Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Marvel's Wolverine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kylläpäs näyttää yllättävän pannukakulta uusi Wolverine, kun ottaa huomioon mikä studio on kyseessä, ja mikä IP on käytössä. Itse en ole peliä suuremmin seurannut, enkä ole hahmon suuri fani, mutta X-men Origins Wolverine tuli aikoinaan pelattua, ja se oli kyllä hauska pläjäys.

Itse pelasin jokunen aika sitten Insomniacin tuoreimman Spidermanin. Jo sen kohdalla tuli ajateltua, että onpas taistelu tunnotonta ja turhanpäiväistä napinhakkausta. Tuossa pelissä oli joku saavutettavuus-asetus "viholliset kuolevat nopeammin" tjsp. jonka laitoin päälle, kun taistelua oli niin paljon, ja se tuntui niin puuduttavalle. Yhtään mitään en koe että olisi menettänyt, vaikka olisi ollut mahdollisuus ihan vain suorilta skipata kaikki pelin taistelut, niin turhanpäiväisiltä ne tuntuivat. Tässä Wolverinessa taistelu on vielä suurempi osa peliä, ja näyttäisi videoiden ja arvostelujen perusteella olevan tasan yhtä puuduttavaa kun Spidermanissa. Kun tähän yhdistetään sellainen yleinen pelirakenteen geneerisyys, yltiömäinen kädestä pitely ja tarina, joka on kai "ihan jees", muttei mitenkään kummoinen, ei ole kovinkaan houkutteleva kakku kasassa. Gorekin näyttää oman silmään jotenkin paljon köykäisemmältä kuin olisin peliltä toivonut.

Nyt myös verestelin muistoja tuosta vuoden 2009 Wolverinesta youtuubista, tuo toissasukupolven verrokki näyttää yksiselitteisesti hauskemmalta pelata, kuin tämä Insomniacin tuotos. Sääli ettei tuota peliä ole kovinkaan helposti mistään saatavilla nykyään.

Noh, tällä tuskin menee pitkään että valuu PS Plussaan. Ehkä tämän ilman lisämaksua voisi pelata, ei välttämättä silloinkaan.

Virallinen hinta on varmaan yhä se, mitä peleissä nykyisin aina, eli siellä 80 euron paikkeilla. Eikä nuo kalliimmalla myyvät nyt mitään huijauksia tai vedätyksiä ole tekemässä, ei vain jokainen myyjä voi laittaa vastaavia alennuksia. Gigantti muutenkin tuntuu olevan ainoa, jolla näitä on ja on jo ihan tuttua eli onko se sitten ihan vain Gigantin oma juttu. Siihen sitten vastaa Power ja Verkkokauppa alentamalla omansakin, ehkä?

Samat fiilikset. Toisaalta ei syytä tai intoa ostaa mutta nykyhinnoilla tuo 50 euroa sellainen, että tekisi mieli hakea pois. Ei vain mitään järkeä kun ihan vasta osti Blood of Dawnwalkerin ja hyllyt pursuilee backlogia ennestäänkin ja aina. Mutta kun 50 euroa! Saapa nähdä, ehkä se tarjous loppuu tänään tai sunnuntaina niin pääsee "pälkähästä" sen kautta. :D

Ei se 50 euroa tosiaan ole mutta digin hinta on aina digin hinta. Blood of the Dawnwalker oli esim. fyysisenä vajaa tai vähän päälle 60 euroa ja diginä näyttäisi olevan vajaa 70 euroa.

Näyttäisi muuten digin ja fyysisen hintaero kaventuneen wanhoista ajoista. Pitkään ja yleensä se oli 10 euroa (tai jopa enemmän) kun nykyisin tuntuisi olevan 5-10 euroa. Tosin vähän aina riippuu pelistä, ostopaikasta ja tarjouksista.
Sellainen tarkennus, että tuo 79,90 euroa on ainakin Sonyn yksinoikeuspelien hinta diginä melkein järjestään. Ja myös Capcom on ainakin osittain tuolle linjalle lähtenyt. Microsoft on kuitenkin halventanut yksinoikeuspeliensä hintaa hetkellisen suonenvedon jälkeen. Ainakin Forza Horizon 6 oli julkkarissa 69 euroa boxin storessa, ja sama hinta on mainittu Gears of War: E-Daylle, Call of Duty: Modern Warfare 4:lle sekä Fablelle.

Itse olen vähän ihmeissäni siitä miten moni lyttää pelin jo nyt. Eihän tuota kukaan ole vielä edes pelannut ja pelin keskiarvo on noin 80. Ihan valideja pointteja kyllä miksi ei kiinnosta mutta itse olen aina ollut myös putkijuoksujen ystävä. Open worldit toimii kanssa mutta mulla useasti iskee se tekemisen paljouden ahdistus. Jos vaikeudesta ollaan huolissaan niin eiköhän senkin Insomniac päivityksellä korjaa ottaen huomioon kuinka firma välittää omasta tuotteistaan. Ei muuta kuin omaan testiin ja sitten osaa sanoa onko peli itselle vai ei.

Ihan valideja pointteja kyllä miksi ei kiinnosta mutta itse olen aina ollut myös putkijuoksujen ystävä. Open worldit toimii kanssa mutta mulla useasti iskee se tekemisen paljouden ahdistus. Jos vaikeudesta ollaan huolissaan niin eiköhän senkin Insomniac päivityksellä korjaa ottaen huomioon kuinka firma välittää omasta tuotteistaan.
Putkijuoksu ei tosiaan haittaa yhtään. Se on mukavaa vaihtelua. Eikä tässä olla vaikeudesta huolissaan vaan nimenomaan helppoudesta. Kun nyt katsellut noita videoita, niin onhan se aivan naurettavan helpoksi tehty. Kysyin jopa itseltäni voiko sitä enää laskea pelaamiseksi jos kaikki kerrotaan ja näytetään ja avustetaan. Se on vähän kuin katselisi leffaa pitäen play-nappia pohjassa.

Putkijuoksu ei tosiaan haittaa yhtään. Se on mukavaa vaihtelua. Eikä tässä olla vaikeudesta huolissaan vaan nimenomaan helppoudesta. Kun nyt katsellut noita videoita, niin onhan se aivan naurettavan helpoksi tehty. Kysyin jopa itseltäni voiko sitä enää laskea pelaamiseksi jos kaikki kerrotaan ja näytetään ja avustetaan. Se on vähän kuin katselisi leffaa pitäen play-nappia pohjassa.
Ilmaisin vähän huonosti tuon. Tarkoitin siis nimenomaan helppoutta.

Kyllä on vähän ihme meininki kun osa puolustaa huomattavasti alhaisempia arvosanoja saavia pelejä ja antaa niistä ihan realistisia arvosteluja ja nyt alkaa taas kauhea "tämä oli myös arvosteluissa" kommentointi. Jokainen järkevä ihminen tämän näkee kun eri keskusteluja katsoo. Myös he itse.

Mutta itse peliin. Joo ei ihan täydellinen peli näköjään eikä itsellä muutenkaan ostoon kun muutama muu peli menee edelle. Niiden jälkeen kyllä.

Digital Foundryn John Linneman on kirjoitellut Reseteran puolella hieman omista kokemuksistaan näistä tietyistä kritiikin aiheista. Mielenkiintoista nähdä lopulta omin silmin, että oliko muukin influensserinegistely vain perinteistä klikkien keräämistä kauhuotsikoilla.

" I just went through the entire Trask tower mission again specifically looking for this - the blue trail was used exactly twice despite a couple hours of play. No other objective markers or anything appeared."

"Here's the thing that is getting lost in all this - that trail is not omnipresent - it appears at certain points in the game and it's kinda dumb but, like, just this morning I played for a solid 90 minutes before a single trail appeared at all and it was just in one spot not even leading to the actual next objective. If you had this trail appear all the time I think it would be a lot worse but, in reality, it's not like that.

The objective markers are, however, optional."

Ei muuta kuin omaan testiin ja sitten osaa sanoa onko peli itselle vai ei.
Eihän tuossa neuvossa ole mitään järkeä? Nimenomaan kannattaa etukäteen katsoa arvosanoja, vastaanottoa ja infoa pelistä eikä heittää mahdollisesti rahaa sellaiseen, jota ei koe sen arvoisena.

Ostopäätös syntyy itsellä ainakin kolmesta muuttujasta, joista tärkein on kiinnostus peliin. Toisena tulee laatu, josta kertoo arvosanat ja vastaanotto. Kolmantena on hinta. Jos peli kiinnostaa, niin arvosanat saa olla huonompiakin, varsinkin jos pelistä ei pyydetä täyttä hintaa. Mutta jos kiinnostus on matala, niin vastaanoton pitää olla hyvä tai hinnan pitää olla halpa.

Ylös Bottom