Mutta miksi tästä asiasta pitää mainita/napista joka ikinen kerta, kun joku täällä hehkuttaa, ihastelee tai kehuu näitä yksityiskohtia? Eikö olisi paljon mukavampaa kaikille jos tämmöisen asian mainitseminen jäisi siihen yhteen kertaan, eikä siitä tarvitsi ruveta vänkäämään joka kerta, kun joku on asiasta fiiliksissä?
Minä olen kyllä kokenut että tämä yksityiskohta-keskustelu on ikään kuin samaa jatkumoa eikä mitään yksittäisiä, saman asian toistamisia.
Eikä kukaan ole oikeastaan osannut sitä niiden merkitystä mitenkään erityisen selittävästi avata, jotta pääsisi itse sisään siihen että miksi ne ovat niin hienoja miltä viestien perusteella vaikuttaa. Olen myös useaan kertaan maininnut että siellä on tosi siistejä juttuja mutta että ne ovat pääasiassa paljastuneet itselle vasta jostain Youtube-videolta eikä niitä ole mitenkään tajunnut pelattaessa. Esimerkiksi RDR2:n sähkölinjat on sellainen. Siis onhan tuo ihan hiton huikea yksityiskohta mutta en minä olisi tajunnut että ne on loogisesti vedetty koska en ole niitä linjoja siellä seurannut. Oliko joku muu tajunnut tuota ennen kuin on joutunut tarkistamaan - ja samalla yleensä videon tekemään?
En siis tajua sitä puolta asiasta, että miten ne voivat parantaa pelikokemusta jos niitä ei edes huomaa? Samoin kirjoitin jo senkin että vaikka monia asioita sitten näin videoilta, niin ei niiden tiedostaminen tehnyt pelistä parempaa.
Näitä näkemyksiä sitten väännetään sellaiseen luovaan muotoon kuin "ei saa olla yksityiskohtia" tai "pitää olla palikoista tehty peli" tms.
Sekin että moni sanoo että Rockstar asettaa uuden standardin tms. niin siihenkin voin sanoa etten usko kovin monella kehittäjällä olevan varaa (monellakaan tapaa) tehdä asioita yhtä yksityiskohtaisesti. Kenen muun peliä odotettaisiin yhtä kauan ja kenen muun peli myisi silti sen verran että uskaltaa panostaa noin paljon?
Ei nuo yksityiskohdat ole sellaisia mitä muut eivät osaisi tehdä. Muilla ei vain ole varaa koska kehittäjän nimi ei ole Rockstar eikä varsinkaan pelin nimi GTA. Rockstar myös ymmärtääkseni vähän hyljännyt RDR:n koska ei printtaa rahaa samalla tapaa kuin GTA, joten voi olla että tuo RDR2 oli viimeinen yhtä tarkkaan hiottu peli mitä GTA.
Ihan turha siis odottaa että GTA VI:n jälkeen alkaa kaikkien pelien lokit ja muut yksityiskohdat olemaan samalla tasolla. Ja minä sanon että se on vain hyvä, sillä sitten ei pelinkehitys maksa älyttömyyksiä vain sen takia että hiotaan ihan epäoleellisia asioita.
Toisaalta tämän poikkeuksellisuuden takia pitäisi kai olla vain hiljaa ja sallia edes yksi tällainen pilkuntarkasti väännetty teos. Tosin itsellä tökkii se, että se varsinainen pelaaminen ei ole erityisen viihdyttävää koskaan ollut. Siis gameplay.
Tosin onhan aina Star Citizen, jos haluaa pelin jota väännetään ikuisesti ja jossa on kaikki mitä vain ikinä keksitään.
Ja tämä ei tarkoita sitä, etteikö eriäviä mielipiteitä saisi sanoa, sehän nyt kuuluu keskusteltuun ja jengi tykkää ja on kiinnostunut eri asioista. Mutta jos sama virsi alkaa joka kerta, kun joku täällä ihastelee jotain uutta hienoa yksityiskohtaa niin se ei kyllä enään tuo mitään uutta ja järkevää tähän ketjuun, pelkästään riitelyä ja turhaa negatiivisuutta.
Pitäisikö saman koskea myös kehuvia kommentteja? Jatkossa ei siis enää samaa hehkutusta siitä, miten yksityiskohtainen peli on? Eikö kuitenkin "sama virsi" ole sama, oli se sitten kriittinen tai kehuva?