Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Jos ei pidä GTA:n gameplaysta, niin epäilen että tämä peli kovin suuresti tulee muuttamaan sitä.

Eiköhän gameplayn suhteen tule olemaan aika tuttua settiä. Muut asiat voivat olla pidemmälle vietyjä rikkoen vanhoja rajoja.
En tiedä mitä tarkalleen ottaen tarkoitat nyt gameplaylla, mutta kyllä mä ainakin todellakin odotan sen pelattavuuden olevan selvästi sulavampaa kuin aikaisemmissa osissa. Sitä sen olisi pitänyt olla jo ainakin vitosessa.
 
Minun ratkaisuni Collectrions Editioniin latauskoodeineen olisi se, että kaiken tauhkan, kartan ja keräilytavaran lisäksi sisällä olisi kaksi koodia. Toisella pelin voisi ladata itse, mutta collectors editionille jäisi lisäarvoa sillä sisällä olisi vielä sinetöity koodi. Jonka voisi siiis säästää.
Tämä kaikki puuttuu perusversiosta.

    • '67 Vapid Dominator Buggy and Paradise Garage: A Mud Club monster offering impressive off-road handling for the backwoods of Mount Kalaga and beyond, conveniently stored at a garage in Watson Bay, featuring a weapon locker to customize your loadout for any occasion plus a stash box to deposit stolen goods to be fenced.
    • ’95 Grotti Cheetah: Grotti's signature mid '90s sports car and ode to Shore Drive, the ’95 Grotti Cheetah, complete with a minimalist, retro-futuristic livery and available to punctuate later-stage action.
    • Vehicles and Vapid Ganado Retro Build at Jason’s Safehouse: Switch gears and soak up the sun in either an Army fatigue-tinged Dinka Enduro motorcycle and Crest Kayak, or inject some muscle and classic stylings into Jason's well-worn Vapid Ganado pickup with exclusive mods including a cab spoiler, rear aerials, and special livery.
    • Vehicle Mod Shops: Two preeminent vehicle customization destinations are exclusively open for business with the Ultimate Edition and feature a wide selection of artistic and performance-based vehicle mods. At Rideout Customs in Vice City, transform vanilla vehicles into magnificent works of art with detailed interiors, exquisite rims, and donk stylings. Meanwhile at One-Eyed Willie’s in Lake Leonida, transform off-road vehicles with exclusive mods and even attain custom hand-painted masterpieces.
    • Classic Car Collection: Track down a variety of abandoned classic and work-in-progress project cars and revitalize them to their former glory in this special commission from eccentric collector and local fixer, Wyman. Restore these and make them your own, including four vehicles that are only available in the Ultimate Edition.
    • Shitzu Squalo: Perfect for casting in Gambit Bay and reeling in catches of all sorts, this gradient pink and blue Squalo docked at Washington Beach is made open-ocean-ready with an explosives-laden weapons crate.
    • Hawk & Little Morgan Revolver: Sourced exclusively from the Vercetti Estate and found at Ammu-Nation stores as Jason and Lucia’s story progresses, his and hers versions of the powerful Hawk & Little Morgan Revolver are available with classic Vice City stylings for both Jason and Lucia, including palm-tree-etched grips, engraved detailing, high-performance scope, and personalized finishes.
    • Personalized Weapon Variants: Personalized sidearms with detailed engravings for both Jason's Girardi ES9 pistol and Lucia's Klose K17 pistol.
    • PTT Youngin$ Compound and Scores: One of Leonida’s loudest and most socially active gangs, the PTT Youngin$ grow premium hydroponics in places you’d least expect. Find a way to raid the PTT Youngin$ Illegal Goods Store in Southside Vice City and escape safely to score some special items and distinct contraband.
    • Vice City Styles for Jason and Lucia: Whether poolside or side by side, Jason and Lucia can look the part with exclusive outfits, tattoos, and more.
    • Goodtime Gear: A capsule collection of apparel and accessories inspired by the Goodtime State’s hit TV show character, Macca the Gator.
    • Stock 305 Clothing Store: Exclusively open for business with the Ultimate Edition, Stock 305 is Stockyard’s premier destination for elevated streetwear. Style various unique and exclusive looks for Jason and Lucia that complement the murals, tags, and artwork that put the neighborhood on the map.
    • Sara’s Unisex Salon: Get signature salon hair styles for both Jason and Lucia, including facial hair for Jason and makeup and nails for Lucia.
    • Electric Fang Tattoo: Stockyard’s most iconic ink bar, with over 50 exclusive, signature tattoos for both Jason and Lucia — all designed by the artist collective FAILE.
  • [*]
  • Ultimate Edition bonuses become available to Jason and Lucia across their story, with new items uncovered behind each chapter.
 
En tiedä mitä tarkalleen ottaen tarkoitat nyt gameplaylla, mutta kyllä mä ainakin todellakin odotan sen pelattavuuden olevan selvästi sulavampaa kuin aikaisemmissa osissa. Sitä sen olisi pitänyt olla jo ainakin vitosessa.
Tarkoitan perus gameplayta. Esimerkiksi en usko, että stealth tai parkour tulee olemaan osa tätäkään peliä. Eli ajamista ja räiskintää luvassa aikalailla perinteisesti. Veikkaisin.

Voin olla toki väärässä. Mutta sitten ei puhuttaisi enään GTA:sta.
 
Tarkoitan perus gameplayta. Esimerkiksi en usko, että stealth tai parkour tulee olemaan osa tätäkään peliä. Eli ajamista ja räiskintää luvassa aikalailla perinteisesti. Veikkaisin.

Voin olla toki väärässä. Mutta sitten ei puhuttaisi enään GTA:sta.
Kyllähän GTA San Andreaksessa oli hiippailutehtäviä ja minipelejä. Ei varmastikaan isossa osassa tule olemaan, mutta kyllä monipuolinen tekeminen on aina GTA-peleihin kuulunut.
 
Kyllähän GTA San Andreaksessa oli hiippailutehtäviä ja minipelejä. Ei varmastikaan isossa osassa tule olemaan, mutta kyllä monipuolinen tekeminen on aina GTA-peleihin kuulunut.
Kuten kirjoitin viestissäni, meinaan perus gameplayta.

Minipelit ovat aina kuuluneet asiaan. Alieneita sun muita hassutuksia on aina pyörinyt peleissä.
 
Tarkoitan perus gameplayta. Esimerkiksi en usko, että stealth tai parkour tulee olemaan osa tätäkään peliä. Eli ajamista ja räiskintää luvassa aikalailla perinteisesti. Veikkaisin.

Voin olla toki väärässä. Mutta sitten ei puhuttaisi enään GTA:sta.
Ai jos GTA:ssa olisi paremmat mekaniikat hiiviskelylle jne niin se ei olisi enään GTA? Kuulostaa omaan korvaan vähän erikoiselta.
 
Meninpä minäkin ennakkotilaamaan tämän kun Vice City on aina itselle ollut se kiinnostavin GTA-pelialue jos ei RDR:n maailmaa lasketa.

En tiedä onko "rikollinen ajaa autoa" konsepti kestänyt kiinnostavana nykypäivään saakka (ainakaan IV ja V eivät enää koukuttaneet) mutta toivotaan että tässä 13 vuoden aikana on keksitty ainakin jotain uusia temppuja.
 
Osaatko yhtään perustella, että miksi se ei olisi enään gta jos esim hiiviskelymekaniikat olisi paremmin tehty? Jos kaikki muu on tuttua ja turvallista?
Yksinkertaisesti se on niin, että minä koen GTA:n suorana toimintana ja ajoneuvotoimintana.

Voisi olla toki vaikka Hitmanin tapaista hiiviskelyä ja kikkailua, mutta se veisi aika paljon minun kirjoissani fiiliksestä, minkä takia GTA:ta pelaan. Koska minun mielessäni rikolliset eivät ole mitään agentteja tai vastaavia, jotka sniikkailevat menemään.

Ei se tekisi pelistä välttämättä huonompaa. Voisi olla virkistävääkin, jos saisi itse päättää enemmän tehtävistä. Mutta ei tässä olekkaan kyse siitä. Vaan ainoastaan omista syistä, miksi pidän GTA peleistä ja pelaan niitä.
 
Jos ei pidä GTA:n gameplaysta, niin epäilen että tämä peli kovin suuresti tulee muuttamaan sitä.

Eiköhän gameplayn suhteen tule olemaan aika tuttua settiä. Muut asiat voivat olla pidemmälle vietyjä rikkoen vanhoja rajoja.
En tiedä ymmärränkö minä termin "gameplay" väärin mutta ei ongelma ole se, mitä tekemistä peli tarjoaa, vaan kuinka viihdyttävää, sulavaa tai miellyttävää sen toteuttaminen on. Esimerkiksi ajamisen voi peleissä toteuttaa hyvin tai huonosti. Sitä tarkoitin. Rockstarin peleissä gameplay on aina ollut vähän tönkköä, mikä pitkälti taitaa johtua siitä että se on fysiikka- ja/tai animaatio-pohjaista.

Tavallaan se siis myös kuuluu jo pelisarjan DNA:han mutta minua ei yhtään haittaisi jos se olisi edes vähän sulavampaa.

Yksinkertaisesti se on niin, että minä koen GTA:n suorana toimintana ja ajoneuvotoimintana.

Voisi olla toki vaikka Hitmanin tapaista hiiviskelyä ja kikkailua, mutta se veisi aika paljon minun kirjoissani fiiliksestä, minkä takia GTA:ta pelaan. Koska minun mielessäni rikolliset eivät ole mitään agentteja tai vastaavia, jotka sniikkailevat menemään.

Ei se tekisi pelistä välttämättä huonompaa. Voisi olla virkistävääkin, jos saisi itse päättää enemmän tehtävistä. Mutta ei tässä olekkaan kyse siitä. Vaan ainoastaan omista syistä, miksi pidän GTA peleistä ja pelaan niitä.
Nimenomaanhaan rikolliset voisi nähdä hiipailemassa ja puukottamassa selkään sekä muutenkin hämärähommissa, joten yhtä hyvin hiippailumekanismit voi nähdä rikollisten repertuaarissa kuin agenttien, jotka taas kokisi paremminkin kikkailevan keskustelujen, hakkeroinnin ja soluttautumisen merkeissä.

Mutta se, että pelissä olisi sulavammat ja monipuolisemmat pelimekaniikat ei millään lailla estäisi sitä että peliä voisi pelata myös perinteiseen GTA-riehumisen malliin.
 
En tiedä ymmärränkö minä termin "gameplay" väärin mutta ei ongelma ole se, mitä tekemistä peli tarjoaa, vaan kuinka viihdyttävää, sulavaa tai miellyttävää sen toteuttaminen on. Esimerkiksi ajamisen voi peleissä toteuttaa hyvin tai huonosti. Sitä tarkoitin. Rockstarin peleissä gameplay on aina ollut vähän tönkköä, mikä pitkälti taitaa johtua siitä että se on fysiikka- ja/tai animaatio-pohjaista.

Tavallaan se siis myös kuuluu jo pelisarjan DNA:han mutta minua ei yhtään haittaisi jos se olisi edes vähän sulavampaa.


Nimenomaanhaan rikolliset voisi nähdä hiipailemassa ja puukottamassa selkään sekä muutenkin hämärähommissa, joten yhtä hyvin hiippailumekanismit voi nähdä rikollisten repertuaarissa kuin agenttien, jotka taas kokisi paremminkin kikkailevan keskustelujen, hakkeroinnin ja soluttautumisen merkeissä.

Mutta se, että pelissä olisi sulavammat ja monipuolisemmat pelimekaniikat ei millään lailla estäisi sitä että peliä voisi pelata myös perinteiseen GTA-riehumisen malliin.
Jokainen näkee asiat miten näkevät. Ja kuten sanoin, ei se tekisi pelistä huonompaa. Minun fiilikseen se vain vaikuttaisi, ei siinä sen enempää tai vähempää ole :)
 
En tiedä ymmärränkö minä termin "gameplay" väärin mutta ei ongelma ole se, mitä tekemistä peli tarjoaa, vaan kuinka viihdyttävää, sulavaa tai miellyttävää sen toteuttaminen on. Esimerkiksi ajamisen voi peleissä toteuttaa hyvin tai huonosti. Sitä tarkoitin. Rockstarin peleissä gameplay on aina ollut vähän tönkköä, mikä pitkälti taitaa johtua siitä että se on fysiikka- ja/tai animaatio-pohjaista.

Tavallaan se siis myös kuuluu jo pelisarjan DNA:han mutta minua ei yhtään haittaisi jos se olisi edes vähän sulavampaa.


Nimenomaanhaan rikolliset voisi nähdä hiipailemassa ja puukottamassa selkään sekä muutenkin hämärähommissa, joten yhtä hyvin hiippailumekanismit voi nähdä rikollisten repertuaarissa kuin agenttien, jotka taas kokisi paremminkin kikkailevan keskustelujen, hakkeroinnin ja soluttautumisen merkeissä.

Mutta se, että pelissä olisi sulavammat ja monipuolisemmat pelimekaniikat ei millään lailla estäisi sitä että peliä voisi pelata myös perinteiseen GTA-riehumisen malliin.
Itse taas näen ainakin autoilun ja lentelyn niin hyvin tehtynä ettei missään muussa vastaavanlaisessa open worldissa ole päästy lähellekkään. Juurikin sen takia, että se on fysiikkapohjaista. Myös ammuskelusta pidin varsinkin vitosessa jo aika paljonkin vaikka vähän siinä oli edelleen semmosta tönkköyttä esim liikkumisessa ja suojien taakse menoissa. Mutta kokonaisuutenaan en ihan allekirjoita sitä etteikö nämä olisi hyviä pelejä pelatakkin. Mutta toki taas toivoisi, että mennään eteenpäin tälläkin osa-alueella. Itseasiassa fysiikkapohjaisuus näissä itseä varsinkin kiehtoo. Vihut reagoi osumiin hauskasti ja ”realistisesti” jne. :)
The Hollywood Reporter (mitä) puolestaan kertoo, että levyversiota ei olisi tulossa. Tätä uskoisin enemmän kuin levyn saapumiseen joulukuussa.

Tympii tuo etteivät voi Rocstarilla katkaista noilta huhuilta siipiä tai vastaavasti vahvistaa tuota.
 
Perusteliihan ne muistaakseni myös rdr kakkoses sitä hahmon tönkköyttä ja ainakin pikku kännissä hönttöilyä ja kaatumisia ja kömpelyyttä sillä että "ei villis lännes osattu olla mitää ninjoja" Tavallaan sama mieltä mutta tarviiko sen hahmon huojua ja horjua ja olla tönkkö mikä alkaa jo tekee pelaamisesta rasittavaa?

Kyllähän sitä paskaanki ohajattavuuteen tottuu kun tarpeeks pelaa, gtaas ajaminen ja lentäminen on tehty hyvin, mutta aina niissä se hahmn ohjaaminen jopa tässä vitosessa on tyyliin jostain ps2 ajoilta, tönkkö ja kankee ja se ampuminenkaa mitään nautinnollista ole, nykyään tai jo pitkään ainakin gta onlines käyttää kaikkia leluja ja armored autoja sekä helikopterilla raketeilla naamaa että se ampumaosuus saadaan nopeesti ja äkkiä suoritettua, ikinä ole ollut niin että "hei mennäänpä ihan jalkaisin ampumalla aseilla". Hyvin rasittavasti toteutettu.

RIkollisen ja tavisten ei tietenkään munkaa mielestä tarttis olla mitää superninjoja ja pelattavuus kun pelais jotain scifiräiskintää, mutta vois ne hahmot olla edes hieman vähemmän kännissä ja pysyä välillä paikoillaa eikä aina vaa niin "realistisesti" huojua ja kaatua ym hönttöilyä. MItä tässä kutosessakin tulee olemaan, mutta toivon olevani väärässä että 13 vuoden aikana ovat vieneet sen hahmon liikkuvuuden jotenkin edes nykytasolle.
 
Itse taas näen ainakin autoilun ja lentelyn niin hyvin tehtynä ettei missään muussa vastaavanlaisessa open worldissa ole päästy lähellekkään. Juurikin sen takia, että se on fysiikkapohjaista.
Joo, siis autoiluhan taitaa ollakin GTA-pelien parhaita ja toimivimpia mekaniikkoja mutta ei sekään nyt parempien autopelien tasolle pääse. Open worldien parhaimmistoa toki ja kuten jo taisin aiemmin sanoa, niin kaikki on kuitenkin riittävän toimivasti toteutettu, jolloin enemmänkin se monipuolisuus on se juttu kuin se, että on vaikka paras (tai edes hyvin viihdyttävä) gunplay tai stealth missään.

Myös ammuskelusta pidin varsinkin vitosessa jo aika paljonkin vaikka vähän siinä oli edelleen semmosta tönkköyttä esim liikkumisessa ja suojien taakse menoissa. Mutta kokonaisuutenaan en ihan allekirjoita sitä etteikö nämä olisi hyviä pelejä pelatakkin. Mutta toki taas toivoisi, että mennään eteenpäin tälläkin osa-alueella. Itseasiassa fysiikkapohjaisuus näissä itseä varsinkin kiehtoo. Vihut reagoi osumiin hauskasti ja ”realistisesti” jne. :)
Niin, siis "hyviä pelejä pelata" ei ole asia, johon väittäisin vastaan sillä kaikki toimii vähintään riittävän hyvin. Voisi vain olla sulavampaa ja vähemmän tönkköä menoa.

Tympii tuo etteivät voi Rocstarilla katkaista noilta huhuilta siipiä tai vastaavasti vahvistaa tuota.
Eihän näitä tällaisia ikinä voida etukäteen paljastaa kun pitää miettiä tienestien yms. kannalta.
 
Ylös Bottom