Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mut toi tehtävänanto meni jo. Nyt voit käyttää AIVITSIn promptia, niin ei kai kukaan enää usko, että sä sen itse kirjoittelit tyhjästä. Miten tekee noin tiukkaa hyväksyä, että joku tekikin asian paremmin kuin sinä? Ole iloinen että sulla on täällä sparraaja, joka saa sinunkin riman nousemaan. Nähtävästi nyt ensin niin että taas asennelleen uusia juttuja, mutta kuitenkin.

tais alkaa pelottaa :D mä nyt näytän mihin mä pystyn kun päätä auottiin tarpeeks.

Ai minua? Koska minullahan tässä on oma lehmä ojassa. :D

MIkä minua pelottaisi? Se että teet uuden kuvan? Sinulla meni niin pahasti ihon alle, että joudut asentelemaan uusia juttuja vain todistaaksesi, että AIVITSI ei voi olla tässä parempi kuin sinä.

niin kenen mielestä? muutaman foorumistin, mä sanoin että antaa tulla niitä kuva tehtäviä niin AIVITSI ite luovutti. joten kuka tässä on heikko, mä oisin voinu jatkaa tätä vaikka kuinka pitkään ku mulla ei taidot lopu.

siinä on tämän jätkän impacti mä aloin tekemään AI agentti juttuja ja appeja niin mitä tekee meidän mentori perustaa meillä oman osion niille

tässä on mun vaikutus asioihin

Screenshot 2026-02-23 095202.png

niin kenen mielestä? muutaman foorumistin, mä sanoin että antaa tulla niitä kuvia mutta AIVITSI ite luovutti.
No siis katso niitä kuvia. Kumpi on lähempänä alkuperäistä sinun vai AIVITSIn. Ei tuossa tarvita kovin isoa suurennuslasia, että näkee kumpi näyttää enemmän alkuperäiseltä kuvalta. Kuten sanoin, hahmojen asennot, tausta, tekstit, auringonvalon heijastus, lehden numero ja alaotsikointi. Kaikki on AIVITSIn kuvassa lähempänä alkuperäistä kuin sinun kuvassa ja sehän se oli se sinun tehtävänanto.

niin kenen mielestä? muutaman foorumistin, mä sanoin että antaa tulla niitä kuva tehtäviä nniin AIVITSI ite luovutti. joten kuka tässä on heikko, mä oisin voinu jatkaa tätä vaikka kuinka pitkään ku mulla ei taidot lopu.
Lopetin lähinnä, ettei spämmätä kahdestaan tätä ketjua täyteen kuvia.
Mielestäni todistin jo sen, että vaikka teen enemmän tehtävänannon mukaisia kuvia, niin sitten sinä alat vetoamaan modeleihin.

Jos muut jaksaa tätä pallottelua katsoa, niin voin vielä ottaa yhden skaban sitten kun oot saanu parhaat mallisi asennettua, ettei siitä jää kiinni.

ps. minusta on käsittämätöntä, että laitat 8k€ näytönohjaimeen, ja sitten et panosta kovalevyyn sen vertaa, että sinne mahtuisi parhaimmat mallit.

noniin tässä on sitten kun tehdään tosissaan

todiste siitä että promttasin kuvan, siinä onki promti joka on 2 A4:n kokoinen

Screenshot 2026-02-23 114345.png

alkuperäinen

anime-2023-08-31 (1).jpg

meitsin versio, joo siinä on muutama typo mutta GPU:lla jonka hinta ei ole 8000 euroa vaan se 10500 euroa, voi tarkistaa vaikka Jimssistä niin ei todellakaan lähde generoimaan raskaalla kuvaa 25-35 kertaa putkeen, sen takia että saisin muutaman tekstikohdan oikein. eli jos me otetaan vielä skaba niin tehdään niin ettei sitä tekstiä ole hirveästi koska mä en lähde generoimaan samaa kuvaa monta kertaa sen takia et tekstit tulee oikein, mut jos lähdetään siitä niin mulla on tässä oikeat fontit, oikeat täyttövärit ja kaikki on melkeinpä kohdallaan lukuunottamatta muutamaa virhettä tekstissä, jotka saisi kuntoon mutta ei ole worthi jos kaikki muu on kun melkeinpä alkuperäisessä mallissa

Flux2_00024_.png

Mut joo AIVITSI jos sä haluat ottaa vielä se skaban niin otetaan vaan sillai hyvässä hengessä sä saat päättää aiheen kuhan ei oo tosiaan hirveästi tekstiä kaikki muut kuva editointi ja kuva generointi kyllä käy. en oo tosiaan nukkunu vielä ollenkaan ku tänäään päättyy tuo AI koodi agentin free trial niin pitäny koodata niin paljon ku kerkee, niin ollu vähä pinna kireellä.

Viimeksi muokattu:
Mä en edelleenkään tajua miksi kukaan tuntisi tuosta kuvasta minkäänlaista ylpeyttä.
Jos se olisi itse piirretty niin sitten. Tai jos tekoäly kuvan luominen vaatisi ihan oikeaa koodausta, mutta kun sä et tee muuta kuin kuvailet ihan normaalisti englanniksi mitä haluat nähdä missäkin kohdassa ja tekoäly tekee kaiken työn.

Ja ihan samaa paskaa on musiikin puoellakin sunon kanssa ja tässä on siitä hyvä video.
Jostain biisistä tuli jonkinsortin viraali hitti ja kun sitä alettiin epäillä tekoälyllä luoduksi niin artisti teki videon jossa todisti ettei asia ole näin, mutta tuossa videolla Gabi näyttää kuinka helposti kaiken tuollaisen voi feikata ja mulle tuli yllätyksenä, että suno toimii ihan kuten tuon kuvan luominenkin eli sä vaan kirjoitat vaikka "hardcore techno song about friendship" ja se sitten vaan tekee sen ja sitten sä voit exportata kaikki musiikkisoftaan ja se näyttää siltä kuinka olisit itse tehnyt kaiken. Oi kuinka kätevää.

Isoilla levy-yhtiöillä olisi ollut kaikki valta laittaa stoppi tuolle sillä niin monet ai biisit rikkoo tekijänoikeuslakeja, mutta tietenkin ne lähti samaan paskaan mukaan sillä tuollahan tehdään rahaa ihan kivasti.
Vielä älyttömämpää on, että tuo kuvassa oleva sitaatti tekoäly laulajan 3 miljoonan levytyssopimuksesta on ihan totta. Siis mitä helvettiä. Ei se ole oikea henkilö.
Ainoat ihmiset jotka tuosta AI slop kontentista välittää on ne jotka sitä "itse tekee".

Ja ihan samaa paskaa on musiikin puoellakin sunon kanssa ja tässä on siitä hyvä video.
Jostain biisistä tuli jonkinsortin viraali hitti ja kun sitä alettiin epäillä tekoälyllä luoduksi niin artisti teki videon jossa todisti ettei asia ole näin, mutta tuossa videolla Gabi näyttää kuinka helposti kaiken tuollaisen voi feikata ja mulle tuli yllätyksenä, että suno toimii ihan kuten tuon kuvan luominenkin eli sä vaan kirjoitat vaikka "hardcore techno song about friendship" ja se sitten vaan tekee sen ja sitten sä voit exportata kaikki musiikkisoftaan ja se näyttää siltä kuinka olisit itse tehnyt kaiken. Oi kuinka kätevää.

Suosittelen katsomaan myös sen linkkaamani Adam Neelyn video-esseen (tällä hetkellä sivulla 46 tätä ketjua). Pitkä, mutta valaiseva.
Sunon pomon sanomiset on kyllä jotain ...

noniin tässä on sitten kun tehdään tosissaan

todiste siitä että promttasin kuvan, siinä onki promti joka on 2 A4:n kokoinen
Laita koko prompt nähtäville niin pystyn todistamaan, että käytännössä et tehnyt mitään muuta kuin upscalesit tuon oringinaalikuvan tai käytit nyt itse kuvaa referenssinä. Käytä siteerausnappia promptiin jos se on niin pitkä niin muiden ei tarvii scrollailla tuhatta riviä.

Viimeksi muokattu:
Mä en edelleenkään tajua miksi kukaan tuntisi tuosta kuvasta minkäänlaista ylpeyttä.
Jos se olisi itse piirretty niin sitten. Tai jos tekoäly kuvan luominen vaatisi ihan oikeaa koodausta, mutta kun sä et tee muuta kuin kuvailet ihan normaalisti englanniksi mitä haluat nähdä missäkin kohdassa ja tekoäly tekee kaiken työn.

Isoilla levy-yhtiöillä olisi ollut kaikki valta laittaa stoppi tuolle sillä niin monet ai biisit rikkoo tekijänoikeuslakeja, mutta tietenkin ne lähti samaan paskaan mukaan sillä tuollahan tehdään rahaa ihan kivasti.
Vielä älyttömämpää on, että tuo kuvassa oleva sitaatti tekoäly laulajan 3 miljoonan levytyssopimuksesta on ihan totta. Siis mitä helvettiä. Ei se ole oikea henkilö.
Ainoat ihmiset jotka tuosta AI slop kontentista välittää on ne jotka sitä "itse tekee".

Meni niin hermo itselläni YouTube Musiciin kun tunkee itselleni tekoälyllä tuotettua sontaa, että laitoin ihan suoraan YouTubelle palautetta missä vaadin suodatinta jolla nuo AI-sonnat saa pois näkyvistä. Sanoivat vain että laittele peukkua alas niin algoritmi ei enää tunge niitä sinne. Ei toimi. Olen tehnyt niin ja tuntuu että vain enemmän änkee sitä tekoälysontaa sinne. Sanoin sitten että lopetan tilauksen kokonaan.

Suosittelen katsomaan myös sen linkkaamani Adam Neelyn video-esseen (tällä hetkellä sivulla 46 tätä ketjua). Pitkä, mutta valaiseva.
Sunon pomon sanomiset on kyllä jotain ...
Siitä videosta jäi yks kohta mieleen joka kertoo hyvin millaiset näkymät AI-musiikilla on. Hirveesti porukkaa tekee tekoälyllä musiikkia mutta kukaan heistä ei kuuntele tekoälyllä tehtyä musiikkia. :)

Laita koko prompt nähtäville niin pystyn todistamaan, että käytännössä et tehnyt mitään muuta kuin upscalesit tuon oringinaalikuvan tai käytit nyt itse kuvaa referenssinä. Käytä siteerausnappia promptiin jos se on niin pitkä niin muiden ei tarvii scrollailla tuhatta riviä.
Joo, en itsekään ihan heti osta, että jokainen hiuskiehkura, pilvet yms taivaalla tulisivat täsmälleen samalla tavalla ilman, että on AI:lle suoraan näytetty alkuperäistä kuvaa. Oikeastaan kun katsoo tuota vettä ja pilviä, niin ne viimeistään paljastavat huijauksen.

@DestiZ, loukkaannun tästä ihan siitä syystä, että kuinka tyhminä meitä oikein pidät? :D

@DestiZ: Yksi asia jota en ymmärrä: englanniksi näytät kirjoittavan aika lailla virheetöntä tekstiä halliten jopa puolipisteen käytön, mutta nyt taas jopa sama promt-typo toistuu suomeksi, ja muutenkin niin isojen alkukirjaimien kuin välimerkkien käyttökin on varsin huolimatonta.

Kiinnitin huomion myös siihen, että promptin mukaan poitsun toinen käsi pitäisi olla taskussa, mutta eihän se kuitenkaan ole. Toki tuo käden paikka voi olla pelkkä AI:n tulkinta aiheesta.

Meni niin hermo itselläni YouTube Musiciin kun tunkee itselleni tekoälyllä tuotettua sontaa, että laitoin ihan suoraan YouTubelle palautetta missä vaadin suodatinta jolla nuo AI-sonnat saa pois näkyvistä. Sanoivat vain että laittele peukkua alas niin algoritmi ei enää tunge niitä sinne. Ei toimi. Olen tehnyt niin ja tuntuu että vain enemmän änkee sitä tekoälysontaa sinne. Sanoin sitten että lopetan tilauksen kokonaan.
Itse en ees suostu 5 sekunttia kuuntelemaan ai musaa, ettei pääkallosta katke viimeinenki verisuoni. Ite laitan aina ei kiinnostavat "älä suosittele kanavaa" tai "en ole kiinostunut". Hyvin se kyllä räätälöi mua kiinostavat aina suomi iskelmästä metalli coree. Muusikko sukuun syntynyt ja olen luojalle kiitollinen, että laaja musiikkimaku.

@DestiZ: Yksi asia jota en ymmärrä: englanniksi näytät kirjoittavan aika lailla virheetöntä tekstiä halliten jopa puolipisteen käytön, mutta nyt taas jopa sama promt-typo toistuu suomeksi, ja muutenkin niin isojen alkukirjaimien kuin välimerkkien käyttökin on varsin huolimatonta.

Kiinnitin huomion myös siihen, että promptin mukaan poitsun toinen käsi pitäisi olla taskussa, mutta eihän se kuitenkaan ole. Toki tuo käden paikka voi olla pelkkä AI:n tulkinta aiheesta.
Ja tytön pitäisi "looking toward the viewer over her right shoulder". No, katsoo vasemman olkansa yli, joka on kuvassakin vasemmalla puolella...

-> BUSTED!

Itse sain n. 10 sekunnin vaivannäöllä ChatGPT:ltä tällaisen promptin tuosta lähdekuvasta.

A high-resolution illustrated magazine cover titled “ANIME”, styled as a modern Finnish anime culture magazine. The layout is clean and professional, with a glossy editorial design.

Top Section (Masthead & Layout):
At the very top, centered and spanning almost the entire width, the word “ANIME” appears in very large, bold, geometric sans-serif block lettering. The letters are white with thick black outlines and subtle inner shadowing, giving a slightly three-dimensional, embossed effect. The font is futuristic and squared-off with rounded interior corners. The background behind the masthead is a bright blue sky with soft white clouds.

In the top right corner, there is a small red rectangular tag containing Japanese katakana text “アニメ” and next to it smaller white text indicating issue information: “Nro 124 • 3/2022 • 10€”.

Left Side Cover Text Blocks:
On the upper left side, there are stacked rectangular text boxes:

• A white box with bold black title text: “Desert Island Story X”
  • Below it, a smaller orange-highlighted line of Finnish text: “kesäluvun klassikko tuhma saarisekailu”
  • Below that, another bold black headline: “Anime-harrastajan matkaopas”
  • Beneath it, smaller grey subtext: “Ruusuhulla tuttuja matkakohteita”

The text is aligned left and arranged in magazine-style editorial blocks.

Right Side Cover Text Blocks:
On the upper right side, another white rectangular block with bold black title text: “Arvostelussa:”
Below it is a vertical list of titles in white text on small orange bars:

• “Bastard!! Heavy Metal, Dark Fantasy”
  • “Parallel World Pharmacy”
  • “Alice in Borderland”
  • “Bad Boys Happy Home”
  • “ja paljon muita”

These text elements are aligned right, stacked neatly, with orange highlight bars behind each listed title.

Main Illustration (Centerpiece Artwork):
The main visual is a detailed anime-style illustration set in a tropical seaside environment during bright daylight.

Background Environment:

• A vivid turquoise ocean with crystal-clear water occupies the lower half of the image.
  • The water surface shows gentle ripples and sunlight reflections.
  • The characters are standing in shallow water; the waterline reaches just below the male character’s knees and mid-thigh of the female character.
  • In the distance, a lush green island stretches horizontally across the middle background.
  • The island is covered in dense tropical vegetation.
  • Above the island, a bright blue sky with soft cumulus clouds fills the upper background.

Male Character (Right Side):

• A slim teenage anime boy standing slightly angled to the right but facing forward.
  • He has short, dark navy-blue hair with soft, natural anime-style shading and subtle highlights.
  • His eyes are bright blue and expressive.
  • He wears a white short-sleeved button-up shirt, slightly loose.
  • A black necktie hangs straight down.
  • Black trousers, partially submerged in water up to below the knees.
  • His right hand is slightly raised and loosely clenched.
  • His left arm hangs naturally.
  • His posture is upright and calm, with a serious but neutral expression.
  • His skin tone is fair with soft anime shading.
  • The lighting suggests midday sun with soft, even illumination and minimal harsh shadows.

Female Character (Left Side):

• A slim teenage anime girl standing slightly turned away but looking back toward the viewer.
  • She has very long, straight blonde hair flowing down her back past her waist, with delicate highlights and smooth gradients.
  • Her eyes are light blue.
  • She wears a navy blue one-piece school-style swimsuit.
  • Her skin is fair with soft, warm shading.
  • She holds a small red ribboned object (possibly a flower bundle or tied cloth) loosely behind her back with both hands.
  • The water reaches around mid-thigh.
  • Her expression is gentle and slightly melancholic or thoughtful.
  • Her pose is relaxed, with subtle body curvature and natural stance.

Typography Over Main Image:
Centered near the bottom over the water, large elegant serif text reads:
“Summer Time Rendering”
The font is refined, white, and slightly translucent, with subtle drop shadow for legibility over the water.

Below it, a smaller orange banner contains Finnish subtext:
“Ensikatsaus kesän jännittävimpään uutuuteen”

Color Palette & Mood:

• Bright tropical blues and greens dominate.
  • High contrast between white typography and vivid background.
  • Clean anime illustration style with smooth gradients and soft cel-shading.
  • The overall mood is summery, calm, slightly mysterious.
  • The composition balances the two characters symmetrically, with the male slightly more dominant in posture and the female softer and more delicate.

Style Tags:
anime illustration, magazine cover layout, editorial design, glossy print aesthetic, tropical island setting, shallow ocean water, blue sky with clouds, clean typography, Finnish language cover text, vibrant colors, high-resolution, detailed shading, soft cel-shading, polished character art, modern anime promotional art

Samoin hän promptaa että "anime"-tekstin font olisi Sans Serif isoilla kirjaimilla, joka näyttäisi tältä (eli ei sinne päinkään):
sansserif_anime.png
Lisäksi prompt sisältää, että fontti on hieman pyöristetyillä reunoilla, erittelemättä mitkä reunat ovat teräviä. Jotenkin maagisesti hänen generoitinsa osasi juuri oikeat kulmat jättää teräviksi:
2026-02-23 13_40_14-Epic Pen Content Surface_ __._DISPLAY2.png

+ tuhat muuta yksityiskohtaa joka nyt paljasti DestiZ:n huijausyrityksen. Eipä tässä muuten, mutta melko noloa sen jälkeen kun syytit minua aiheettomasti asiasta. :)

Itse opin jo ala-asteella että jos meinaat luntata, niin älä nyt ihmeessä kopioi sanasta sanaan, tässä tapauksessa pikselistä pikseliin. Arvoitukseksi jää vain muokkasitko tekstit manuaalisesti hämätäksesi meitä muita vai tapahtuiko se vaan upscaleuksen yhteydessä itsestään.

joo voin mä myöntää et käytin referenssi imagea ja tuota promptia, mut ajattelin et AIVITSI teki samoin et vaikka olisi promti niin hän kumminki kysyi että miks ei voi käyttää sitä refenressi imagea niin ajattelin että hän käytti sitä, koska se promtin antaminen ei kumminka estä sitä referenssi image käyttöä, mä myös testasin hänen promttia joka-ikisessä kuvankäsittely modelissa yksikään ei saa tekstejä läheskään tuolle tasolle tuollai kunnes tajusin testata Seedream 4.5:sta, ja huomasin että sehän löytyy Higgsfieldistä. joten joo game over Seedreamiä vastaan on ihan turha lähteä taistelemaan se on sama kuville mitä Seedance 2.0 on videoille, joten juu kun mulla ei ole higgsfieldiä enkä vielä osta capcuttiin creditsejä niin melkeinpä ainoa tapa saada noin paljon tekstiä oikein on käyttää Seedream 4.5:sta ja nyt kun seedance 2.0 ei ole vielä capcutissa niin en ala siihen creditsejäkään ostamaan, saatan tosin ostaa sen higsfieldin jos siinä on hyvä diili Seedance 2.0:lle. joten juu turha tuollaisia tuulimyllyjä vastaan taistella.

Viimeksi muokattu:
joo voin mä myöntää et käytin referenssi imagea ja tuota promptia, mut ajattelin et AIVITSI teki samoin et vaikka olisi promti niin hän kumminki kysyi että miks ei voi käyttää sitä refenressi imagea niin ajattelin että hän käytti sitä, koska se promtin antaminen ei kumminka estä sitä referenssi image käyttöä, mä myös testasin hänen promttia joka-ikisessä kuvankäsittely modelissa yksikään ei saa tekstejä tuollai kunnes tajusin testata Seedream 4.5:sta, ja huomasin että sehän löytyy Higgsfieldistä. joten joo game over Seedreamiä vastaan on ihan turha lähteä taistelemaan se on sama kuville mitä Seedance 2.0 on videoille, joten juu kun mulla ei ole higgsfieldiä enkä vielä osta capcuttiin creditsejä niin melkeinpä ainoa tapa saada noin paljon tekstiä oikein on käyttää Seedream 4.5:sta ja nyt kun seedance 2.0 ei ole vielä capcutissa niin en ala siihen creditsejäkään ostamaan, saatan tosin ostaa sen higsfieldin jos siinä on hyvä diili Seedance 2.0:lle. joten juu turha tuollaisia tuulimyllyjä vastaan taistella.
Eli röyhkeesti yritit kusettaa muita sanomalla "nyt tehdään tosissaan!". Ei jumalauta mikä jätkä, etkä olis sanonut mitään ellei täällä tarkkasilmäiset olisi nostanu kissaa pöydälle :D

Ylös Bottom