Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Täytyy sanoa, etten muista, että olisin ikinä ostanut tämän hintaista videopeliä pois lukien fyysiset keräilijäversiot, joita ennen muinoin oli useamman julkaisun yhteydessä. On kyllä kallis! Varmaan ideaalisti voisi odottaa alennusmyyntejä, mutta toisaalta esim. Vice-teemainen ennakkotilausbonari houkuttaa.

Sitä mietin, että täytynee odotella vielä "fyysisen" version hintataso. Digikaupassa MS ja Sony ottaa sen noin 30 %, eikä kilpailua juuri ole. Voisikohan fyysistä latauslipukehimmeliä saada halvemmalla esim. Gigantista, jos kivijalkakauppa leikkaa katteistaan?
 
Täytyy sanoa, etten muista, että olisin ikinä ostanut tämän hintaista videopeliä pois lukien fyysiset keräilijäversiot, joita ennen muinoin oli useamman julkaisun yhteydessä. On kyllä kallis! Varmaan ideaalisti voisi odottaa alennusmyyntejä, mutta toisaalta esim. Vice-teemainen ennakkotilausbonari houkuttaa.

Sitä mietin, että täytynee odotella vielä "fyysisen" version hintataso. Digikaupassa MS ja Sony ottaa sen noin 30 %, eikä kilpailua juuri ole. Voisikohan fyysistä latauslipukehimmeliä saada halvemmalla esim. Gigantista, jos kivijalkakauppa leikkaa katteistaan?
Noup, Gigantissa ainaki hintana 79,95€, ultimaattista ei edes löydy heiltä.

Gigantti
 
Noup, Gigantissa ainaki hintana 79,95€, ultimaattista ei edes löydy heiltä.

Gigantti
Okei, hyvä nosto. Voi tietysti hyvin olla, että hinta on ja pysyy tuossa. Ellen aivan väärässä ole, niin joskus nämä Gigantit, Powerit jne. ovat tiputtaneet hintaa juuri ennen julkaisua, kun kilpailu on kovimmillaan. Mutta sitähän emme tiedä kuinka kovaksi Rockstar on sisäänostohinnan nostanut, että onko siinä ilmaa ja paljonko.
 
PS5:n Ultimate Edition lähti Storesta ennakkotilaukseen. Kyllähän tuollaisen summan nyt kerran 13 vuoteen maksaa ilomielin. Toki GTA V tuli aikoinaan lisäksi päiviteltyä myös uudemmille konsoleille. Tunsin siltikin saaneeni rahoilleni vastinetta.

Kyllähän tässä alkaa hiljalleen hype nousemaan. Saas nähdä, ehtiikö seuraavaa Call of Dutya paljonkaan pelaamaan. Tämähän on itselleni sellainen jokavuotinen traditio. Toki GTA VI:n julkaisusta johtuen (?) seuraava COD aikaistuu normaalista aikataulusta (marraskuu -> lokakuu).
 
Täytyy sanoa, etten muista, että olisin ikinä ostanut tämän hintaista videopeliä pois lukien fyysiset keräilijäversiot, joita ennen muinoin oli useamman julkaisun yhteydessä. On kyllä kallis! Varmaan ideaalisti voisi odottaa alennusmyyntejä, mutta toisaalta esim. Vice-teemainen ennakkotilausbonari houkuttaa.

Sitä mietin, että täytynee odotella vielä "fyysisen" version hintataso. Digikaupassa MS ja Sony ottaa sen noin 30 %, eikä kilpailua juuri ole. Voisikohan fyysistä latauslipukehimmeliä saada halvemmalla esim. Gigantista, jos kivijalkakauppa leikkaa katteistaan?
Nyt kun nuo hinnat on storessakin näkösällä niin eihän tämä ollut yhtään sen kalliimpi mitä suurin osa Sonyn omista julkaisuistakaan? Esim Wolverine näyttää olevan samaan 79,95€ hintaan, MW4 myös ja joku vault edition 109,95€. Saros taisi myös olla 79,95€.

Ihanko tosissaan porukka ajatteli, että tästä, jonka edellinen osa on kaikkien aikojen isoin viihdejulkaisu, olisi halvempi, kun mitä tuo nykyinen 79,95€ taso? Minusta on tosi iso yllätys, ettei tämä ollut lähtöhinnaltaan jo sen 100€.
 
Okei, hyvä nosto. Voi tietysti hyvin olla, että hinta on ja pysyy tuossa. Ellen aivan väärässä ole, niin joskus nämä Gigantit, Powerit jne. ovat tiputtaneet hintaa juuri ennen julkaisua, kun kilpailu on kovimmillaan. Mutta sitähän emme tiedä kuinka kovaksi Rockstar on sisäänostohinnan nostanut, että onko siinä ilmaa ja paljonko.
Kyllähän tuo latauslipuke tekee kuitenkin sen, että hinta ei ole samalla tavalla kiveen hakattu, kuin se on konsolien kauppapaikoilla.

Lisäksi onhan siellä muutama muukin mahdollisuus, jos ei halua suoraan mennä konsolilla kauppaan ja painaa Osta -nappia. Voi esimerkiksi lähempänä julkaisua vilkaista paljonko peli maksaisi Islannin kauppapaikalla tai mennä digikaupat kokoavalle sivulle ja tehdä hintavertailua: https://gg.deals/game/grand-theft-auto-vi-xbox-series/

Toki on mahdollista, että tällainen julkaisu ei samalla tavalla anna vaihtoehtoja tai ainakaan halvempia hintoja kuin joku vähän pienempi julkaisu.
 
kyllä houkuttelisi ultimate edition, vaikken ihan varma mitä kaikkea on mutta vaikka mitä oli ainakin modausjuttuja aseita, mod shop rideout customs jne
 
Tuon Ultimate-version saa ostettua myös erikseen, jos sitä ei halua ostaa heti kylkeen:

"The Grand Theft Auto VI: Ultimate Edition Upgrade will also be available for Grand Theft Auto VI: Standard Edition owners to purchase separately at any time. Physical version (LMAO, kirjoittajan huomautus) buyers can upgrade at any point after their digital download code has been redeemed."

 
"Fyysinen versio" on vain koodi postikortissa GTA VI-pelikotelon sisällä. Kuten Rockstar itse toteaa esimerkiksi Ultimate-päivityksen yhteydessä:

"Fyysisen version ostajat voivat päivittää missä tahansa vaiheessa, kunhan heidän digitaalinen latauksensa on lunastettu."* :rolleyes:

*Alkuperäinen: Physical version buyers can upgrade at any point after their digital download code has been redeemed."
 
Nyt kun nuo hinnat on storessakin näkösällä niin eihän tämä ollut yhtään sen kalliimpi mitä suurin osa Sonyn omista julkaisuistakaan?
"Fyysinen versio" on vain koodi postikortissa GTA VI-pelikotelon sisällä.
Oliko tässä syy hintatasolle? Rockstar estää käytettyjen markkinan, joka todennäköisesti johtaa kovempaan myyntiin ja siten hinnankorotuspainetta ei ole. Veikkaan, että Sonya asia ei haittaa.
 
Yksityiskohtien määrä on hirvittävän suuri, jos vertaa mihin tahansa muuhun kehittäjään. Jotkut sitä arvostaa, jotku näköjään ei. Sit siin on iso avoin hiekkalaatikko, missä voi tehä mitä vaan, ja ihan naurattaa ku vertaa minkä tahansa muun kehittäjän "avoimen maailman" räpellyksiin. Kuka niitä kädestä piteleviä putkia jaksaa ku voi pelata geeteeaata. Miettikää ny vähän!
Joo, niitä yksityiskohtia voi tosiaan olla mutta kuten jo kirjoitin, niin käytännössä ne ei näy gameplayssä juurikaan jos ollenkaan. Itse niitä olenkin yleensä hoksannut vasta Youtube-videoilta, jotka niitä listaa. Se ääriesimerkki on ne hevosen kutistuvat pallit tai kuplat juomapullossa: asioita, jotka ei vaikuta gameplayhin yhtään mitenkään. Samaa voisin sanoa jostain NPC-hahmojen päivärytmeistä: mitä väliä niillä on kun niitä ei hyödynnetä mitenkään vaikka seuraamalla hahmoja? Deathloopissa oli esimerkiksi systeemi, jossa hahmot oli eri paikoissa eri vuorokauden aikaan, jolloin sitä rytmiä pystyi hyödyntämään myös käytännössä. Ei siis toki open world mutta käytännön esimerkki siitä, milloin tuollaisesta on jotain käytännön merkitystäkin pelaamisessa.

En myöskään tajua tuota "avoin hiekkalaatikko missä voi tehdä mitä vaan" kun on paljon muitakin vastaavia, missä riehua. Itselle on ainakin toiminut siihen hiekkalaatikkoriehuntaan paljon paremmin Saint's Row, joka tekee ne asiat kuten GTA teki ennen, eli sopivan överisti. Muistaakseni Saintsia oli myös paljon hauskempi pelata kuin GTA:ta koska pelimekaniikat oli hauskempia. Tosin ei nuo hiekkalaatikkotouhut itseäni ole jaksaneet oikein missään pelissä pitkään viihdyttää, oli se sitten Saint's, GTA tai Just Cause. En vain tajua miksi puhutaan kuin vaihtoehtoja ei muka olisi. Sitten on myös vaikkapa FarCry yms.

Ja kun puhut putkista niin tulee aina väistämättä mieleen että GTA:n ja RDR:n tehtävät ne vasta putkia ovatkin. Muistan RDR2:sta sen yhden tehtävän, mihin ei voinut kiertää vihutukikohdan taakse vaan tuli joku "tehtävä keskeytyy jos menet pois alueelta" ja kyse on OPEN WORLDISTA?! Siinä kohtaa kyllä meni heittämällä edelle kaikki vanhat Assassin's Creeditkin, joissa sentään sai tehtäväpaikalle edetä haluamaansa reittiä. GTA on oikeasti hyvinkin putkimainen tehtävissään ja se vapaus on lähinnä siinä hiekkalaatikossa ja joissain sivutouhuissa. Väitän jopa että GTA on varmaan yksi putkimaisimmista open worldeista mitä on: sen verran tietyllä tavalla ne tehtävät pitää yleensä tehdä. Muistuuko mieleen esim. eräs junan taka-ajo San Andreaksesta? Joskus tuntuu että porukka ei edes tiedä mistä puhuu.

Kyllä siihen pankkiryöstö tehtävä kuuluu.
Okei, tällä on taas todistettu kuinka paska tämä nykyinen Google ja AI on. Ei noilla tekoälyn summauksilla tosiaan ole mitään arvoa kun ei niistä oikeaa tietoa saa. Piti erikseen googlettaa "RDR2 bank job preorder" niin sain itsekin tuosta infoa. On se kätevää kun tekoälyaikana pitää jo etukäteen tietää vastaus että voi etsiä tietoa siitä asiasta.

No, veikkailen silti että tuon ehkä tiesin mutta koin että yksi ryöstö ei ole sen erikoisversion arvoinen.
 
Veikkaan, että Sonya asia ei haittaa.
No ei varmasti haittaa. 30% tipahtaa jokaisesta ostetusta GTA VI -kopiosta omaan laariin.

Se mitä Rockstar/TakeTwo uskaltaa tässä fyysisen version suhteen tehdä on juuri se mitä kaikki konsolivalmistajat haluaisivat fyysisten versioiden suhteen tehdä. Selvästi eniten rahaahan sitä tällä tavoin tienaisi. Ei käytettyjen pelien kauppaa, ei kaverille lainaamista, ei samalla tavalla hintakilpailua ja jokainen osto hyödyttää omaa kassaa "tekemättä mitään".
 
Tämä tulee hankittua sitten alesta joskus. Ei ole mikään kiire päästä pelaamaan. Ja vaikka itse digitaalisena pelini ostankin, on todella, todella typerää lähteä myymään "fyysistä" versiota joka on vain latauslipuke. Omasta mielestäni olisi tuossa tapauksessa järkevämpää julkaista vain digitaalisena, jättää ne turhat muovikotelot tekemättä.
 
Ylös Bottom