Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Viimeksi pelatut pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tullut viime päivät pelattua sellaista peliä kuin Core Keeper. Peli oli tullut pleikkarille plus-kirjastoon pelattavaksi, ja päätin ihan huvikseen kokeilla etsiessäni uutta pelattavaa. Ja ai että tuo imaisikin sitten mukaansa.

Peli on pikseli-sandbox, sekoitus Terrariaa, Stardew Valleyta ja varmaan vähän Minecraftiakin. Tarkoitus pelissä on lahdata isoja pomovastuksia, mutta saavuttaaksesi lopun pitää sun kehittää hahmon varusteita, työkaluja, kykyjä ja siinä sivussa rakennella omaa hienoa linnaketta. Oon itse ihan täysin hurahtanut tohon basen rakenteluun, ja jatkuvasti aukeaa uusia juttuja ja tunne edistymisestä on vahvasti läsnä koko ajan. Taidot kehittyy tekemällä, eli jos kalastat, nousee taito paremmaksi jne. Eri taidoilla on omat pienet kykypuut, mistä on kiva valita pieniä boosteja omalle hahmolle.

Peliä voi pelata myös netissä, tosin nyt oon iha yksinäni pelannut. Mutta halutessaan tätä voisi hinkata jopa 7 kaverin kanssa, ja voin vain kuvitella miten hauskaa se olisi. Peli osaa olla haastava yksin pelatessa, mutta oman maailman vaativuutta voi onneksi kätevästi säätää niin halutessaan. Oma pelini on oletustasolla, ja se on iha passeli ainaki omaan makuun ollut.

Maailma on aina erilainen kaikilla, joskin tietyt alueet ja pomot ovat toki kaikille samat, vaikkakin sijainti niillä on aina eri. Ja maailma on todella iso ja ihmeteltävää riittää.

Jos jostain pitäisi nillittää, niin konsolilla kontrollit on välillä aika hankalat, varsinkin hektisissä tilanteissa. Varmasti PC:llä paljon miellyttävämpi on tätä pelata, mut peli kyl taipuu hyvin myös ohjaimelle. Lisäksi olisi hienoa jos pelissä olisi saman sohvan co-op, tai edes crossplay-mahdollisuus. Tätä peliä pelaisin nimittäin enemmän kuin mielelläni poikani kanssa, mutta nyt se ei toistaiseksi vielä ole mahdollista.

Ylös Bottom