Lego Horizon Adventures
Halusin pelailla jotain tiiviimpää teosta välillä, joten heitin sitten tämän konsoliin. 7-8 tuntia myöhemmin on tarina läpi ja jäljellä enää niitä loputtomia expeditioneita.
Peli oli ihan kiva ja viihdyttävä mutta ehkä jo vähän turhankin lyhyt vaikka lyhyttä teosta odotin ja toivoinkin. Pari aluetta olisi voinut olla lisää ja olisi ollut parempi koko pelille.
Hauska oli huomata että pelin introruudussa sekä välivideoissa on aina ne asusteet sekä kylä, jonka on itse muokannut. Näin ei ole aina edes isommissa peleissä, joten tuo oli sellainen "oho, siisti!"-tason hoksaaminen. Tämän asian huomasin oikeastaan sen kautta kun koko kyläni oli täynnä bajamajoja. Juu, en ole kasvanut aikuiseksi.
Mitäpä tästä muuta voisi sanoa. Viihdyttävä ja tiivis kokemus, josta varmasti saisi iloa pidemmäksikin aikaa vaikka lasten kanssa pelaten. Lego-pelien toistokaan ei haitannut, sillä aiemmasta Lego-pelistä on ikuisuus ja tämä ei edes ole sitä perinteisintä Lego-pelien menoa.
Jos täytyy joku numeroarvosana antaa, niin kyllä 7/10 on helposti. Miksei vaikka kasikin mutta lyhyys ja tietynlainen yllätyksettömyys painavat arvosanaa alemmas. Teknisesti ja graafisesti kyllä ihan huippuluokkaa ja tarinakin perusviihdyttävä Lego-versio Horizonista.
Pakko vastailla myös pariin aiempaan kommenttiin pelistä:
Alunperin mun ei pitänyt tätä edes hommata, koska mua suorastaan vitutti se kaikki tuohon maailmaan sopimaton tauhka mitä videoissa näki eli se koko kotikylä oli täynnä jotain hodarin myyjää, huvipuistolaitteita ja muuta vastaavaa.
Hyvä uutinen on, että noita ei ole pakko laittaa sinne ellei halua.
Häh! Pelin paras juttu oli se että yli puolet kylästä saattoi olla pelkkiä bajamajoja!
Toki jos haluaa kaikki kultaiset palikat kerätä niin sitten täytyy suorittaa kaikki keikkataulun tehtävät ja niissä pitää tehdä eri asioita esim kanaksi, poliisiksi, kosmonautiksi ja eri ninjago hahmoiksi pukeutuneena.
Anteeksi, mutta mä luulin ostavani HORIZON pelin.
No, no. Tämä on nimenomaan Lego-peli ja sellaisena se kannattaa ottaa. Se kulloiseenkin peliin valittu aihepiiri on vain kehys, jossa sitten on Legoa sieltä ja täältä.
Jos halua platinan niin kaikki pitää grindata tasolle 20.
Mä pelasin Teersalla ja Varlilla yhden kentän kummallakin ja kaikki muut Aloylla ja Tarinan läpäisyn jälkeen Aloy tais olla tasolla 17 tai 18.
Itselläni jäi Aloy tasolle 19 ja muilla en pelannut yhtään. Aika paljon saa grindata jos menee yhtä kauan jokaisella hahmolla.
Tarina kesti 7 tuntia. Kentät kyllä tuntui olevan paljon yksinkertaisempia mitä muissa lego peleissä ja yhden arvostelun mukaan niihin ei voi enää edes palata uudestaan vaan tarinan jälkeen on muutama kovempi pomo voitettava ja niiden jälkeen aukeaa free moodi, mutta siinä peli kuulemma jotenkin generoi ne alueet tai jtn ja niissä sitten tehdään se hahmojen grindaus.
Kentissä muuten vähän ärsytti se että ne oli pätkitty välillä hyvinkin lyhyisiin pätkiin, joiden välillä oli siirtymä.