,
Dark Fantasy”
“Fairlane of Adolescence”
“Overlord”
“Alice in Borderland”
“Bad Boys, Happy Home”
“+ paljon muita”

Keep this text black on the cream background, left‑aligned, mimicking a review list.

Near the bottom center of the cover, place the main title text “Summer Time Rendering” in two lines, very large and centered, in a white high‑contrast serif font with elegant thin serifs and slight flare, similar to a movie poster serif; add a soft dark shadow or subtle outline so the text is readable over the water. Ensure the words “Summer Time” are on the first line and “Rendering” is on the second line, with the second line slightly wider; keep generous tracking and clean kerning.

Under this, place a small horizontal orange bar or pill near the very bottom margin containing Finnish tagline text in white sans serif, reading:
“Ensikatsaus kesän jännittävimpään uutuuteen”.

Overall style: bright, clean, high‑quality digital anime illustration with crisp line art, smooth gradients in the sky and water, and professional magazine cover layout; all text must be sharp and clearly legible, with distinct font styles for masthead (bold outlined sans), side boxes (clean sans with peach‑pink labels and white text), and main title (classy serif).

joo voin mä myöntää et käytin referenssi imagea ja tuota promptia, mut ajattelin et AIVITSI teki samoin et vaikka olisi promti niin hän kumminki kysyi että miks ei voi käyttää sitä refenressi imagea niin ajattelin että hän käytti sitä, koska se promtin antaminen ei kumminka estä sitä referenssi image käyttöä, mä myös testasin hänen promttia joka-ikisessä kuvankäsittely modelissa yksikään ei saa tekstejä läheskään tuolle tasolle tuollai kunnes tajusin testata Seedream 4.5:sta, ja huomasin että sehän löytyy Higgsfieldistä. joten joo game over Seedreamiä vastaan on ihan turha lähteä taistelemaan se on sama kuville mitä Seedance 2.0 on videoille, joten juu kun mulla ei ole higgsfieldiä enkä vielä osta capcuttiin creditsejä niin melkeinpä ainoa tapa saada noin paljon tekstiä oikein on käyttää Seedream 4.5:sta ja nyt kun seedance 2.0 ei ole vielä capcutissa niin en ala siihen creditsejäkään ostamaan, saatan tosin ostaa sen higsfieldin jos siinä on hyvä diili Seedance 2.0:lle. joten juu turha tuollaisia tuulimyllyjä vastaan taistella.
Ei ole kovin coolia väittää itseään parhaaksi ja sen jälkeen huijata. Ihan oikeastiko on noin vaikea myöntää, että joku teki jonkun asian paremmin ja voitti sinut, että oli lähdettävä huijaamaan. Jos kaikki pohja sinun jutuilta ei ollut jo tähän mennessä mennyt, niin tämän jälkeen viimeistään on.

Kai tiedät että kun täällä kehut itseäsi kilpaa, niin sillä ei ole missään vaiheessa ollut mitään merkitystä. Vain teoilla ja näytöillä on merkitys ja nyt näytit että kun ei pärjää, niin sitten huijataan.

Ei ole kovin coolia väittää itseään parhaaksi ja sen jälkeen huijata. Ihan oikeastiko on noin vaikea myöntää, että joku teki jonkun asian paremmin ja voitti sinut, että oli lähdettävä huijaamaan. Jos kaikki pohja sinun jutuilta ei ollut jo tähän mennessä mennyt, niin tämän jälkeen viimeistään on.

Kai tiedät että kun täällä kehut itseäsi kilpaa, niin sillä ei ole missään vaiheessa ollut mitään merkitystä. Vain teoilla ja näytöillä on merkitys ja nyt näytit että kun ei pärjää, niin sitten huijataan.

juu mutta fakta on kumminki se että en mä tiedä onko hän käyttänyt itsekkin referenssi imagea vai juuri vaikka sitä Seedream 4.5:sta, et ei se promti anna sillä mitään taetta. mä siis generoin niitä kuvia sen 20 et jokainen on melko erilainen, hahmot eri asennoissa yms

juu mutta fakta on kumminki se että en mä tiedä onko hän käyttänyt itsekkin referenssi imagea vai juuri vaikka sitä Seedream 4.5:sta, et ei se promti anna sillä mitään taetta.
Fakta on se että sinä huijasit ja pienetkin toivon rippeet siitä että joku ottaisi sinut millään tavalla tosissaan, lensi viimeistään nyt ulos ikkunasta.

Viimeksi muokattu:
juu mutta fakta on kumminki se että en mä tiedä onko hän käyttänyt itsekkin referenssi imagea vai juuri vaikka sitä Seedream 4.5:sta, et ei se promti anna sillä mitään taetta. mä siis generoin niitä kuvia sen 20 et jokainen on melko erilainen, hahmot eri asennoissa yms
Eli koska AIVITSI teki hyvää jälkeä, niin luulet heti että huijaa. Ja kun et itse saanut tehtyä parempaa, niin huijasit. Kamoon nyt.

Siitä videosta jäi yks kohta mieleen joka kertoo hyvin millaiset näkymät AI-musiikilla on. Hirveesti porukkaa tekee tekoälyllä musiikkia mutta kukaan heistä ei kuuntele tekoälyllä tehtyä musiikkia. :)
Joo, muiden tekemää. Omaa kyllä koska se on sitä mistä tykkää ... aikamoista kuplautumista tuokin. Mutteivät tosiaan maininneet kyselyssä ketään muita.

Eli koska AIVITSI teki hyvää jälkeä, niin luulet heti että huijaa. Ja kun et itse saanut tehtyä parempaa, niin huijasit. Kamoon nyt.

se on mahdollisuus, niinku sanoin se promtin antaminen ei ole oikeastaan mitään Tae millekkään. aina voi käyttää referenssiä ellei sitten videoi sitä prosessia. mut joo todennäköisesti kyseessä on se Seadream 4.5, sillä ainakin saa tekstit oikein, mut joo en lähde scapailee seedreamiä vastaan, koska se olisi täysin typerää, sama ku lähtis jollain mersulla Ferraria vastaan.

se on mahdollisuus, niinku sanoin se promtin antaminen ei ole oikeastaan mitään Tae millekkään. aina voi käyttää referenssiä ellei sitten videoi sitä prosessia. mut joo todennäköisesti kyseessä on se Seadream 4.5, sillä ainakin saa tekstit oikein
No mutta fakta on se, että sinä yritit huijata ja jäit kiinni ja AIVITSI voitti. Siinä se.

Miksi edes puolustella tätä. Teit virheen. Ota koppi ja ole parempi.

No mutta fakta on se, että sinä yritit huijata ja jäit kiinni ja AIVITSI voitti. Siinä se.

Miksi edes puolustella tätä. Teit virheen. Ota koppi ja ole parempi.

paremmat modelit voitti. ja myönnän sen. jos mä suostuisin scapailee niin me tehtäis se niin että me käytetään täysin samaa modelia molemmat. minä localisti ja hän sitten cloudina/servicenä. muuten koko skabailussa ei ole mitään järkeä

kohta taas moderaattorit suuttuu niin ei viitti väitellä nyt, katotaan sitten videoissa kun on käytössä se seedance 2.0 niin sit voi skabaillla. sit näätte kun mulla on käytössä paras mahdollinen video modeli niin et mitä saan aikaan.

Turha tuosta on tehdä mitään "skabailua" ylipäätään. Tehkää omaa juttuanne ja kehittykää siinä paremmiksi. Ja sitten kun on aidosti jotain näytettävää, jakakaa se tänne. Pelkät puheet, aikomukset ja omalla erinomaisuudella kehumiset eivät hirveästi lämmitä.

se on mahdollisuus, niinku sanoin se promtin antaminen ei ole oikeastaan mitään Tae millekkään. aina voi käyttää referenssiä ellei sitten videoi sitä prosessia. mut joo todennäköisesti kyseessä on se Seadream 4.5, sillä ainakin saa tekstit oikein
Siihen nähden miten paljon tutkit, elät ja hengität puheidesi mukaan AI-maailmaa, oon häkeltynyt että et oo paremmin perillä malleista. Tekstit ei oo ollut haaste enää ainakaan puoleen vuoteen tietyille kuvageneraattoreille. En käyttänyt Seedreamiä kuviin vaan jotain toista. Oon niin pettynyt suhun, että aliarvioit ihmiset niin pahasti, että jotenkin luulit tuon temppusi menevän läpi. :D

kohta taas moderaattorit suuttuu niin ei viitti väitellä nyt, katotaan sitten videoissa kun on käytössä se seedance 2.0 niin sit voi skabaillla.
Here we go again. Odotat taas jotain tulevaa. Kiva että lähdit näyttämään taitojasi tämän hetken malleilla. Ensi kerralla sitten puhtailla jauhoilla!

sinä et selvästikkään ymmärrä miten homma toimii eli tossa tapauksessa mä vetää multiple inputtiin sen valmiin nuoren version siitä ja sitten sen vanhemman version ja sitten they are posing side to side, sillon se vasta helppoa onkin.

tää on huomattavasti vaikeampi homma ku se että käyttäisin nuorta sekä vanhaa kuvaa referensseinä, koska jos löytyy sekä vanha että nuori kuva niin sillon se on naurettavan helppoa
Niin mutta siinä ei ole mitään järkeä, sillä kuvassa ei oikeasti ole mainittu henkilö vanhana ja nuorena. Siinä on arvaus siitä. Siinä menee koko järki hommasta ja otsikko ei pidä enää paikkaansa. Ihan sama mikä on helppoa ja vaikeaa, sinä et tehnyt sitä mitä yleisö odotti.

@DestiZ: Yksi asia jota en ymmärrä: englanniksi näytät kirjoittavan aika lailla virheetöntä tekstiä halliten jopa puolipisteen käytön, mutta nyt taas jopa sama promt-typo toistuu suomeksi, ja muutenkin niin isojen alkukirjaimien kuin välimerkkien käyttökin on varsin huolimatonta.
Minä taas olen huomannut että kirjoittajalla itsellään on aika huono englannin osaaminen, joten ne hyvät tekstit on tekoäly tehnyt. Vertaa vaikka niitä viestejä, mitkä on hänen itse englanniksi kirjoittamiaan niin ihan peruskieliopin rakenteet menee väärin. Tosin myös suomen kielestä tuntuu puuttuvan välimerkit ja mukana hirveästi finglishiä. Joten siis epäilen tosiaan hyvin vahvasti että tekoäly on tehnyt ne tekstit, jotka on oikein.

Toki sekin on AI:n hyödyntämistä että laittaa sen tekemään asioita, joita ei itse osaa niin hyvin.

Joo, muiden tekemää. Omaa kyllä koska se on sitä mistä tykkää ... aikamoista kuplautumista tuokin. Mutteivät tosiaan maininneet kyselyssä ketään muita.
No tämähän se. Helppohan sitä omista tuotoksista on tykätä, mutta sitten kun pitäis saada muut tykkäämään siitä niin se on vähän vaikeempi juttu.

vai että huono englannin kielentaitokin vielä, ootte työ kyllä melkoinen sirkus, pelkkää provoa ja huutelua, ja loukkauksia, toivottavasti myöhemmin ymmärrätte että miten toksinen porukka te olette laumassa. no foorumeilla on helppo huudella.

siinä on mun ja mentorin keskustelu tältä päivältä, mentori taitaa olla oikeassa, et moni täällä on tosiaan varustettu lapsen mindsetillä, sellaista tuo käytös ainakin on, toivottavasti tämä vähä avaa silmiä että ymmärrätte että käyttäydytte kun nettikiusaajat

jos tarkoitus on yrittää aiheuttaa mulle depressio tuolla kaikella haukkumisella ja dissaamisella niin että tuu onnistuu mä oon varustettu sen verran vahvalla mindsetillä. mut joo jollekin heikommalla tämmöinen jatkuva dissaaminen ja haukkuminen ois ehkä voinutkkin aiheuttaa jotain.

Screenshot 2026-02-24 000806.png

Viimeksi muokattu:
vai että huono englannin kielentaitokin vielä, ootte työ kyllä melkoinen sirkus, pelkkää provoa ja huutelua, ja loukkauksia, toivottavasti myöhemmin ymmärrätte että miten toksinen porukka te olette laumassa. no foorumeilla on helppo huudella.

siinä on mun ja mentorin keskustelu tältä päivältä, mentori taitaa olla oikeassa, et moni täällä on tosiaan varustettu lapsen mindsetillä, sellaista tuo käytös ainakin on, toivottavasti tämä vähä avaa silmiä että ymmärrätte että käyttäydytte kun nettikiusaajat

jos tarkoitus on yrittää aiheuttaa mulle depressio tuolla kaikella haukkumisella ja dissaamisella niin että tuu onnistuu mä oon varustettu sen verran vahvalla mindsetillä. mut joo jollekin heikommalla tämmöinen jatkuva dissaaminen ja haukkuminen ois ehkä voinutkkin aiheuttaa jotain.

Näytä liitetiedosto 20653
Oisit nyt kertonut mentorilles miten tää juttu oikeasti meni.

Oisit nyt kertonut mentorilles miten tää juttu oikeasti meni.

kyseessä ei ole tämä juttu vaan koko ketju, ei ole ensimmäinen kerta kun hänellä siitä mainitse, että kannattaa avata silminsä ja ymmärtää mikä on nettikiusaamista, moni on mennyt aivan liian pitkälle siinä,

ja myöski moderaattoreille terveisiä että eiköhän sen Nauruhymiön voi poistaa tuosta hymiö valikoimasta, tää ketju on osoittanut aika hyvin et miten paljon ihmiset väärinkäyttää sitä, missään muuallakaan vakavasti otettavalla foorumilla ei ole kyseinen hymiö käytössä otetaan vaikka esimerkkinä jatkoaika.com, eli moni vaan käyttää sitä ihan suoraan nettitrollaukseen ja sen tämä ketju on osoittanut.

se miten mä näen asian että, tää ketju on joku kupla/alternative dimension mistä monesta asiallisesta kirjoittajasta kuoriutuu hetkessä nettikiusaaja, ja heistä tulee hetkessä ilkeitä ihmisiä, muualla sitten onkin erilaista keskustelua, en ole avannut politiikkakeskustelua että en tiedä millainen meininki siellä on.

otan esimerkin mä olen kerran tässä ketjussa sanonut että "taidan olla suomen parhaita tai paras en muista nyt ihani armasti" ja se oli sillon kun generoin sen FF7 clipin, ja olin niin innoissani kun sain niin kovaa jälkeä niillä sen hetken modeleilla, koska mä muistan sen hyvin. sen jälkeen olen aina sanonut, tavoite on olla suomen parhaita. joten kuulen siitä yhdestä kerrasta jatkuvasti, et se on jännä miten tuo kyseinen lause on jäänyt elämään, kun tasan kerran olen sanonut että "taidan olla suomen paras", sen jälkeen se on ollut vain tavoite, ja ei suomen parhaaksi tässä ei voi tulla ikinä vaikka tekisi mitä koska ihminen joka tekee melkeinpä kaikki local ai modeli jutut on nimen omaaan suomalainen, tuo kyseinen kaveri on local AI:ssa aikalailla varmaan koko scenen arvostetuimpia tyyppejä

Viimeksi muokattu:
kyseessä ei ole tämä juttu vaan koko ketju, ei ole ensimmäinen kerta kun hänellä siitä mainitse, että kannattaa avata silminsä ja ymmärtää mikä on nettikiusaamista, moni on mennyt aivan liian pitkälle siinä,

ja myöski moderaattoreille terveisiä että eiköhän sen Nauruhymiön voi poistaa tuosta hymiö valikoimasta, tää ketju on osoittanut aika hyvin et miten paljon ihmiset väärinkäyttää sitä, missään muuallakaan vakavasti otettavalla foorumilla ei ole kyseinen hymiö käytössä otetaan vaikka esimerkkinä jatkoaika.com, eli moni vaan käyttää sitä ihan suoraan nettitrollaukseen ja sen tämä ketju on osoittanut.

se miten mä näen asian että, tää ketju on joku kupla/alternative dimension mistä monesta asiallisesta kirjoittajasta kuoriutuu hetkessä nettikiusaaja, ja heistä tulee hetkessä ilkeitä ihmisiä, muualla sitten onkin erilaista keskustelua, en ole avannut politiikkakeskustelua että en tiedä millainen meininki siellä on.

otan esimerkin mä olen kerran tässä ketjussa sanonut että "taidan olla suomen parhaita tai paras en muista nyt ihani armasti" ja se oli sillon kun generoin sen FF7 clipin, ja olin niin innoissani kun sain niin kovaa jälkeä niillä sen hetken modeleilla, koska mä muistan sen hyvin. sen jälkeen olen aina sanonut, tavoite on olla suomen parhaita. joten kuulen siitä yhdestä kerrasta jatkuvasti, et se on jännä miten tuo kyseinen lause on jäänyt elämään, kun tasan kerran olen sanonut että "taidan olla suomen paras", sen jälkeen se on ollut vain tavoite, ja ei suomen parhaaksi tässä ei voi tulla ikinä vaikka tekisi mitä koska ihminen joka tekee melkeinpä kaikki local ai modeli jutut on nimen omaaan suomalainen, tuo kyseinen kaveri on local AI:ssa aikalailla varmaan koko scenen arvostetuimpia tyyppejä
Olet maininnut, että sinulla on kylän paras kroppa ja olet Suomen paras AI.ssa ja ym perusteetonta keulimista ja sitten lähdet huijaamaan, eli miten odotit porukan sinua kohtaan suhtautuvan?

Ylös Bottom