Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ihan ok jos omilla valinnoilla saa erilaisen endingin, mutta varsin typeränä suunnitteluna pidän itsekin sitä et niihin on trophy sidottuna.
Jos niitä valintoja on pitkin peliä ja erilaisen lopun takia myös pelataan eri tavalla, kuten vaikka Mass Effecteissä, niin sitten itselle ainakin paljon enemmän ok, mutta jos se on vain lopussa yksi ainoa valinta tai asia, minkä vuoksi pitää pelata koko peli uusiksi, niin on aika paljon paskempi juttu.

Juu, tuota itsekin tarkoitin. Erilaiset endingit minunkin mielestäni sinänsä ok, vaikka en juuri koskaan useampaan kertaan ole niidenkään takia pelejä läpi pelannut. Katson sitten mieluummin YouTubesta ne muut endingit, kuin pelaan jo läpi pelaamaani peliä uudelleen.

Niiku tässä jo tuli hyvin selväksi, eri asia tosiaan, esimerkkinä mulle tulee nyt mieleen heavy rain, jossa oli muistaakseni 12 eri loppua, siinä piti pelata tietystä kohtaa hieman eri tavalla että tuli erilainen lopputulema, mutta siinä se ei ärsyttänyt koska oli muutakin kun vain souls tapaisesti lopussa valitset yhen vaihtoehdon. Ja siinä ainakin itse rehellisesti halusin nähää ne eri loput.

Jotenkin niin perseestä vaan ihan jonkun lopun takia pelata koko peli, toki eri asia sit jos muutenkin on tarkoitus pelata useampi kerta, kai se näissä soulseis sit on se idea että vetää useamman kierroksen.

Niiku tässä jo tuli hyvin selväksi, eri asia tosiaan, esimerkkinä mulle tulee nyt mieleen heavy rain, jossa oli muistaakseni 12 eri loppua, siinä piti pelata tietystä kohtaa hieman eri tavalla että tuli erilainen lopputulema, mutta siinä se ei ärsyttänyt koska oli muutakin kun vain souls tapaisesti lopussa valitset yhen vaihtoehdon. Ja siinä ainakin itse rehellisesti halusin nähää ne eri loput.

Jotenkin niin perseestä vaan ihan jonkun lopun takia pelata koko peli, toki eri asia sit jos muutenkin on tarkoitus pelata useampi kerta, kai se näissä soulseis sit on se idea että vetää useamman kierroksen.
Ehkä joillekin toimii niinkin, että tosiaan useampi läpipeluukerta, ja siinä sitten aina löytää jotain uutta. Itse en kuitenkaan noin jaksa pelata, kun tarina ja maailma muutenkin on jo koettu ekalla läpipeluukerralla. Pelaan mieluummin sen ekan ja ainoan pelikerran nuohoten melkein kaikki nurkat ja tehden kaiken itseäni kiinnostavan tekemisen sillä samalla pelikerralla. Voi kestää kauan pelin läpäisy silloin, mutta jos sisältö on yhtä kiinnostavaa ja innostavaa kuin vaikkapa Elden Ringissä, niin ei haittaa pätkääkään, että menee läpäisy satoihin tunteihin.

Viimeksi muokattu:
Tuo on tosiaan hyvin paljon riippuvainen pelistä. Jos kyse on massiivisesta open worldista, niin ei siihen minusta pidä laittaa useita eri loppuja. Ainakaan jos niihin kytketään trophyja.

Mikäli taas kyse on n. 10 tunnin tarinapelistä, jossa on monipuolisia valintoja ja haarautuvia polkuja, niin ne erilaiset loput vähän kuin kuuluu asiaan.

Mutta miksi me puhutaan lopuista Bloodbornen keskustelussa? :D

Ehkä joillekin toimii niinkin, että tosiaan useampi läpipeluukerta, ja siinä sitten aina löytää jotain uutta. Itse en kuitenkaan noin jaksa pelata, kun tarina ja maailma muutenkin on jo koettu ekalla läpipeluukerralla. Pelaan mieluummin sen ekan ja ainoan pelikerran nuohoten melkein kaikki nurkat ja tehden kaiken itseäni kiinnostava tekemisen sillä samalla pelikerralla. Voi kestää kauan pelin läpäisy silloin, mutta jos sisältö on yhtä kiinnostavaa ja innostavaa kuin vaikkapa Elden Ringissä, niin ei haittaa pätkääkään, että menee läpäisy satoihin tunteihin.

Mulla on kans että se yks kerta nuohoten kaikki nurkat, jotenkin oli peli kuinka hyvä tahansa mutta kun lopputekstit rullaa tulee välittömästi semmonen lässähys ettei enää huvita jatkaa. Monesti pitkitänkin pelejä niin pitkään kuin vain mahollista ja teen kaiken mahollisen ennen viimeistä tehtävää. Mutta kun tämmönen "completionist" niin pakko sitä on vetää sit se toinen tai kolmaski kerta jos niissä on trophyt, tai kuten elden ring kohalla käyttää "save scum" kikkaa.

Tässä tulikin nyt semmonen idea että se elden ring toinen kierros vois toimia nyt kun pelistä jo vuosia. :eek:
Koska pelissä on kolme (muistaakseni) erilaista loppua ja jokaiselle on oma trophynsa ;)
Juu, sekaan ehkä välillä tupsahtaa muita pelejä. Ohan tässä todella paha vaara että keskustelu lähtee raiteilta. Mutta eiköhän me aikuiset ihmiset osata palata takas aiheeseen. :cool:

Laitanpa tämän tänne kun on viimeaikoina aktiivisin. Luke Westawayn keskustelu From Softwaren pelien englannikieleen kääntäjän kanssa, ihan kiinnostava.

Ylös Bottom