Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mortal Shell 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Subi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ollut kyllä parempi kun edelliset souls liket mitä pelannut eli Wuchang Fallen Feathers, Black Myth Wukong ja Lords of the Fallen. Tässä tutkiminen todellakin Elden Ring tasoa ja laadukas peli muutenkin.
Kuulostaa kyllä hyvältä. Pitää laittaa tämä peli kyllä korvan taakse.

Alku maistiaiset otettu. Hyvältä tuntuu näin alkumetereillä ihan jo ekasta iskusta asti, iskuissa tuntuu olevan painoo ja munnaa. Tunnelma hyvin soulsmaisen synkkä ja mystinen mistä tykkään, vielä ei olla päästy kauheesti eteenpäin mutta tuntuu että edessä on huikea seikkailu. Graafisesta ulkoasusta tykkään, kerrotaan sitten lisää fiiliksistä kun alkaa peli aukee kunnolla mutta on tässä selkeesti tehty jotain hyvää. Mutta en ala tässä vaiheessa vielä sen enempää kehuu ennen kun on saatu enemmän lihaa luiden ympärille. Mutta tosiaan jos tätä on vahvasti verrattu Elden Ringiin, niin se on jo sen verran suuri lupaus ettei voi olla mikään ihan paska peli. :rolleyes:

Nyt on 15h pelattuna ja maistuu kyllä todella hyvältä edelleen. Taitaa mennä näillä näkymin kärkeen kaikista genren peleistä, pl. Fromin pelit. Ensimmäisen ison bossin tapoin hetki sitten ja toinen on nyt suunnitelmissa, molemmat olisi voinut tappaa jo aikoja sitten, mutta mieluummin olen vain tutkinut tuota maailmaa. Ensimmäisenä löydettyä Tiel shelliä käytän edelleen ja tykkään siitä niin paljon ettei ole oikein muita tullut testailtuakaan vielä. Peli tuntuu tällä hetkellä oikeastaan varsin helpolta, joskin vihut lyövät edelleen kovaa, mutta tää Tiel vaikuttaa olevan jopa hieman op. Ainakin toistaiseksi. Ja onhan se parryn ja dodgen aikaikkuna edelleenkin myös varsin avokätinen.

Edit: Bugeista sen verran ettei niitä ole muuten tullut vastaan, mutta satunnaisesti on tullut sellainen vihu vastaan, joka vain passiivisesti seisoo paikallaan tai jumittaa oviaukossa tekemättä mitään. Helppo tappo toki kelpaa aina :D

Viimeksi muokattu:
Muut kuin frommin soulseja on muut firmat yrittänyt tehää ja yhä enemmän alkaa tulee entistä parempia yrityksiä. Viimeaikoina, Fallen Feathers, Wukong, Lies Of P, Lords Of The Fallen (julkkaris vähän överii mut useiden pätsien jälkeen ihan uus peli) Mortal Shell ja nyt Mortal Shell 2 sekä lukuisia muita soulseja.

Kyllä tämä taitaa mennä niistä ei frommin soulseista mitä olen pelannut sinne kärkipäähän vaikka oli fallen feathers jo aika kova myös. Että nykyään ei enää tarvitse odottaa sitä itse mestarien soulsia kun muut ovat oppineet ja tehneet nykyään jo lähelle frommin tasoa.

Seikkailu on tässä ihan selkeesti tekijät ottaneet mallia elden ringistä varmasti ihan tietoisesti ihan jo mappia myöten ja tehneet sen muuten helvetin hyvin, ei tietenkään niin isoa mappia mitä elden ringis, hieman tiivimpi paketti mutta kuitenkin ihan riittävän iso, ei täysin openworld mutta erittäin isoja alueita. Hyvää vaihtelua myös mun mielestä se ettei ole stamina palkkia, senkus huijot menemään väsymättä, toki silti pitää varoa ja pitää antaa taukoja iskuille ja tilaa väisötille ja torjunnoille.

Välil ei kyl tiedä mihin tässä tarkalleen pitää mennä, olen nyt mennyt sinne minne pääsee, kyllä peli varmasti johtaa aina oikeille poluille sitten. Kyllä tämä kova yllätyspeli meikäläiselle on, tuli jotenki ihan puskista. Ykköstä joskus meinannut mutta se sitten jäi vaikka mielenkiintoiselta sekin vaikuttaa, mutta nyt viimeistään kakkonen herätti sen verran kiinnostusta että lähti mukaan ja hyvä kun lähtikin!

Yhdyn samaan laulukuoroon. Tämä on mulle ensimmäinen peli sitten Elden Ringin, josta innostun. KCD2 on ainoa mitä pelannut välissä, mutta sekin jäi lopulta kesken.

Kenttäsuunnittelu on vähän kuin ER:n DLC:ssä, mutta olen tässä pelissä vieläkin enemmän hukassa kun joka mutkassa useita etenemissuuntia. Onhan tässä myös Sekiron ominaisuuksia, muttei pysty hiippailemaan selkään kuitenkaan. Hyvältä vaikuttaa!

21h pelattuna ja level taitaa olla 26. Kolmannella portilla ollaan ja käytännössä koko ensimmäinen alue on tutkittuna, jos nyt jotain on saattanut jäädä löytämättä ja pari luolaa on käymättä. Kävin jo vähän haisteleen tuolla seuraavalla alueella ja vihujen damage on aika saakutin kova. Ero vaikuttaa aika isolta siihen nähden, että olen tältä ensimmäiseltä alueelta tosiaan tehnyt mielestäni lähes kaiken. No katsotaan miten se siitä lähtee rullaamaan, kun saadaan tämän alueen viimeinen bossi vielä tapettua.

Mul on vaikeuksia tietää mihin tässä pitää mennä? En ainakaa vielä ole keksinyt onko tässä mitää objektia tai pääkohdetta mitä seurata? Tällä hetkellä olen vaan mennyt mihin pääse tai seurannut niitä shellien paikkaa, eikä se vielä haittaa, mut pelkään et jossain vaihees alkaa turhautumaan että onko tässä mitään punaista lankaa mitä seurata? Vai onko ne juuri ne shellit?

Mul on vaikeuksia tietää mihin tässä pitää mennä? En ainakaa vielä ole keksinyt onko tässä mitää objektia tai pääkohdetta mitä seurata? Tällä hetkellä olen vaan mennyt mihin pääse tai seurannut niitä shellien paikkaa, eikä se vielä haittaa, mut pelkään et jossain vaihees alkaa turhautumaan että onko tässä mitään punaista lankaa mitä seurata? Vai onko ne juuri ne shellit?
Siltä linnulta saa kartan mikä näyttää ne portit ja niiden takana on pääbossit.

Ohan se turhan paljon maksaa 10€ skineistä, mutta kun peli on vaa niin hyvä ja oli sen verran badass skinit että päätin nyt hommata sen. Ohan se hieno, onko se 10€ edestä hieno on sitten jokaisen itse päätettävä, mun mielestä on. :p

Mortal Shell Obsidian Tiel.jpg

Ohan se turhan paljon maksaa 10€ skineistä, mutta kun peli on vaa niin hyvä ja oli sen verran badass skinit että päätin nyt hommata sen. Ohan se hieno, onko se 10€ edestä hieno on sitten jokaisen itse päätettävä, mun mielestä on. :p

Näytä liitetiedosto 21882
Ei taida olla ihan 10€ arvoinen, mutta ei tää elämä ole niin vakavaa :D

Se täytyy miinuksena sanoa, ettei tää tarina kiinnosta oikeesti yhtään. Tai ei tässä oikein ole edes mitään tarinaa, vain tehtävä hakea ne munat takaisin. Enkä tarkoita että se joissain Fromsoftin peleissäkään olisi mikään Harry Potter kirja ollut, mutta se kerronta ja tunnelma on tässä jotenkin missattu ihan täysin. Ja nimenomaan main questin osalta. Tunnelma yleisesti tuolla maailmaa tutkiessa on ihan ok ja NPCt ovat ihan mielenkiintoisia, mutta niitäkin on kovin vähän vastaan tullut. Mutta niihin liittyen tässä on kyllä varsin uniikkeja asioita :D mm. löysin täysin sokkona ja aika sattumalta, että edes päädyin siihen ratkaisuun, niin jonkun vaihtoehtoisen endingin (kesken pelin) ja vitsit se oli hauska :D en yleensä ikinä peleissä löydä tällaisia ennen kuin myöhemmin guiden kanssa, vaikka olen pelityyliltä jokanurkan nuohoaja.

Ei taida olla ihan 10€ arvoinen, mutta ei tää elämä ole niin vakavaa :D

Se täytyy miinuksena sanoa, ettei tää tarina kiinnosta oikeesti yhtään. Tai ei tässä oikein ole edes mitään tarinaa, vain tehtävä hakea ne munat takaisin. Enkä tarkoita että se joissain Fromsoftin peleissäkään olisi mikään Harry Potter kirja ollut, mutta se kerronta ja tunnelma on tässä jotenkin missattu ihan täysin. Ja nimenomaan main questin osalta. Tunnelma yleisesti tuolla maailmaa tutkiessa on ihan ok ja NPCt ovat ihan mielenkiintoisia, mutta niitäkin on kovin vähän vastaan tullut. Mutta niihin liittyen tässä on kyllä varsin uniikkeja asioita :D mm. löysin täysin sokkona ja aika sattumalta, että edes päädyin siihen ratkaisuun, niin jonkun vaihtoehtoisen endingin (kesken pelin) ja vitsit se oli hauska :D en yleensä ikinä peleissä löydä tällaisia ennen kuin myöhemmin guiden kanssa, vaikka olen pelityyliltä jokanurkan nuohoaja.

Joo tätä tarinan heikkoutta on tässä moitittu, mutta maailman tutkiminen ja se seikkailu ym vaa vie niin mukanaan että ei sitä ehdi ajattelee tarinaa tai mitään, vaikka niiku sanoit ei ne frommin tarinatkaa ole mitään lord of the rings eepoksia, mutta tässä se on jätetty vois sanoo kokonaan pois. Mitä nyt nämä shellien tarinat/taustat, ehkä se on sitten tämän pelin "tarina".

Ylös Bottom