Yksityiskohtien määrä on hirvittävän suuri, jos vertaa mihin tahansa muuhun kehittäjään. Jotkut sitä arvostaa, jotku näköjään ei. Sit siin on iso avoin hiekkalaatikko, missä voi tehä mitä vaan, ja ihan naurattaa ku vertaa minkä tahansa muun kehittäjän "avoimen maailman" räpellyksiin. Kuka niitä kädestä piteleviä putkia jaksaa ku voi pelata geeteeaata. Miettikää ny vähän!
Joo, niitä yksityiskohtia voi tosiaan olla mutta kuten jo kirjoitin, niin käytännössä ne ei näy gameplayssä juurikaan jos ollenkaan. Itse niitä olenkin yleensä hoksannut vasta Youtube-videoilta, jotka niitä listaa. Se ääriesimerkki on ne hevosen kutistuvat pallit tai kuplat juomapullossa: asioita, jotka ei vaikuta gameplayhin yhtään mitenkään. Samaa voisin sanoa jostain NPC-hahmojen päivärytmeistä: mitä väliä niillä on kun niitä ei hyödynnetä mitenkään vaikka seuraamalla hahmoja? Deathloopissa oli esimerkiksi systeemi, jossa hahmot oli eri paikoissa eri vuorokauden aikaan, jolloin sitä rytmiä pystyi hyödyntämään myös käytännössä. Ei siis toki open world mutta käytännön esimerkki siitä, milloin tuollaisesta on jotain käytännön merkitystäkin pelaamisessa.
En myöskään tajua tuota "avoin hiekkalaatikko missä voi tehdä mitä vaan" kun on paljon muitakin vastaavia, missä riehua. Itselle on ainakin toiminut siihen hiekkalaatikkoriehuntaan paljon paremmin Saint's Row, joka tekee ne asiat kuten GTA teki ennen, eli sopivan överisti. Muistaakseni Saintsia oli myös paljon hauskempi pelata kuin GTA:ta koska pelimekaniikat oli hauskempia. Tosin ei nuo hiekkalaatikkotouhut itseäni ole jaksaneet oikein missään pelissä pitkään viihdyttää, oli se sitten Saint's, GTA tai Just Cause. En vain tajua miksi puhutaan kuin vaihtoehtoja ei muka olisi. Sitten on myös vaikkapa FarCry yms.
Ja kun puhut putkista niin tulee aina väistämättä mieleen että GTA:n ja RDR:n tehtävät ne vasta putkia ovatkin. Muistan RDR2:sta sen yhden tehtävän, mihin ei voinut kiertää vihutukikohdan taakse vaan tuli joku "tehtävä keskeytyy jos menet pois alueelta" ja kyse on OPEN WORLDISTA?! Siinä kohtaa kyllä meni heittämällä edelle kaikki vanhat Assassin's Creeditkin, joissa sentään sai tehtäväpaikalle edetä haluamaansa reittiä. GTA on oikeasti hyvinkin putkimainen tehtävissään ja se vapaus on lähinnä siinä hiekkalaatikossa ja joissain sivutouhuissa. Väitän jopa että GTA on varmaan yksi putkimaisimmista open worldeista mitä on: sen verran tietyllä tavalla ne tehtävät pitää yleensä tehdä. Muistuuko mieleen esim. eräs junan taka-ajo San Andreaksesta? Joskus tuntuu että porukka ei edes tiedä mistä puhuu.
Kyllä siihen pankkiryöstö tehtävä kuuluu.
Mukana Red Dead Redemption 2 Story Mode, Red Dead Online sekä kaikki Special- ja Ultimate Edition -sisällöt. Yli 175 Game of the Year -palkinnon voittanut ja yli 250 kertaa täydet pisteet saanut Red Dead Redemption 2 on eeppinen tarina kunniasta ja uskollisuudesta nykyajan kynnyksellä...
store.playstation.com
Okei, tällä on taas todistettu kuinka paska tämä nykyinen Google ja AI on. Ei noilla tekoälyn summauksilla tosiaan ole mitään arvoa kun ei niistä oikeaa tietoa saa. Piti erikseen googlettaa "RDR2 bank job preorder" niin sain itsekin tuosta infoa. On se kätevää kun tekoälyaikana pitää jo etukäteen tietää vastaus että voi etsiä tietoa siitä asiasta.
No, veikkailen silti että tuon ehkä tiesin mutta koin että yksi ryöstö ei ole sen erikoisversion arvoinen.