Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Niinhän hän juuri sanoi, ettei tässä ole mitään uutta tuossa mielessä. Lähestymistapa vain on uusi, kun on Netflixissä.
Minusta tässä on koko ajan mm. keskusteltu siitä että onko kyse mainoksesta vaiko ei ja että onko se itse video jotain uutta. Sen jakelutapa ei muuta sitä itse pelin esittelyä mihinkään, vaan se on vain laajempi pelin esittely: ei mitenkään uusi asia mielestäni. Ilmeisesti se sitä kuitenkin on koska Rockstar, GTA ja Rockstar-asiantuntija + toimari, tai jotain?

Tässä alla on se kohta viestistä, mihin itse alunperin vastasin ja mistä alkoi tuo hehkutus että koska Rockstariin liittyvät tahot sanoo, niin kyseessä on jotain ihmeellistä ja uutta vaikka kaikki viittaa ihan normaaliin laajempaan esittelyyn sitä kuuden tunnin Netflix-yksinoikeutta lukuunottamatta:
Ei se ole mainos.

---

Ehkä vähän ennenaikaista ennustaa, että nyt tämä tapa yleistyy, kun kiistatta maailman suosituin pelisarja tekee niin. :D
En sanonut tai väittänyt että tuo tuosta välttämättä yleistyisi. Sitä ei vain voi kieltää etteikö usein isot ohjaisi ja näyttäisi suuntaa kokonaisille aloille. Itsekin pidän GTA-pelisarjaa monessa asiassa poikkeuksena mutta kyllä se toimii myös suunnannäyttäjänä sekä hyvässä että pahassa koska on niin iso juttu.

Enkä nykyaikana pitäisi edes outona että sisältöä, jota porukka katsoo ja kuluttaa, siirtyisi tilauksien taakse. Tässä GTA näyttää että pelien trailereista on porukka maksamassa, joten eiköhän siellä jatkossa nähdä vastaavaa muistakin peleistä. Vastaanotto näyttää että jääkö se uudeksi normaaliksi vaiko ei. Itse toivoisin että ei mutta onhan tässä nähty että kaikenlaiseen ollaan valmiita rahaa työntämään.

Huvittavinta kuitenkin on, että mainokset olisi viimeinen asia, mistä kannattaa maksaa. Onkin mielenkiintoista nähdä että onko pelaajat ensimmäinen porukka joka maksaa siitä.

Minä sanoin ainoastaan että kyse on mainoksesta. Ei siinä sen ihmeempiä merkityksiä ollut. Mielestäni sinä taas sanoit että kyse ei olisi mainoksesta.

Tällä mainostetaan peliä mutta se ei ole mainos. Miksi vänkäät väen vängällä muita ihmisiä vqastaan jos sua ei kiinnosta ole hiljaa tai älä puutu lilluka nvarsiin.

Mikä ei ole mainos? Arvostelu Mikä taas voi olla mainos? Ennakkojuttu, uutinen, juoru, lähes mikä tahansa.
Jännä kun näitä vastaavia olen kyllä itse nähnyt vuosikymmenen tai enemmänkin ajan. Veikkaan että samalla hakusanalla löytyy aika monen pelin "extended look" jos kokeilee. Sitten on kaikenlaista "deep diveä" sun muuta nimeä samalle asialle.

Kyse on vain pidemmästä katsauksesta peliin, nimensä mukaisesti. Se ei ole uusi asia. Ainoa uusi asia on se, että siitä pitäisi tilauspalvelun muodossa maksaa jos haluaa nähdä ensimmäisten joukossa.

Niin, jos haluaa nähdä KUUSI TUNTIA aiemin. Jos tämä on oikea elämän ongelma, onnitelen sinua, sait top tier accountin :D

Kaikki muu on höpöhöpö-hypeä, jonka pohjana on vain tuote ja sen mainosmatsku. Ihan niin kuin aina.

Ei tuo itselle on iso asia koska pärjäisin ilman koko matskuakin mutta ei tuo hyvä suuntaus ole että yhä enemmän asioita menee tilauspalveluiden ja vastaavien taakse. Kannattaa siis nähdä asia vähän laajemminkin kuin vain yksittäisenä juttuna.

Mikään ei ole muuttunut. Tällä julkisuudella on jo tullut imaista mainosta roppakaupalla ja Netflixistä löytyy sitä porukkaa, jotka eivät ole vielä PS5 ostaneet.

Sieltä jäi "ja"-sana pois. Tekstissäsi oli asiantuntija ja toimari. Minun pointtini taas oli että nämä henkilöt liittyy niin suoraan tuotteeseen, että kyse ei ole yhtään samasta kuin jos joku ulkopuolinen taho tekisi jutun tuotteesta.
Kuka sen tuotteen siis tekee kun tiedät? En minä odota mitään poulueetonta rapottia, siksi sellaisia rerporttereita ei juuri ole. Mutta odotan mielenkiintoista lisätietoa pelistä.

MIten saat tästäkin asiasta negan? RS haluaa koittaa uutta ja tämä on uutta. Tuomitaan kun savu on hälvennt

Niin, jos haluaa nähdä KUUSI TUNTIA aiemin. Jos tämä on oikea elämän ongelma, onnitelen sinua, sait top tier accountin :D

Tätä ihmettelen. Kyseessä on niin pieni asia, mutta silti täällä saadaan siitäkin vääntö :D

Vaikka odotan peliä, niin en sentään kuuden tunnin takia ota tilausta. Eri asia se on sitten tietenkin, jos totean että Netflixissä on muutakin katsottavaa, ja ylipäätänsä ehdin katsomaan mitään.

Tätä ihmettelen. Kyseessä on niin pieni asia, mutta silti täällä saadaan siitäkin vääntö :D

Vaikka odotan peliä, niin en sentään kuuden tunnin takia ota tilausta. Eri asia se on sitten tietenkin, jos totean että Netflixissä on muutakin katsottavaa, ja ylipäätänsä ehdin katsomaan mitään.
No tätä yritin itsekin sanoa aiemmin. Tämän pelin ketju tuntuu olevan jotenkin extra negatiivinen mutta eipä se tietty ihme, kun on tämän kokoluokan julkaisusta kyse. Eri asia antaa kritiikkiä itse pelistä tms kun taas valittaa ja napista KOKOAJAN ja ihan jokaisesta peliin liittyvästä uutisesta.

Itellä on Netflix tilaus lähinnä tytön Gabbyn Nukketaloa varten niin tulee katsottua tämä mutta ei tulisi otettua 6h takia tilausta saati napistua siitä, kun on nyt ”maksumuurin” takana. Ainakin on vähän erilainen tapa esitellä peliä, eikä käytännössä eroa jostain lehtien exclu artikkeleista mitenkään ”maksumuuri” mielessä.

No tätä yritin itsekin sanoa aiemmin. Tämän pelin ketju tuntuu olevan jotenkin extra negatiivinen mutta eipä se tietty ihme, kun on tämän kokoluokan julkaisusta kyse. Eri asia antaa kritiikkiä itse pelistä tms kun taas valittaa ja napista KOKOAJAN ja ihan jokaisesta peliin liittyvästä uutisesta.

Itellä on Netflix tilaus lähinnä tytön Gabbyn Nukketaloa varten niin tulee katsottua tämä mutta ei tulisi otettua 6h takia tilausta saati napistua siitä, kun on nyt ”maksumuurin” takana. Ainakin on vähän erilainen tapa esitellä peliä, eikä käytännössä eroa jostain lehtien exclu artikkeleista mitenkään ”maksumuuri” mielessä.
Meidänkin likka tykkää Cabbysta, mutta en senkään takia raaski pitää tilausta päällä :D Onneksi hän pitää Ylen ohjelmista myös.

Tottakai tämän luokan peli aiheuttaa kohua. Mutta silti ihmettelen asiaa, koska kyseessä ei ole maailman isoin asia. Kuusi tuntia on kuusi tuntia, vaikka olisikin maailman isoimmasta videopeleistä kyse.

Jos ei halua maksumuurin läpi mennä, niin sitten sulkee vaikka puhelimen kuudeksi tunniksi ja pelaa pasianssia mökillä :D

Meidänkin likka tykkää Cabbysta, mutta en senkään takia raaski pitää tilausta päällä :D Onneksi hän pitää Ylen ohjelmista myös.

Tottakai tämän luokan peli aiheuttaa kohua. Mutta silti ihmettelen asiaa, koska kyseessä ei ole maailman isoin asia. Kuusi tuntia on kuusi tuntia, vaikka olisikin maailman isoimmasta videopeleistä kyse.

Jos ei halua maksumuurin läpi mennä, niin sitten sulkee vaikka puhelimen kuudeksi tunniksi ja pelaa pasianssia mökillä :D
Se tulee muutenkin meidän aikaa niin myöhään että mieluummin nukun silloin vaikka Netflix tilaus onkin. Aamust sen voi sitte työkoneen ääres kuitenkin kattoa youtubesta :) Mikä maksumuuri? ;)

Se tulee muutenkin meidän aikaa niin myöhään että mieluummin nukun silloin vaikka Netflix tilaus onkin. Aamust sen voi sitte työkoneen ääres kuitenkin kattoa youtubesta :) Mikä maksumuuri? ;)
Sama juttu, meilläkin tilaus olemassa, mutta taidan mieluummin katsella vasta aamukahvia juodessa kuin enää kymmenen aikaan illalla.

Tällä mainostetaan peliä mutta se ei ole mainos. Miksi vänkäät väen vängällä muita ihmisiä vqastaan jos sua ei kiinnosta ole hiljaa tai älä puutu lilluka nvarsiin.
Puhut lillukanvarsista samalla kun itselläsi tuntuu olevan kovin tarkat rajat mainokselle, kun selväkään promomatsku ei sitä sinulle ole.

Mikä ei ole mainos? Arvostelu Mikä taas voi olla mainos? Ennakkojuttu, uutinen, juoru, lähes mikä tahansa.
Tuntuu että välillä tajuaisit mitä olen sanonut ja sitten taas et. Tässä nimittäin periaatteessa sanot ihan saman kuin mitä olen yrittänyt sanoa sinulle.

Sinä se olet alleviivannut miten tämä eroaa aiemmista mainostuksista kun minä olen yrittänyt sanoa että ainoa ero on jakelutapa. En ole sanonut sitä lainaamassasi kohdassa ongelmaksi enkä muutenkaan nostanut sitä tässä kohtaa mitenkään pääasiaksi.

Mikään ei ole muuttunut. Tällä julkisuudella on jo tullut imaista mainosta roppakaupalla ja Netflixistä löytyy sitä porukkaa, jotka eivät ole vielä PS5 ostaneet.
Ai eikö? Etkö sinä ole juuri toitottanut miten koko mainostus ja peliala mullistuu nyt GTA VI:n Netflix-homman myötä? :D Minä olen ollut se, joka on sanonut että aika perushommaa tuntuisi olevan ja ainoa ero on vain hetkittäin yksinoikeus Netflixissä.

Miten saat tuon käännettyä niin että minä näkisin asiassa jotain ihmeellistä?

Kuka sen tuotteen siis tekee kun tiedät? En minä odota mitään poulueetonta rapottia, siksi sellaisia rerporttereita ei juuri ole. Mutta odotan mielenkiintoista lisätietoa pelistä.
Tuotteen? Ai GTA VI:n? Tarvitsetko siihenkin vastauksen? :D

Se Netflixiin tuleva video tulee pakostakin Rockstarilta, joten se on sen kautta promoa eli mainos. Itsekin sitä toki odotan mutta en väitä että se olisi mitään muuta kuin mitä se on.

Sinä toit vertailuun mukaan journalistit ja pelimedian, en minä. Ilman niitäkin oltaisiin voitu keskustella siitä, onko se video mainos vaiko ei.

MIten saat tästäkin asiasta negan? RS haluaa koittaa uutta ja tämä on uutta. Tuomitaan kun savu on hälvennt
Mikä ihmeen nega? Minä vain kerroin mikä se video on. Miten se on "negaa"?

Ainoa selkeä "nega" on se kuuden tunnin etuoikeus Netflix-tilaajille eikä se haittaa itseäni yhtään koska ei ole kiire sitä näkemään.

Itse en myöskään näe Rockstarin hommassa mitään muuta uutta kuin tuon jakelutavan. Siitä voi mielipiteen sanoa jo nyt eikä "savun hälvennyttyä". Sitä videotahan minä en ole tuominnut ja se varmasti on mielenkiintoinen. Se ei vain vaikuttaisi olevan mitään uutta.

No ompahan ainakin pöhinää pelin ympärillä. Itte ennakkotilasin sen 99euron version enkä kadu pätkääkään, kerranki ku sai hieman ylimäärästä rahaa ja kitos veronpalatukset niin hemmottelin itseni sitten tällä kalliimmalla versiolla. :p Täs alkaa jopa hieman innostumaan pelistä kun julkaisupäivä lähenee ja pelaattavaa sen verran paljon että odotus menee nopeesti.

No ompahan ainakin pöhinää pelin ympärillä. Itte ennakkotilasin sen 99euron version enkä kadu pätkääkään, kerranki ku sai hieman ylimäärästä rahaa ja kitos veronpalatukset niin hemmottelin itseni sitten tällä kalliimmalla versiolla. :p Täs alkaa jopa hieman innostumaan pelistä kun julkaisupäivä lähenee ja pelaattavaa sen verran paljon että odotus menee nopeesti.
Hei samikset! Laitoin kans palautukset menee tonne.

Joo jos nyt kerran laittaa 100€ vuosisadan suurinpaan viihdejulkaisuun niin ei se ole kamala asia. Ei näissä tilanteissa ruveta hampaita irvistellen miettii että paljonko tästä kehtaa maksaa kun peli tulee olemaan kuitenkin sen arvoinen.

Uusi GTA olisi ollut yksi niistä harvoista peleistä, jonka olisin voinut ostaa heti julkaisussa ja maksaa jopa vähän extraa, mutta päätös jättää fyysinen levy pois söi ostohalut. Alelaarista sitten joskus.

Viime sukupolvessa vain kaksi peliä oli pakko saada heti jukkarissa. RDR2 ja Last of Us 2, joten omalla kohdallani kyseessä on melko harvinainen tilanne. RDR2:sta tuli jopa jonottettua yötä myöten. Sääli, että tällaiset yhteisölliset tapahtumat tulevat katoamaan digi-saastan ottaessa vallan.

FB_IMG_1781545486136.jpg

Ainakin on vähän erilainen tapa esitellä peliä, eikä käytännössä eroa jostain lehtien exclu artikkeleista mitenkään ”maksumuuri” mielessä.
Itsehän en ole asiaa tuon maksumuurin kautta käsitellytkään vaan sen, että onko kyse mainoksesta vaiko ei. Täällä kun nimenomaan sanottiin että "kyse ei ole mainoksesta".

On aika iso ero että onko nähty materiaali "suodatettu" toimittajan läpi lehden artikkeliin vaiko pelkästään pelin julkaisijan julkaisema video - kuten tuossa Netflixin tapauksessa. Jopa Youtubettajien reaktiovideot on vähemmän mainosta mitä pelkkä julkaisijan video, sillä niissäkin on joku ulkopuolisen mielipide tai näkemys mukana - olkoon kuinka feikki tai liioiteltu tahansa.

Tässä ne pointtini vielä kertaalleen, kun tuntuu että ne on hukassa:
-Netflixiin tuleva GTA VI -esitys on promoa, mikä on käytännössä sama asia kuin mainos.
-Vastaavia syventäviä pelin esittelyitä on ollut olemassa iät ja ajat.
-Hetkellinen yksinoikeus Netflixissä on ainoa uusi juttu eikä se ole edes positiivinen sellainen.

Viimeksi muokattu:
Uusi GTA olisi ollut yksi niistä harvoista peleistä, jonka olisin voinut ostaa heti julkaisussa ja maksaa jopa vähän extraa, mutta päätös jättää fyysinen levy pois söi ostohalut. Alelaarista sitten joskus.

Viime sukupolvessa vain kaksi peliä oli pakko saada heti jukkarissa. RDR2 ja Last of Us 2, joten omalla kohdallani kyseessä on melko harvinainen tilanne. RDR2:sta tuli jopa jonottettua yötä myöten. Sääli, että tällaiset yhteisölliset tapahtumat tulevat katoamaan digi-saastan ottaessa vallan.

Näytä liitetiedosto 21667

Kyllähä niissä koteloissa on edelleen se koodilärpykkä ja varmasti näitä yömyyntitapahtumia tullaa järjestämään. Mutta kieltämättä en itse ainakaa jaksa jonottaa että saa jonkun koodilärpykän.

Ohan noi semmosia kivoja tapahtumia, itse olen hakenut GTAIV, GTAV ja RDR2 yömyynnistä.

Jos en ihan väärin muista, niin onhan rockstar ja netflix tehny aikasemminki yhteistyötä. Eli eihän tämä nyt "uutta" ole. No kiva seurata mitä pelin ympärillä tapahtuu.

Ylös Bottom