Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Niin, miten ehdoton sitten kukin on. Itse pelaan mielummin 60 kuin 30 fps, mikäli se vain on mahdollista. En toistaiseksi ole esim. PS5 -peleissä yhdessäkään valinnut sitä fidelity -vaihtoehtoa, vaan aina performancen. Tietysti jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin sit mennään 30 fps ja ehkä roplataan jotain truemotionia vähän isommalle. Tämän pelin kohdalla tietysti on edelleen poissulkematta se 40 fps pro:n osalta.

Itseä on kyllä kanssa suorastaan aina huvittanut nämä "en pysty enää pelaamaan 30fps pelejä" -ihmiset, mutta olen sen ottanut siltä kantilta että omapa on menetyksensä. Enkä siis tarkoita ketään täältä forumilta vaan yleisesti. En ole ikinä pelannut peliä joka olisi muuttunut huonoksi (tai hyväksi) ruudunpäivityksensä takia vaan se tulee aivan muiden asioiden mukana. 30, 60, 120 ja jopa 144fps vastaavien päivitystaajuuksien omaavien näyttölaitteiden kanssa on tullut koettua enkä siltikään pidä 30fps mitenkään huonona.

Rockstarin pelit taitaa yleisesti ottaen olla sellaisia että ne vie sen hetkisen konsoligeneraation aina äärirajoilleen, joten 30fps on taattu. En usko hetkeäkään että RDR3 tai GTA7 tai mikälie onkaan seuraavana pyörisi 60fps sen hetkisillä konsoleilla.

Niin, miten ehdoton sitten kukin on. Itse pelaan mielummin 60 kuin 30 fps, mikäli se vain on mahdollista. En toistaiseksi ole esim. PS5 -peleissä yhdessäkään valinnut sitä fidelity -vaihtoehtoa, vaan aina performancen. Tietysti jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin sit mennään 30 fps ja ehkä roplataan jotain truemotionia vähän isommalle. Tämän pelin kohdalla tietysti on edelleen poissulkematta se 40 fps pro:n osalta.
Sama juttu eikä itselle ole grafiikat niin tärkeitä että pelaisin mielummin 30fps kuin 60fps. Jos tämä ei ole kuin 30fps niin sitten ei ole. Pelaan kuitenkin :)

Tietysti jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin sit mennään 30 fps ja ehkä roplataan jotain truemotionia vähän isommalle. Tämän pelin kohdalla tietysti on edelleen poissulkematta se 40 fps pro:n osalta.
Ite ainaki roplaan truemotionit päälle että saa tuon 60fps lookin, sen jälkeen vaan katottava tottuuko siihen input lagiin.

Vinkkinä kanssa foorumisteille, ei kannata lähtä tähän trollailuun mukaan. Jatkoin itsekin turhan pitkään. Täyttyy taas ketju turhasta vänkäyksestä.
En tajua että miten tuo on trollausta vaikka toki jankkaukseksi ehkä menikin. En myöskään ymmärrä sinun tulkintaasi asiasta yhtään.

Itse ainakin olen lukenut lukuisia viestejä, joissa julistetaan miten ei KESTÄ tai PYSTY pelaamaan 30 fps pelejä enää. Minäkin veikkaan että tällaiset julistajat kuitenkin GTA VI:n kohdalla PYSTYVÄT ja KESTÄVÄT.

Ja ymmärrän myös että GTA VI on tapaus, jonka kohdalla voi tehdä poikkeuksen mutta minun mielestäni tuollaista julistusta ei ikinä kannattaisi edes tehdä kun poikkeuksia voi tulla muitakin. Eli on huvittavaa että ensin julistetaan jotain kovaan ääneen mutta sitten hyvin varmasti se ei pidä jos tulee tarpeeksi kiinnostava peli eteen.

Järkevämpää onkin siis todeta realistisemmin, että ei vaikka mieluusti osta pelejä, jotka eivät ole 30 fps tms. sen sijaan että julistaa jotain EHDOTONTA, joka ei kuitenkaan olekaan ehdoton.

Tosin aika vähän tämä pelkästään GTA VI:n liittyy, sillä ihmiset tekee vastaavia julistuksia muustakin. Itse olen erittäin digivastainen mutta en silti julista etten ostaisi ikinä digiä, sillä tiedän että se ei välttämättä tule pitämään paikkaansa ikuisesti. Se pitää, että välttelen sitä niin kauan kuin voin ja ostan vain kovasta alesta. Mutta sitä en tiedä että jos tulee niin kiinnostava peli, että joudunkin joustamaan, joten ihan turha on etukäteen julistaa jotain, mistä ei ole ihan varma.

Parempi, ettei tätä keskustelua viedä tuohon 30fps/60fps vänkäämiseen, kun sille kerran löytyy ihan ikioma ketju.

Monet ei muista että san andreakses oli vielä kaksin peli sohva coop, en muista pystyikö tarinaa pelaa mutta ainaki kaupungilla pystyi riehuu sohvacoopina, siinä oli semmonen tietty alue minkä sisällä pelaajien piti olla. Mutta ai että sitä riemua ku serkun kanssa pelattiin kahestaan, se oli sitä 2000 luvun gta "onlinea". :p
Muistan tämän, toinen pelaaja taisi ohjata deniseä ja toinen cj:tä. Kyllä se oli upeaa aikaa, ai että.

Muistan tämän, toinen pelaaja taisi ohjata deniseä ja toinen cj:tä. Kyllä se oli upeaa aikaa, ai että.
Muistaakseni kaikissa kolmessa kaupungissa oli oma coop-tehtävänsä, monissa illanistujaisissa tuli aikoinaan high-scorea tavoiteltua.

Sais tähänkin tulla jotain vastaavaa, ellei peräti jotain VR-tehtäviä. Hype is real! :D

Ylös Bottom